A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Az értő olvasás nem megy? Mondom ilyen környezetben. Lehet, hogy te lent töltöd a napjaidat a déli határnál és BKV-s Ikarusokat nézegetsz, de szerintem az olvasók 99%-a nem sűrűn lát ilyen felvételeket (főleg nem mozgót).
Ez már több mint nem kívánt, de ismét járműtűz. Ma a MCA-002 égett, elektromos tűz gyanítható (főkábel kidörzsölődés majd zárlat), de sajnos más tényező is nehezítette a tűz korai oltását (nem műszaki). A jármű javítható.
Míg a vasárnapi kiégett Volvo honosítása az egyik telephelyünkön történt, addig ezé a főműhelyben még évekkel ezelőtt, de átfényezése más, külön telepen, így a vélt azonos javítokba/fényezőkbe okot kereső elmélet nem helyes. Tetejében a Volvónál is megint más ok vélhető (a turbófeltöltő környezete kapott lángra), addig januárban a Mercedesnél vélhetően a motorblokk belső oldala szakadt ki. Teljesen külön sztrori egyenként. Ettől függetlenül haladéktalanaul elrendelem a teljes, több mint ezer darabos állomány kiemelt tűzbiztonsági átvizsgálását majd javítását. Az itt leírtakkal összefüggésben (részben nem kifejtett egyéb tényezők miatt is) megerősödött az álláspont, hogy csak az önoltó berendezés a járható út a kármegelőzésre.
Dízel buszok esetében a férőhelykm költség jelentős eleme az üzemanyag díj.
El tudjátok képzelni, hogy egy hegyvidéki járatokkal megáldott hazai városban a szóló buszok átlagban 100 km-en 32 litert szippantanak fel, aminek a literjét 265 Ft-ért kapja a város saját cége, azaz kevesebb, mint 85 Ft/km a fajlagos üzemanyagköltség?
Ha ez reális, mi lehet a magyarázat? Az elöregedett flotta légkondi nélkül? Más segédüzemek, utastájékoztatás, kamera, e-jegykezelő, ajtómozgatás, stb? A nagyobb olajfogyasztás nem emeli az üzemanyagköltséget?
Más, de részben ide tartozik: mennyi lehet az üzemanyagdíj egy korszerű Euro 6 szóló d-buszban? A kiszervezéses tendereknél nem kellett megadni? Az olajáresés miatt most fél év elteltével jócskán csökkennie kell az utaskm díjnak!
Persze, hogy odabaszom, hiszen egy járműtűz semmiképpen nem normális dolog, attól függetlenül, hogy éppen néhány hetes, 13, vagy 30 éves az áldozat. Ha tetszik, ha nem, ebből nem lehet jól kijönni; ez blama a gyártóra, a felújító cégre és főleg üzemeltetőre nézve is. Ráadásul ez már a harmadik tűzeset az idén, és mindig használtan beszerzett BKV-s kocsi égett.
A stílusról meg annyit, hogy természetesen mindenki úgy kommunikál, ahogy akar, de akkor nem kell csodálkozni, ha 13-14 éves pattanásos Ödönkék is beszólogatnak, káromkodnak, hiszen ezt látják, ezen nőnek fel.
4 hét után kaptam választ a BKK-tól a kérdésemre (Nem akarják-e megfordítani a mechanikus jegykezelőket, hogy ne lehessen eltömíteni őket.) a válaszból kiderült, hogy Széles Gábor a BKK alkalmazásában ki-be kapcsolgatja a gravitációt, ugyanis: "Tájékoztatásuk szerint a mechanikus jegykezelő készülék beépítési pozíciója az előírásoknak megfelelő. Beszoruló idegen tárggyal 180 fokkal elfordított helyzetben is használhatatlanná lehet azt tenni, így nem tervezik megfordítani." Gravitáció, mint olyan nem ismert a cégnél. Cöhh..
Az :( De én érzem csak azt, hogy itt most a szerencsén múlt, hogy senki sem sérült meg? Úgy nézem, hogy a motor kapott lángra és ez a VH-k esetében nem kicsit veszélytelen. Béke poraira :(
x-203: jó hamar megcsinálta Kelenföld, biztos azért mert a cinkotai jómunkásemberek jó alaposan előkészítették :) (de kit zavar, hogy kék lett a légkondi is? kész van, megy, szép is gondolom, kinek mi kell még?)