A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Úgy rémlik 22 szolgálati kocsit írtak az interneten (többségében Skodák). Ez valószínűleg nem nagy költség, ha a teljes költségvetést nézed. Úgy viszont az, hogy tegnap az egyik C1-en kitört a lázadás a nem működő klíma és az ablakok nyithatóságának hiánya miatt. Sofőrt szidták, hiába védekezett, hogy neki is melege van, abban a pillanatban ő képviselte a céget. Csak amíg a szolgálati kocsiktól eltekinteni nem lehet, addig dögleszteni lehet az utasokat adott kocsiban évek óta, következmények nélkül. Klíma tekintetében mi az előrelépés (tehát az eredmény). Amit behoztak külföldi kocsit, azokon nagy eséllyel működött, tehát addig amíg be nem szarik, ezeken a kocsikon van klíma, meg "egy-két" kocsin lett megcsinálva. Ha nincs, akkor az nem lesz megcsinálva. A szolgálati kocsikban lehúzott ablak nélkül és klíma nélkül vajon milyen utazni, akár a mostani késő nyári időszakban. Ez könnyen előidőzhető és kipróbálható. Nem kell egy teljes kört, csak 3 utcát :) A másik aspektusa a dolognak, hogy vannak olyan műszaki területes karbantartók, akik éjszakai járatokon utaznak télen, nyáron, hóban-fagyban műszerekkel, szerszámokkal, mert nekik csak a lábbusz jut.
A szolgálati kocsik csereperiódusát is a buszokéhoz kéne kötni. Pl. 2x/3x olyan sűrűn lehet csak kocsit cserélni, mint amilyen öreg a legrégebbi forgalomban lévő busz..
Azt kéne már csak megérteniük, hogy nem csak a szolgálati kodákat és Audikat kell 2 évente lecserélni. Évente csak új autóbuszok beszerzésére kellene egy 8-10 mrd forintos forrást találni.
L45H tt. 57. személyeskedő, személyemet lekicsinylő hozzászólásánál betelt a pohár. Ez neki szólt, a többi meg már a dühnek köszönhető. Tudod, úgy egy levegővel, átolvasás nélkül írtam az egészet.
Nem kellett volna ennek az izének a hozzáállását rád is húznom, főleg nem megemlíteni benne H.A.-t, úgyhogy elismerem, hogy ezen hozzászólásom egy tekintélyes része egyszerű dühből született seggfejség.
Ezért elnézést kérek tőled, meg a többi normális BKV vezetőtől.
Sajnos a tegnapi eset után tényleg le kellene mindenkinek vonnia a tanulságokat. Azért arra kíváncsiak lennénk, hogy miért nem működnek a kamerák a buszokon. Láthatóan nem tartják őket karban, az összes VH-ban rossz. Már régen lett szólva, de mindenki s.arik rá :-( Más, speciel a klímáknál azért látható, érezhető javulás van. A gázos VH-k kifejezetten jól hűtenek. Már csak a csuklós változatra kellene rájönni, hogyan lehetne életre kelteni a klímát, mert a dupla csuklósokon is ilyen klímarendszer van. Viszont a gázos Mercik csapnivaló műszaki állapotnak örvendenek. Lassan a MCA-k jobban gyorsulnak. pedig.... :-(
Az már nincs itt, a bilikék szín az önmagában egy magasabb szolgáltatási szintet jelöl. Csak éppen pár alapvető elem közben elveszett, mint a szellőzés.
Nem az ominózus hozzászólásra ment ez, bár látom, avval kapcsolatban megy a hangulatkeltés.
Ami engem kiakasztott, hogy több olyan használt Citaró van, ahol nem jó a klíma. Nem tudom hány éve vannak itt és még mindig nincs normális nyitható ablak beépítve. LYH- akármik, lásd lentebb.
Nem klímát szeretnék, hanem kulturáltan eljutni a célomhoz, lehetőleg nem szarrá főve. Nincs rá lehetőségem. Szóval nem klímát akarok, mert az drága, oké, nehéz az élet, űrtechnika, de akkor miért nincs nyitható ablak?
Többféle nézőpont van, a nyitott fülke egyéb okokból mindig is vitatott volt. Most kényelmes elővenni. Ennyi. Azt csak páran mondják, hogy megakadályozott volna bármit is, ez csak lehetőség.
Az biztos, hogy egy önként nyitva hagyott támadási felület, többen, több fórumon szóltak már érte, hogy nem kéne erőltetni.
Nagyon érdekes koncepció, hogy te azért jársz ide, hogy hass a rendszerre. Nem akarsz esetleg nevezett BKV nevű cégnél dolgozni, ha mindenképpen bele akarsz tutymákolni a döntésekbe? Az utasokat is megkérdezted, hogy szép 280-ast akarnak, vagy trágya 435-öst? Illetve nem tudom mennyire ismert előtted, hogy a járműkiadás nem aszerint készül, hogy mi a szép és mi a jó állapotú...
A beugrós C2-re: kell néhány ilyen szám is a VTA-nak, hogy ha szemlézni, karbantartani kell kocsikat, legyen hova rakni. Illetve, a futott km is számít, mert a BKV-s Volvó olcsóbb, mint a C2-es, aminek ráadásul éves futásplafonja is van. Ha azt túlléped, onnan már a VTA nem köteles másnap kiállni a kocsikkal.
Ezt a fülkés hisztit sosem értettem... ha valakiben már benne van az agresszió vagy csak szimplán bekólázott és elindul, akkor nyilván nem egy 4 mm-es üveg tántorítja el a cselekvéstől. Szvsz az a kis sz....r paraván semmit sem ér ilyen esetekben. Persze oda lehet hegesztgetni a nép pénzén egy szépséges üvegtáblát, igazi védelmet a sofőr számára csak egy jó kis beton válaszfal tud adni, esetleg egy migránsbiztos kerítést is fel lehet húzni, utasfolyosóra néző szögesdróttal.
Ha már ennyire nagy az empátia, akkor illene a kedves utazóközönségnek az utólagos sajnálkozás és a fülkeépítési láz helyett ilyen esetben odalépni a randalírozó mögé és jól hátba rúgni, nem csak mulyán bambulni, miközben szerencsétlen vezetőt félholtra verik. Ja hogy csak itt a fórumon nagy a mellénye mindenkinek és a való életben nem merne cselekedni???
Ébredjünk már fel, és ismerjük fel az igazi problémát...