Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2016.09.14 0 4 106942

ha adnának időt, a MABI csuklós el tudna készülni

 

--------------

 

Nosza.

Rajta.

 

Varga és fullajtárjai havi 4 cikkben sírják tele a magyar médiát, hogy az üzemeltetők nem vesznek magyar csuklóst.

 

Elmondta már valaki Vargának, hogy az Ő közvetlen alárendeltségében van a 24 volán?

Miért nem rendel pl. 200 db városi, új, MABI csuklóst a 24 volán által üzemeltetett, kb. 70 városi helyi közlekedésbe ?

 

Vagy ha azt a városok gondjának tekinti,  akkor rendeljen 200 db MABI csuklóst elővárosi kivitelben és ossza szét a volánok között szíve szerint.

Ez az Ő dolga.

 

Ki tiltja meg neki?

 

Belenéz a tükörbe, engedélyt kér saját magától és a tükörkép megtiltja ?

 

 

Előzmény: Humarci (106941)
Humarci Creative Commons License 2016.09.14 -1 0 106941

ha adnának időt, a MABI csuklós el tudna készülni

jó lenne ha legalább 150db elkészülne, és a másik 150db meg lenne a solaris akár

 

de az hogy majd jönnek a rába volvok... na azt neeee mint magyar!

Előzmény: trizs77 (106939)
MIHI Creative Commons License 2016.09.14 0 0 106940

A 370 elvileg ma a (1)11-esen van.

Előzmény: 430 322 (106886)
trizs77 Creative Commons License 2016.09.14 0 0 106939

Nekem az a fura, hogy tárgyév február+5 hónapos tendert legjobb esetben is tárgyév október+5 hónapos határidejűvel helyettesítenek. Tessék mondani, ha tárgyhó+10 hónapra írjuk ki, akkor mi történt volna? Nem lázad fel senki a lehetetlen szállítási határidő miatt?

 

---------------

 

Nekem az is jó.

 

De ha ma kiírnak egy T+10 hónapos tendert, akkor azt lezárják kb. 2017.02.28-án.

OK.

 

Az első kocsi onnan számítva megjöhet kb. 2017.05.31-én.

Ok.

 

Onnan számítva 10 hónap = 2018. 03.31.

Ok

 

Metró felújítás kezdődhet = 2018.04.01-én.

 

 

AegonT Creative Commons License 2016.09.13 0 0 106938

Kellene hozzá eredeti papír, nem? Az meg nem maradt. Ezért nincs rendszáma az OFF Mávaut városnézőnek sem.

Előzmény: nemeza (106937)
nemeza Creative Commons License 2016.09.13 0 0 106937

A MÁVag miért nem?

Előzmény: AegonT (106936)
AegonT Creative Commons License 2016.09.13 0 0 106936

Van. 
Ikarus 280.00 (BU 86-67)
Ikarus 521
meg remélhetőleg a BU-nál előrehaladottabb állapotban van még egy.

A Mávag soha nem kaphat rendszámot, a faros eddig nem kapott. 

Előzmény: BPO-537 BX-51-61 (106934)
Zahnrad Creative Commons License 2016.09.13 0 8 106935

Szóval a lényeg:

 

- Tök mindegy mikor írjuk ki a tendert, tök mindegy mennyit szerencsétlenkedünk vele, de valahogy mindig T+5 hónapra kérjük a buszokat.

 

Nem számít, hogy ha külföldi, akkor drágább lesz. Nem számít, hogy valamit nem tudunk belespecifikálni. Nem számít, hogy szűkítjük a versenyt. Nem számít, hogy evvel kizárjuk a hazait.

 

Nekem az a fura, hogy tárgyév február+5 hónapos tendert legjobb esetben is tárgyév október+5 hónapos határidejűvel helyettesítenek. Tessék mondani, ha tárgyhó+10 hónapra írjuk ki, akkor mi történt volna? Nem lázad fel senki a lehetetlen szállítási határidő miatt?

 

Ez projektmenedzsment? Ez közlekedési fejlesztések előkészítése? Mit csinált az elmúlt 5 évben? Fékszelepes, utastér nélküli trolibuszt specifikált félre? Ennyit tud a BKK? Ennyit engednek neki? Akkor minek van?

Előzmény: trizs77 (106916)
BPO-537 BX-51-61 Creative Commons License 2016.09.13 0 1 106934

Nosztalgia kocsi van még másik?

MZE-415 (IK415), LZZ-330 (IK180), BPO-671 (IK260), ? (MÁVAG TR5), BPO-477 (IK280), ? (IK55), MTZ-970 (IK280 MALÉV), MZE-284 (IK284)

kijelölve: BPO-100, 146(?), 301, 609(?) (IK260), BPI-007 (IK412), BPO-583 (IK435), BPO-001, BPO-449 (IK280), NCA-263 (IK263)

Zahnrad Creative Commons License 2016.09.13 0 6 106933

Kapacitáshoz nem csak darabszám, hanem időtáv dimenziót is illik megadni. Namost ez utóbbi azért eléggé rugalmas, mert valahogy nyúlik, de nem szállítói, hanem megrendelői oldalról.

 

Tudod mikortól lesz szükség a pótlóbuszokra? Szerintem még a BKK-ban sem tudják, mert ugyan itt az első félévben még mindenki megesküdött a próféta szakállára, hogy novembertől, de ez látványosan nem lesz igaz.

 

Lassan oda jutunk, hogy az eredeti tenderből a 150 csuklóst a magyar gyártó is le tudta volna szállítani, a tényleges pótlás kezdetére, ha már megrendelték volna tőle.

 

De valamiért fontos addig halasztani, amíg a 2-es verzió és a cikkben nem is nevezett MAN be nem fut, mert sajnos a magyar gyártó, amire kitalálják, addigra így már nem tud szállítani. De tudna, ha rendelnék tőle, ehelyett még mindig a szarrágás és az időhúzás megy. És még mindig nem tudjuk meddig.

Előzmény: trizs77 (106916)
Hangya Szövetkezet Creative Commons License 2016.09.13 0 0 106932

FKU-941 is. (kívül-belül).

Továbbá a 906, 932, 933, 937 (délpesten még lehet, hogy van ilyen vegyes...) csak kívül világos kék. Belül még 2005-ös arculatú.

Előzmény: BPO-537 BX-51-61 (106930)
Aron_son Creative Commons License 2016.09.13 0 0 106931

FLR-700 2014. ősz, Nova-Busz (korlátok, üléshuzat, külső fényezés).

Előzmény: BPO-537 BX-51-61 (106930)
BPO-537 BX-51-61 Creative Commons License 2016.09.13 0 0 106930

Egy kis (további) segítséget kérnék csuklós Volvo-felújítás/átfestés ügyben.

FJX:

KF 2015 felújítás: 194, 212

CI 2015 felújítás: 203, 204

? 2015 felújítás: 205

? ? ?: 213

FKU: 902,903,905,906,907,908,911,912,913,914,915,918,919,921,922,923,924,925,926,928,929,930,931,932,933,934,935,936,937,938,939,942,944,945,947,948 (?)

FLR: 700(?2015festés)

felújítás 2015? DP: 747

felújítás 2016: 705(CI), 711(NOVA-Busz), 713(NOVA-Busz), 721(CI), 723(?), 727(CI), 728(CI), 739(?), 740(CI)

volt repteres DP-n festett (2014?):707, 709, 722, 725, 731, 736, 738, 742, 745, 749

A felsoroltakon kívül van még felújított/skyblue színre festett? Illetve melyik hol lett felújítva és mikor? Melyik a valódi felújítás és melyik csak festés?

Előzmény: gorcher (106237)
Aron_son Creative Commons License 2016.09.13 0 0 106929

Igen. 

Előzmény: BPO-105 (106928)
BPO-105 Creative Commons License 2016.09.13 0 0 106928

Hadd találjam ki: az NNB-s az a gép, amelyik világoskék, de nem BKV-s?

Előzmény: Aron_son (106926)
AegonT Creative Commons License 2016.09.13 -2 0 106927

Mészáros Csaba a neve. Ő a vezér a skizogyárban. 

Előzmény: trizs77 (106925)
Aron_son Creative Commons License 2016.09.13 0 0 106926

Az megvan, igen, de lassan két hete, hogy végetért az esemény. Meg nem azt váltotta le az NNB-s rendszámú darab valahol útközben?

Előzmény: Dante001 (106920)
trizs77 Creative Commons License 2016.09.13 0 0 106925

Ne 3000 buszozzon ez a sületlen nem tudom ki.

 

Írja le, hogy :

 - 2000-ben gyártottam......db új buszt,

 - 2001-ben gyártottam......db új buszt,

 - 2002-ben gyártottam......db új buszt,

 -...............

 -...............

 -...............

 - 2014-ben gyártottam..........db új buszt,

 - 2015-ben gyártottam..........db új buszt,

 - 2016-ban.......................

Előzmény: AegonT (106923)
prOBIgy95 Creative Commons License 2016.09.13 0 0 106924

NJV-170 (C1 CNG) váltójára érdemes lenne ránézni, 1-esből szörnyen nehezen vált fel 2-esbe, és minden váltásnál hatalmasat ránt. Szerencsétlen sofőr már a saját lendületével tolná.

AegonT Creative Commons License 2016.09.13 0 0 106923

De hát a megintevopro, ezek a szerencsétlenek döntsék már el, hogy kik ők, és mit csinálnak, éves kapacitása 3000db PKD busz.

https://www.facebook.com/magyarbusz.info/posts/1057292920977493

Előzmény: BPO-105 (106922)
BPO-105 Creative Commons License 2016.09.13 0 1 106922

Tény és való, hogy nem boncolgatja, miért nem fog 150 csuklós MABI itt járni (érdemes visszagondolni egy régebbi hozzászólásomra, amiben a több lépcsős, egyre növekvő szállítmányokról írtam*), viszont azt is leírja (helyesen), hogy a Solaris olcsón és gyorsan képes lett volna minőségi buszt szállítani. (De mint tudjuk, a szakmai szempontból döntés kis hazánkban mérgező.)

 

* Habár ki tudja, mire végre elkezdik a metrópótlást, addigra a MABI-t is fel lehetne pörgetni akkora céggé húszas, harmincas, ötvenes rendeléseken és fokozatos kapacitásnövelésen keresztül.** 

Előzmény: trizs77 (106916)
BPO-105 Creative Commons License 2016.09.13 0 1 106921

24-én fotóztam a Moszkván, akkor 16A volt.

Előzmény: Aron_son (106918)
Dante001 Creative Commons License 2016.09.13 0 1 106920

Az a kocsi volt a 80 napos földkörüli túrán.

Előzmény: Aron_son (106918)
BP-1 Creative Commons License 2016.09.13 0 0 106919

De nem is kellene messzebbre menni!

A 20E  és a 30-asok között is le lehetne játszani a garázskiadások rendezését.

Vagy teljesen másként kezelik a két vonalat?

 

Előzmény: KápCity (106913)
Aron_son Creative Commons License 2016.09.13 0 0 106918

Az NLE-865 azonkívül, hogy létezik, közlekedik? Legutóbb 08.21-én adott jelet, és térképen a szlovák-magyar határon van az utolsó pozíciója...tesztbusz?

BP-1 Creative Commons License 2016.09.13 0 0 106917

A múlt héten grátisban megfordult a FJX-190 is. :-)

Előzmény: abauj (106911)
trizs77 Creative Commons License 2016.09.13 0 4 106916

Nem rossz.

 

De T.Gábor is mint a legtöbb cikk író kifelejti a lényeget.

Ha az érdekkörök közül bármelyek nyerne a párton belüli belháborúban és új, magyar, városi csuklóst akarna venni, akkor kiderülne, hogy NINCS Magyarországon ekkora gyártási kapacitás.

 

Szép-szép dolog, hogy az újságírók politikai vonalra terelik az ügyet, és írnak belőle havonta - fejenként - kettő cikket.

De eszébe jutott már közülük egynek is, akár Tencernek is, hogy ha Viktor eldönti (csak példa) a hogy párt belső háborújában mondjuk Varga nyer, akkor a nyertes Varga másnap kénytelen odakullogni a főnök (O.V.) elé és bevallani :

 

....."...Köszönöm, hogy nyerhettem, de kiderült, mi nem tudunk 150 db, új, magyar,  városi csuklós busz legyártani fél év alatt. Sőt. egy év alatt se......."

 

Az már más kérdés, hogy miért másnap világosodna meg Varga miniszter úr, miért nem előtte ?

 

Rossz dolog bevallani nyilvánosan (mert hátha Tencer megírja?), hogy magyar csuklós azért nem nyerhet, mert új, magyar, városi csuklósból, az adott határidőre, de még a duplájára se, tudunk legyártani 150 db-t ?

 

 

 

 

Előzmény: BPO-105 (106914)
BPO-105 Creative Commons License 2016.09.13 -1 7 106914

Csak azért nem mondom, hogy ezeket lőni kéne, mert ez nem a PoliDili.

Fideszesek lobbiharca bénítja a metrópótlóbusz-tendert

Három érdekcsoport sejlik fel a fordulatok és a Tarlósnak egyre kényelmetlenebb ügy mögött. Tovább »

forrás: Index.hu

 

KápCity Creative Commons License 2016.09.13 0 1 106913
Van egy olyan érzésem, hogy az öt garázsos kiadású 30-as még a szerint sem normális, aki ki találta, csupán egy kényszer helyzet szüleménye.
Délpest azzal a két egy körös atszerelőjével nem tétel, a 914es miatt van és az jobb is így.
Bár azért azt valaki elmagyarázhatná miért jobb egy, egy körös központi tartalékot Volvoval adni (30/10), míg a 7E-n meg egy rahedli 280-as jár Cinkotatól egész napos startban.
Előzmény: IAtilla (106910)
IAtilla Creative Commons License 2016.09.13 0 1 106912

Van Hool és 280-as is van.

Előzmény: abauj (106911)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!