A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Lacus! Salgótarjánban égett egy ex.siófoki 415-ös, ami sok mindentől lehetett, de a KK-s karbantartások is olyanok, amilynek... szóval ONban: Szerencsére nem valamelyik 435-össel történt, de akár lehetett volna. Most, hogy lassan vége a 415/435-ös típus karrierjének a BKVnél, nem merült fel bennetek, hogy felajánljatok cserére néhány selejtezett kocsit, cserébe a BPL/DUA-ért cserébe? (esetleg 412-est az FHK-ért...)
A Magyar Volánok fb. oldalon felmerült az emeletes 556-os sorsa. Oké, hogy soha nem volt BKV/FAÜ tulajdon, de a FAÜhöz mégis van köze, és jóval érdekesebb típus lenne, mint az 55-ös... Apropó 556-os... a KM tulajdonú 556-os BKVs üzemeltetése, használata (tulajdonos megváltozása, etc) témakörben tart valahola bürokrácia? Hónapok óta dolgozhatnak a szakik az éppen felújítás/átépítés alatt álló nosztalgia és élménykocsikon*. Ezekről láthatunk képet?
Köszi!
*A nosztalgiaprojekt jövője jelenleg hogy áll? Ha jól számolom, akkor immár az Ikarus által gyártott minden szériatípusból van/lesz felújítva, illetve néhány Ikarus előtti típus is van már, a BKVs paletta azonban még nem teljes.
Elérhető háború környéki kocsi csak az Opel Blitz és a Rába Super van BKV jogelőd történettel, ilyen kocsi lesz vásárolva, vagy túlzottan drága projekt? A Rába Tr3.5 témakörben van/várható előrelépés? Akár az elkészült kocsi megvásárlása, akár a BKVs kocsi befejezése? Ikarus 30-as felújítása elképzelhető? Ugyan valóban csak 11 évig dolgoztak ezek a kocsi FAÜ kötelékben, de egy időben minden harmadik busz Ik30-as volt a fővárosban... Majompofás 66-os elvileg egy kocsi maradt, de ha jól tudom, eladó. Talán azt lenne legkönnyebb "FAÜsíteni". Erről a típusról legutóbb az lett mondva, hogy letettetek a felújításról, de gondolom megkérdezem, hogy változott-e az álláspont. Az Ik620-as típust megkérdezni is fölöslegesnek tartom, de mivel van első szériás roncs, azért mégis: Saját tulajdonú 620-as várható, vagy a miskolci és a Lantás kocsi lesz továbbra is a "BKVs nosztalgia 620-as"? Igazán nagy sztár lehetne egy ITC600-as, vagy egy ICC600/660/620/622-es. Pótolhatatlan rész nem hiányzik, ITC esetén mintát lehetne venni a Tr5-ről, ICC600 esetén pedig még eredeti gépes rész is maradt, bár gondolom nagyon drága lenne, de a nosztalgiabuszozás egyik ékköve lehetne.
Korábban azt mondtad, hogy 200-asokkal szívesen "szórakozol", mert azok vannak, átépíteni őket olcsóbb... Itt van esélye valami különlegességnek 216/282/293 vonalon, vagy esetleg bővítve 211.00/212/250/255/256 vagy esetleg egy 200M/266.70-est összehozni? Köszönöm válaszod előre is!
Jelenleg még tartható a szint. A Volvo okosan bevásárolt fogyó alkatrészekből és általában éjszakánként kitudják javítani a hibákat. De vajon mi lesz akkor, ha lejár a buszok garanciája??
Nem tudom milyen tapasztalatok vannak a CNG-kel. Nagyon erős pletykák vannak, azt meg inkább nem osztom meg. :) Én elég sokat járok velük és néha bizony félelmetes hangokat adnak sajnos. Nem tudom, hogy ez hiba-e vagy a kocsik sajátossága, de ismerve a BKV karbantartási morálját, kicsit félek tőlük.
Eléggé nem lehetnek velük elégedettek és elnézve május 29-től a mai napig tartó teljesítményét:
összesen 13 napot volt kint forgalomban ezen egy hónap alatt, 67-es, 92-es és 110/112-es vonalakon, mondjuk zömmel végig is bírta a fordáit.
06.07. és 06.17. között folyamatosan állt még pluszban. Utazási élmény meg annyi vele, hogy lomha egy autó, csodálom hogy fel bírt menni a Borsó utcán és az ajtajai is nagyon lassúak. Tényleg jó, hogy nem vesznek többet.
Mikor is ér véget a tesztje az autónak és megy vissza a feladóhoz?