A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
A 4 percező 11-esen pl. semmi szükség 100%-ap-ra, amíg a 30 vagy 60 percező járatokon akár 2 magaspadlós is jön egymás után. Először a ritka járatokat kellene feltölteni teljes ap-val.
Máshol a töredék ennyi nyugdíjból élők meg 266-osossal pattognak, ami hétköznapokon jön naponta 3x.
Had ne sajnáljuk már a jómódú, soha az életükben valódi munkát felmutatni nem tudó burzsoá budai nyuggereket.............. egyem meg a szívüket, szökő évente jön egy 260-as. Borzalmas. Jó, hogy nem szaladgálnak az ombudsmanhoz, meg Strasbourgba.............
A típuskiadást ki határozza meg? Az oké, hogy az AP számokat a BKK osztja ki a szolgáltatóknak megjelölve, hogy szólót kér.
De a BKV saját maga dönthet arról, hogy
Ikarus 412
Ikarus V127
Mercedes Citaro (C1)
Mercedes Conecto
VanHool A300 / A330 / A330 CNG
Volvo 7000 / 7700
Volvo-Alfa Cívis 12
vagy más egyéb járjon egy adott vonalon?
Korábban volt szó arról, hogy az egyik MFW-s kocsi kapott más áttételű hátsó hidat és átprogramozott váltót, hogy jobban bírja a hegymenetet.
Visszakanyarodva a leosztáshoz. Az üzemeltetési tapasztalatok fényében pl. a hegyi vonalakra van "típus / altípus korlátozás" házon belül? Nyilván pótlás stb üt mindent, de preferenciák lehetnek..
A múltkoriban valamelyik Hajdús 260-as (GNX / GXW) nagyon korrektül ment fel a Hegyalján Erzsébet-hídi kanyartól Sánc utcáig teltházzal vmax=50kmh ! A 216-oson is volt szerencsém az egyik 263-ason utazni, minden különösebb erőlködés nélkül zúzott fel a várba - jó ebben az esetben vagy 5-en ültünk a buszon...
A 155/156-ason eléggé gáz a jelenlétük, ott van egy csomó rendelőintézet, kórház, Pető Intézet, stb. meg egy csomó nyugdíjas lakó, nem lepődnék meg rajta, hogy megint egy csomó panasz érkezett, és ezért fognak újra eltűnni a 260-asok a vonalról.
Nem volt költői, de abszolút nem bántam volna, ha végérvényesen átveszi Óbuda a vonalcsoportot. az új C1ekhez képest az összes kelenföldi volvo egy rakás sz@r. és a színvonalesés az, ha azok a fostartályok visszakerülnek.
Ez kifejezetten tetszik, én is szeretem az Ikarust, de akárki akármit mond, nagyon gáz a budai hegyi vonalakon a 260-asozás, mintha a 90-es évek elején lennénk. Valamit ez most javulni fog.
Ezzel egyet értek, mondjuk nem egy nap próbáltam ki őket, de tényleg nem ugyanaz. NGC-156-al mentem egy kört a 226-oson egy hete, nagyon jól ment a busz, a légkondi is tökéletes volt, csendes, szal utas szempontból minden oké volt vele. Utána levő kedden mentem a 253-ason az NCZ-541-el, csörög-zörög, hangosabb a motor is, mondjuk menni az is ment.
Bár ez már kicsit elrugaszkodottabb példa, de a héten mentem ugyanazon a napon az egyik MMM-es Citaro-val és egy FKU Volvo-val, ég és föld. Az FJX-FKU szériás Volvokról továbbra is azt mondom, hogy a 405-ösök (és talán a 412-esek) kivételével a nagyobb tételben használt buszokat tekintve Budapest legrosszabb buszai.
Valószínűleg a 128, 129-esre gondolsz. Mi a színvonalesés? Hogy a Volvók helyett 1 hónapig ideiglenesen Citarók voltak? Ha a kérdés komoly, és nem költői azt illetően, hogy miért nem marad a jelenlegi felállás, akkor logikus magyarázat van rá.
A 128, 129-es egy alapvetően kelenföldi hatáskörű vonal. Néha át-átveszi Óbuda ideiglenesen, ha Kelenföld mér Óbudán, vagy éppen Óbudán többlet van alacsony padlósokból Kelenföldhöz képest. Így volt ez szeptember 1-jétől is, hiszen míg a kelenföldi Volvók közül csak párat sikerült forgalomba helyezni, addig az óbudai Citarókból majdnem az összeset.
Most, hogy jön +10 Volvo, érdemes visszaadni Kelenföldnek a 128, 129-est, és ezáltal ténylegesen óbudai felségterületen elosztani a Citarókat.
Ha csak költői volt, és te is tisztában vagy ezzel, akkor nem szóltam. :)
A hegyi vonalakon jobban teljesítenek a C2-k. Sajnos azonban Budaiként majdnem mindenhonnan eltűntek a szeretett Vt-s C2 buszok. (21-esen maradt 1-2 db, 91-esen még pár)
Remélem, ha forgalomba áll az a további 27 v7000 és további 25 man, akkor azért már végleges koncepció is lesz (típushomogenitás szempontjából is), és nem "egyik héten ez, a másik héten az..."
C2-nek ezeket a vonalakat javasolnám: 8,11,21,21A,29,53,91,111,212
"2) A 21-esre jobbak voltak a VT-s C2-k, ezek a Volvók azért nehezebben bírják a felfelé menetet! Ezeket nem lehetne visszakapni?"
Ugyanez igaz a 11-esen is, az LYH-s Citarokra, amiket bő három év alatt sikerült mind esztétikai, mind műszaki állapotok tekintetében a BKV-s átlaghoz igazítani.
Ülj be egy NGC után egy kisVolvóba. Drámai a különbség. C1: csendes, kényelmes, ízléses, míg a kisVolvo, zörög, hangos, nincs alapjárat, kemény ülések, gusztustalan beltér. Tegnap volt mindkettőhöz szerencsém, és nagyon örültem, hogy a C1ek vannak többségben a vonalon. Sajnálom, hogy már nem sokáig.
1) Ha beáll a további 27 berlini volvo, hol állhatnak forgalomba? Esélyes, hogy bizonyos vonalak Budán hétköznap is csak ap-sok lesznek? Ugyanezek a vonalak, és akkor 260-asra már a Hegyvidékben nem is lesz szükség?
2) A 21-esre jobbak voltak a VT-s C2-k, ezek a Volvók azért nehezebben bírják a felfelé menetet! Ezeket nem lehetne visszakapni?
3) Jó, hogy a 241(A)-251(A) -re kerül a SU10, legalább már ott is van ap-s szolgáltatás. Ezzel a BKK honlapon a nem ap-s buszok listája tovább csökken.
251-re nem tudom van-e szükség a 405-nél nagyobb kapacitásra.. Szerintem az egyik 405AP is megfelelne a feladatra feltéve, hogy megbízhatóbb mint a többi 405.
Sola meg mehetne olyan helyre, ahol 405-nél nagyobb midi kell..