A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Legjobb típusok, mert van rajta levegő ha kinyitják az ablakot meg a tetőszellőzőt és a motorja is jó. Ezen a BPO-423-on különösképp meg voltam lepődve, hogy motorilag milyen jól ment és hogy milyen halk volt meg tiszta stb. Mint ha egy zsír új Ikarus 280-ason ültem volna :) A régi szép időket idézte. Szépen rendberakták valahol. Remélem az utolsókig kihúzza amik járni fognak.
Ma sikerült kifogjam a 20E-n a BPO-423-at. Full egyben van a busz, nagyon faszán néz ki kivül-belül egyaránt :) Nem is hangos a motorja, és van benne jó menetdinamika, csak úgy repültünk :) Ablakok nyitva, volt is rajta levegő rendesen... Valahogy az az érzésem támadt, hogy ha az összes csuklós ilyen szép (szinte új állapotot tükröz) rendben lenne, én elutazgatnák ezekkel akár még vagy 20 évig, mert ezeken nőttem fel. Kár hogy már csak elvétve lehet találkozni 280-assal, 435-össel meg még annyira se :( Ezek voltak az igazi BKV idők, amikor csak ezek voltak és ha tetszik ha nem, sokszor visszasírom a jobb gyorsabb haladások miatt az ilyen szépen rendbetett Ikarusokat.
Meg nem erősített források szerint a 7E, 9-es, 32-es, 276E valószínű, hétvégén 97E is, persze csak fokozatosan, ahogy beérkeznek. Egyet láttam már szombaton Keresztúron Próbajárat jelzéssel (NNE-051 vagy 061?). Valamikor júliusban pedig talán megjelenik a PKD is a XVII. kerületben a Troli által 95-195-re kiadott buszok révén.
A Conecto-k forgalomba állásával Cinkotának kell egyáltalán bárhova magaspadlós csuklóst kiadnia a nyári szünetben? Dél-Pestnek is talán csak a 23E-n marad magaspadlós száma, amúgy szinte teljesen ap. az összes csuklós viszonylat a városban.
5826 nappal a buszüzem megkezdése után megérkezett az első -tartósan ott üzemeltetendő- korszerű autóbusz a Zách utcai garázsba, az első rendelkezésre tartásos MABI Modulo 108d képében. Ezt is megértük.
Ennyi, de ez igaz még másik 40 kocsira is. Igazából nem is értem, hogy tulajdonképpen mi a probléma.
Annyi mindenért lehetne szidni az Alfát, de pont ezért az egyért végképp nem értem, miért kell. És igen, lehet, hogy a gyökerezés erős, de valahogy azt miért nem kéri számon senki, amikor más csak vagdalkozik, ítélkezik, minden tényt figyelmen kívül hagyva? Azért olvassátok már el, azzal a stílussal nincs probléma?
Nem arra gondoltam, hanem arra, hogy a vizsga már megvolt az ex. 1388-assal és annak papírjaival rendben, szépen, szabályosan, csak a vizsga után rögtön már nem tudott forgalomba állni egy hirtelen fellépő hiba miatt - és itt jött a képbe a még levizsgázatlan ex. 1358, ami az 540 lett volna, de érdekes módon most az fut 562 rendszámmal.
De hangsúlyozom, ez csak egy felvetés, egy elmélet.
Látom a lelkesedést szóló Volvo üzembeállítás megismerése ügyében.
Kérlek ne gondoljátok azt, hogy a BKV megengedné magának, hogy nem egyező alváz, forgalmi rendszám és egyéb azonosítójú kocsikat bárhol vizsgára bocsátana, ez teljes tévedés.
Remélem, hogy az az 540 az ex. 1388, és lengőajtós.
(Amúgy végül is van egy teóriám az 540-562 cseréjére: a jelenlegi 540 levizsgázott 562-ként a hatóságnál, de valami hirtelen gebasz miatt gyorsan áttették a hatósági vizsgára várakozó, de elkészült és elvileg műszakilag ugyanolyan állapotban levő 540-re az 562 matricáit és rendszámait, majd azt küldték ki.)
Utolsó lennék aki az Alfabuszt védi, de ez ennél bonyolultabb szokott lenni.
A jobb stokkokat több mindenki szokta árulni, hol van a valós tulajtól transzparens megbízása, hol a piaci szegmens megszokott kéz kezetmos bratyizós stílje alapján. Mondjuk ez logikus: ha belegondoltok egy komoyabb, néhány 10 darabos stokk többszátzmillió forintnyi euróját nem tudja hónapokig, félévig sok kereskedő finaszírozni...
Aztán vannak a gyengébb eresztések, amit valóban megvesz egy-egy kisebb kereskedő, és úgy adja tovább, de lényegében a komolyabb kocsik a nagyobbak kezében (ALGA, WOMY, és még 2-3 komolyabb hal) vannak.
Persze a jobb kocsik előre le vannak kártyázva, hogy hova kerülnek, max a maradékból lehet csemgeézni. Tisztára mint a személyautó piac.
Az, hogy kurrens cucchoz másik üzemeltetől jutsz hozzá az szinte kizárt, ilyesmi csak a kevésbé piacképes tételeknél (úgymint troli, CNG, midi) van esetleg.
Aki meg az Alfabuszt "szídja" az még nem tárgyalt román/bulgár/orosz partnerrel, azok ám a kemények, végzettség nélküli sokrszor hőbörgő főmérnökök akik a kocsit meg sem nézik, csak az a kérdésük, hogy a maguk százalékát hogy tudják lefaktorálni. Természetesen ezúton tisztelet a kivételnek, nem általánosságban akarom semelyik szomszédunkat megbántani, és tudom, hogy nálunk is vannak nem sokkal különb versenyzők.
Tehát akkor "Ez a 357-es az Alfabusznál (papíron) köddé vált." = "Benne volt a BKV-nak ajánlott x db kocsiban, de mivel az üzlet nem jött létre, maradt odakint" ?