A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Semmi rendellenes nincs a képen, azon kívül, hogy a pótot odab@szták a járdaszegélyhez (Boráros tér, 23-as treff, ugye). A karosszéria alsó éle emelkedik a csukló felé a gépesen és a póton is.
Az Alfa Busz még nem is létezett, amikor a Renault bemutatta a Civist. (Mondjuk én úgy bepereltem volna az Alfát a franciák helyében, de pont volt más baja is mindkét cégnek.)
Azt nem tudom, de az Irisbusnak majdnem sikerült. Ki is vittek két kocsit, aztán hatalmas blama lett belőle, fizettek egy csomó pénzt LV-nek, aztán visszahozták a buszokat. (Van bennük vagy 200 kilométer.)
Ha egy kocsin nem múlik semmi akkor mindegy, hogy a linkelt Volvo vagy az IIG.
Az IIG utóbbi 5 "aktív" évének rendelkezésre állását biztos túlszárnyalná, ha működőképes.
Volvo a Volánoknál futó szériával hasonló korú. Ha Voithos, az szívás. Alkatrész és szakértelem (min. Volvo Hungária) biztos van hozzá, mivel fut néhány kocsi itthon.
Nyilván annak nem sok értelme van, hogy 1 kocsit hozzanak be, de szerintem inkább érdemes egy ilyen ~10 éves kocsira pénzt áldozni, mint az Agóniába. Ráadásul futásteljesítmény és az évek sem viselték talán annyira meg, mint a Genfieket, amelyek kb. kétszer olyan öregek.
Várjááá, várjááá! Még találtam két las vegasi Civist is! Az már összesen 38 kocsi! nem alapítunk ketten valami kétes hátterű céget? Tuti biznisz! A BKV-nak úgyis mindegy, mi meg meggazdagszunk! :-P :-)
Tökéletesek lennének, hiszen pont olyan buszok, amit a BKV-nál szeretnek:
-Hibridek (hozhatná egy titkárnős, takarító vagy állattenyésztéssel foglalkozó cég)
-Baromi drágák még most is
-Nincs hozzájuk alkatrész
-Összesen hat van belőle az egész világon, így egyáltalán nem hasonlítanak a többi Civisre
Szóval MCA olvtárs helyében én ezzel kezdtem volna az ajánlgatást, hiszen ezek a kocsik kihagyhatatlanok! Tökéletesek lennének a BKV-nak, mert pont ilyenekkel szereti magát és utasait szopatni a cég.
"Ennél még annak is több értelme van, ha a linkelt francia Volvo 7700A-t venné meg a BKV."
Ez nem igaz. Donornak még jó lenne, de semmi másra nem lenne alkalmas és 1 kocsin amúgy sem múlik semmi. IIG-954 egyébként egy ideje Kelenföldön van és engem is érdekelne, hogy mit csinálnak vele.
Azt is észre kéne venni, hogy normális helyen, persze nem itt az Észak-Balkánon, ha ennyi plusz feladatot kap a közlekedési cég, akkor illik neki új eszközöket beszerezni, amelyek később az elöregedett járművek helyére kerülnek.
Az IIG-vel mi a helyzet? Szerintem ha még nem történt volna meg, gyorsan őt is az egyéb állományba kéne sorolni újra - nem látszik semmi értelme az eddigi küszködésnek..
Ennél még annak is több értelme van, ha a linkelt francia Volvo 7700A-t venné meg a BKV..
3. Ha rajtam múlna, és lenne ígéret, hogy 2 év múlva lesz többszáz új buszunk, akkor most azonnal úgy ahogy van a piacon lérhető VDL Berkhof Ambassadorokat és a csuklós Solákat (akár 3 ajtós) megvenném olcsón, minden honosítás nélkül beállítanám őket. A legrosszabb CNG-ket, szóló VH-kat, LOV-okat., MUT-okat azonnal kivonnám, a beszerzetteknél akkora tartalékot csinálnék, hogy semmiféle nagyobb javítást ne kelljen tenni, ha megáll, menne bontásra. Így a két év kibírható volna, utána mindenestül kuka.
Már csak ez hiányzik Budapestről, de tényleg! Egy újabb használt... Nincs elég? Meddig erőltetjük? Ott voltak a jó minőségű osloi MAN Lion's City-k, abból lehetett volna venni nagy darabszámmal, megbízható és jó minőségű kocsikat, de nekünk nem kellett. Nem hiányzik a sokadik újabb használt típus kis darabszámban való megjelenése, főleg ilyen nem, amelyről már ránézésre látszik, hogy 2 forintot nem ér.