A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Lehet számolgatni, de azért vannak itt más szempontok is, amit remélhetőleg figyelembe is vesznek (a mostani felállás alapján úgy tűnik, hogy igen, mert a PKD-k inkább hegyi vonalakra kerültek). A szóló Volvo-k nem valóak hegyi pályára, az NCZ-k egyáltalán nem, de az MFW-k is szenvednek. 11/111, 29, (57/257), 65, 91/291, 128/129, 137, 149, 165, 237, ahol cserélni kéne (ez kb. 45-50 db Citaro), ennyi Volvo nincs is. Oké, az még játszhat, hogy sok Bogáncsos C2 kerül át óbudai területre (nagyjából a flotta fele), meglátjuk ezt meglépik e. A másik, hogy Kelenföld szerintem a sok szóló vonal miatt többet fog kapni. Ami házon belül megeshet, hogy másik garázs adja, 11, 15, 91, meg talán Békás, de a többi szóló vonal Kelenföldről van a legközelebb (persze láttunk már Kőbányás 57-est is :D; lehet most is ilyesmi lesz, hogy pl. csak a magaspadlósokat ők adják). Csuklós nincs olyan sok Óbudán, ott vszeg könnyebb lesz a variálás, 5, 9, 109 Klf, 34/106 Bogáncs, többi Cinkota.
Viszont így emlékképeim elkezdtek zaklatni, hogy Cinkotára vajon befér +45 autó? Mert nekem nagyon úgy rémlik, hogy nem.
Hacsak nem kezdik el nagyon nagy tempóban kidobálni a selejt autókat és a csacsikkal kisebb helyre nem rakják össze az "ideiglenesen" leállított csuklósokat, amikkel viszont lassan kezdeni kéne valamit, mert a minimum fél év állás biztos nem tesz nekik jót...
És akkor gondolom elkezdődik a tolódás: Délpest Cinkota helyére (gondolom 98, 198, esetleg 161 és 202E), Cinkota és Kelenföld átveszi a 9-est, meg Cinkota betolódik a Bogáncs helyére Újpalotára (96-osok és Újpest) és a Bogáncs meg Békáson csak, valamint a III. kerületben.
Arra viszont kíváncsi leszek, hogy milyen hamar fogja átvenni egy buszos szolgáltató az óbudai telephelyet, mert azt nem lehet mondani, hogy rossz helyen lenne.
Azért Cinkotára se ártana a 412-eseken kívül valami más szóló. Bár ha lenne még egy pár opciós Conecto, akkor azokkal jobban járnának, mint a használt vegyesfelvágottal (C1-ek).
Pedig az volt a grátisz izgalom. :) ...összeugrottak a számok a szemem előtt, volt ott a 17-04-től kezdve minden, aztán amikor azon kezdtem volna gondolkozni, az adott kombináció BX avagy BY volt -e...:D Már csak ezért is megérte.
Számolgattam egy kicsit, hogy hogy lehetne újraosztani az állományt, hogy az minél inkább típushomogén legyen, és a telephelyek közti arányok is megfeleljenek a mostaninak. Az alábbiakra jutottam.
Cinkotára mennének: az összes óbudai Volvo 7700A és a 260-asok nagy része, valamint a dél-pesti 412-esek; Cinkotáról elmennének: a Volvo 7700-asok; Dél-Pestre mennének: az óbudai Citarók; Dél-Pestről elmennének: a 412-esek; Kelenföldre mennének: a cinkotai Volvo 7700-asok; Kőbányára mennének: az óbudai 260-asok kisebb része.
Összesítve a darabszámok így alakulnának:
Cinkota: kb. +45 kocsi; Dél-Pest: kb. +45 kocsi; Kelenföld: +28 kocsi; Kőbánya: kb. +10 kocsi.
Nagyon sajnálom, hogy Óbudai garázs bezár, legalább a metrópótlás kezdetét megvárhatták volna. Ha már így alakult, akkor FKU Volvok remélem Kőbányára kerülnek, ahogy a maradék 3 db 280-as, és 260-s is. A Mercik pedig mehetnek Kelenföldre. Kíváncsi leszek, hogy a Békásmegyeri körjáratokra Kelenföldről/Kőbányáról küldik majd a kocsikat, vagy esetleg Bogáncsos lesz.
Összesen 137 db csuklós autóbusz van ideiglenesen kivonva, amelyből 66 db IK280 és 71 db IK435 típusú, ha esetleg nem helyesek az információim, akkor remélem majd valaki kijavít.
Nos, akkor lássuk ezt a NUU-956-ot:
- jobb oldalon nincs nyitható ablak, bal oldalt pedig az NCZ-khez hasonlóan felváltva van
- annyira MFW-szerűre akarták csinálni, hogy a fülke egy az egyben olyan, a hátfal pedig egy arra hasonlító tákolmány (de azért ott virít a 7000 felirat is)
- hátul kis kijelzőt kapott
- a klíma hátra került
Szóval elég öszvér egy járgány.