Keresés

Részletes keresés

Zahnrad Creative Commons License 2016.06.19 0 3 105275

Nem ez a lényeg. A törvény és az előírások azt mondják, hogy a vezető mellé kitett táblára 8fő/m2-rel kell számolni és a műszaki terhelhetőséget is ennyivel kell számolni.

 

Az a közlekedési szolgáltató ügye, hogy az általa tudott utasszámokat mennyi buszra osztja szét, azaz ő mivel számol. Az lehet 4-5-6-7-8, de kettő is. Téged ez érdekel és 4-gyel számol.

 

Ehhez képest a korszerű csuklósok C tengelye környékén 2-2,4-3,5 fő/m2 álló utas sűrűséggel jön csak ki a 11,5 tonnás maximális terhelés. Ha megraknánk ezeket a buszokat 8 fő/m2-rel a B tengely mögött, de akár csak 4,5-lel, akkor túllépné a 11,5 tonnát a tengelyterhelés.

Ha a C tengelyen bármilyen oknál fogva csökkent a tengelynyomás üresen vagy az A tengelyt normálisan ki lehet terhelni, akkor egy kis utastér átfazonírozás is nagyot dob a hivatalos számokon. Az pedig empírikus tapasztalat, hogy a nagy peronrészek jobban kiterhelhetők és az utasoknak is kényelmesebb, kisebb konfliktussal járó állófelületet adnak, mint az üléssorok közé beékelt állóterek.

Előzmény: JakiHUN (105274)
JakiHUN Creative Commons License 2016.06.19 -2 0 105274

Az utánfutóban van eggyel kevesebb szék, az első részben a VT-shez képest darabra ugyanannyi, csak az egyik 1,5-es helyett szimpla van.

De a 8 fő/m2-t akkor sem tudnám túl komolyan venni, ha a műszaki terhelhetőség annyi, lásd kép.

 

Szerintem egyértelműen jobb a BKV-s kocsi elrendezése, de a 11 fő plusz nem hinném, hogy fedi a valóságot. Persze a puding próbája az evés, gyakran derül ki, hogy az elméleti számok nem jók.

(Kép: 444.hu)

Előzmény: Zahnrad (105271)
gorcher Creative Commons License 2016.06.19 -1 6 105273

Rengeteget szidtam ezeket az autókat, de mára el kell ismernem, hogy igazából a 906, 914, 924 trión kívül bármelyik, gond nélkül, klímástul.

Ez a három autó tényleg nagyon gáz rendelkezésre állással bír, de a többi simán lenyomja folyamatos terhelésben a 300+ km-es számokat is.

Előzmény: Sven Bomwollen (105269)
Zahnrad Creative Commons License 2016.06.19 0 2 105272

Sőt, a sofőrfülke is zavaró és helyrabló tényező, ezért egy 260-as Ikaruson is a második ajtó a legkihasználtabb. Látod-látod, csak igaza van az Evoprónak. :)

Előzmény: g86 (105267)
Zahnrad Creative Commons License 2016.06.19 0 2 105271

Hogyan jött ki? Tengelyterhelés. Az A tengely felett van a plusz tér, azt pedig valóban lehet számolni 8fő/m2-rel, a többit meg te is tudod, hogy nem.

Előzmény: g86 (105267)
Zahnrad Creative Commons License 2016.06.19 0 4 105270

Evvel olyan sokat 5. ajtó nélkül nem lehet kezdeni, ez akkor is így lesz ha 2+1--es sorok között, széles utasfolyosón oszlik el a tömeg. Ha megnézel egy C2-es Citarót, akkor ott is kevés leszálló utas hagyja el a buszt az első ajtón, amire az elsőajtózás miatt az elöl felszállás ott is ráerősít, ahol nincs.

 

A másik amiért nem lehet sokmindent vele kezdeni az a dízelmotoros csuklósok C tengelyének túlterheltsége. Ha majd jönnek a komolyan vehető új hajtásláncok, akkor több a Volvóéhoz hasonló, egyenletesebb ajtókiosztás lesz. Bár ott sem én székeztem/székeztettem tele a harmadik ajtóval szembeni tért... Valahogy akkor ez a szempont nem volt szempont.

Előzmény: g86 (105267)
Sven Bomwollen Creative Commons License 2016.06.19 0 12 105269

Ezzel csupán egy a baj. Láttál már olyan genfi Volvot ami kibír egy komplett napot, és működik benne a klíma ?

Előzmény: gorcher (105266)
g86 Creative Commons License 2016.06.19 0 12 105268

Nem értek egyet semmiféle értékítélettel. Az utas magánügye, hogy hova, mikor és milyen célból utazik. A KV-nak annyi a dolga, hogy elvigye. Megfelelő minőségi jellemzők mellett. 

Előzmény: 18-09 (105257)
g86 Creative Commons License 2016.06.19 -4 1 105267

Ebben továbbra sem értünk egyet. A koncepcionális nézetkülönbségeken túl a gyakorlati problémát itt abban látom, hogy így a 2. ajtóra 2-3-szor annyi utas jut, mint a többire. A VT-s kicsikon is megfigyelhető, hogy a 2. ajtónál szállnak le-fel a legtöbben, ez itt fokozottan fog jelentkezni, mert az 1. és a 2. ajtó között nem igazán átjárható az utastér. 

 

Kolléga már kérdezete, engem is érdekelne, hogy jött ki a plusz 11 férőhely, mert abból, hogy egy üléssel kevesebb van, kettőt meg máshova tettek, abból biztos nem. 

Előzmény: Zahnrad (105250)
gorcher Creative Commons License 2016.06.19 -1 9 105266

Lehet nagyon durva dolgot fogok mondani, de azt hiszem Cinkotának kéne adnia a vonalat.

Ugyanis van egy típusa a garázsnak, ami csuklós is, elrendezés tekintetében a lehajtható üléseket leszámítva másolata a 7700A-inknak, elsőajtózásra is tökéletesen megfelelnek az ajtók kezelése, valamint a tágas hely miatt az első ajtó környékén, leszabályozva sincsenek, tehát tudnak dinamikusan haladni a ferihegyi reptérre vezető úton, mint a VH New AG-k és a 161-esen, valamint a 202E-n tökéletesen működik velük a forgalmi rend: és ezek a genfi Volvók.

Megvannak a maguk bajai ezt aláírom, de a reptér buszra azt hiszem tökéletesek lennének az általatok leírtak alapján, mivel olyan nem lesz, hogy valahonnan visszalépnek az elsőajtózástól.

A jó VH-k meg mehetnének a 23/23E-re és a 85/85E-re, a LOV-ok meg az örök vadászmezőkre/kisebb forgalmú csuklós vonalakra és mindenki jó jár.

Szerintetek?

Előzmény: FKU-911 (105263)
M61 021 Creative Commons License 2016.06.19 -3 6 105265
M61 021 Creative Commons License 2016.06.19 0 2 105264

Már réges rég ki kellett volna alakítani egy vagy több flottát, olyan buszokkal, amelyekben kevesebb az ülőhely, és könnyebben átjárható, nagy csomagokkal is. Ehhez persze komolyabb átalakítás, engedélyeztetés kell, mint az hogy az épp aktuális divet szerinti színre lefújjuk a kapaszkodókat. 

FKU-911 Creative Commons License 2016.06.19 0 4 105263

Minden megszólalás hatástalan, hogy oda a budapesti típusok közül csak a Volvo7700A jó, és újra azzal kéne adni....

Előzmény: lapaj74 (105252)
08-73 Creative Commons License 2016.06.19 0 13 105262

Zavart érzek az erőben nálad...

Előzmény: 18-09 (105261)
18-09 Creative Commons License 2016.06.19 -24 1 105261

Engem zavarnak, ennyi. Te meg menj és nyald körbe Őket. 

Előzmény: toto92 (105260)
toto92 Creative Commons License 2016.06.19 -2 14 105260

Ezt magadtól sikerült, vagy segítettek?

Előzmény: 18-09 (105259)
18-09 Creative Commons License 2016.06.19 -28 1 105259

Turista ne legyen, a többi meg kezelhető. 

Előzmény: ujfigura (105258)
ujfigura Creative Commons License 2016.06.19 0 9 105258

Jó, de ilyen erővel 1712-ben volt a legjobb, mert alig volt utas, nem kellett b@szakodni.

 

A cégnél szoktam mondani, hogy teljesen jól elvagyunk, csak a vevők meg a beszállítók zavarnak nagyon, különben nem lenne semmi probléma.

Előzmény: 18-09 (105257)
18-09 Creative Commons License 2016.06.19 -7 0 105257

Addig volt jó, amíg fele ennyien jöttek ide. A 93gy-n még a legerősebb időszakban is volt ülőhely a Reptérről. 

Előzmény: ujfigura (105255)
Törölt nick Creative Commons License 2016.06.19 0 1 105256

Bemutató cikk várható? :D

Előzmény: Zahnrad (105250)
ujfigura Creative Commons License 2016.06.19 0 2 105255

Kurva nagy tévedés, a légi utasok elenyésző százaléka használja sajnos a 200E-t, főleg hajnalban és este. Számtalanszor láttam, hogy este leszáll 3 gép egy időben, és a csuklóson éppen csak megtelt. Elég gáz. Nappal persze bátrabbak az emberek, de néhány tömöttebb csuklósból azért nem kell messzemenő következtetésekre jutni. De ezt már milliószor kitárgyaltuk, új rendszer kellene.

Előzmény: 18-09 (105254)
18-09 Creative Commons License 2016.06.19 -15 2 105254

Nem kötelező 200E-vel venni. Ja, hogy ide csak a fillérbaszók jönnek? Na az már más kérdés... 

Előzmény: lapaj74 (105252)
kristoof Creative Commons License 2016.06.19 0 2 105253

Jaja. Ilyesmi belsővel kell majd rendelni a metrópótlókat is.

Előzmény: Zahnrad (105250)
lapaj74 Creative Commons License 2016.06.19 -1 7 105252

Volt ma szerencsém 200E vel utazni. Szánalmas ami ott van tömegnyomor oda vissza + utaslemaradás . Beáll indulás elött 3 percel és 4-5 perc késésben indul. Klímák csak mint a sóhaj úgy mennek . Minden tele a nagy bőröndökkel megmozdulni se lehet . Vissza ugyanaz . A reptéren fekete a megálló a tömegnyomortól . Első ajtós felszállás is borzalom . Mindenki a nagy csomaggal azon a szűk ajtón + még a jegykezelés vagy vásárlás . Sofi ideges panaszkodik az állapot miatt . Budapest szégyene ami ott van . A reptérre vezető út csak hab a tortán , az embert szétrázza a szar út . 

JakiHUN Creative Commons License 2016.06.19 0 2 105251

1+0,5 üléssel kevesebb van benne, mint a VT-s kiadásban. Honnan jön a többi férőhely?

Viszont a gigantikus peronrész azzal is jár, hogy a folyosó szűkebb az első részben, illetve a csukló és a 3. ajtó között is. Nagyon remélem, hogy ezzel a kialakítással véletlen sem kerül első ajtós vonalra. Forgalmas helyeken viszont kiválóan fog muzsikálni.

Előzmény: Zahnrad (105250)
Zahnrad Creative Commons License 2016.06.19 0 5 105250

Jó lett ez az ITK-s Conecto. A befogadóképessége a VT-s kivitelhez képest +11 fő. A harmadik ajtóval szembeni teret meglátjuk forgalomban, itt azért a VT-s szimpatikusabb, bár 3 ülés biztos kevesebb állóhelyet enged papíron, mint kettő. A első-második ajtó környéke nagyon jó, régóta hiányoltam ilyen elrendezést Budapestről.

Előzmény: g86 (105186)
trizs77 Creative Commons License 2016.06.19 -3 3 105249

Viszont tegnapelőtt   (??) megint volt - egyszerre - kettő db Ik-280 is a vonalon.

Mentek is mint a golyó.

különösen a nem sötétített ablakú.................:-))

 

 

Előzmény: flugosmotoros90 (105248)
flugosmotoros90 Creative Commons License 2016.06.19 0 2 105248

Elég sokszor van 435-ös az 5-ösön.
Folyamatos utaslemaradással közlekednek a hátsó ajtó miatt. Többször utaztam velük, emiatt a menetrendet sem tartják, tolja a T&J-s Volvo, és szenvednek az utasok vele.
Kezdett beállni a rend, rutinos óbudásokkal, akik "érezték" a vonalat, most megint nulla. Nem tudja hol a megálló, nem tudja a lámpaváltást, nem áll meg szóval vidám az élet megint az 5-ösösn egy ideje.
Nem elég a sok idióta offos a vonalon, most még ez is.

alexander93 Creative Commons License 2016.06.18 0 0 105247

Küldtem e-mailt.

Előzmény: hol_itt_hol_ott (105242)
Törölt nick Creative Commons License 2016.06.18 0 6 105246

Ez egy egyeztetett folyamat 'KK és 'KV között

Előzmény: 18-09 (105245)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!