A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
"Az AG300-ok (LOV) közül van egy pár amelyiken valóban meglátszik, hogy nincs a legjobb állapotban. De alapvetően a legtöbb kocsi közülük még mindig jobb állopatban van, mint néhány Volvo. "
A baj ott van ezekkel a kocsikkal, hogy az első 1-2 buszt patika állapotra hozták fel, még nekünk KK-soknak is mutogatták az elsőt vagy a másodikat és egy félkész lebontott példányt, az volt a 3. A többi ahogy utaztam vele már csak látszat/dekor/takarítás szinten ment utastérben, kívűl frissítő fényezés.
Azért az AG300-as típusok esetében azt a BKV-s gányolást rendbetételnek nem merném nevezni, amit kaptak.
BKV taknyolás után ahogy forgalomba álltak és jött az esős idő, nem egy kocsi úgy ázott be, hogy rossz volt nézni, a dekorit lemez némely kocsin 2-3 esős nap után már mállott szét.
Nem tudom, hogy az AG300 (LOV-os széria), vagy az újabb new AG300 (MUT/MUU-s széria) érted, hogy le van lakva? Vagy a szoló A300, A330 (CNG)-re gondolsz?
Hetente töbször is utazok VanHoolal, és a new AG300-ak (MUT/MUU) nagyon jó állapotban vannak a mai napig. Tiszták, és egyáltalán nincs lelakva. Ők is 2005-ös évjáratúak, mint a Volvók, és sokkal jobb állapotban vannak a new AG-k, mint a legtöbb FJX, FKU, MHK.
Az AG300-ok (LOV) közül van egy pár amelyiken valóban meglátszik, hogy nincs a legjobb állapotban. De alapvetően a legtöbb kocsi közülük még mindig jobb állopatban van, mint néhány Volvo.
b) az adott egy szám pótlásra kerül azzal ami éppen van, csuklós helyett szóló, AP helyett MP, mondom, ami van.
A hozzád hasonlók szerencséje, hogy ha a szolgáltató a b) verziót választja, amit az utasok 99,9%-a ilyen helyzetben jobban szeret, te akkor is eljárhatsz az a) verzió szerint, ha megvárod a következő számot.
Emlékeim szerint jópár éve volt Berlinben (?) egy teszt: egy villamost "elfelejtettek" kitakarítani, hogy lássák, egy hónap alatt milyen állapotba kerül. Ha jól rémlik, be se tudták fejezni, annyira lelakták, hogy forgalomba se lehetett adni.
Aki előre megfontolt, aljas szándékkal tömegközlekedéssel akar eljutni A-ból -B-be. A legmocskosabb az a fajta, amelyik jó előre egy vagy több hónappal előre kiterveli, hogy ezzel fog naponta legalább kétszer dolgára menni és aljas módon még bérletet is vált.
Az a nyűves pesti népség motorizálta alul a Volvókat, az a nyűves pesti népség tapizza össze a pneumatika-dobozokat olajsáros manccsal és törli bele ugyanazt a dekorit-anyagokba, az a nyűves pesti népség süti meg a motorokat, az a nyűves pesti népség nem használ kenőanyagot, az a nyűves pesti népség nem takarítja ki maga után a tömegközlekedés járműveit és az a nyűves pesti népség tépi le a VanHoolok harmónikáit is.
De ugyanezen nyűves pesti népség, ha átszáll az ipari hulladékra, akkor az rögvest csörömpöl, mint egy lépcsőn legurított alumíniumkuka, a nyűves pesti népség miatt metsz alá már két évtizede a Fogas kapaszkodókereke, a nyűves pesti népség miatt kerreg a T5C5 kardánhajtása és rángat a fokozatkapcsolója, valamint a a nyűves pesti népség miatt repednek a vázak és a forgóvázak az AVR-sújtotta észak-déli metrón is.
A nyűves pesti népség miatt rohadtak szana-széjjel a ZiU-k oldallemezei és felejtődtek el kicserélődni, a nyűves pesti népség miatt szaladgált anno rendszeresen a 600 V a kasznin és állt le a troli járműpark jelentős része testkötés miatt, ha leesett pár csepp eső, stb, stb, stb...
Ezt a sok-sok bosszúságot meg lehetne spórolni, ha nem lenne az a nyűves pesti népség. Igaz, akkor nem lenne szükség tömegközlekedésre sem, és akkor nem lenne mit fényképezgetnünk és listázgatnunk szabadidőnkben. És akkor erre a topikra sem lenne szükség és akkor nem tárgyalhatnánk ki, hogy mennyire nyűves is ez a pesti népség.
Negatív. Amit a buszokon látsz, az az üzemi körülmények okozta természetes elhasználódás. A lelakott állapotot a színvonalon aluli takarítás és karbantartás okozza.
Ma este Ikarus 260-as szóló autóbuszt (BPO-303) küldött a BKV a fekete 85-ös járatra - 10,5 méteres kasznival a kiírt 18 méter hosszú alacsony padlós csuklós helyett. Emiatt már a Köki-től való induláskor hering üzemmód volt.
Egyébként az utóbbi hetekben sokat romlott a 85-ös viszonylat színvonala, a megszokott Volvo 7700 buszok helyett többnyire a szűkös belterű VanHool-ok járnak, abból is egyre inkább csak az ősrégi, évtizedek óta nem takarított mocsoktól ragadós, szögletes lámpás fajta (amelyiknek egyáltalán nincs szivacs az üléseiben, viszont a tengelyei minden úthibán koppig felütnek, amiből Kőbányán jó sok van).
Ráadásul mind gyakrabban már csak magaspadlós Ikarus 280 kerül a 85-ös vonalra - ami tényleg botrányos, mivel egy kiemelt szerepű, a két nehéz-metró vonal végállomásait összekötő buszjáratról van szó! (Közben meg nézzük, hogy a "faluvégi" jellegű 68-ason Merci suhan.)
Bár lekopogom, a minap találkoztam az emlegetett 10-20-szal, és már nem ugrált, mint a bakkecske. Cserébe a B-híd ajtótlan oldalon úszik az olajban. De hát semmi sem lehet tökéletes... Engem csak az zavar, hogy szemmel látható, szemrevételezéssel észlelhető, érezhető hibák sincsenek javítva sokáig.
Ennyire nem érdekel senkit, vagy ennyire hosszú a sor, és ennyi komolyabb javítanivaló van?
Némelyik Volvon ráz az (főleg) alapjárat és minden beleremeg ez pedig annak a hangja. Jól hallható, hogy megálláskor felerősödik. Több ilyen is van/volt. Az egyik biztosan az U-924
Hallgasd meg figyelmesen. Ez nem az alapjárat rezonancia hangja. Ez a Volvo már régóta ilyen. Rendszámot persze nem tudok mondani, de úgy emlékszem Óbudás kocsiról van szó. (ez a hang az utcáról is halható)