A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Ahogy Tarlóst ismerjük, ez annyira logikátlan, hogy én teljesen biztos vagyok benne, hogy ez volt kiváltó ok. Már azt hiszem írtam, hogy az informátor szerint, épp ekkor készült a BKV a metrópótlás kiszervezésére és Tarlós bekérette a számokat, hogy az eddigi kiszervezéseknél ki és mennyiért szolgáltat. Tarlós meglátta a 959 forintos hibrideket és azt mondta, hogy ennyiért nem kell busz Budapestre! (Azóta ugye tudjuk, hogy a BKV csinálja a pótlást, talán még ebben az évszázadban és nincs busza, ezért kellenének a hibridek is, még akkor is, ha drágábbak. Ez tök logikus nem tudom mit Tamáskodsz.)
A hibridek érkezését nem az Omnibusz blogon olvashattad először, hanem itt az IHÓ-n:
Az MNO, és a Hír TV is, többször is utánajárt annak, hogy igenis, a T&J mindig is offshore cég volt. Mivel ezeken a tényfeltáró cikkeken és riportokon, amelyek érdekes módon 2010 után eltűntek, kívül valószínűleg soha nem tudjuk meg az igazságot, tehát ezekre hagyatkozhatunk. Mondjuk már eleve az is fura, hogy szinte félévente változtatták a tulajdonosi szerkezetet és ez fel sem tűnt a BKK-nak? Így adtak előminősítést nekik...
Nem barokkos túlzás. A mai napig sok apró hiba jön elő a busszal kapcsolatban, az viszont igaz, hogy amióta csak a 67-esen van, ahová pont nem való, valamivel jobb a helyzet. De ahogy lentebb írták ez is csak annak köszönhető, hogy a kocsi több törődést kap, mint korábban.
Akkor lenne egy kérdésem. Ha olyan olcsó az üzemük a hibrideknek, akkor hogyhogy nem kompenzálta az X évre megkötött szerződés kilométerdíjában a magasabb beszerzési költséget és lett a legmagasabb vala ha látott kilométerdíj? Hmm?
Csak nem úgy, hogy akkucserét is betrveztek és az elvitte a költségeket?
Mivel a legújabb busz is kb. 4 éves ebből a csodálatos flottából, a gyártó ajánlását pedig a fenti link mutatja, adódik a kérdés, hogy az akkumulátorok öregedésével hogyan változik a fogyasztás?
Sőt, ugye azt láttuk, hogy a klíma önmagában is le tudta meríteni az új buszok akkumulátorát is, akkor az elöregedett akksikkal mit fog csinálni? A közben tapasztalható dinamikára pedig jól emlékszem, akkor biztos nem lép át fokozatot az ájsift.
Amit Lacushoz intéztél hsz.-t, és aminek az első két kérdésére én válaszoltam, abban van kérdésed, azonfelül csak egyszer annyi, hogy Forrás? De ha lejjebb tetted fel akkor bocsesz, de nem foglak tovább olvasgatni, kicsit egyhangú így a fórum :D
Hibrid, pusztán utastapasztalatból: írja itt az M1 híradós, hogy minden napját végigdolgozza, sosem robban le és akkor biztos nagyon jó az autó. Hát nem. Futárban, aki megnézi, hogy mikor kéne kezdenie és végeznie a kocsinak, az azt láthatja, hogy valahogy mindig megcsúszik. Igen, bődületesen lomha az az autó. Az ajtó működés javult ugyan, de még mindig nem tartanám mércének a sebességét. Pláne röhej, hogy tényleg kettő darab vezér van, aki eltekereg vele, ha ők nincsenek, akkor hol van az autó? Igen, a csarnokban. Plusz ugye arról nem is beszéltünk, hogy a Volvo telepen is állt nem is keveset, itt emlékeztem meg róla: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=140127776&t=9157561
Meg nekem az is elég sokat elárul, hogy a leendő üzemeltető cég embereinél megérdeklődtem, hogy a hibrideknek örülünk? Inkább nem mondok semmit... jött a válasz.
Költség: fogalmam sincs, pusztán a logika mentén végigzongorázva a motorjuk fenntartása drágább. Nem azért mert hibrid, hanem mert egy a dízeles/benzines motorokhoz képest bonyolultabb és kiforratlanabb. Nem véletlen szoktak az elektromos motoroknál is arról beszélni, hogy most drága és nem túl megbízható. De folyamatosan javul a hatásfoka, összerakni egyszerűbb, mint egy "sima" motort és amint a tömegtermelés megindul, úgy le fog szállni az ára ezen okok miatt, hogy már rendes motort lehet nem is éri meg gyártani.
T&J és a kilométer díj: akkor az a 950 Ft körüli összeg most kamu, vagy nem?
Azt meg valahogy nem tudom elhinni, hogy egy 3 éves kocsi azért lesz használt, mert annyira jó autó volt. Biztos sokan elhiszik, de vannak akik szerint a Föld lapos és Ausztrália nem is létezik...
A szerződés szerint eredeti színben, kialakításban, de üzem és vizsgakészen kell átadni a kocsikat. Ha valami dög benne, az az eladó baja, amíg a kocsi a BKV garázsába nem ér.
A T&J 28db Hibrid Volvoja között sem volt 2 ugyanolyan.
A MYK-374 jó, a MYK-392 hibátlan, a MYK-378 katasztrófa volt.
Ugyanígy van az Ikarus 260-280-415-435 típusoknál is.
Csak egy példa. A BPI-383 sosem hagyott cserben a 3-4 év alatt, talán egyszer amikor cellazárlatos lett az akksi.
Ha azt pl. odaadjuk tesztelésre majd megveszi mondjuk Bécs városa, azt vonják le, hogy megbízható, tökéletes autóbusz. De adunk nekik mellé 20 db elsőszériás 415-öst, találomra lehet hogy elhajtanak mint a magzatvizet.
Nem azért, de a cinkotai Volvo telepen van egy testvére az MBK-620-nak, sárga színben. Vajon ő miért nincs állományba akár a Volánnál, akár a BKV-nál? Gondolom ő a rosszabb állapotú.
Még mindig nem értem, hogy a BKV-nak miért kellett ehhez a szerződéshez a Lektorna Kft.? Ők is összeszedhették volna ezeket a buszokat. Egyébként az elérhető adatok alapján, nagyon érdekes ez a cég. A Lektorna Kft.-t 2008-ban alapították és valóban lektorálásra és titkárnői tevékenységek, illetve fotózás szerepelt a repertoárban. Aztán mit ad isten, egész véletlenül tavaly áprilisban, minden járművekkel kapcsolatos tevékenységet bejegyeztek, de előtte még márciusban felemelték a cég jegyzett tőkéjét 3 000 000 forintra. A cég gyakorlatilag halott volt, 2011-ben volt utoljára néhány ezer forintos bevétele, onnantól 2015-ig fullra mínuszos a cég. Aztán a tavalyi évről már igazoltak néhány ezer forintnyi bevételt a BKV-nak. Aggályosnak, elég erősen aggályos, de semmi törvénytelenség sincs az üzletben, az viszont egyértelmű, hogy ez egy stróman cég, szóval ez a szerződés jó erkölcsbe ütközik és még teljesen felesleges is.
Csak úgy zárójelben megjegyzem, hogy ehhez a bulihoz képest Szalainé gyenge kezdő volt. :-(
Tájékoztató jelleggel azonban elég erőteljesen bírna.
Oda lehet tenni, az egy év alatt futott km-t, meg az átlagfogyasztást arra az egy hibrid kocsira, és a vonalon előforduló összes többi szóló típusra is.
Ha Lacus esetleg erre jár, és olvassa, akkor ezúton szeretném megkérni, hogy ha van rá mód, akkor ezzel kapcsolatosan osszon meg velünk ilyen tájékoztató jellegű adatokat.