A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
"Akkumulátorokkal nincs komolyabb gond, azok bírják."
Az akkufűtés nélküliek (OFF troli 604, 609, GT-k) nem bírják. Hidegen, hidegben nem lehet belőlük mozgatásra képes elektronokat kicsiholni. Jó esetben a segédüzem még megy, de vontatni nem tudnak mínusz egy-két fok alatti hőmérsékleten.
Szeretnélek e-mail-ben megkeresni. Mehet a hivatalira, vagy máshová küldjem? Ha nem akarod közzétenni az adatlapomon lévő címen kérhetnék egy bejelentkezést?
Kicsit azért furcsa használt és félmegoldásokból ilyen következtetést levonni. Persze lehet használt dízelhez viszonyítani CNG relációban, ok, de az elektromos kapcsán azért lennének kételyeim, hogy mit mihez. Ott mintha túl lett volna tolva az innovátorkodás, aztán kis túlzással csak a lényegre nem maradt erő.
Szegeden már több mint 18 éve vannak gázüzemű buszok és elégedettek velük. Jelenleg még 40 darabnyi gázüzemű kocsi van forgalomban, és még nem hallottam panaszokat az üzemeltetésük szempontjából. Igaz 4-5 éve az idős kocsik nagy része át esett egy nagyobb felújításon.
erre legalább két mgoldás van, maga a jármű BMS, battery management systeme, rendszere, illetve értelmszerűen lehet ezt külső eszközzel, szoftveresen elvégezni.
őszinténnem ismerem ilyen mélységben ezt a szegmenst, de végiggondolva, hogy döntően távolkeleti, nagyn más gondolkodású és kulturájú gyártóktól veszik a partnerek az akksit, szerintem mindenki szenved azokkal...
Még nem, előtte korrektül műszakilag meg kell tervezni, sőt nem is ez a legnagyobb gond -ahogy pl Zahrad is leírta- hanem inkább az üzembeállstíási, papírozási, hatósági kérdések. Ezt járjuk most körbe. Ha lesz admnisztratív és műszaki megoldás akkor ez az egy protó készülhet rövidtávon.
Több mint a felük gazdás, de abban igazad van, hogy csak télen használhatók. Téli buszok.
Sokkal jobban gyorsulnak, az ajtóvezérlésre csak rá kell érezni és olyan meleg van bennük most, hogy egy FLR-es Volvo messzire elbújhat a környékükről (a NOVA Buszos felújításokat meg pláne hagyjuk, az a cég, ahogy egyik-másik autót visszaküldte a hagyjuk kategória). A páraelszívó bekapcsolása meg nem olyan nagy dolog a végállomáson, már persze ha egyáltalán volt ezekre a kocsikra típusoktatás. És a kamerák nélkül is látható a hátsó ajtó a jobb tükörben, legalábbis több vezér szerint is. (Kérdeztem már, hogy nem hiányzik-e a kamera, de bőven el lehet lenni nélkülük).
A nyitott fülke, na azt nem tudom ki erőltette rá a BKV-ra, de beültetném oda egy 10 órás számba, hogy na milyen? De szerencsére ezen a típuson tényleg nagyon meleget csinál a kályha, szóval nem olyan para, mint egyéb típusokon.
Nyáron viszont: mondják, hogy szerelem nélkül nem lehet élni. Nos az oxigén még fontosabb, de a látszat kiadásba beleférnek, mint ahogy tt. tegnap szidta a 412-eseket. Abból se lehet kidobni a felújítatlanokat (bár már az összeset össze kellett volna vágni), mert világoskékek, illetve kormány meg fék van rajtuk, mint ahogy nyáron a genfieken is. Előre várom, amikor nyáron lehet elkerülni a genfi volvókat, mert már reggel 7-kor 30 fok van rajtuk, mert nyáron, ahogy mondod egy nagy rakás... de most télen viszont jobbak a vezéreknek is és az utasoknak is. De csak télen!
Illetve lassan el kéne kezdeni gondolkozni, hogy mi lesz velük, mert eddigi életem során Budapesten csak Ikarus rohadt külső takarólemezén sikerült átdugni az ujjamat, meg most nem rég egy genfi volvóén...
Más struktúra érzésem szerint (én sem tom biztosan).
Az e busz még azért nem jó mert kevés van belőle, keveset ment.
A CNGvel valóban több a tapsztalat, de ennek ellenére nincsenek hosszabb távon, a busz üzemenek reális cilklusára (10-12 év) megbízható megoldások komolyabb ráfordítások, javítás nélkül.
A hibrid a ma ismert formában szerintem nem tud jó/teljesértékű lenni. Persze a fő hibrid gyártó pár évente leőáll jelentős technológiai innovációval, szóval az is eljuthat majd a teljesértékűség felé.
Persze az igazán korrekt kép akkor lenne, ha Kaposvár-Miskolc irányából csordogálna infó, hogy az új kocsik hogyan teljesítenek!?
Jó, mondjuk azért gázbuszból hatványozottan több rohangál már világszerte, mint e-buszból, azt gondolná az ember hogy már sikerült ezeket kiküszöbölni.
Az elektromos, vezérlési és regulátor szelep gondok nem általánosak de jellemzőek.
Nem neked szól, de nekem borzasztó furcsa, hogy akár műszaki akár laikus embereknek ez nem törvényszerű és nem ismert, hogy ezek az alternatív üzemek ilyen kritikus helyzetben sok gondot okozhatnak, és még nem teljes értékűek (és nem csak a CNG-re célzok).
Húúúú, hét C68e van forgalomban jelenleg. Ennyire betett nekik a hideg? Szibériai időjárás ide vagy oda, az azért elég durva, hogy a rendelkezésre állás az elmúlt napokban meg sem közelíti még az ötven százalékot sem.
Azok szidják akik vezetik. Az utas szempontjából tényleg jobbak mint más volvók,a vezetése szempontjából meg egy nagy hulladék.Minden lassú,késleltetett rajta az ajtók,az irányjelző,fénykürt,de főleg az elindulás,a jármű megmozdítása (főleg légkondival!!!) iszonyat idegörlő. A fülke kialakítása,mérete,nyitottsága (főleg nyirkos időben amikor a szélvédő úgy bepárásodik,hogy semmit nem látni + a jobboldali külső tükör ami teljesen alkalmatlan a feladata ellátására!!!) Az ajtókban állókat nem látod,mert alig van már olyan kocsi amiben működik az ajtófigyelő kamera,belső tükrök meg persze nincsenek ezért vakon csukod az ajtókat.Az újabb NTP-és kocsikon meg az utastér közepét mutatja a kamera.Szóval a vezetője szempontjából: EGY NAGY RAKÁS .......!!!!!!!!!!!!!!
Drága Kristóf, nem öröm nekem a savazás, de én vállatam és én kezdem majd húsz éve fórumozni, mindeközben hogy hogynem a buszágazat vezetője lettem, evvel együtt, sőt mégjobban válalnom kell a kritikát, legyen az puhább vagy keményebb.