A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
ennyi erővel jövőre már a Modulo e-midi után jöhetne a Modulo csuklós változata is (itt nem v187-re gondolok, hanem ami a midit másolja csuklósba)...
A legjobb az lenne ha a v187 gyártása lenne mind kulcsrakészen, mind pkd alapon. Ha már most hirdették, hogy évente többszázas kapacitást bírnak, hát akkor hajrá Ikarus+Modulo v187!
------------------
Hol ?
Ki ?
Mennyi idő alatt gyártana le 150 db Modulo 187-t ?
Akkor mégsem káprázott a szemem tegnap, amikor 178-asként jött szembe velem. Már azt hittem megártott nekem a rég nem járt 7E... :-)
(Viszont ez a vásárjáró 100E, ez valami nagy találmány. Persze lehet, hogy csak első nap volt ilyen, lehet, hogy csak a megfelelő propagálása hiányzik. Volt ugyan olyan menetem, hogy egy-kettővel több volt az utas, mint a velem együtt háromfős személyzet - mert ugye elsőajtós, állandó rendészettel - de leginkább üresen mentem körbe a csuklóssal. Az átlag utasszám így viszont egész napra vetítve elérte a menetenként 1,1 utast. És még holnap is ezt járom...)
Még annál is inkább. Kolléga a legnagyobb természetességgel mesélte, hogy a nagykovácsi szolgálati járat kinti állásidejében - ~3 óra - minden este a busszal ment a barátnőjéhez Újpalotára. Tehette, hiszen soha senki egy szót nem szólt miatta. A 80-as évek elején járunk.
Ez most mennyire valószínű, hogy az Atak csuklós verziója nyerne? Mert azért ne hogy már! Pláne, hogy illeszkednie kéne a meglévő flottába, akkor ennyi erővel jövőre már a Modulo e-midi után jöhetne a Modulo csuklós változata is (itt nem v187-re gondolok, hanem ami a midit másolja csuklósba)...
A legjobb az lenne ha a v187 gyártása lenne mind kulcsrakészen, mind pkd alapon. Ha már most hirdették, hogy évente többszázas kapacitást bírnak, hát akkor hajrá Ikarus+Modulo v187!
Még annyi, hogy a Breda 8 fő/m2-es adatokat közöl, a BKV pedig 4-gyel vár. Ugyan teljes terhelhetőség is van említve valahol a kiírásban, de ugye a Citaro óta tudjuk, hogy kevés az összefüggés a 4 és a 8 fő/m2 között. Az utasoknak ki mondja meg, hogy csak 2,4 fő/m2-nyi szállhat fel hátra? Úgyhogy érdeklődve várjuk a befutót. Nem csak az emissziós normák tekintetében lett túl laza európa, hanem az egyéb előírások betartatásában is. Csak azért, mert a szegény gyártó nehogy már tartson egy R66-nak megfelelő, meg egy annak nem megfelelő, de könnyebb vázat. 40 ezer példány után az utóbbi kifejlesztése biztos nem térülne meg csórókámnak, phö.
Köszi! Ja, hogy Euro VI és közös cső, de az OM470 sem egy lepkesúly.
A cikk nem is a Capacityt hiányolja, hanem az átjárható és tágas utasteret. Nincs nagy férőhely elvárás, nincs maximális ülésszám, nem pontozza a férőhelyet, engedi a rövidebb kocsikat, és nem 8 fő/m2-es értékhez ragaszkodik, ami a buszipar EPA normája, hogy aktuálisak legyünk...
Én nem leltem a saját hozzászólásaim között (de jó magamat olvasni, elég egy síkú volt így a fórum:). Lehet Carlos írta be, csak olyan frissnek tűnt a kerékfény rajta. Viszont a 01-33-at tényleg kétszer írtam be.
A 01-87 mellett meg azért a kérdőjel, mert van egy olyan érzésem, hogy ő lesz a következő felújított 260-asunk, csak valaki bennfentes megerősíthetne benne (csak a fő illetékes úgy látom már nem nagyon jár mifelénk, sajnos...)
Az volt itt a nagy érv a Karsan mellett, hogy mennyivel könnyebb mint az S91, a bölcsészek lelkesen "korszerűbb anyagok"-oztak (LOL :D ) , közben a nagy igazság az lesz, hogy a terhelhetőség csökkentésével érték el hogy kevesebb anyag kell a vázba. Ezt alátámasztja az is, hogy nem is rendelhető kevesebb üléssel. Így jártunk, sikerült bevásárolni.
Az első ajtó simán lehetne lengőajtó, vagy nyílhatna a szélvédő elé (de ide már nem jutott átgondoltság).
Az első ajtó nem önmagában szűk, hanem befelé nyílva szűkíti le a buszba való behaladást. Egyszerűen elakadsz benne - belóg az nettó utastérbe a vége. A kettes ajtó előtti tér jó lenne, ha odáig simán el lehetne jutni. de azt meg a 3 sornyi duplaülés rontja el. Pedig ott nincs gépészet alul, amire érdemes (és kényszerű) lenne rátenni a második üléseket. Mondtam is ezt a szegény hosstesnek, de csak hümmögni tudott. Neki a szórólap osztogatáson túl nem volt lap osztva. Más meg nem volt kint a busznál, amikor arra jártam. Meg különben is: kérdezte bárki is az utasokat erről? Érted, jön valami főfaszinger a BKK-tól és igen mond, a többi meg le van sz@rva. Most is, ahogy mindig is.
Na morgolódás kikapcs. Bár a tény ettől még szomorú tény marad.