A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
azt pedig Varga miniszter úrnak (vagy súgóiknak) is tudni illene, hogy ha Csaba leszállít 40 db új, Modulo csuklóst a metró pótlás kezdetéig majd pedig lazán odamutat a BKV garázsok sarkaiban álló roncshalmazokra, hogy a többit oldjátok meg azokból, az nem csak a főváros vezetőinek fejére fog vissza szállni.
A fejlett világban sok beszerzés nélküli évet megéltünk... Visszahullott ez valaha valakinek a fejére?
Azok a csuklósok lehetnek kiegészítők, segítők, de nincsenek olyan állapotban, hogy másfél évig, 98% fölötti rendelkezésre állással nyomassanak 22 órás üzemidőket, szünet nélkül.
Tessék mondani, létezik ilyen busz, ami a 98%-is rendelkezésre állást tudja napi 22 órában szünet nélkül? Én azért most mosolyogtam egy jót.
Jó, hogy Varga pénzügyminiszter úr nyomja Csaba cégét a Moduloval.
Ez is a dolga.
De rábaszarintás akkor lesz ha, Tarlós begurul és holnap azt javasolja a közgyűlésnek, hogy :
Ok. A kormány nyert.
Nem veszünk Solarist.
Veszünk Modulot.
150 db-t a metrópótlásra.
Amikor megjött a 150.-k Moduló indulhat a metró pótlás.
A közgyűlés meg megszavazza.
------------------------
Na akkor mikor indul a metró felújítás.
2018 végén, 2019 elején?
Mert bármennyire nem szeretjük (soxor okkal) Pista bácsit, abban azért igaza van, hogy a BKV leselejtezett és fél-egy évre leállított/félretett huszon- harminc éves csuklósaira metrópótlást alapozni nem lehet.
Azok a csuklósok lehetnek kiegészítők, segítők, de nincsenek olyan állapotban, hogy másfél évig, 98% fölötti rendelkezésre állással nyomassanak 22 órás üzemidőket, szünet nélkül.
----------------------------
azt pedig Varga miniszter úrnak (vagy súgóiknak) is tudni illene, hogy ha Csaba leszállít 40 db új, Modulo csuklóst a metró pótlás kezdetéig majd pedig lazán odamutat a BKV garázsok sarkaiban álló roncshalmazokra, hogy a többit oldjátok meg azokból, az nem csak a főváros vezetőinek fejére fog vissza szállni.
Ennyit azért Varga pénzügyminiszter úr autóbuszügyi tanácsadói is felismerhetnének.
Akár csúszhat is a 3-as metróvonal felújításának novemberi kezdete Tarlós István főpolgármester szerint, ha a rekonstrukció ideje alatt szükségessé váló járműpótlást nem buszvásárlással, hanem szolgáltatásmegrendeléssel oldanák meg.
Tarlós István a kormányhatározatra úgy reagált: megszületett, ők tudomásul veszik, hogy nemzetgazdasági érdekre hivatkoznak, de magyar buszgyártás jelenleg nincsen
A főpolgármester kijelentette: ha a kormány ad május 31-éig garanciát, hogy az árkülönbözetet megtéríti, akkor akceptálják a kérését, ha nem, akkor egy olcsóbb, időben biztonságosabb és munkahelyeket megvédő döntést fog hozni a közgyűlés.
Legalább lesz fotótéma ha visszakerülnek a kivont csuklósok a metrópótlóra. Az kurv@ élet, hogy már csak azért is el fogok menni utazgatni néhányszor, hogy nosztalgiázzak a régi BKV-s időkben, amikor csak a zöld Ikarusok (435-415) és a "régik" (260-280) voltak a város jellemzői :) Mai napig jobban tartják a menetidőt mint néhány alacsonypadlós széria, de sokszor ki lett ez már beszélve.
A régiek nyilván több szénmonoxidot köhögnek ki magukból, az újak viszont olyan kis pici ultrafinom részecskéket bocsájtanak ki, hogy az könnyebben jut le a tüdő mélyére, mert az emberi orr se képes megszűrni...
Gyanítom, hogy az a 10 nem jön egyelőre, mert nem érkezett válasz pár napja ilyen irányú kérdésemre. (Vagy ki tudja? Hallgatás, beleegyezés? Bár úgy lenne!)
De érdekel. Örüljünk már annak, hogy kap a BKV 110 db vadonatúj Solarist, és nem alvállalkozónak adják a metrópótlást.
Nyilvánvaló volt, hogy kellenek majd az ideiglenesen kivont 280/435-ek. Mivel járatok sűrűsödnek, hosszabbodnak, metrópótlás, és tartalékok.
A levegő szennyezésről annyit, ezért kéne a dugódíjat bevezetni, és korlátozni a belvárosban az autós forgalmat (mint Londonban). Nyugodj meg nem a + 40 db Ikarustól nem lesz több tüdőrákos Magyarországon. Gondolom sok Ikarus a metrópótláskor a teljes vágányzár alatt este 8, és reggel 5 óra között fog járni, hogy inkább azokat amortizálják le.
Végülis ezt úgy is lehet értelmezni, hogy a felújítást, buherálást végző cégeknél a gyártó cégnél is nagyobb haver ül, valahol. Ha tudta előre, hogy két sikertelen tendere is lesz a BKV-nak.
A felújítás is költség, a PKD elmaradása miatt szükségtelenné vált szerelők kirúgása is, bár a kohószökevényeket is kell üzemeltetni.
Az persze senkit nem érdekel, hogy egy óriási szennyező forrás jelenik meg a város közepén, hogy ezt az új forrást minimális szinten tartsa, új buszokkal. Elő kell szedni a roncsokat, kevés még a tüdőrákos, b+. http://hvg.hu/itthon/20150204_A_tudorak_okozta_halalozasban_meg_mindig
Ilyenkor hol vannak a Paksi kapacitásfenntartás ellen tiltakozó úgynevezett ,,zöldek"?
Venni akkor sem vehetne szerintem, csak a Főpolgármester rákényszerülne, hogy drágábban szolgáltatást rendeljen meg. És persze emiatt a metrópótlás is csúszna egy jókorát, mert a buszok nem jönnének meg időben.
Ha az elmúlt 1-1,5 év során leállított buszokat szétvágták volna, akkor most nem lenne vita, hogy vehet-e a KV 150 új buszt. Így legyen az ember előrelátó...