A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Szép. És amikor ennek a hatása még Rákoskeresztúron is érződik, amikor nem jön a 198-as... vagy Csepelen vonatkozik a 35-36...
Alapvetően nem lenne baj a használtakkal. Nincs pénz 1000 új buszra, ok. Érthető. Vegyünk olcsón használt buszokat, de ezek sokéves, használt kocsik, sose lesznek nullkilométeres, strapálható állomány belőlük. Ha az állomány fele új lenne, csúcsidős segítségnek, vagy kisebb forgalmú vonalon közlekedni elmenne egy ideig a behozott használt kocsi. De fő vonalakon, egész nap hajtva, csak mert ez az alacsonypadlós nem fog menni. Hiába van erőltetve, a hatása meg is mutatkozik, pár év elteltével teljesen széthullik az amúgy viszonylag egyben lévő behozott állomány is.
Tudom, hogy mindenki tudja ezt azokon kívül, akik döntenek a forrásokról, meg lefújták a jó áron megvehető Solarisokat. Pedig ha azok jöttek volna is kellett volna ugyanennyi Merci és még mindig nem lehetne fellélegezni. Dél-Pest haldoklik, mert nincs semmi, ami bírná az egész napos terhelést folyamatosan. Szidjuk a tizenéves kocsikat, okkal, pedig erő felett teljesítenek. Kímélőbb üzemmódban talán ennyi hibájuk se lenne, de így, hogy úgy vannak kezelve, mintha újak lennének, ez csak rosszabb lesz. Dél-Pestre nagyon kellenének új kocsik, tegnapra.
Amíg az alacsonypadlós buszok a 200-as Ikarusok garázsban pihennek, addig a használt csodák kint az utakon. Nem BKV-utálat, nem #omnibulvár, de akárhányszor járok a Dél-pesti régióban, MINDIG látok egy út szélén veszteglő Mercit, VH-t, vagy Volvót. Ez a díszpéldány már majdnem elhúzta a belét a garázsig, de kb. 200 méterrel a cél előtt feladta a harcot, jó nagy dugót okozva ezzel maga mögött. Bár nehezen forintosítható, de amikor egyesek a használt buszok olcsósága mellett kardoskodnak, az ilyen kellemetlenségeket se ártana számításba venni, mert itt csak úgy mellékesen több száz emberrel lett kibaszva. Lehet, hogy mégiscsak olcsóbb az Ikarusokban évente egyszer kicserélni három elrohadt zártszelvényt, mint ezeket toldozgatni nap mint nap...?
Az április óta álló LOV-859-ben biztos voltam, hogy kivonásra kerül. Az NJV-185 kicsit meglepett, június elején dolgozott utoljára. A május eleje óta álló NJV-176-ra előbb tippeltem volna. De most hátha összerakják a 185 alkatrészeiből.
LOV-868 hosszúra nyúlt plasztikája vajon mikor ér már a végére?
185 utasforgalma nagyon függ 85-től . Ha előtte megy 1-2 perccel akkor nem sokan vannak rajta , de ha 5-6 perce elment akkor vannak rajta rendesen . Régen volt próbálkozás 85-185 hangolásra 12-12 perc volt napközben de nem nagyon jött be és lett helyette 85 : 10 , 185 : 15 azóta 20 .
A héten mentem vele vk. felé és vissza is napközben de 4-5 utas volt rajta . Reggel meg a Gyömrőin jövök kocsival előttem szokott menni de akkor is alig vannak rajta . Inkább 151 viszi a melósokat a gyógyszergyárba . 185 mióta nem a Lavottánál fordul hanem bejárja a régi 117 útvonalát azóta sokan átszoktak rá . Pedig nem lenne rossz 117 főleg , hogy kapott buszsávot a vk. előtt . Előtte borzalmas volt az állandó dugók miatt a Vaspálya utca .
Biztos valamelyest befolyásolja az utasszámot az elsőajtózás, de szerintem nem elsősorban azon múlik. Sokkal inkább azon, hogy Kőbánya központja elég kihalt, nem sok uticél van ott, és onnan 9-essel átszállás sem túl vonzó. A lakótelepről a többség a Kökire és az Örsre (vagy onnan tovább) utazik a 85-össel. A Vaspálya - Gyömrői utcai szakasz vonzáskörzetében meg nagyon kevesen laknak, inkább csak a Richter meg pangó barna zóna van ott.
Kiváltható lenne ha 217 hétköznap is Gergely utcán közlekedne és megcsinálná a Sibrik - Harmat - Tavas hurkot . Szerintem az jobb is lenne sok Újhegyinek a sárkányba is . Ez +1 kocsit igényelne 217-re de napközben -1 csúcsban -2 kocsi 117-re .
Ha csak napi 3x2 órát járna, a műszak valtasok idején, a kutyának se tűnne, fel, hogy napközben nem jön. A hetvegi munkaszünet idején nem véletlenül nem jár.
És itt jól látszik, hogy az első ajtós 117 es buszt szinte csak a cafeterias bérlettel rendelkező gyógyszergyari munkások használják, így csak reggel 6, délután 2 és este 10 kor van utas, ezért nincs aki becsukja. Ha jövőre nem lesz cafeteria, nem lesz utas.