A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Jelenleg szvsz az E91-es továbbfejlesztése(nyújtás+E6)sokba kerülne.Ennél jobb az opció lehívása,szigorúan min. 2 hónap teszt után,és ha minden oké,van 8-10 éve kifejleszteni a megfelelő midit a magyar gyártónak.
Én jobban örülnék, ha V85.PKD lenne Atka opció helyett. Nem azért, mert ne bíznék az Atakban, de a V85 is flottába illeszkedne (nagyjából) és így lehetne támogatni egy normális magyar midi létrejöttét.
Ezt már én is hallottam,sajnos,de kialakításuk révén nem valók elsőajtós vonalra,pont a várba kellene tenni őket.A Karsanok meg a vári kirándulás után mehetnének a 27/39/191/237/251-es család/253-asra,tartalék a 2 ap.405,328,S91,+egy-két jó 405-ös.
A legutolsó felállás nem ez, ez csak a korábbi elektromos midi tender esetén lett volna így. Most úgy van, hogy ha jönnek az elektromos midik, akkor azok mennek a várba, és a Karsanok mennek Budán máshová.
Az U10-esek jó helyen vannak ott, most is azok járnak részben ezen a két vonalon, miért vennéd el onnan, és adnál Hüvibe 405-öst?
A 27+39 az nincs 12-13 kocsi, itt korábban 4 kocsit írtak a 27-esre, a 39-es meg 2, a dugók miatt 3, de legfeljebb 8 kocsival ez a két vonal ki van adva. Akkor ugye marad 12.
143/186: 4
137-237: 4+1
118: 2 (csúcsban még egy szólót is beforgatnék oda reggel, hogy meg legyen a kiadás és sűríteni se nagyon kelljen)
A többi meg tartalék. A fenti vonalakra mind felesleges a szóló, reggeli műszakváltásnál a 118-ra esetleg kell, akkor vagy sűrítene vmelyik tartalék, vagy pl. lehetne azt, mint anno a 26-191 esetében, reggeli csúcsban szóló a 118, utána midi, és reggel addig menne pár kört a 26-oson 1 vagy 2 midi, reggel fél 8-ig ez nem hiszem, hogy gond lenne ott, nyáron meg úgyse lenne erre szükség.
S91, és a garázstuning 405-ösök: 241/251-es család, 253 (?)
A 20 Modulot, ha igazságosan, és a rendet nem túlzottan megbolygatva akarod eloszlatni a rendszerben, akkor a 26-ost és a 15/115-öt hagyd ki a számításaidból. A 15/115 vagy midiként sűrítve, vagy szólóként működőképes. Vegyes üzemet nem igazán tudnék oda elképzelni, max. úgy, hogy kora reggel késő este oda átszerelnek a Modulok. A 26-oson pedig az időjárásfüggő forgalom miatt nem célszerű midit alkalmazni szvsz. Ha szebb idő van, hiába vagyunk idényen kívül, a midi kevés lesz az utasok elszállításához. Hiszen ősszel, kora illetve késő télen is, ha szép idő van, jó kikapcsolódást jelent a Margitszigeten sétafikálni, vagy elmenni úszni egyet a Hajós Alfréd uszodába. A 27, 39 rendben van, de oda szerintem 12-13 kocsira van igény max. Marad a rendszerben még 7 kocsi. Ha úgy számolunk, hogy a 10%-uk legyen tartalék akkor is még 5 darabot el kellene szórni valahová.
Egyébként én felcserélném a "garázstuning 405-ösöket" és az U10-eseket: Az U10-esek jöjjenek a 241/251-re, a többi menjen a 157-re és a 191-re.
Egyébiránt a 253-as midiesítésével ne számoljunk. A BKK lehetséges, hogy fel fogja használni más kapcsolatok kiszolgálására, ami igényli a szóló kocsit.
Na ja, de mintha az Atkák csak a VÁrban járhatnának, mert a 16-os család fejlesztésével kapcsolatban lettek beszerezve (ez rémlik) a Nokiásdobozok megint csak a Várban járhtanak, máshol még több gondot jelentene a létezésük, így az összes többi vonalra kell más.
Mi lesz, ha megszívjuk akár a Karsanokkal, akár a villany modulókkal? Finoman szólva nem egy életbiztosítás egyik se, hogy bárkit is utol lehet érni probléma esetén?
A 405-ösök gondolom a 3 kivételével azonnal kuka (esetleg menekültszállítás :D )
1) Várható esetleg, hogy amikor a 16-os buszcsaládon csak Atak lesz, hogy akkor nem dobják ki mind az összes erről a vonalról felszabaduló 405-öst, hanem bedobják őket pl. a 39-esre 3 db-ot, 191-esre 2 db-ot? Van olyan 5 db midi, amit még a 16-oson szolgálók közül meg lehet tartani, mert kicsit jobb állapotú és kevésbé füstöl? (az LZZ-328-on kívül!)?
2) Az S91-es pedig a 27-esen lesz törzsvendég decembertől, ugye jól sejtem?
3) Múltkor egyébként a 129-esre is beugrott egy midi. Gondolom 5-6 régi midivel azért már mérsékelődne a szólóhiány.
Hogy 308/309 volt e nem tudom,de Lecco városában volt szerencsém menni midi Van hollal, eszméletlen jó busz volt, olyan szépen felment 800 métere a kis hegyi utakon hogy öröm volt vele utazni.
Belső és külsőre teljesen olyan volt mint a Svájcból beszerzett gázos,csak kisebb volt a busz mérete.
Lesz a 20 mutyi elektromos hulladék, a 16 szarszan, ~3 garázstuning 405+egyéb megtartandó förmedvények, a selejt91 meg a 3 Solaris.
Bőven elég. ~50 busz, ~6 típus. Gyönyörű. Az ilyet mutogatni kéne elrettentésre. +remélem még befigyel 1-2 full idegen típus a miheztartás végett a mobiléről :D
Ez az átka a kisipari, de minőségi gyártásnak. Akárhogy is nézzük, de kurva drága ez a kisbusz, hiába próbálja védeni g86 az árat. Én ha üzemeltető lennék tutira nem vennék S91-t. Főleg a Rába miatt nem. Mondjuk én nem vennék Karsant sem, mert elég sok gányolás van benne és kezd egy kicsit mutyi szaga lenni az Erdogan látogatás és az eltűnt 11 férőhely miatt.
Emberi számítással csak a Sprinter 77 marad normális midibusznak! :-)