Keresés

Részletes keresés

kristoof Creative Commons License 2016.07.11 -1 1 105743

Biztos, hogy volt külső nyomás. Már csak azért is mert baromira nem életszerű, hogy eddig nem volt offshore cég a T&J, most meg hirtelen az lett. Mindig is az volt. Már 2014-ben is az volt és 2009-ben is az volt.

Előzmény: g86 (105720)
Spaceliner Creative Commons License 2016.07.11 0 3 105742

Attól még, hogy gázüzemű járműved, flottád van nem lesz "ökó" közlekedésed. Egyszerűen csak teljesíti, kissé felül is múlja az aktuális EURO normákat s ennyi. Ua-t a fosszilist égeted benne. Egy otthoni gázkonvektorra se mondja senki, hogy környtudatos. Sőt, az ma már elavult fűtési mód.

 

Ha a gázüzemet környtudatosnak akarjuk beálllítani, akkor kell hozzá egy biogázüzem. S itt egy-egy TSZ által megtermelt mennyiség nem elég, egy nagy flotta üzemeltetéséhez jónéhány (vagy egy extranagy) rekultivált, s gázlefejtésre kiépített szemétlerakó kell.

Az pesten pedig nincs.

 

Miskolcon van egy megvalósuló projekt, llakossági fűtéshez, kiegészítésként. Ott se környtudatos a gázüzem, BP-en se. S min 20-30 évig, mig a kapcsolódó nagyberuházások nem készülnének el, nem lesz az.

 

 

Előzmény: Törölt nick (105728)
MCA-001 Creative Commons License 2016.07.11 0 0 105741

Lacus anno írt valamit a CNG üzemeltetési tapasztalatokról.

 

Előzmény: htibor (105740)
htibor Creative Commons License 2016.07.11 0 0 105740

13-ban egy szóló CNG MAN Lion's City tesztjéről van itt összefoglaló, 5. oldalon van egy táblázat:

http://static.bkv.hu/ftp/ftp/tesztbuszok/man_cng_lezaro_jelentes.pdf

 

Kaposvár helyiről meg semmi beszámoló nem érhető el, így nem lehet összehasonlítani a dízel és majd egy teljes CNG-s év közötti számokat, költségeket. :(

g86 Creative Commons License 2016.07.11 0 1 105739

Ha már szóba került: van most már hosszabb távú, több típusra kiterjedő üzemeltetési tapasztalat a KV-nál. Itt mennyit fogyasztanak a CNG-s buszok, és ez hogyan viszonyul a dízelekhez?

g86 Creative Commons License 2016.07.11 -2 0 105738

Egy gáz-töltőállomásokat forgalmazó cég honlapján az lenne a furcsa, ha mást írnának.

Előzmény: Törölt nick (105734)
htibor Creative Commons License 2016.07.11 0 0 105737

Vajon hány éves cikk lehet, ha ezt írják, hogy most Euro 5 fut és majd 2014-ben jön az Euro6?

Alul mintha 2011-es dátumot látnék...

Előzmény: Törölt nick (105734)
trizs77 Creative Commons License 2016.07.11 0 2 105736

A gáz és a gázolaj árának, valamint a járművek beszerzési árának függvényben elmondható, hogy egy CNG-s busz 25-40%-kal olcsóbban üzemeltethető a teljes élettartama során, mint egy ugyanolyan osztályú, teljesítményű dízel busz.

 

------------------

 

A mondat hibás.

 

Igen laikus írhatta.

 

A mondat szerzőjének alap-alap fokú ismeretek elsajátítása még nem sikerült.

 

Egy autóbusz teljes élettartama során nem

    - az üzemanyag ára,

    - beszerzési ára

lesz az a két tétel mely meghatározza a végső összeget.

 

Kimaradt vagy a felületes szerző nem írta bele, sok más tétel mellett,  például, hogy :

    - mennyi időszakonként kell hatósági vizsgát tennie egy dízel autóbusz szerelőnek ?

    - mennyi időszakonként kell hatósági vizsgát tennie egy dízel autóbusz szerelőnek ?

 

1./   a dízel autóbusz szerelőnek általában a 18 és a 65 életéve között (ha csak saját cége máshogy nem rendelkezik) nem kell újból hatósági vizsgát tennie.

 

2./  a gázüzemű autóbuszokat szerelőknek (művezetőknek is) 4-6 évente hatósági vizsgát kell tenniük.

Hasonló időszakos vizsgálat vonatkozik a műhelyre, telephelyre, stb.

 

Az lehet vita  tárgya, hogy teljes élettartam (20 év) alatt a dízel buszt olcsóbb üzemeltetni vagy a gázüzeműt, de az ilyen vitát leszűkíteni beszerzési árra és üzemanyag árra, töb mint bűn.

Hiba.

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (105731)
gorcher Creative Commons License 2016.07.11 -1 4 105735

Blikk, a legjobb forrás! Kösz hogy nevetgélhettem egy jót reggel az ilyen mondatokon, mint:

Az alvállalkozó bűne az volt, hogy nem jelentette be a tulajdonosi szerkezet megváltozását a BKK-nak. Ezért bünteti a BKK az utasokat. A buszokkal semmi baj, a BKV-nak soha nem voltak ilyen menő buszai és a szolgáltatást sem érte kifogás.

 

Persze... de a többi része is tartalmaz hajmeresztő dolgokat, akinek van 10 perce regenerálódni, az is olvassa el bátran, én most emésztettem meg a cikket :)

Előzmény: Törölt nick (105723)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.11 0 0 105734
Előzmény: g86 (105732)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.11 0 2 105733

Dízel-elektromos hibrid buszok

Előnyök:

  • meglévő üzemanyag-ellátási struktúra
  • 20-25%-os üzemanyag-megtakarítás a dízelhez képest (a CNG-hez képest még mindig drágább!)
  • bizonyos szűk területeken (pld. belváros legbelsőbb utcái) 0 emissziós működés, elektromos üzemben

 

Hátrányok:

  • a járművek sokkal drágábbak mint a dízel vagy CNG buszok
  • a dízelmotor Euro 6-os kialakítása és működtetése drága és karbantartásigényes
  • az akkumulátorok költségei a busz élettartama során (sokszoros akkumulátortelep-csere) igen magasak, az ezzel kapcsolatos teljes környezeti terhelés még nem is igazán ismert.

 

Előzmény: g86 (105730)
g86 Creative Commons License 2016.07.11 0 0 105732

Forrás?

Előzmény: Törölt nick (105731)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.11 0 1 105731

A gáz és a gázolaj árának, valamint a járművek beszerzési árának függvényben elmondható, hogy egy CNG-s busz 25-40%-kal olcsóbban üzemeltethető a teljes élettartama során, mint egy ugyanolyan osztályú, teljesítményű dízel busz.

Ezeket az értékeket a közlekedési társaságok igazolták a hosszú távú üzemeltetési tapasztalatok összegzése során.

Előzmény: g86 (105730)
g86 Creative Commons License 2016.07.11 -2 1 105730

A gázmotoros buszok több energiát fogyasztanak, mint a dízelek.

Előzmény: Törölt nick (105728)
g86 Creative Commons License 2016.07.11 -2 0 105729

#105.718

Előzmény: Törölt nick (105724)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.11 -2 3 105728

Hát igen, én is így gondolom. 

 

Amúgy ha már környezet védelem, akkor ott vannak a külföldön, és itthon is bevált CNG (gázüzemű) buszok, amelyek fogyasztása kevesebb, mint a dízelé. 

 

A kecskeméti Mercedes hibridreiről mi a véleményetek, tapasztalatotok?

Előzmény: Törölt nick (105727)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.11 0 9 105727

Nem véletlen, hogy külföldön, és itthon se váltotta be a hibridbusz a hozzá fűzött reményeket.

Nálunk a hibridek annyira beváltak, hogy az operátor felajánlotta a helyi BKK-nak a buszok egy éves korában, hogy zsír új flottát hoz helyettük, ha hozzájárul a helyi BKK. A helyi BKK nem járult hozzá. Végül perre ment az operátor, amit sajnos bukott. Így kényszerből maradtak a fos hibridek egyelőre.

Ezeket a szarokat ide sem kellett volna hozni. Már elég sok helyen megszívták a hibrid volvot, csak a BKK nem volt hajlandó tájékozódni, vagy nem volt hajlandó tudomásul venni.

Előzmény: Törölt nick (105719)
trizs77 Creative Commons License 2016.07.11 -3 14 105726

.......utasokat megüti a guta......

 

 

-----------

 

 

bulvár.

 

Az utasok 99,99%-a nem tudja, észre se veszi, hogy a T&J buszai szombattól nem járnak.

 

ez a buszmániások belső gondja.

 

 

Előzmény: Törölt nick (105723)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.11 -2 2 105725

És mi lesz a környezetvédelem mantrával?

Előzmény: g86 (105722)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.11 0 6 105724

Rendicsek, Budapest csóró város. Azzal azért te is tisztában vagy, hogy Budapest legdrágábban futó autóbuszairól beszélünk?

Előzmény: g86 (105721)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.11 0 2 105723
g86 Creative Commons License 2016.07.11 -3 2 105722

Ez a januári sztori bővebben hogy volt? Melyik nap, mennyi kocsit, mennyi ideig, milyen okból kellett pótolni?

 

A nyári légkondizás valóban problémás volt, egy konfigurációs hiba okozta, ami itt jött ki a típuson. Szoftvermódosítással megoldotta a Volvo, azóta működik. 

Előzmény: Törölt nick (105719)
g86 Creative Commons License 2016.07.11 -5 0 105721

Ahol számolatlanul áll a pénz, ott lehet szeretem - nem szeretem alapon kezelni a flottát. Budapesten nem vagyunk ilyen szerencsés helyzetben. 

Előzmény: Törölt nick (105708)
g86 Creative Commons License 2016.07.11 -2 1 105720

Nem tudok róla, hogy külső nyomás lett volna a BKK, hogy bontsa fel a szerződést. Egy rendszeres ellenőrzésen bukott meg a TJ, ez után még elég hosszú folyamat volt, mire a kenyértörésig jutott az ügy. Szerintem inkább az az érdekes, hogy senki nem védte be a TJ-t. 

Előzmény: trizs77 (105714)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.11 -1 5 105719

Valóban nem lett kimondva, de azért ahányszor cikket olvastam a felmondással kapcsolatban, és beszéltem ismerőseimmel mindig felhozták, hogy milyen sokba kerül a hibrideket üzemeltetni, és bizony ez is közre játszhatott.

Ha a BKK szemszögéből nézzük, nem mindegy, hogy 750 Ft-os, vagy 950 Ft-os kilométer díjat fizet egy csuklós, alacsonypadlós járműért. Ezért elég jelentős összeget spórolnak avval, hogy a hibridek helyett Ikarusokat, illetve Volvokat állít be a BKV. Ezért nyilván ez is közre játszhatott a kirúgás mellett, és van egy olyan érzésem, hogy ezeket a hibrideket nem fogjuk viszont látni Budapest útjain.

 

A sok meghibásodás sajnos igaz, csak sokról nem tudunk. Az sokat segít, hogy a Volvo tulajdonában vannak a buszok, ezért gyorsan ki tudják javítani a kisebb-nagyobb hibákat. Én emlékszem a január eleji hideg, havas télre amikkor a hibridek helyett 280-asok mentek. Illetve a tavalyi forró nyárra, amikkor nem tudott rendesen klímázni a hibrid kocsik (sülni lehetett bennük), mivel állandóan lemerült az akkumulátor a klíma használat közben, és még sok kisebb hibák is előfordultak.

Csak egy most csütörtöki példát szeretnék említeni: - a 9-esen 8 db hibridből 2 db meghibásodott, amit lecseréltek (F51, és F58)

                                                                              - az 5-ön 10 db hibridből 2 db meghibásodott, amit lecseréltek (F52, és F56) 

Ez így elég rossz arány, és ehhez még hozzá jön a drága kilométer díj. Nem véletlen, hogy külföldön, és itthon se váltotta be a hibridbusz a hozzá fűzött reményeket. 

Előzmény: g86 (105718)
g86 Creative Commons License 2016.07.10 -3 1 105718

Nem nyert. Nem volt cél megszabadulni a kocsiktól. Az üzemeltetés + gázolaj együtt nem tér el jelentősen egy dízel busztól. A sok meghibásodás tényszerűen nem igaz. 

 

A 950 Ft körüli kilométerdíj, mint a többiek már írták, piaci hatások eredménye, ami korlátozottan függ össze a típus objektív műszaki jellemzőivel. 

Előzmény: Törölt nick (105705)
fberci Creative Commons License 2016.07.10 -1 0 105717

Én is hasonlóra gondoltam, ezzel gyakorlatilag pótolni lehetne azt a 30 bérelt Conecto G-t, amennyivel kevesebb jött.

Előzmény: g86 (105716)
g86 Creative Commons License 2016.07.10 -3 2 105716

Azon feltételekkel, ahogyan a Volvo az üzemeltetést végezte a TJ-nek, és egy normális piaci vételár mellett (= 70-80 millió per kocsi szvsz) a BKV sem járna rosszul, és a Volvo sem. A költségek ilyen konstrukcióban jól számszerűsíthetőek, a kockázat a KV-nál kevés. 

Előzmény: Dante001 (105704)
1244 Creative Commons License 2016.07.10 0 0 105715
FKU-906 skyblue lett. A 933-hoz és a 945-höz hasonlóan maradtak a régi kijelzők és az zk, csak ő még zelikát se kapott..
trizs77 Creative Commons License 2016.07.10 -1 8 105714

Szerintem mindenki örül, hogy nem mennek tovább ezek a buszok ennyi pénzért.

 

--------------------

 

Rendkívül meglepődnék ha a mostani kivonási döntésben, bármilyen szerepet játszott volna a :

    - hibridek üzemeltetési költsége,

    - rendelkezésre állási százaléka.

 

Ez egy 100%-ban politikai döntés volt, amit a BKK és a BKV végrehajt.

Itt a szakmának nem osztottak lapot.

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!