A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Bár az sem sokat segít a kipufogó hőmérsékletén. A 7700-asok hibrid szoftvere nagyon buta, de a 7900-asok is vígan lemerítik saját magukat egy dugóban. Hamburgban próbáltam, nagyon gagyi.
Attól még, hogy egy Tag Heuer karóra ára reális, nem vesznek olyat a melósok, de még a becsületes irodisták sem Magyarországon.
Reális a hibridek ára, de minek nekünk, ha nem megy a meglévő dízelek fűtése/hűtése sem.
Továbbá érdeklődve várom a szellőzésük és a hűtésük kialakítását, vajon mennyiben és hogyan fog megfelelni a honi viszonyoknak, vagy kell-e még rájuk költeni....
Oszt mi ebben a hangulatkeltés? Megkérdeztem az OKF-et mi történt, azt mondták kigyulladt egy busz utastere. A BKV-nál ez tényleg kicsit sűrűn fordul elő mostanság.
Ja! A legnagyobb poén, hogy 27 millióért találtam háromajtós, Euro V-ös, csuklós 7700-ast, 2006-ost, 250 000 kilométerrel. Na így meg főleg kegyetlen szomorú ez a mutyitender...
Jaja, el is kúrtam. (Tudtam, hogy ezt valaki majd megjegyzi. :-) ) A minap vettem észre, hogy ebben épp Tenczernek volt igaza. Én egy 1700 kilométeres, a wroclawi gyárból származó bemutató kocsit leltem egyedül, ami tényleg ennyibe került. De a többi hét még, amit találtam valamelyik nap, az alig több mint feleennyibe került. Nemhogy örülnél inkább annak, hogy van a posztban, összesen egy, pozitívum a hibridmutyiról! :-)
A genfi Volvók, aztán végül mégis a BKV-nál kötöttek ki, nem is sokkal olcsóbban, ha nominálisan nézzük, garancia és pótalkatrészek nélkül, ami elég jól látszik a buszokon is és a rendelkezésre állásukon is.
Amúgy teljesen érthetetlen számomra, hogy te akinek sokszor vannak reális meglátásai, hogy tud így tűzzel-vassal védeni egy még Hidasnémetiből is jól látszó mutyit, ami még bődületes baromság is? Tudom, hogy van a pénz, amiért nem korpásodik valakinek a haja, de azért ez mégis jó kérdés...
Amúgy ezekre a mutyihibridekre ad valamiféle garanciát a Lektorna? Valamint kulcsrakészen adja át a buszokat vagy csak leszállítja, majdnem dupla áron, mint amennyibe kerülnek és akkor még költsön rá pármilliót a BKV, például oldalüveg csere, hogy egyáltalán forgalomba tudjanak állni a buszok? Ugye nem ez van, hanem ebben a pénzben benne van minden? Ugye?
Már csak azért is, mert ha még tényleg kell költeni ezekre a buszokra még sok milliót, akkor simán tudott volna venni a BKV, zsír új Econelleket, aminek én annyira nem örülnék, de azért mégis több értelme van, mint ezeknek a mutyihibrideknek...
Nem kell nagy észkombájnak lenni, tehát még egy államtitkár is hamar megértené, hogy iszonyatos baromságot csinál a BKV, ha megveszi ezt a 40 hibridet.
-----------
Magány véleményem szerint a mostani helyettes szakállamtitkár ezt pontosan érti.
Nem buta Ő.
Ma olyan időket élünk amikor alig burkoltan megjelennek neve sincs emberek vagy cégek a közlekedési társaságnál, akiket "a" párt küldött.
Előadják meséiket.
A társaság vezetőjének 2017-ben tompítási joga van.
Ha nagyon nagy baromságot mondanak ezek a küldöncök, akkor felhívhat valakit, saját kontaktját, nem a küldőt és elmagyarázhatja, hogy ez nagyon nem jó.
Erre joga van.
Ezért nem veszik a fejét.
Az más kérdés, hogy bár meghallgatják, a döntésre nincs befolyással ez a meghallgatás.
Az e-moduló, vagy a 40 hibrid úgy hiányzik/zott a Bolla-Szedlmajer párosnak mint ablakos tótnak a hanyattesés.
Helyükben én is forgalomba állítanám.
Vannak korok (a mostani ilyen) amikor a hatalommal való cicázás, állásba kerülhet.
Tényleg nem tudom mi játszódhat le ilyenkor, emberek fejében. Nem kell nagy észkombájnak lenni, tehát még egy államtitkár is hamar megértené, hogy iszonyatos baromságot csinál a BKV, ha megveszi ezt a 40 hibridet. Vagy most annyira jól állunk, hogy egy gyakorlatilag nem létező céget mindenképpen ki kell tömnie a BKV-nak kétmilliárddal?
Egyébként tényleg nem bírom felfogni, hogy ettől sokkal kisebb mutyiknál, genfi Volvók és Szalainé, a VEKE és sokan mások vért követeltek, a mostani mutyinál, amiről már messziről süt, hogy az, mindenki csendben van... :-(
Biztosan tudod, az üléspont határozza meg az álláspontot. Akik anno vért követeltek, ma már a másik csapatban játszanak, vagy eljátsszák azt a látszatot, hogy már nem foglalkoznak vele.
Hát hogyne! Mondjuk az aki lányának, barátnőjének vagy az anyjának (a megfelelő személy aláhúzandó), épp van egy nagy buszos tapasztalatú titkárnős cége... Egyébként tényleg nem bírom felfogni, hogy ettől sokkal kisebb mutyiknál, genfi Volvók és Szalainé, a VEKE és sokan mások vért követeltek, a mostani mutyinál, amiről már messziről süt, hogy az, mindenki csendben van... :-(
Nem tűnt még fel, hogy ha bármilyen projektben csúszás van, akkor Tarlós nagyjából megvárja a határidő elérkeztét, és akkor közli, hogy plusz valamennyi? Így sokkal kevesebbszer kerül kellemetlen helyzetbe, mint ha kéthetente magyarázkodna, hogy újabb két hét. A maga szempontjából van benne ráció.
1./ a BKV - szerintem - nem vágott le semmit, mert a kocsma szleng ritkán jelenik meg a BKV stratégiai tanulmányaiban.
Miért, a BKV-nak van járműbeszerzési stratégiája? Arra a részre különösen kíváncsi lennék, amelyik azt taglalja, hogy ha bárhol találnak egy hibridet, vagy egy 17 éves négyajtós csuklóst, azt gyorsan vegyék meg.
2./ a BKV ma nincs önálló döntési helyzetben, amikor maga határozná meg, határozhatná meg a forgalomba állítandó járművek, típusát, fajtáját, korát, árát, műszaki paramétereit.
Az az idő elmúlt.
Ma a politika dönt.
Még részletkérdésekben is.
Ez egy ilyen kor.
Mondd már el nekem légyszíves, hogy ha a BKV nincs döntési helyzetben, akkor az aki dönt, legyen az Tarlós vagy szakállamtitkár, honnan a tökömből tudja, hogy a BKV milyen buszokat akar, vagy nem akar megvenni? Mert én sok mindent elhiszek, de azt nem, hogy a döntéshozó nézegette az Autoline honlapját, ott talált egy hibridet és felhívta a Bollát, hogy figyelj már Józsikám, van itt egy csomó hibrid, alig pár évesek vedd már meg! Aha, biztos így volt.
3./ A BKV feladata a XXI.század második évtizedében, hogy a mások által vásárolt legtöbbször használt (sok éves) eszközöket, úgy ahogy, lehetőleg minél kisebb veszteséggel, minél jobb rendelkezésre állással üzemeltesse.
Ahhoz, hogy ezt feladatát minél tökéletesebben ellássa, gyorsan be is szereznek 18 féle hibridbuszból negyvenet, meg néhány 17 éves csuklóst...
Szerintem is. Ott maradnak, azok végig, mert jól mutatnak. Apropó: Tarlós szerint még mindig nyáron kezdődik a felújítás, már tavaly év vége óta tudjuk, hogy ebből nem lesz semmi. Mégis mikor szeretnék vajon elkezdeni a pótlást?
Szerintem nem azt akarta mondani, amit te "levágtál" belőle, hanem azt, hogy a bármilyen elektromosságot alkalmazó megoldások között a full elektromos, de mindenképpen vonali töltéssel kiegészülő rendszerek a jó irányok. De csak ott. Nem gondolom, hogy középtávon konkurálnának egymással a gázoz és villanyos rendszerek. Ha ez így volna, nem fordultak volna szinte teljes mellszélességgel inkább a gázos rendszerek felé pl. a német gyártók (MAN, Mercedes)... Szerintem.
Legalább a BKV is levágta már hogy az elektromos üzem ki fogja szorítani az összes alternatív hajtást, ezért kisérletezgetési céllal CNG, LNG vagy Hibrid buszokat venni pénzkidobás... pláne ha azok a mára már elavult korábbi generációs példányok.
-------------
1./ a BKV - szerintem - nem vágott le semmit, mert a kocsma szleng ritkán jelenik meg a BKV stratégiai tanulmányaiban.
2./ a BKV ma nincs önálló döntési helyzetben, amikor maga határozná meg, határozhatná meg a forgalomba állítandó járművek, típusát, fajtáját, korát, árát, műszaki paramétereit.
Az az idő elmúlt.
Ma a politika dönt.
Még részletkérdésekben is.
Ez egy ilyen kor.
3./ A BKV feladata a XXI.század második évtizedében, hogy a mások által vásárolt legtöbbször használt (sok éves) eszközöket, úgy ahogy, lehetőleg minél kisebb veszteséggel, minél jobb rendelkezésre állással üzemeltesse.
"Az a jó irány, amit a Volvo már ma is követ, hogy minél inkább az elektromos üzem felé tereli a hibridet" Legalább a BKV is levágta már hogy az elektromos üzem ki fogja szorítani az összes alternatív hajtást, ezért kisérletezgetési céllal CNG, LNG vagy Hibrid buszokat venni pénzkidobás... pláne ha azok a mára már elavult korábbi generációs példányok.
Már csak azért is, mert az összes TV stáb kint forgat majd, hogy milyen izgalmas, és ott jól kell mutatnia a sok hybridnek meg összekukázott AP-s szarnak.
Sebaj, 31, 244 stb vonalakról le lehet kapni mindent, hogy ide tegyék a selejtsort.
"A kieső metróközlekedés zökkenőmentes felszíni pótlásához várhatóan mintegy 150 autóbusz kell, ezek mind alacsonypadlós járművek lesznek, legnagyobb részük dízel, egy jóval kisebb hányaduk hibrid."
Ugye nem tervezik az agyonszékezett, elővárosias utasterű csuklós hibrideket metrópótlóként bevetni? De még a (Nagyváradra) ráhordó kiegészítő járatokon se kellene velük próbálkozni! Máshol pótolhatnak csuklósokat, hogy azok mehessenek metrót pótolni (Conecto G-k), de akadályozni nem kéne a tömeget ezekkel.
,,Túlzott következtetéseket nem érdemes levonni a hibrid üzem működésével kapcsolatban, hiszen Budapesten jelenleg egyetlen hibrid autóbusz van forgalomban, ami ráadásul nem is a gyártó legkorszerűbb terméke."
Nembaj, vegyünk belőle még 40-et. :D Jó, tudom, kényszer.
,,A start-stop rendszer miatt pedig a jármű motorja nehezebben vagy alig érte el az üzemi hőmérsékletét"
Ne csináljuk már, a céges Skodám amíg nem melegedett fel üzemire, letiltja a start-stopot... Ezt nem tudja a Volvo?