A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
De T.Gábor is mint a legtöbb cikk író kifelejti a lényeget.
Ha az érdekkörök közül bármelyek nyerne a párton belüli belháborúban és új, magyar, városi csuklóst akarna venni, akkor kiderülne, hogy NINCS Magyarországon ekkora gyártási kapacitás.
Szép-szép dolog, hogy az újságírók politikai vonalra terelik az ügyet, és írnak belőle havonta - fejenként - kettő cikket.
De eszébe jutott már közülük egynek is, akár Tencernek is, hogy ha Viktor eldönti (csak példa) a hogy párt belső háborújában mondjuk Varga nyer, akkor a nyertes Varga másnap kénytelen odakullogni a főnök (O.V.) elé és bevallani :
....."...Köszönöm, hogy nyerhettem, de kiderült, mi nem tudunk 150 db, új, magyar, városi csuklós busz legyártani fél év alatt. Sőt. egy év alatt se......."
Az már más kérdés, hogy miért másnap világosodna meg Varga miniszter úr, miért nem előtte ?
Rossz dolog bevallani nyilvánosan (mert hátha Tencer megírja?), hogy magyar csuklós azért nem nyerhet, mert új, magyar, városi csuklósból, az adott határidőre, de még a duplájára se, tudunk legyártani 150 db-t ?
Van egy olyan érzésem, hogy az öt garázsos kiadású 30-as még a szerint sem normális, aki ki találta, csupán egy kényszer helyzet szüleménye.
Délpest azzal a két egy körös atszerelőjével nem tétel, a 914es miatt van és az jobb is így.
Bár azért azt valaki elmagyarázhatná miért jobb egy, egy körös központi tartalékot Volvoval adni (30/10), míg a 7E-n meg egy rahedli 280-as jár Cinkotatól egész napos startban.
15 szóló Conecto: október-november környékén érkeznek Cinkotára.
MHK: egy előnyük van: erősebb a motor, tehát menni nagyon tudnak, csak a klímahasználat egyszerűen elszívja a motor erejét, anélkül tényleg, tényleg durván lehagynak egy 200-ast is akár. Ugye a klímáik nem erre az éghajlatra lettek kitalálva, ezért csak egyre jobban erőlködnének ilyenkor 30 fokos külső hőmérséklet mellett, hogy a belső hőmérsékletet tartsák, így meg viszlát menetidő. Viszont klíma nélkül nem mehet, mert az ember meg nem tud létezni egy teljesen beállt levegőjű, oxigénhiányos környezetben, amin a kis pici ablakok, tetőszellőzők semmit nem segítenek.
És ott vannak az ajtók... azt nem érzi sok vezér, hogy hogyan is kéne kezelni, meg nem is mindig van lehetőség egyáltalán ráérezni, mert egyik-másik szeret állandóan visszanyitni (912, 924). És hát bizony nagyobb anyagi ráfordítást már ne várjunk ezekre a kocsikra.
Azt hogy a BKV nem tud buszt üzemeltetni, azért nem jelenteném így ki (Conectok, Cívisek, FLR-ek, amik egyre jobb bőrben vannak, még a felújítatlanok is), de az MHK-k tényleg nem voltak jó vásárok. Már úgy alapból sem.
Ha már viszont itt vannak, akkor mehetnének a nyugodt menetidejű, alacsonyabb kihasználtságú csuklós vonalakra: 44, 161, 202E és ott nem lenne velük gond (18-at be is nyelne belőlük ez a 3 vonal, többet ki se adnék belőlük reggel egyáltalán, csak az meg nem lenne elég a csuklós kiadáshoz sajnos). Vagyis a menetidőt mindenképpen jobban tudnák ezeken a vonalakon tartani.
Belvárosba, nagy forgalmú járatra meg sose adnám ki őket (7, 7E, 20E), mert egy hangyatüsszentésnyit belelógsz az infra útjába és már nyílik is vissza az ajtó, minél több az ember, a pici klíma annál jobban erőlködik, megy el a motorerő és +8,5 ahogy Sneaker írta a Hősök terénél. FLR-vel ilyen gond nem lenne.
A 913-at meg ne bántsa senki, az egy földöntúlian jó autó, mintha minden extrább lenne benne, mint a maradék 24 társán, az még itt 45-ösön is tudja tartani nagyjából a tarthatatlan menetidőt alacsonyan repülő üzemmódban. Ma is vele jöttem dolgozni és fenomenális az az autó :)
Pár hónapja a 950-en volt, hogy a genfi Volvo több mint 15 perces késést is felszedett. Sajnos ez nem újdonság, hogy nehéz tartani a menetidőt az MHK-kal, illetve egy nap többször lerobbannak. Azért részben a vezetőn is múlik a dolog, mert pár hete a 7E-n mentem MHK-val, és a vezető nyomta rendesen, így 2 perc késéssel Blahára ért.
Soha nem volt velük egy percig sem semmilyen jó tapasztalat. Az üres marketingdumát nem kell megenni. A jelenlegi helyzet köszönhető annak, hogy a BKV képtelen üzemeltetni bármilyen technikát ami egy Ikarusnál bonyolultabb.
Az MHK-kat úgy ahogy vannak, el kéne felejteni már, egyik vonal utasainak se kívánom őket. Egyik nap pont a 904-hez volt "szerencsém", ablak nincs (azt a vékony csíkot ott felül nem nevezem ablaknak), klíma nincs, soha többé fel nem szállok rá. Ha ezek a fosok jönnek, inkább megvárom a következőt, vagy egy 30-ast.
Amit Cinkota Volvoi művelnek a 20E-n tanítás óta, az vállalhatatlan.
Főleg amit MHK-904 az F59-ben. Szinte kivétel nélkül szedi össze a 10! perces késéseket nap mint nap, mögötte a Bogáncs utcai Merci, vagy az óbudás Volvo nem győz lassítani (előzés is volt már). Mai esemény: Hősök tere Káposztás megyer felé: 4 percen belül MHK-904 (+8,5), MHU-707 (+3,0), MHU-758 (+0,5)... Hogy van az, hogy mindig úgy állnak a csillagok, hogy ez a kocsi mindig kifog valamit...?
F3 MHK-924/925-je sem tesz ki különösképp magáért... Még egyszer sem értek be sehova +2,5 alatt
Mi értelme volt ennek az átcsoportosításnak? Random dobáltak be forgalmikba Bogáncs/Óbuda helyett Cinkotai kocsikat, csak a baj van velük. Kérjük vissza a Citarokat!
Valamint ha ennyi késés van egy vonalon az adott garázstól, mennyi idő után lehet ennek érdekében intézkedés (személyzetcsere / garázscsere)?
Ez a gyors, frappáns utcáradobás a rendelkezésreállásos kocsikról (NTM) már nem mondható el, ott gyakori az 1-1,5 hetes eltérés az adminisztratív állományba vétel és a fizikai utcára bocsájtás között.