A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Lehetne vmi hasonló nálunk is, nem tudom, miért fájna ez egyeseknek. Csak Óbudán ott van a 65, 118, 137, 165, 237 és a Békás helyijáratok, amikre nyugodtan mehetnének. Tudom, én is látom majdnem naponta, hogy a reggeli csúcsban a 118-as tele van, korábban nyilván nem véletlenül járt 7-8 percenként midikkel, de attól még a nap nagy részében 5-6 utassal rohangálnak a buszok, 137/237 ugyanez, Békáson pontosan nem tudom, de azok sem véletlenül voltak 405-össel adva régen. Meg a Kolosy téri járatokok is reggel nyilván vannak, nem azt mondom. Oké, hogy a 405-ös egy szar típus (volt), ezért kényszerből jó pár vonal szóló lett, de szerintem bőven van Budapesten annyi vonal, ahová midi kéne, hogy megérje belőlük egy nagyobb flotta.
Winmenetrenden látom, hogy 2016. március 4-én volt utoljára forgalomban. Úgy hallottam, hogy felújítják... Nem tudja véletlenül itt valaki, hogy várhatóan mikorra lesz kész? Más buszoknál kb. mennyi ideig tart egy ilyen felújítás?
Én nem ismerem a varsói tömegközlekedést, sem a sajátosságait. De attól, hogy valami Varsóban máshogy van, nem biztos, hogy adaptálni lehet azt a működési modellt és metódust Budapestre.
Szerintem rossz irány, ha azért, mert van pár kihasználatlanabb menet, akkor cseréljük midire vagy ritkítsuk rögvest.
Reggel a 118-as fullon van, délután jobban eloszlik rajta a forgalom.
A midikkel az is baj, hogy sokkal kevesebb vele a variációs lehetőség. Nem alkalmas pótolni, nem tud vele sakkozni a garázs. Egyik budapesti cég sem fog egy rakás midit venni, mert korlátozott a felhasználhatóságuk.
Azok a járatok, amelyek egész nap 2-10 fővel mennek, na azok tényleg alkalmasak a felülvizsgálatra, de egy 118-as szerintem pont nem. Reggel megesik, hogy szinte még a szóló is kevésnek bizonyul, de emiatt meg nem kell csuklósítani a vonalat.
Ennyi erővel a csuklós vonalakon is, mivel hajnalban és késő este alacsony a kihasználtság, szólókat kéne járatni helyette. Kérdés, ezzel kinek lesz jó?
Amúgy sem jár sűrűn és ha ennél jobban ritkítva lenne, nehezebben járnának be dolgozni Óbudára a kollégák.
Ez az állandó variációs kényszer nem tudom miért jó.
Nem kell leállítani, mert főleg a reggeli csúcsban vannak rajta.A többi időszakra elèg a midi is, ami sajnos Cinkotán,Óbudán nincs.Tizenakárhány èvig járt 405-ös rajta.Most is elég lenne.A reggeli csúcs lenne necces, főleg iskolaidőben.
A reggeli csúcs nem is kérdéses, de viszont napközben és főleg hétvégén azért sok esetben luxus járatni bármit is. De ilyen a 175, 131 külső szakasza és még lehetne sorolni.
Tisztára, mint a 118-as akkor, ott is elég jól lekövethető reggel az a 4-5, és du az a 2-3 indulás, amire kell egy normál busz, egyébként kisbusszal kéne adni azt is, ezek szerint a 121 is ugyanez.
De ugyanez van mindig. Ez így működött az 1-es pótlásánál, a 80-as troli pótlásánál (amikor Keleti-Stadionok között volt buszos pótlás), stb. Újabban sokaknak az se megy, hogy mi az a kettős megálló. Múlt héten volt, hogy láttam jön mögöttem a másik, gondoltam megvárom, mindig szokott lenni átszálló. Várok, várok, nem értem miért nem látom a leszálló utasokat, belenézek a bal tükörbe és ott áll mögöttem - nem húzódik le a szegély mellé - és várja, hogy végre kihaladjak... így nehéz utasbarát módon vezetni. Helyszínt, járatszámokat direkt nem írok, semmi köze a villamospótláshoz, de valahol elgondolkodok néha, hogy én csinálom rosszul :( Remélem, hogy csak nem volt leszállója meglepő módon...
Szvsz. 2008 után ismét megérett a járathálózat egy nagyobb reformra (kivéve Dél-Buda, ahol sokat variáltak az M4 óta), különösen a pesti oldalon. Fájó, de ebben az esetben bizonyos nagyon kisforgalmú járatokat lehet, hogy le kell állítani.
Múltkor egyik este volt majdnem hasonló a Rudasnál: a 19 megjött, 133E bent a megállóban. Már csukni akarta a sofőr az ajtókat, de látta, hogy jönnek többen a vilitől a busz felé. Majdnem én szóltam neki, hogy várja már meg őket. Szomorú, hogy ez nem működik automatikusan.
OFF Ma reggeli tapasztalat: áll be a Rudashoz a 19-es, a 49-es pótló húz ki a megállóból. Végülis majdnem 20 perc a következő, ha valakinek nem jó a 7-es, ami "csak" 8-10 perc. Az átszállás még soha se sikerült egyetlen ilyen pótlásnál sem, a menetrend szent, az átszálló utasok pedig ráérnek. ON
És hétvégén ahogy látom elég is. Hétköznap csúcsban, főleg a reggeliben még a normál midi is nagyon necces. Nem véletlenül volt 10 percre besűrítve a viszonylat amikor 405-össel adták. Rendszeres volt az utaslemaradás a Tél utcában.
Egész pontos számokkal szolgálhatok.Itt ülök rajta èpp.:) 18-an vagyunk. A múlt hèten egyik reggel 30 fölötti számmal érkeztünk a Vkapuhoz. Gondolom ott kèsett,kimaradt a 120-as.Napközben, dèlután viszont tènyleg elèg a midi.