Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2018.06.24 0 8 123936

Az átlag szó tartalmának, értelmének megismerése, befejezett 8 általános után, nem tiltott tevékenység.

 

 

Előzmény: Törölt nick (123927)
trizs77 Creative Commons License 2018.06.24 0 18 123935

A BKV buszflottájával az a legnagyobb baj, hogy miatta nem lehet megoldani az égető budapesti tömegközi sofőr munkaerő hiányt! Az annyira látványosan városszerte pöfögő IK280-ak és kockalámpás VanHool-ok miatt nem fog új ember belépni.

 

-------------

 

Tedd le azt a szert.

Káros.

 

Európa vagy 30 fővárosában van helyi autóbusz vezető hiány, úgy 40 éve !

A többi fővárosban is azért van buszvezető hiány mert Budapesten még jár Ikarus?

 

Londonban is?

Madridban is?

Rómában is?

Stockholmban is ?

................... is ?

Előzmény: etomcat (123914)
Törölt nick Creative Commons License 2018.06.24 -3 2 123934

Nekem ne mond, én 21 éves koromtól 2 évig troliztam az egyetem mellett, alig vártam leteljen a 2 év amit aláírtam...

Előzmény: Törölt nick (123932)
lapaj74 Creative Commons License 2018.06.24 0 6 123933

Na ez a tegnapi bejegyzésed mindent elárul a Dél Pesten uralkodó állapotról ....... 

 

06.23. 

 

85

F6: MUT-891 -> pótolt MFW-526 
F7: LOV-853 
F8: LOV-869 
F9: MUT-889 -> csere 04-30 
F12: LOV-858 -> pótolt LOV-864 -> csere 19-74 
F23: NTP-529 
F24: LOV-854 -> csere 08-05
F25: MUU-903 
F26: FLR-726 
F36: 11-89 (<- 136E/F1)

 

136E

F1: MUU-907 -> csere 11-89 
F2: LOV-875 -> csere 10-53
F3: MUT-886 -> csere 04-85
F4: LOV-881 -> csere 08-11
F5: MUU-901 -> pótolt NTP-526 -> csere MUT-892 -> pótol 10-37 
F20: FKU-903 (-> 200E/F4)

+ sűrített MPW-366

 

Előzmény: Törölt nick (123930)
Törölt nick Creative Commons License 2018.06.23 -5 20 123932

Nem kell túldimenzionálni. Akit sikerül bepalizni erre a munkára, hamar rájön, hogy a BKK minden héten újra írja a menetrendeket, ő pedig minden héten új beosztást kap a másik 3 betűstől. Szájkaratézni kell a jegyekért is, aztán megismerkedik a folyamatosan a járművezetők nyomában loholó kutyákkal és kap mellé még egy kis óramegvonást is. Na ennyit sokszor elég elmesélni is és maguktól elmennek. Az ostor mindenért a buszvezetőn csattan. Utastól, műszaktól, forgalomtól. Csajozni bármelyik busszal lehet(ne), ha lenne még olyan nő, aki nem nézi le a buszvezetőket. Ehhez a munkakörhöz az utasok a bunkó, tahó, seggfej, féreg, gyökér és hasonló jelzőket társítanak 99%-ban. Ciki buszvezetőnek lenni, lenézett foglalkozás.

Előzmény: Törölt nick (123927)
Törölt nick Creative Commons License 2018.06.23 -6 9 123931

Sajnos az a baj, hogy Te csak közlekedés fanként (vagy szakemberként, vagy dolgozóként)  gondolkodol. Magadból indulsz ki és a hason szőrüekből. Foci, sör és szex háromszögben gondolkodj. A busz sokadlagos nála. Felszáll, utazik. Ha vezetni akarja, azért mert Merci, MAN... csajozni lehet vele. Ennyi. Szinte minden tájékoztatón elhangzik a kérdés, vagy beszédtéma lesz, csajozni milyen jól lehet buszosként.

Előzmény: Törölt nick (123930)
Törölt nick Creative Commons License 2018.06.23 -3 8 123930

Állományhoz képest elenyésző az Ikarusok száma, főként úgy, hogy csúcsidőszakot leszámítva alig közlekednek. Ikarusra most is van elég ember és Ikarusok száma nem fog növekedni, szóval nem hiszem, hogy ez a veszély annyira fenyegetné a most jelentkezőket.

 

Továbbá megnézem majd, ha a buszozásban a nagyobb márkák izgatják, akkor ha kikap munkagépnek rendszeresen NJV-s Mercedest, majd annak is így fog-e örülni, amikor napi szinten lerohad alatta és egyéb kellemetlenségek érik. Lehet ő is átgondolja, hogy mit is vezetne szívesen. 

Előzmény: Törölt nick (123927)
Zahnrad Creative Commons License 2018.06.23 -1 7 123929

Na ja, vagy hol is tart az utólagos fülke építés?

Előzmény: 18-09 (123919)
Fzolee Creative Commons License 2018.06.23 -1 8 123928

Hat, te se lattal meg angol korhazat... Itt Londonban meg pl. azert erosen kaotikus a forgalom, szukek az utcak, minden hulye kap jogsit, etc. szoval nem egy setagalopp a vezetes, meg szemelyautoval sem.

Előzmény: Törölt nick (123923)
Törölt nick Creative Commons License 2018.06.23 -6 9 123927

"Mindenkinek más a prioritás, olyannal is találkoztam, aki 200-ast akart vezetni és emiatt ment a BKV-hoz."

 

Ne a buszmániás haverjaidból indulj ki és magadból. Hanem az átlag pasiból. Akinek a sport, a foci és dugás 3 szögön belül mozog és a buszozásban maximum az vonza, hogy Merci meg MAN.... ha ezt ráteszed egy Ikarusra, inkább elmegy kamionozni, a max 3-5 éves vontatóra.

Előzmény: Törölt nick (123923)
norbee601 Creative Commons License 2018.06.23 0 13 123926

Azért az se mindegy hogy a BKV full bejelent, a VT meg ugye.... 

 

Fiatal talán lesz@rja de azért csak nem lesz mindegy később...

Előzmény: Törölt nick (123923)
Törölt nick Creative Commons License 2018.06.23 -1 1 123925

Na én pontosan ezek miatt szoktam le a trolizásról...

Előzmény: 18-09 (123919)
Hnorbert Creative Commons License 2018.06.23 -9 6 123924

Szeretnénk olyan rossz állapotú kórházakat, mint Angliában.

Előzmény: Törölt nick (123923)
Törölt nick Creative Commons License 2018.06.23 -3 13 123923

Mindenkinek más a prioritás, olyannal is találkoztam, aki 200-ast akart vezetni és emiatt ment a BKV-hoz. Viszont elméleti síkon, ha a BKV 3x annyit ajánlana, mint a VT, akkor annak nagyobb motiváló hatása lenne és még a VT-től is átmennének. 

 

OFF lesz picit. Más szemszögből például orvosok, ápolók is elhagyják az országot. Budapesten a kórházak állapota valóban nagyon borzalmas, de vidéken elég sok a felújított és rendbe tett kórház. Nemcsak Budapestről, hanem vidékről is ugyanúgy elmennek az orvosok/ápolók például Angliába. Angliában azonban szintén nagyon rosszak átlagban a kórhazák állapota, amit csak a magasabb fizetés kárpótol.

Ezzel csak azt akarom mondani, hogy sokkal inkább az anyagi biztonság számít az embereknek. Lehet bármilyen új kocsit a sofőr segge alá tolni, ha nincs bejelentve (itt nem a BKV-ra gondolok), vagy ha alig tud megélni a pénzéből, akkor egy idő után elmegy máshová. 

Előzmény: Törölt nick (123916)
Törölt nick Creative Commons License 2018.06.23 0 9 123922

Sajnos a BKV 70-80%-ban az. Ebből nem feltétlenül az Ikarusokat kell kiemelni, hanem mondjuk az Ikarusokat meg a használt szarokat. Úgy már stimmel. De szerintem lassan a csuklós Volvokat is sorolhatjuk ide.

A Conectok, Modulok stb. - egyelőre - még nem tartoznak ide.

Előzmény: Törölt nick (123916)
Törölt nick Creative Commons License 2018.06.23 -1 17 123921

Egyszerűen nevetségessé válik az, amikor a valaha zöldre festett oldalú, ma rozsdától hámló várófülke doboz oldalán extra méretben virít a modernnek szánt, babakék toborzó plakát és közben hörögve, zörögve, csörögve megáll előtte egy még kádárjánost látott, koszsötétkék csuklós Ikarus. Talán össz. 80 darab tragacsbusz elriasztja a lehetséges sofőrök százait!

 

Helytelen meglátás.

Előzmény: etomcat (123914)
norbee601 Creative Commons License 2018.06.23 0 0 123920

Én épphogy inkább 415-össel játszanék, míg lehet tanulóként :)

Előzmény: Törölt nick (123916)
18-09 Creative Commons License 2018.06.23 -1 26 123919

A bérezés már-már rendben is lenne, de a munkakörülmények azért messze nem olyan színvonalat ütnek meg, ami elvárható. A BKV flottájának durván az ötöde(!) vállalható. Azok akik romantikából (200-as szerelem) mentek buszosnak, már rég ott vannak, közben felnő(tt) egy olyan generáció, akiknek már annyira nem volt napi szintű a 200-as. Na Ők meg inkább kamionozni mennek, ha tehetik. Azért még is csak jobban hangzik, ha legfeljebb 4-5 éves vonatóval kell járni, mint hogy napi 8-9 órát izzadj a fülkében, naponta több ezer ember szidhatja az anyád (de elég egy, de az nagyon...) stb. Kell ez, most őszintén? Tényleg nagyon elszántnak kell lenni, hogy elmenj buszozni. De ha már erre adja valaki a fejét, akkor legyen is olyan munkakörülmény. Ezt tudja biztosítani a BKV? Nem. A kötelező munkaközi szüneteket húgyszagú, a 70-es átadások óta hozzá nem nyúlt, színvonaltalan gusztustalan helyiségekben kell eltölteni. Nem elég, ha a busz szar alattad, még arra a 20-25 percre is pocsék körülmények között tudsz feltöltődni. Vesszőparipám mindig külföldi szolgáltatók oldalait követni, videókat nézni és hát ezen a téren is mélyen balkáni színvonalon van a cég. 

 

A BKV és a főváros felsővezetése ugyan látogassa már meg mondjuk a 183-as Szarvas Csárda téri tartózkodóját és ott fogyassza el az ebédjét, végezze el a szükségleteit. Vagy Békáson az Újmegyerin. De 1-2 üdítő kivételtől eltekintve mindegyik botrányos állapotú. A tisztasági festés ezeken nem segít csak a dózer. 

 

Hobbista, megszállott egyre kevesebb van, a maradékot kell megfogni. De Ők sem fognak már mindenféle vacakra ráülni, szenvedni vele. Persze jöhet Laci bácsi, hogy 1970-ben a -20 fokban 14 órás számot (abban a hónapban meg amúgy is 300 órát dolgozott) szeretett járni ~21 évesen, meg a végállomási forgalomirányító Vica olyankor is kisszoknyában volt, finom kv-t főzött, romantikus hangulatú volt a buszvezetés a 180-assal, stb.... de hát ma már más dolgok a fontosak. 

Előzmény: etomcat (123914)
Törölt nick Creative Commons License 2018.06.23 -6 0 123918

Ugyanez a Volán. Kikötötte a jelentkező, modern világos kék buszokkal óhajt dolgozni...

Előzmény: Törölt nick (123916)
MCA-001 Creative Commons License 2018.06.23 0 1 123917

Münchenben a bevándorlók sem mennek el buszsofőrnek, pedig ott más a járművek színvonala.

 

2017-ben 7, azaz hét fő (2 U-Bahn és 5 buszsofőr) végezte el a képzést.

Jelenleg a képzésen 9 bevándorló vesz részt.

https://www.omnibusrevue.de/mvg-kooperationsprojekt-schafft-perspektiven-2182057.html

Előzmény: etomcat (123914)
Törölt nick Creative Commons License 2018.06.23 -2 0 123916

Valóban nem hülyeség amit ír.... én foglalkoztam OFA-nál mind VT, mind BKV tanfolyamokkal. Ha lehetett választani, akkor a VT-Arrivát választották, és ennek többségében a modern busz volt az oka. Az egyik jelentkező megmondta kerek-perc ne is keressem többet, a BKV-hoz nem megy roncsderbizni.

Előzmény: Törölt nick (123915)
Törölt nick Creative Commons License 2018.06.23 -2 15 123915

Akkor azt magyarázd meg, hogy a legtöbb nyugat európai városban miért hiányszakma többek közt a buszvezető is? Legújabb és színvonalas járművek vannak és kint is küzdenek a munkaerő csökkentés érdekében. Ha ellátogatnál néhány garázsba azt tapasztalnád, hogy nem a megmaradt 200-as széria a leggyűlöltebb típus sofőr szemmel. Egyébként az utóbbi időben szinte mindig kint vannak a tanulójáratos 415-ösök és más kocsik, szóval úgy látszik, mintha a kampány sikeres lenne. Bármekkora reform lenne jármű állományi szinten (tényleg nagy szükség lenne rá, és bármennyire is furcsa nemcsak az Ikarusok terén, hanem a legtöbb rossz állapotú használtat is beleértve), akkor sem lenne a jelenlegihez képest több száz új jelentkező. 

Előzmény: etomcat (123914)
etomcat Creative Commons License 2018.06.23 -27 2 123914

A BKV buszflottájával az a legnagyobb baj, hogy miatta nem lehet megoldani az égető budapesti tömegközi sofőr munkaerő hiányt! Az annyira látványosan városszerte pöfögő IK280-ak és kockalámpás VanHool-ok miatt nem fog új ember belépni, sőt elszalad - de modern Mercire, MAN-ra, Volvóra jönnének. A busznak hoznia kell azt a színvonalat, amit egy mai kamion hoz, különben nem ül át a sofőr egyik fülkéből a másikba (hiába az egyébként jól kitalált kampány, amivel a már családalapításra vágyókat hitegetik, hogy a gumikacsás k****ás helyett a szakma csúcsa a városi buszvezetés.)

 

Egyszerűen nevetségessé válik az, amikor a valaha zöldre festett oldalú, ma rozsdától hámló várófülke doboz oldalán extra méretben virít a modernnek szánt, babakék toborzó plakát és közben hörögve, zörögve, csörögve megáll előtte egy még kádárjánost látott, koszsötétkék csuklós Ikarus. Talán össz. 80 darab tragacsbusz elriasztja a lehetséges sofőrök százait!

g86 Creative Commons License 2018.06.23 0 3 123913

Semmi rendellenes nincs a képen, azon kívül, hogy a pótot odab@szták a járdaszegélyhez (Boráros tér, 23-as treff, ugye). A karosszéria alsó éle emelkedik a csukló felé a gépesen és a póton is. 

Előzmény: Törölt nick (123880)
Törölt nick Creative Commons License 2018.06.23 -3 0 123912

XD

Előzmény: ujfigura (123911)
ujfigura Creative Commons License 2018.06.23 -1 13 123911

Oszt a humorérzékedet is elittad már?

Előzmény: kristoof (123910)
kristoof Creative Commons License 2018.06.23 -5 0 123910

Az Alfa Busz még nem is létezett, amikor a Renault bemutatta a Civist. (Mondjuk én úgy bepereltem volna az Alfát a franciák helyében, de pont volt más baja is mindkét cégnek.)

 

http://www.fsz.bme.hu/godeny/takilaci/t154b.jpg

 

Előzmény: ujfigura (123906)
kristoof Creative Commons License 2018.06.23 -6 2 123909

A las vegasi kocsik Franciaországban rohadnak 12 éve. Tökéletesek lennének a BKV-nak.

Előzmény: Törölt nick (123904)
kristoof Creative Commons License 2018.06.23 0 3 123908

Azt nem tudom, de az Irisbusnak majdnem sikerült. Ki is vittek két kocsit, aztán hatalmas blama lett belőle, fizettek egy csomó pénzt LV-nek, aztán visszahozták a buszokat. (Van bennük vagy 200 kilométer.)

Előzmény: norbee601 (123903)
nemeza Creative Commons License 2018.06.23 -1 2 123907

Ha egy kocsin nem múlik semmi akkor mindegy, hogy a linkelt Volvo vagy az IIG.

Az IIG utóbbi 5 "aktív" évének rendelkezésre állását biztos túlszárnyalná, ha működőképes.

Volvo a Volánoknál futó szériával hasonló korú. Ha Voithos, az szívás. Alkatrész és szakértelem (min. Volvo Hungária) biztos van hozzá, mivel fut néhány kocsi itthon.

 

Nyilván annak nem sok értelme van, hogy 1 kocsit hozzanak be, de szerintem inkább érdemes egy ilyen ~10 éves kocsira pénzt áldozni, mint az Agóniába. Ráadásul futásteljesítmény és az évek sem viselték talán annyira meg, mint a Genfieket, amelyek kb. kétszer olyan öregek.

Előzmény: Törölt nick (123890)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!