A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Köszi, hát ebből is látszik, hogy több milliárdos kiszervezés nélkül is simán megoldható a metrópótlás. Több magaspadlósra számítottam, de ez a 30 darab plusz magaspadlós nem fog nagyobb feltünést okozni. Azt lehet tudni, hogy az Ikarusok a metrópótlóra, vagy a külvárosi vonalakra fognak majd kerülni?
És akkor a metrópótlás kezdetére ezek meg is lesznek?
Kíváncsi vagyok mely vonalak fognak szólósodni a metrópótlás kezdetével. Ez a 30 busz nem sok szerintem. Jön millió1 szóló de alig pár használt csuklós.
Mellette jön a rendszerbe várhatóan 45 off szolgáltató szóló, jópár új BKV-s tulajdonú/üzemű szóló és csukls Conecto, talán még pár PKD, és pár tucat használt szóló és csuklós is.
Akkor azt jeleni, hogy körülbelül 20-30 435-re, és 40-60 darab 280-ra lehet számítani, hogy a közel jövőben felélesztik? A másik, hogy Óbudán nem egy jó állapotú 280-as sorakozik, gondolom őket is feléleszgetik. Valamint Délpesten is nagy számban sorakoznak leállított 280-ok. A Gyrosokból hány kb hány darab van jelenleg leállítva?
A 06-64 esetében igen, az állapota miatt került selejtezésre.
Mivel most írta Lacus, hogy a metrópótlásra ideiglenesen leállított csuklósok közül (ugye csuklós selejtezés elég régen volt, őket csak ideiglenesen vonták ki az állományból) 30 körüli darabszámot kapnak össze, nagyobb arányban 280-asokat, ezért a 400-asok szerintem előbb fognak kihullani, mint a 200-asok.
Meg mondjuk, persze csak Cinkotáról tudok nyilatkozni, de itt van egy flottára való felújított 200-as (00-51, 01-00 nosztalgiára, 01-02, 01-06, 01-24, 01-40, 01-47, 01-50, 01-80, 01-87, 01-90, 01-92, 03-32, 06-46, 12-84, csuklósokból pedig a 00-01, 00-09, 18-33).
435-ök és 415-ök is vannak felújítva, de kevesebben és sajnos például egy 05-43-nál, egy 05-82-nél (tényleg, bármikor leülök bármelyik székére himbálódzik alattam, pedig csak egy fél disznót szoktam megenni reggelire:), vagy egy 11-77-nél látszik nagyon, hogy miért nem éri meg (váz, motor + bármit csinálnak a 400-asokkal, iszonyat módon beáznak.
Szóval én a 200-asokra teszem le a voksom (meg nagyon sok itteni megnyilvánulásból is ez jött le), legalábbis a cinkotai 260-as különítményt egy pár évig még biztos nem vágják ki, mert hát vannak rosszabb állapotú ap kocsik is, közülük is kiemelkednek a hőn szeretett 412-esek.
Köszi! Kár érte, mostmár sajnos csak Volvók meg (az perse nem sajnos) Conectok járnak asszem... Az, hogy állományból törölték, automatikusan azt jelenti, hogy selejt?
Másik kérdés: kb. mikorra várható a 200-as széria eltűnése? Főleg arra lennék kiváncsi, hogy a 4xx-nél előbb vagy később, illetve hogy a kiszervezések (tekintve hogy az új csuklósok mind külső cégeké) jelenlegi üteméhez viszonyítva hány év. Terveznek-e néhányat éjszakai (főként ugyebár péntek-szombat esti összehányós), illetve KT-nak/pótlónak meghagyni, illetve felújítani?
Bocsi, ha már kérdezték, csak kicsit hosszú ez a topik visszakeresni :)
Esetleg van valami rendszám lista arról, hogy mely 280-asok fognak menni metrópótlásra? :) HB től annyi választ kaptam , hogy 2 és fél tucat lesz felébresztve. Valamiért a 280asok "felébresztéséről" ez a szám jutott eszembe:
Az a baj, hogy pont őt kérdeztem és röviden közölte, hogy fogalma sincs. Nem tudom, megpróbálom megoldani, de nem ígérek semmit. Viszont nem lehet, hogy HB úr tud valamit segíteni ebben a témában?
És a 7000A-nál ez hogy működik? Érzésre magasabb sebességeken váltanak fel, mint egy 7700A, dinamikusabbak is és szerintem 63 km/h-nál sem tiltanak le.
Tudom, de vezető függő. 20E, 45, 233E és 97E-n is utaztam olyannal, akinél mindíg felment 6.-if és fennt is tudta tartani.
És utaztam olyannal is aki direkt játszott ezzel, nomeg aki inkább pörgette 5-ösben 57-nél is. Amúgy a 7900A ugyanígy vált, de én vagy 52-vel vagy 55-tel megyek, hogy ne katonázzon a váltó. 😃
Elhiszem, hogy ott voltál, de 18 éve alatt nyilván megfakultak már az emlékek - meg ott is mondhattak esetleg butaságot a dolgozók
Az 1998-ban itthon ragadt kocsik Euro 1 motorral szerelt IK263.10 és IK280.33O típusok voltak, plusz talán egy maréknyi IK256-os. IK260-as tudtommal egy sem volt köztük. Ezek több orosz megrendelőnek készültek, nem csak Moszkva részére.
Az egyik jólismert fénykép a gyárudvaron sorakozó 263-asokról:
(megvolt nekem valahol nagyobb felbontású változatban is, de nem találom)
Később a buszok egy része kiszállításra került az eredeti megrendelőnek, más része itthon maradt a következő felosztásban:
Agria Volán: 2 db IK263
Alba Volán: 6 db IK280
Bács Volán: 5 db IK263
Balaton Volán: 2 db IK280
Borsod Volán: 6 db IK263
Hajdú Volán: 8 db IK263 (ebből került később kettő, a GTZ-823->FJY-265->LUA-493->NCA-263 és GZF-169 rendszámú a BKV-hoz)
Hatvani Volán: 2 db IK263
Jászkun Volán: 4 db IK263 és 2 db IK280
Kisalföld Volán: 14 db IK263 és 3 db IK280
Körös Volán: 2 db IK263
Kunság Volán: 4 db IK263
Mátra Volán: 9 db IK263
Szabolcs Volán: 10 db IK263
Tisza Volán: 2 db IK263 és 1 db IK280
Vasi Volán: 7 db IK263
VT-Transman: 5 db IK256 és 32 db IK263
MÁV Raktár Kft.: 1 db IK263 és 1 db IK280
=====
1998 és 2002 is készültek még hagyományos (nem Classic kivitelű) 200-asok VOLÁN megrendelésre (ekkor a hazai rendelések már kivétel nélkül Euro 2-es motorral voltak szerelve, szinte mind botváltóval):
1998-2002 között VOLÁN megrendelésre kb. 170 darab hagyományos 200-as készült, ezek IK256 (helyközi kivitel), IK260 (helyi és helyközi kivitelek), IK263 (helyi kivitel), IK280 (helyi és helyközi kivitelek) típusokból kerültek ki. Az összes Euro 2 motorral lett szerelve, ezt az Alba, Jászkun és Szabolcs Volánok városi kocsijait kivéve manuális váltóval párosították. Szintén 2002-ig tartó szállítással gyártottak a Tisza Volán részére ~35 db IK260 és IK280 típusú gázüzemű, automata váltós buszt.
Ebben az időszakból a Hajdú Volán megrendelésére az alábbi 200-asok készültek:
1998:
-1 db IK256.42H1 helyközi
-5 db IK256.42V4 helyközi
-6 db IK260.30M helyi (később BKV GNX-307, GNX-309, GNX-339, GNX-340, GNX-341, GNX-342)
-7 db IK280.40M helyi - ebből 2 db áthúzódott a következő évre
1999:
-3 db IK260.30M helyi (ebből később BKV: GXW-442 és GXW-443)
-5 db IK280.30M helyközi
-1 db IK280.40M helyi
2000:
-1 db IK256.22V1 helyközi
-6 db IK263.30M helyi - ebből 2 db áthúzódott a következő évre (BKV-hoz került: HFY-744 és HFY-745, valamint a 2001-re átcsúszó HLF-946)
-2 db IK280.30M helyközi - ebből 1 db áthúzódott a következő évre
A nálunk lévő E2-es IK 260-asok 1998-ban készültek.
Akkor készültek a GYROS-ok is Székesfehérváron. Néhányan a BKV-tól besegítettünk,
Én 3 hétig dolgoztam ott. A tárolótér tele volt a Moszkvának legyártott IK 260-as kocsikkal. Akkor kezdték megvásárolni különböző cégek, többekközött a Debreceni Volán. Akkor már úgy volt, hogy a Moszkvai kocsikon kívül IK 200-ast már nem gyárt az Ikarus
(csak még a GYROS-okhoz 21db 280-as karosszériát).
Az IK 263-asok 2000 - 2001-es évjáratúak, a történetüket nem ismerem.
Pontosítanálak: Az E1-es IK263-as volt a letiltott FÁK (nem csak moszkvai) rendeltetésű szállítmány része, később pont az E1-es motor miatt kellett külön minisztériumi engedélyt kérni az itthoni forgalomba helyezéshez. Az E2-es kocsik volános rendeltetésűek voltak, a '90-es évek közepétől kezdve költségtakarékosság miatt több volán is botváltóval rendelte a buszokat - később egyes cégek (így a Hajdú Volán is) a nagyvárosok helyi forgalmában foglalkoztatott kocsikba automata váltót szereltek be.