Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2016.11.14 -1 3 108004

Köszi, hát ebből is látszik, hogy több milliárdos kiszervezés nélkül is simán megoldható a metrópótlás. Több magaspadlósra számítottam, de ez a 30 darab plusz magaspadlós nem fog nagyobb feltünést okozni. Azt lehet tudni, hogy az Ikarusok a metrópótlóra, vagy a külvárosi vonalakra fognak majd kerülni?

Előzmény: Törölt nick (108001)
BX 59-76 Creative Commons License 2016.11.14 0 3 108003

És akkor a metrópótlás kezdetére ezek meg is lesznek?

Kíváncsi vagyok mely vonalak fognak szólósodni a metrópótlás kezdetével. Ez a 30 busz nem sok szerintem. Jön millió1 szóló de alig pár használt csuklós. 

Előzmény: Törölt nick (108001)
gorcher Creative Commons License 2016.11.14 -1 0 108002

Lesz saját ConectoG-nk is? Vagy ezen az ITK-s módon?

Előzmény: Törölt nick (108001)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.14 0 10 108001

Összesen 30 magaspadlós.

Mellette jön a rendszerbe várhatóan 45 off szolgáltató szóló, jópár új BKV-s tulajdonú/üzemű szóló és csukls Conecto, talán még pár PKD, és pár tucat használt szóló és csuklós is.

Előzmény: Törölt nick (107999)
18-09 Creative Commons License 2016.11.14 0 2 108000

Ez hogy jött ki?:)

 

Max 30 előtúrt kocsi lesz. 30. 

Előzmény: Törölt nick (107999)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.14 -3 2 107999

Akkor azt jeleni, hogy körülbelül 20-30 435-re, és 40-60 darab 280-ra lehet számítani, hogy a közel jövőben felélesztik? A másik, hogy Óbudán nem egy jó állapotú 280-as sorakozik, gondolom őket is feléleszgetik. Valamint Délpesten is nagy számban sorakoznak leállított 280-ok. A Gyrosokból hány kb hány darab van jelenleg leállítva? 

Előzmény: Törölt nick (107989)
gorcher Creative Commons License 2016.11.14 0 3 107998

A 06-64 esetében igen, az állapota miatt került selejtezésre.

 

Mivel most írta Lacus, hogy a metrópótlásra ideiglenesen leállított csuklósok közül (ugye csuklós selejtezés elég régen volt, őket csak ideiglenesen vonták ki az állományból) 30 körüli darabszámot kapnak össze, nagyobb arányban 280-asokat, ezért a 400-asok szerintem előbb fognak kihullani, mint a 200-asok.

Meg mondjuk, persze csak Cinkotáról tudok nyilatkozni, de itt van egy flottára való felújított 200-as (00-51, 01-00 nosztalgiára, 01-02, 01-06, 01-24, 01-40, 01-47, 01-50, 01-80, 01-87, 01-90, 01-92, 03-32, 06-46, 12-84, csuklósokból pedig a 00-01, 00-09, 18-33).

435-ök és 415-ök is vannak felújítva, de kevesebben és sajnos például egy 05-43-nál, egy 05-82-nél (tényleg, bármikor leülök bármelyik székére himbálódzik alattam, pedig csak egy fél disznót szoktam megenni reggelire:), vagy egy 11-77-nél látszik nagyon, hogy miért nem éri meg (váz, motor + bármit csinálnak a 400-asokkal, iszonyat módon beáznak.

 

Szóval én a 200-asokra teszem le a voksom (meg nagyon sok itteni megnyilvánulásból is ez jött le), legalábbis a cinkotai 260-as különítményt egy pár évig még biztos nem vágják ki, mert hát vannak rosszabb állapotú ap kocsik is, közülük is kiemelkednek a hőn szeretett 412-esek.

Előzmény: Rodolffo (107997)
Rodolffo Creative Commons License 2016.11.14 0 0 107997

Köszi! Kár érte, mostmár sajnos csak Volvók meg (az perse nem sajnos) Conectok járnak asszem... Az, hogy állományból törölték, automatikusan azt jelenti, hogy selejt?

 

Másik kérdés: kb. mikorra várható a 200-as széria eltűnése? Főleg arra lennék kiváncsi, hogy a 4xx-nél előbb vagy később, illetve hogy a kiszervezések (tekintve hogy az új csuklósok mind külső cégeké) jelenlegi üteméhez viszonyítva hány év. Terveznek-e néhányat éjszakai (főként ugyebár péntek-szombat esti összehányós), illetve KT-nak/pótlónak meghagyni, illetve felújítani?

 

Bocsi, ha már kérdezték, csak kicsit hosszú ez a topik visszakeresni :) 

Előzmény: HBweb hu (107994)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.14 0 1 107996

Idén nyáron kuka.

Előzmény: Rodolffo (107993)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.14 0 0 107995

Remélem igen.

 

Előzmény: trizs77 (107991)
HBweb hu Creative Commons License 2016.11.14 0 1 107994
Előzmény: Rodolffo (107993)
Rodolffo Creative Commons License 2016.11.14 0 0 107993

A 06-64-ről lehet tudni valamit? Tavaly ősszel minden reggel a 231-esen volt, most viszont nem találom sehol. Selejtezésre került?

BX 59-76 Creative Commons License 2016.11.14 0 0 107992

A BPI-184-re lehet tervezni?

Előzmény: Törölt nick (107989)
trizs77 Creative Commons License 2016.11.14 0 1 107991

Holnapi előadás elérhető lesz ?

 

 

Előzmény: Törölt nick (107990)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.14 0 2 107990

Ahogy most számolom, aztán az élet írja forgatókönyvet mint most hétvégén az op. vz.-t a M3-on...

Előzmény: Törölt nick (107989)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.14 0 8 107989

Max 30 lesz, idén 10 készül el. 3 már megvan/folyamatban.

A belső arány 2:1 kb a 280:435 tekintetben.

Rendszámok bizonyára hamarost lesznek.

A fő résztvevők a trolis Gyrosok, a cinkotai 435-ösök (köztük számos ex Kf.).

Előzmény: BPI986 (107988)
BPI986 Creative Commons License 2016.11.13 0 2 107988

Esetleg van valami rendszám lista arról, hogy mely 280-asok fognak menni metrópótlásra? :)
HB től annyi választ kaptam , hogy 2 és fél tucat lesz felébresztve.
Valamiért a 280asok "felébresztéséről" ez a szám jutott eszembe:

:D :D

Hangya Szövetkezet Creative Commons License 2016.11.13 0 2 107987

03-23 VSZ.

HBweb hu Creative Commons License 2016.11.13 0 0 107986
BPO-812: 2016.10.31-én törölve.
Előzmény: Törölt nick (107985)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.13 0 2 107985

O8-12-el mi a helyzet (egy hónapja nem volt forgalomban)? Hogy áll 08-42 vizsgáztatása, várhaóan mikor lesz újra forgalomban? 

P.stephenson Creative Commons License 2016.11.13 0 0 107984

Így van, megerősíthetem!

Előzmény: Snake-Mojzi (107975)
gorcher Creative Commons License 2016.11.13 0 0 107983

Az a baj, hogy pont őt kérdeztem és röviden közölte, hogy fogalma sincs. Nem tudom, megpróbálom megoldani, de nem ígérek semmit. Viszont nem lehet, hogy HB úr tud valamit segíteni ebben a témában?

Előzmény: Viko88 (107970)
gorcher Creative Commons License 2016.11.13 0 0 107982

És a 7000A-nál ez hogy működik? Érzésre magasabb sebességeken váltanak fel, mint egy 7700A, dinamikusabbak is és szerintem 63 km/h-nál sem tiltanak le.

Előzmény: zoli07 (107978)
BX 59-76 Creative Commons License 2016.11.12 0 0 107981

Tudom, de vezető függő. 20E, 45, 233E és 97E-n is utaztam olyannal, akinél mindíg felment 6.-if és fennt is tudta tartani.

És utaztam olyannal is aki direkt játszott ezzel, nomeg aki inkább pörgette 5-ösben 57-nél is. Amúgy a 7900A ugyanígy vált, de én vagy 52-vel vagy 55-tel megyek, hogy ne katonázzon a váltó. 😃

Előzmény: zoli07 (107978)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2016.11.12 0 10 107980

félOFF

 

Elhiszem, hogy ott voltál, de 18 éve alatt nyilván megfakultak már az emlékek - meg ott is mondhattak esetleg butaságot a dolgozók

Az 1998-ban itthon ragadt kocsik Euro 1 motorral szerelt IK263.10 és IK280.33O típusok voltak, plusz talán egy maréknyi IK256-os. IK260-as tudtommal egy sem volt köztük. Ezek több orosz megrendelőnek készültek, nem csak Moszkva részére.

 

Az egyik jólismert fénykép a gyárudvaron sorakozó 263-asokról:

(megvolt nekem valahol nagyobb felbontású változatban is, de nem találom)

Képgaléria az egyik kocsiról:

http://ikj-emlekor.hu/gallery263.html

 

Később a buszok egy része kiszállításra került az eredeti megrendelőnek, más része itthon maradt a következő felosztásban:

Agria Volán: 2 db IK263

Alba Volán: 6 db IK280

Bács Volán: 5 db IK263

Balaton Volán: 2 db IK280

Borsod Volán: 6 db IK263

Hajdú Volán: 8 db IK263 (ebből került később kettő, a GTZ-823->FJY-265->LUA-493->NCA-263 és GZF-169 rendszámú a BKV-hoz)

Hatvani Volán: 2 db IK263

Jászkun Volán: 4 db IK263 és 2 db IK280

Kisalföld Volán: 14 db IK263 és 3 db IK280

Körös Volán: 2 db IK263

Kunság Volán: 4 db IK263

Mátra Volán: 9 db IK263

Szabolcs Volán: 10 db IK263

Tisza Volán: 2 db IK263 és 1 db IK280

Vasi Volán: 7 db IK263

VT-Transman: 5 db IK256 és 32 db IK263

MÁV Raktár Kft.: 1 db IK263 és 1 db IK280

 

=====

 

1998 és 2002 is készültek még hagyományos (nem Classic kivitelű) 200-asok VOLÁN megrendelésre (ekkor a hazai rendelések már kivétel nélkül Euro 2-es motorral voltak szerelve, szinte mind botváltóval):

 

1998-2002 között VOLÁN megrendelésre kb. 170 darab hagyományos 200-as készült, ezek IK256 (helyközi kivitel), IK260 (helyi és helyközi kivitelek), IK263 (helyi kivitel), IK280 (helyi és helyközi kivitelek) típusokból kerültek ki. Az összes Euro 2 motorral lett szerelve, ezt az Alba, Jászkun és Szabolcs Volánok városi kocsijait kivéve manuális váltóval párosították. Szintén 2002-ig tartó szállítással gyártottak a Tisza Volán részére ~35 db IK260 és IK280 típusú gázüzemű, automata váltós buszt.

 

Ebben az időszakból a Hajdú Volán megrendelésére az alábbi 200-asok készültek:

1998:

-1 db IK256.42H1 helyközi

-5 db IK256.42V4 helyközi

-6 db IK260.30M helyi (később BKV GNX-307, GNX-309, GNX-339, GNX-340, GNX-341, GNX-342)

-7 db IK280.40M helyi - ebből 2 db áthúzódott a következő évre

1999:

-3 db IK260.30M helyi (ebből később BKV: GXW-442 és GXW-443)

-5 db IK280.30M helyközi

-1 db IK280.40M helyi

2000:

-1 db IK256.22V1 helyközi

-6 db IK263.30M helyi - ebből 2 db áthúzódott a következő évre (BKV-hoz került: HFY-744 és HFY-745, valamint a 2001-re átcsúszó HLF-946)

-2 db IK280.30M helyközi - ebből 1 db áthúzódott a következő évre

2001:

-3 db IK280.40M helyi

 

Előzmény: Ex Récseis (107976)
08-73 Creative Commons License 2016.11.12 -1 0 107979

Mégse szóló: hétvégén Cinkotás Volvo 7700A, hétköznap meg akkor Kőbányás 280, vagy Cinkotás 280/435

Előzmény: 08-73 (107935)
zoli07 Creative Commons License 2016.11.12 0 0 107978

Sajnos rossz helyen vált fel 6.-ba,53 körüli sebességnél. Majd kb 50-nél már vissza is vált

 

Előzmény: BX 59-76 (107965)
Ex Récseis Creative Commons License 2016.11.12 0 2 107977

Az általam említett kocsi, amihez már felszállási engedélyt kellett kérni Ferihegyről,

a HFY-745 volt.

A GXW - 443 nincs letiltva, még nem volt ilyen jellegű probléma vele, de majd a jövő héten megnézem.

Előzmény: JLA160 (107974)
Ex Récseis Creative Commons License 2016.11.12 0 2 107976

A nálunk lévő E2-es IK 260-asok 1998-ban készültek. 

Akkor készültek a GYROS-ok is Székesfehérváron. Néhányan a BKV-tól besegítettünk,

Én 3 hétig dolgoztam ott. A tárolótér tele volt a Moszkvának legyártott IK 260-as kocsikkal. Akkor kezdték megvásárolni különböző cégek, többekközött a Debreceni Volán. Akkor már úgy volt, hogy a Moszkvai kocsikon kívül IK 200-ast már nem gyárt az Ikarus 

 (csak még  a GYROS-okhoz 21db 280-as karosszériát).

Az IK 263-asok 2000 - 2001-es évjáratúak, a történetüket nem ismerem.

Előzmény: Snake-Mojzi (107975)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2016.11.12 0 2 107975

Pontosítanálak: Az E1-es IK263-as volt a letiltott FÁK (nem csak moszkvai) rendeltetésű szállítmány része, később pont az E1-es motor miatt kellett külön minisztériumi engedélyt kérni az itthoni forgalomba helyezéshez. Az E2-es kocsik volános rendeltetésűek voltak, a '90-es évek közepétől kezdve költségtakarékosság miatt több volán is botváltóval rendelte a buszokat - később egyes cégek (így a Hajdú Volán is) a nagyvárosok helyi forgalmában foglalkoztatott kocsikba automata váltót szereltek be.

Előzmény: Ex Récseis (107966)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!