A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Visszaszívom a 12-67-et. Vasárnap távolabbról úgy tűnt, hogy fényezték és mivel állt 10 napot én is beírtam vsz-re. De ma két centiről megvizsgálva biztos, hogy nem történt vele semmi.
Huh, nagyon osztjátok a midiket, pedig a jelenlegi vonalak nincsenek kőbe vésve. A 39-es pl. könnyen lehet, hogy beolvad majd a 102-esbe, hiszen a körjáratokat meg akarják szüntetni, az Aporról ma még a 110 és a 112 egy irányban megy fel, de ha az egyiket megfordítják, már ki is van váltva a 102-es kör nagyobbik fele. Szóval a 102, ha nem is a Határőrig, de a Székács utcáig feltár, akkor ott talán már a szóló kihasználtságára is van esély.
Vagy inkább idő és tőke híján meg nem szerzett tipbiz kiterjesztés az adott utastér/üléstípus kombóra. Látott már ilyet a világ, hibrid Volvo a neve. Ott a Rába ülés az egyik ok. Itt is ki fog derülni, nem kell félni.
Reggel ha nem verődnek el, akkor is tele van mindegyik pl. a Leheltől befelé. Nem jön mögötte üres. Az elverődés később jellemző.
(Azért voltak kedvenceim régen a vonalon: olyan öreg, aki egy irányban annyit késett, hogy szinze kimaradt egy indulás, fel se szálltam. Kifordult a Gogolból, a követő kocsi ott volt 2 perc múlva. Már a Jossuth téren utolértük, ha lenne lehetőség ki is előzte volna a fiatal jv. A Rádayban már nevetséges volt, ahogy a virágládákat alig bírta kikerülni (centizett 1,5 percig), a fiatal srác meg 10 mp alatt átjutott ugyanott. Nem minősíteni akarom, nehéz vonal volt és az most is, de nagy élmény volt. :)
Nem tudom te mit olvastál, de helyesen van leírva, hogy "esztétikai minőség". Úgyhogy kár ilyen primitív ürüggyel védened a Karsant. Egy új buszban ne legyenek ilyen bagatell hibák. Ennyi a véleményem, és minden olyan ember véleménye, aki nem elfogult.
15-össel napközben csak egy gond van: mivel rendszeresen 20 perces lyuk van a vonalban, a városi közlekedés sajátosságai és egyéb dolgok miatt, ezért napközben mindig van egy-egy rommátömött kocsi, mögötte a 115-ös 3 utassal és egy 30 éves kohószökevénnyel.
Midisíteni minimum 5-6 perces csúcsidejivel szabad, különben a szóló kell a szétverődés miatt.
Köszönjük a jó hírt! Melyik vonalon várható? (39-esre esetleg?)
Valamelyik nap jeleztem a múlt héten, hogy az MFW-514 elég fura hangot ad ki. Ma sem változott, ismét a 253-ason "tüsszögött". Jó volna ránézni, mielőtt leég! :)
Az FPT újabban keménykedik, valóban, de a váz azért még viselkedhet a hírhedt elődjéhez hasonlóan.
@g86: Én csak egyszeri utas vagyok, valahogy az utastér érdekel. Sose tudtam megérteni az olyan buszteszteket, amikor a kamionsofőr bácsit berakják az ülésbe, az meg leírja, hogy milyen jó vezetni a hót ugyanolyan gépészetű (ZF) buszokat. Mi a busz célja? Embereket szállítani, akkor talán essen már szó arról is, hogy az eredeti célnak hogyan felel/nem felel meg.
Azt lehet, hogy ha pl. a 237 midi, akkor oda/onnan garázsba a 15-ösön áll be/ki Kföldről. Így lehet. Vagy hétvégén talán... de napközben kell a szóló, vagy azt megközelítő kocsi, mert a 8 méteresekkel utaslemaradásos lenne. Így is gáz, hogy az összevonás óta pl. ritkább a reggeli csúcsban, mert előtte is teltházas volt egy-egy szakaszon...
Januárban az lett mondva, hogy készült valakinek 25 EEV+35 E6 kocsi, ott vannak a gyári képen a vörös Atakok, meg készült meg vagy egytucat különféle színű-szagú kocsi.
A tender előtt volt 60 Atak, azóta is készült jópár, ahogy az látszott a BKK gyári képein... Ez a 16 kocsi (ingyen) életmentés, mindenképp szükség volt rájuk, mert a Vár+Ik405 az rossznak is vicc. Reméletőleg a bukott kiszervezős helyett valami értelmes midi jön, és abban is, hogy a 20db-os e-tender eltűnik a KDB süllyesztőjében, és akkor akár el lehetne azt érni, hogy ne legyen több Atak, és, hogy ami van, az az állomány legrosszabb midije legyen. Csak, ugye a Sola nem épp sikeres Pesten, pedig tőlük lehetne venni sima és emidit is, többféle hosszban. Vagy megpróbálni (ha még lehet) a V85-öt, hogy legyen végre egy normális magyar midi.
Azért én nem nevezném ezt a Karsan beszerzést sem makulálatlannak. Ha épp nem jár erre Erdogan és odafent nem úgy gondolják, hogy a törökök seg.ét kell nyalni, akkor ez most nincs. Lehet jobb lett volna. :-(
Az a baj, hogy megint kísérleti terep lett a BKV. Összesen eddig legyártott 60 busz nagyon kevés. Hatalmas csoda kell ahhoz, hogy ezek az igénytelenül összegányolt kocsik beváljanak.
A Credo fényévekkel jobb buszokat gyártott és gyárt a mai napig.
(Amúgy a múlt héten kétszer is megnézhetted volna a kocsikat.)
Arról van infótok, a 168E-ről hova lettek a Conecto-k? Hétvége óta 412-esekkel biztosítják az ap. számokat. Ez végleges állapot vagy csak ideiglenes (KNORR-ozás, vagy a Helikopter utca felújítása miatt)?
Láthatta a nagy közönség, aki vette a fáradságot és megnézte elfogultság nélkül alaposan a képeket, hogy az esztétikai minősége a járműnek messze alulmúlja az elvárható szintet. Az utastér elrendezése is fertelmes. Ha szerinted ilyen a jó, Budapestre való midibusz akkor neked kellene elég sokat okosodni specifikálás téren. És az a szomorú, hogy kristoof legalább beismeri, hogy nem jöttek be a számításai, te viszont szajkózod tovább a hülyeséget...
Csak, hogy értsék a többiek, akik esetleg nem olvasták a híreket, nem látták a képeket, hogy miről beszélek: