A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Azért vágom,mert a volt após buszos volt.Annakidején a 76gy kezdett melózni,56perc volt a menetidő munkanap.26,vagy 28 kilóméter.Lehetett tolni a prágásnak rendesen.8 kanyar volt általában egy szám.
És narancsssárga kijelzőt kap, vagy marad a zöld Vultron? Utóbbiban sztem sokkal jobban néz ki, mikor átsöpör a felirat a kijelzőn (akár pótlóbuszra, akár Felszállás az első ajtón-ra). :)
Ez igy nem igaz.Anno 11óra volt a max. munkaidő még a 80as évekvégén,90es évek elején.Pl. a régi hosszú 32esen is 6 kanyaros volt a legtöb szám,a 61e pedig 28km hosszal 45,48 percekben forgott,10,11 kanyart csinált egy ember,a busz meg 20 körül.Az napi 560km.Mindenhol több volt az egy buszra eső km mint most,tehát az Ikarusok kb.két nap alatt tettek meg annyi kilómétert mint manapság 3 nap alatt a volvok.
A 150-es Volvo flotta az első 5 évében futott annyit, mint az Ikarusok kétszer annyi idő alatt, főegység csere nélkül,
Látszik is rajtuk, hogy nem lett komolyabban hozzányúlva, csak egy pár kocsihoz. És nem egy 7700A elég rendesen szét van már esve, bármelyik szériát nézzük és nap nap után ugyanúgy vannak kiadva és folyamatosan járatva.
Szóval én erre nem lennék büszke, hogy alig van pár, amin vázjavítást végeztek el, úgy hogy már mindre ráfért volna.
A fénykorban meg volt adva, hogy x km után csere vagy felújítás. És cserélték, felújították. Akkor is, ha jó volt, márpedig gyakran jó volt. Hogy meddig húzták volna igazából senki sem tudja. Még te sem.
B+, elképesztő. A 150-es Volvo flotta az első 5 évében futott annyit, mint az Ikarusok kétszer annyi idő alatt, főegység csere nélkül, ami az IKarusra nem volt igaz + a vázjavítások. Csak a tények nem zavarnak benneteket. A legendagyártás viszont marhára megy.
Mondjuk az se lenne egy utolsó szempont, hogy normális utakon közlekedjenek, mert azért valljuk meg közel 70%-ban erősen dominál, hogy milyen utakon közlekednek az alacsonypadlós kocsik, jót tesz ám az elektronikának a napi széthajtás kontra szétrázás.
Ne csodálkozzunk azon se, hogy egy csomószor letilt a rendszer az új Citarokon, ezek a buszok nem ilyen balkáni körülményekre vannak kitalálva.
Ha jól hallottam van már olyan KisVolvo aminek váztörése van, na ez normális dolog?
Az üzemeltetőnek addig, amíg nem akarja (vagy nem tudja) megvenni a modern autóbuszok karbantartásához való eszközöket, gépeket, dokumentációt, illetve ezekhez megfelelően képzett személyzetet nem alkalmaz, addig mindig csak a szívás van az új kocsikkal.
Hogyha egyszer belátják a megfelelő helyeken, hogy az új buszt nem lehet 5 szerszámmal normálisan karbantartani, és lesz normális infrastruktúra, akkor azt is meg lehet majd úgy javítani, hogy végig bírja a napot.
Nem arra akartam utalni, hogy az az elsődleges szempont, hogy legyen rádió. Hanem arra, hogy itt még mindig a Volvók, Scaniák a legkényelmesebbnek, azok vannak a legjobb állapotban, hiába javítanak relatíve sokat. Arányosan több is a hibalehetőség, mint egy fapados, botváltós Ikarusban. Tény, hogy valakinek az tetszik, hogy sosem robban le a busz, van akinek meg az újabb, kényelmesebb, jobban felszerelt buszok jönnek be, de be kell látni, hogy az Ikarusok fölött eljárt az idő, 1-2 nosztalgiapéldányt kivéve kiskanálnak kéne már lenni az összesnek.
Nem mellesleg az üzemeltetőnek is könnyebb lenne egy zsírúj buszokból álló flottát fenntartani, mint a 20 éves átlagéletkorúval sz*pni.
Igen, és még se annyi pénzt kapnak, amennyit megbeszélnek, azért is hagyták ott a végállomáson is a buszt, vagy éjjel leszámolnak, mikor végeznek. Meg az is milyen érdekes, hogy náluk hirtelen 50 ezerrel kevesebbet utalnak, és ugyan azokat a vonalakat járta, és végzőseket? Kötbérezve meg nem volt, hogy azt vonták volna le...
Más:
Óbudának így se áll jól a széna, és most még is az a fontos, hogy a főnök keresi, hogy melyik kör szakállas sofőr lett feljelentve a 9-esen, hogy kivizsgálják az ügyet, és az utasnak adjanak igazat, képesek a sofőröket felhívni, hogy melyik szakállas.
Én is szeretem őket, csak némelyik nem megy, letilt, ajtók vissza nyílnak stb. Kocsi függő, de valamelyik nagyon megy, de ilyen persze van Ikarusba is, csak szerencsére ott nincsenek ilyen gondok, amitől tudsz haladni, és a rokikkal nem kell törődni.
Egyébként a legnagyobb baj az a flottával, hogy a legfiatalabb busz 10 éves (Scania Omnicity), utánuk jön 2000 környékéről 8-10 busz (V7000A, Säffle-Volvo, Cito, 263), aztán a következő ugrás '90 környéke (Neoplan, MAN, majd' összes Ikarus). És azért szó se róla, menetdinamikában az öreg Ikarusok szakadnak le rendesen. És utasnak is kényelmesebb a modernebb AP-s gép, mint a csotrogány. Amikro a Scaniás fordára kiadják a 260ast, belőlem is előtör a nemár' érzés. :D
Mikor aláírsz egy munkaszerződést, akkor tudatják az emberrel, hogy mennyi pénzt fog kapni. Ha ennek tudatában is aláírnak az legyen az ő bajuk... Senki nem kényszeríti őket.