A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Írtam is,hogy sűríteni kéne.Bár most kiszámoltam,hogy 10 perc helyett 7-8 perces követéssel sem éri el egy szóló Volvo kapacitását(534 vs. 464 fő/óra),hát igen,nagyobb midi kéne oda.Ami furcsa,hogy az U10 befogadóképessége is 58 fő,valamit nem jól számoltak..
9,5-es igen, 7-8 méteres biztos NEM elég a 15-ösre. A 405-ösök leszerepeltek a 15-ösön és a 133-ason is. Kipróbálták, kevés. Az U10 már talán-talán, reggeli csúcsban sűrítéssel napközben már elég elég lenne a jelenlegi menetrenddel. Belváros, szűk, jobb lenne a kisebb, de nem a 7-8 méteres midik. A 15/115-re NE!
Mikor lesz a "nagy" karsan teszt?
Kelenföldön már 5db Karsan busz van.
2db kék, a fehér tesztbuszt egy szintén fehér, de hátul csak egy ajtós + egy Lánchíd matricás Jest.
Elnézést a beleszólásért , de ha karsan lenne a 157 en abból nem lenne sok jó , a most ott lévö U10 - eken csúcsidöben nem hogy ülöhely nincs , de full tele van a busz és lassú az utascsere , ha a karsanok mennének oda akkor nem tudom mi lenne ott csúcsban , egyébként hétvégén 157A ra is U10 van kiadva és ez nem valami szerencsés
Nagyon egy silány vacaknak tűnik ez a Karsan Atak. A második ajtó első szárnya simán elkaszálhat egy elé állót, hiányzik innen egy szélfogó. Az ajtómozgatók körülfoghatók. Az elhúzható ablakok lötyögnek a keretükben, nehéz kinyitni őket. Hátrafelé a lépcsők magassága nem egyenletes. Nagyon trágya valaminek tűnik elsőre.
A 39-es busz csúcsidőben elvisz 15-20 utast, amire abszolút egy midi elegendő. Napközebn láttam már olyat, hogy 2-3-4 ember volt a buszon. Hétvégén délelőtt még a Fény utcai piac miatt népszerűbb, egyébként nem.
(39-esről másképp)
A megoldás az lenne egyébként, ha ezt az egész vonalat valahogy átszerveznék (kettébontanák). A Széll K. tér átadása után úgyis változni fognak a vonalak, és akkor lehetne 1-2 vonalat a Batthyányiig meghosszabbítani "piac" miatt. (pl. 128-129) A Fazekas utcában pl. több nyugdíjas használja/ná, no meg panaszkodik, milyen ritka a 39-es.
Vagy akár a 102-es Batthyány téri hosszabbításán is el lehetne gondolkodni. (mert úgyis visszajön a 291-es, és Budagyöngyéig ott lesz a villamos)
Értelem szerűen a Kis-Svábhegyen élők sem maradnának kapcsolat nélkül, mondjuk a 91-est kaphatnák meg. A mostani 91-es úgyis visszarövidülne a Széll Kálmán térig, úgy viszont legalább a téren se lenne annyi állomásozó busz, és továbbmehetne a 39-es vonalán.
A 137 csak azért szóló már nagyon régóta, mert egy 405-ös egyszer elszállt a vonalon, szó szerint. De vmi jobb midi talán nem repül majd le a meredek lejtőn... Most őszintén, mikor indokolja azon az utasszám a szólót? Majdnem mindennap látom, néha használom is a vonalat a lenti részén, esetleg suli időben 7-8 és 14-15 között fordul elő olyan, hogy van több álló utas is, amúgy 20-30 utas van max, de inkább 10-20. Tömeget azon még sosem láttam.
Mivel a 16-16A-116 vonalon elektromos busz jár majd, ezért 20/14 kocsi már el is kelt. (14+2 tartalékkal együtt)
Maradt 4 kocsi, amiből 3-at a 27-esen lenne érdemes használni, mert ilyen magasságkülönbségnél gazdaságosabb. Negyediknek az E5-ös S91 lehetne.
Az elsőajtós járatokat azért nem bolygatnám nagyon, mert akkor megint rengeteg hajléktalan lepi el ezeket a buszokat. (A tiszta ápolt hajléktalannal (ami sajnos szinte nincs), nem lenne gondom, hogy bliccel, de a kellemetlen szagúak azért idegesítenek.)
A Karsanok mehetnének más vonalakra:
39: 3 db
137: 4 db
157: 3 db
191: 2 db
237: 2 db
-----------------
14 db (16 )
A 4/3 Solaris Urbino 10-et a 129-esen lehetne bevetni, ott se olyan nagy a forgalom.
241(A)-251(A)-ra meg ott van a két DUH.
És ha így vesszük, már nincs is több midi. Tehát, ha a 15-115, 26, 186 vonalakra is midi kéne, akkor venni kell még. Vagy gyártani PKD V85-öt!
A 253-ast fel lehet használni, a 154 egyidejű megszüntetése és a 153-asba visszaolvasztása mellett Móricz-Villányi út-Budaörsi út-Kelenföld vá M (Őrmező)-Péterhegyi út-Egér út-Hajtány sor-Kelenföld vá M (Etele tér)-Etele út-Tétényi út-Bartók Béla út-Móricz viszonylatban körjáratként, a 154-es kapcsolatainak kiszolgálására is, jelenlegi üzemidejével és követésével, legfeljebb 2 többletkocsival.
Két felesleges viszonylat felesleges összekötésével mit lehetne elérni? Mondhatnánk azt is, hogy 153/153A a mostaniak szerint és egy csúcsidei 154-es ami kiszolgálja az Etele tér-Bikás park-Tétényi út hisztikapcsolatot mondjuk a Móriczig. Gazdagrétről úgyis szinte mindenki átszáll a metróra (vagy másra) Őrmezőn. A 253-as mehetne a levesbe, az új 154-es meg legfeljebb egy kocsival teljesíthető követéssel járna.
Komolyra fordítva: kíváncsi lennék, hogy A 153-as vonalcsoportot hányan használják Gazdagrét felől a Tétényi út Bikás park és Karolina út közötti szakaszának elérésére.
A 253-ast fel lehet használni, a 154 egyidejű megszüntetése és a 153-asba visszaolvasztása mellett Móricz-Villányi út-Budaörsi út-Kelenföld vá M (Őrmező)-Péterhegyi út-Egér út-Hajtány sor-Kelenföld vá M (Etele tér)-Etele út-Tétényi út-Bartók Béla út-Móricz viszonylatban körjáratként, a 154-es kapcsolatainak kiszolgálására is, jelenlegi üzemidejével és követésével, legfeljebb 2 többletkocsival.
Ha nem a 15/115 és 26 vonalára mennének Modulok, akkor a 27, 39-en kívül esetleg az óbuda-békásmegyeri, kényszerszólós vonalak jöhetnek még szóba.