Keresés

Részletes keresés

Villámhetes Creative Commons License 2018.07.01 0 2 124120

Annak a 3-nak?Nem kellett:)

Előzmény: Lucky76 (124118)
Villámhetes Creative Commons License 2018.07.01 0 5 124119

Hát óvatosabban kell vele menni,még hullámzik,egy nagy előnye hogy nagyon szűken kanyarodik(pl. a Temesvár utcába a sávomból be tudtam fordulni),és a vészoldót elég sűrűn kell használni,a korlátozást túlzásba vitték.

Előzmény: attah (124117)
Lucky76 Creative Commons License 2018.07.01 0 0 124118

Hát, ha tömegek akarnának vele végig utazni, éppen lehetne egy Orczy tér -> Kőbányai út -> Hungária körút (itt nincs balra fordulás, de a Mekit megkerülve megoldható, a 909-es is úgy szokta) -> Hidegkuti stadion - Kőbánya garázs előtt fordulós útvonal, de elfogadom, ha azt mondod, hogy nem kellett félszáz dühös embernek elmagyarázni a helyzetet az Orczy téren. :))

Előzmény: Villámhetes (124109)
attah Creative Commons License 2018.07.01 0 9 124117

Engem jobban érdekelne, hogy járművezetői szemmel milyen a PMP, főleg hullámzás, kanyarodás, letilt-leszabályoz-vészoldó használat stb. tekintetében.

Előzmény: Villámhetes (124109)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.01 0 1 124116

Helyből busszal baromi macerás, nem is nagyon tudod az Etele úttól pótolni. De remélhetőleg egy hét és vége ennek a szívásnak.

Előzmény: Villámhetes (124115)
Villámhetes Creative Commons License 2018.07.01 0 2 124115

Úgy van,Kalotaszegi tengelybe fordulással.Nagyon gáz most itt a közlekedés.

Előzmény: Törölt nick (124114)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.01 0 0 124114

Na merre? Etele - Szerémi - Hauszmann?

Előzmény: Villámhetes (124113)
Villámhetes Creative Commons License 2018.07.01 0 1 124113

Pedig melegszik...

Előzmény: Törölt nick (124112)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.01 0 0 124112

Na hogy? Gondolom nem a Hauszmann felé mentél.

Előzmény: Villámhetes (124109)
08-73 Creative Commons License 2018.07.01 -4 2 124111

Ennyi, ha csak nem akarják az utasokat elüldözni róla hétvégéken.

Előzmény: Törölt nick (124103)
g86 Creative Commons License 2018.07.01 0 1 124110

Annyit egyébként is szoktak. 

Előzmény: 18-09 (124101)
Villámhetes Creative Commons License 2018.07.01 0 3 124109

Amint leaszfaltozod a vágányokat a Salgótarjánin,megyek!:)

 

Első kép,47-es.Hogy lett megoldva a fordulás Etele/Fehérvárinál?

Előzmény: norbee601 (124107)
Bobeno23 Creative Commons License 2018.07.01 0 0 124108

Bár Orczy tér van ráírva, a menetnek a Hidegkutinál van vége.

Előzmény: norbee601 (124107)
norbee601 Creative Commons License 2018.07.01 0 4 124107
De le kell pótolni végig, be kell állni a busszal a Barossba, onnan mehet haza a busz is :)
Előzmény: Villámhetes (124106)
Villámhetes Creative Commons License 2018.07.01 0 4 124106
Előzmény: 7705H (124105)
7705H Creative Commons License 2018.07.01 0 5 124105

24G viszonylatot is kell busszal pótolni? Azt hittem az csak garázsmenet.

Előzmény: Villámhetes (124104)
Villámhetes Creative Commons License 2018.06.30 0 29 124104

Mai:

Törölt nick Creative Commons License 2018.06.30 0 4 124103

A 114/213-ra továbbra is tartom, hogy nem kéne...

Előzmény: 18-09 (124101)
Közlekedésguru Creative Commons License 2018.06.30 0 6 124102

Az elmúlt 6 évben rengeteget vezettem a dél-pesti állománnyal. Nekem ne akard megmagyarázni, hogy mi történt, a MaCA-kkal is évekig voltam fővonalon, utána a VH CNG-kel is és az NJV kocsikkal is. Egyáltalán nem voltak kímélve. Az, hogy időközben átvett viszonylatokat a VT, kevesebb lett a kiadás (de leginkább magaspadlósokból, ugye...) stb. nem érdekes abban, amit írtam. Nem a jelen érdekes, ha 5 évig taxizol, vagy futárszolgálatozol egy autóval, majd megveszi egy nyugdíjas és átkerül kímélő üzemmódba, attól már az előző évek terhelése semmissé válik? És ezek ugye nem újként jöttek. Ezt írtam. Erre utaltam eddig is, nem igazán érdekel a most, kiiktatásban éppen mi van, mert nem ez határozza meg az állapotukat. A csuklósokra meg végképp igaz, amit írtam, most, a jelenben is.

Előzmény: Törölt nick (124093)
18-09 Creative Commons License 2018.06.30 -3 2 124101

Átlag 4 perceket szedtek össze. Volt aki többet is. 

Előzmény: lautnermark (124100)
lautnermark Creative Commons License 2018.06.30 -1 2 124100

68-as, első napi első ajtózásban miként teljesített?

John Howard Creative Commons License 2018.06.30 0 4 124099

Köszönöm, befogadtam a 212-essel kapcsolatos magyarázatokat, képes vagyok el is fogadni. Én csak annyit láttam (talán 12-15-ször vezettem csak a vonalon, tényleg nem szignifikáns a véleményem tehát), hogy _sokszor_úgy_véltem_, hogy gyorsabban be tudtam volna fordulni közvetlenül. De lehet, hogy tényleg csak az akkori hirtelen vélemény diktálta ezt nekem, és nincs így... ;-)

zsig Creative Commons License 2018.06.30 0 6 124098

2008-ban azon a balos sávon indult be a 212-es, és ez után nem sokkal a csoportvezető vetette föl az indirektet, mert akkor végig lehet a buszsávban menni, és onnan kell csak lejobbozni a Győri út felé, illetve menetidőben is kedvezőbb, a balost nem lehet elérni, míg a Csörsz jelzése nagy biztossággal elérhető. Én egy-kétszer este, amikor már nem dugult az Alkotás, kipróbáltam azt a balost, de nagyon szűk, és majdnem egy teljes periódust kell várni a zöldre. 

Előzmény: John Howard (124089)
Közlekedésguru Creative Commons License 2018.06.30 -1 4 124097

Minden sorod igaz. Amit én írtam csak annyi, hogy azt még megérteném, hogy nem kell mindenhova csak új busz. Ami csak csúcsidőben kell (hasznosul, magyarul a hét nagy részében bent állna a garázsban) arra felesleges új buszokat venni. Ezek lehettek volna használtak az Ikarusok felújítása helyett, erre tökéletesek lettek volna a használt beszerzések. Az, amire vásárolták ezeket, arra viszont egyértelműen nem alkalmasak, főleg nem hosszútávon.

Előzmény: Itoérambolafoci (124090)
Törölt nick Creative Commons License 2018.06.30 -2 2 124096

A nemzeti légitársaságok foglalkoznak repüléssel is, de alapvetően a politika más célra használja.

Előzmény: Törölt nick (124094)
Il Leone Creative Commons License 2018.06.30 0 1 124095

Azért a légiközlekedési ide keverése elég érdekes, és minimum komoly tudatlanságról árulkodik.

 

A légiközlekedés nem közszolgáltatás, ellenben egy város közforgalmú közlekedése az.

Az olcsó jegyet áruló fapados sem annyival olcsóbb, ha helyet akarsz akkor fizess plusz pénzt, ha előbb akarsz beszállni, akkor is, ha plusz csomagot akarsz vinni magaddal, akkor is fizess még, és ha enni is akarsz, akkor csillagászati áron teheted meg.

A másik fontos dolog, hogy a fapadosok tőzsdéznek elég keményen és abból relizálnak elég nagy profitot adott esetben.

 

Ezzel szemben a közforgalmú autóbuszos közlekedés egyáltalán nem ilyen. Előre meghatározott közszolgáltatási szerződés alapján kell szolgáltatnia a megrendelői igények alapján. Egy BKV nem tőzsdézhet, jól is nézne ki, ha a gázolajra nagy tételben határidős, opciós ügyleteket kötne speuklációs célokkal abból a pénzből, amit az utasok menetdíjként fizetnek, plusz az önkormányzat, meg az állam ad még veszteségfinanszírozásra.

 

Mivel a szektor hosszú ideig rendkívül alulfinanszírozott volt, és volt egy időszak, amikor a BKV autóbusz ágazatára az a sors várt, hogy csak egy buszgarázsnyi járművel szolgáltasson csak olyan benchmarkként a megrendelőnek, ezért az ágazat jövője és finanszírozása és az eszközállományának frissítése finoman szólva sem tartozott a megoldandó feladatok közé.

 

Amikor egy ágazat alulfinanszírozott, akkor nem tud forrást felhalmozni az eszközállomány cseréjére, amire az értékcsökkenési leírás való. Mert ha van forrás, akkor az értékcsökkenési leírás összegét minden évben be lehetett volna tenni egy járműcsere alapba, és abból folyamatosan lehetett volna finanszírozni új járművek vásárlását.

 

A mai helyzetben a bizonytalanság még nagyobb, mivel a főpolgármester megmondta, hogy csak akkor vállalja a jelöltséget jövőre, ha a megrendelő szervezetet beszánthatja.

Előzmény: Törölt nick (124094)
Törölt nick Creative Commons License 2018.06.30 0 3 124094

Erről az új -  használt történetről mindig az Europai legikozlekedes jut az eszemben. 

Ott is van a maszek,  a fapados cég, aki mindig 0 km es gepet vesz, és utána 10 evesen kidobja, mert már sokat kell rá költeni,  az új technika pedig olcsóbb kevesebbet fogyaszt. 

 

Aztán vannak a nagy nemzeti légitársaságok,  akik megveszik a kidobot 10 éves gépeket, vagy ha épp ujakat kapnak minimum 20-30 évig üzemeltetik. 

 

Természetesen az első csoport ritkán megy csődbe az 5000 Ft os jegyara mellet s második csoport tagjai  a 40 000 es árai mellett is hullanak el. 

Törölt nick Creative Commons License 2018.06.30 0 3 124093

Oké, akkor beszéljünk arról, hogy mi volt a 412-es többlet előtt. Egy részről Délpestnek akkor is volt 412-es állománya és a hosszabb számokra próbálta ráadni. Másrészt tanszünet előtt napi 15-20 200-ast is kiküldtek szóló ap cserére és ez alatt legfőképpen a CNG-s VH és NJV volt érintetett. A 15-20 200-as cserén felül kb 5-10 darab szóló ap ment ki cserére, így napi 25-30 szóló ap-t cserélni kellett. Nem kell védeni, mert valóban lightos vonalakon futnak/futottak többségében. Szerinted ez normális, hogy a szóló állomány közel egy harmada nem dolgozza végig a napot és cserélni kell ilyen arámyban? Hétvégenként is ugyanúgy nagy arányban kell cserélni, leginkább 412-eseket küldenek ki cserére hétvégén. 2-3 éve még nem volt ekkora gond a CNG-s állománnyal és akkor jogos lenne az írásodnak, de a jelenlegi körülmények között már nem. Itt nem arról van szó, hogy 1-2 kivételes esetről, amikor a szegény ap nem dolgozza végig a napot, hanem egyes állományok alkatmatlanságáról.

Előzmény: Közlekedésguru (124079)
Törölt nick Creative Commons License 2018.06.30 0 7 124092

2020 április végéig van szerződésünk, formàlisan ezutánra csak a rendtartos Conectok ès Modulok lefedettek.

Előzmény: Itoérambolafoci (124090)
49-es villamos Creative Commons License 2018.06.30 0 0 124091

Három oka van: nagyon rövid a közvetlen balra kanyarodó sávnak a lámpa fázisideje + sok autós kanyarodik onnan, + valamint ha már a buszsávban van, akkor egyszerűbb úgy rákanyarodni a Csörsz utcára a Győri út felé.

És ha nincs forgalom, akkor még csak várakoznia sem kell a 212-esnek felfelé menet, mert egyből kitér jobbra a Győri út felé, és már keresztezi is a villamospályát (az összehangolás jó ott).

Előzmény: John Howard (124089)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!