A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
A 6+1 óbudás bérlős csuklós C1-est ki felejtetted a listából. Illetve az utolsó számításom szerint 32 darab Ikarus tér vissza, ha már pontos számokkal dolgozunk.
Azt te is tudod, hogy a metrópótlás a déli szakasszal fog kezdődni elvileg nyáron (Nagyvárad tér-Köki) és az északi szakasz (Árpád híd-Újpest központ) is majd bekapcsolódik idővel, valamint jön majd a belső szakasz is. A déli szakasz pedig nem fog 70-80 busznál többet igényelni, ezért a metrópótlást nyugodtan el lehet kezdeni és még így is marad körülbelül 40-50 csuklós villamos pótlásra. A több mint 150 csuklósra akkor lesz szükség, ha a déli mellett az északi pótlás is elindul, illetve ha majd a belső szakaszé.
"Maga a csuklós metrópótló buszflotta még nincs összeállítva, sőt hiányzik belőle 70-80 darab busz. Ezeket még be kell vásárolnia a BKV-nak használtan. Új busz beszerzésére már nincs lehetőség: az idő szűkössége miatt már nem tudnának egy közbeszerzési eljárást lebonyolítani."
Tenczer úr, tessék mondani: az ITK-s Conecto G-k akkor mik is lesznek, ha nem újak? Nem beszélve az opciósan érkező szóló Conectokról.
Debütált egy újabb állományba visszavett Ikarus, a 11-73. 44-es vonalon megtett másfél kört, a maradék két körét az egyik garázstartalék pótolta. Látni nem sikerült, de a Garázs elmondása szerint semmi extra, csak fényezés, kék ülések, itt-ott dekor csere, kicsi motor/váltó. Holnap elvileg újra megpróbálják a csak reggeles fordában kint tartani.
Ez év végére a BKV buszainak átlagéletkora, megint elfogja érni a 20 évet.
Ma 2017. április 4-én grand totalban 14,47 ez a szám.
Ha lehámozunk róla mindent, ami nem BKV-tulajdon (rendtart, BKK tulajdonú gépek stb.), akkor 15,68.
Ha nincsenek benne a trolibuszok sem, akkor 15,23.
Ma van az év 94. napja, van hátra 271 nap, azaz 0,74 év.
Ez azt jelenti, hogy amennyiben semmi nem történik, akkor 2017. december 31-ig maximum 0,74 adódik hozzá a fenti számokhoz.
A 20-as szám év végi eléréséhez kellene nagy hirtelen beszerezni vagy 200 darab 40 éves buszt. Bár semmi sem lehetetlen, elég nagy összeget fel mernék tenni rá, hogy ilyen beszerzés nem lesz.
"Üzemanyag-cellás (hidrogén hajtású) elektromos buszok vannak már?"
Hogyne lennenek... Itt nalunk Londonban jelenleg van 8db 2010-es gyartasu Wright Pulsar 2-es, meg a polgarjeno akar hozni egy emeletest tesztelni jovore... (Es ez mellett tobbszaz fullelektromos v. hibrid all uzembe.)