A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Hát óvatosabban kell vele menni,még hullámzik,egy nagy előnye hogy nagyon szűken kanyarodik(pl. a Temesvár utcába a sávomból be tudtam fordulni),és a vészoldót elég sűrűn kell használni,a korlátozást túlzásba vitték.
Hát, ha tömegek akarnának vele végig utazni, éppen lehetne egy Orczy tér -> Kőbányai út -> Hungária körút (itt nincs balra fordulás, de a Mekit megkerülve megoldható, a 909-es is úgy szokta) -> Hidegkuti stadion - Kőbánya garázs előtt fordulós útvonal, de elfogadom, ha azt mondod, hogy nem kellett félszáz dühös embernek elmagyarázni a helyzetet az Orczy téren. :))
Az elmúlt 6 évben rengeteget vezettem a dél-pesti állománnyal. Nekem ne akard megmagyarázni, hogy mi történt, a MaCA-kkal is évekig voltam fővonalon, utána a VH CNG-kel is és az NJV kocsikkal is. Egyáltalán nem voltak kímélve. Az, hogy időközben átvett viszonylatokat a VT, kevesebb lett a kiadás (de leginkább magaspadlósokból, ugye...) stb. nem érdekes abban, amit írtam. Nem a jelen érdekes, ha 5 évig taxizol, vagy futárszolgálatozol egy autóval, majd megveszi egy nyugdíjas és átkerül kímélő üzemmódba, attól már az előző évek terhelése semmissé válik? És ezek ugye nem újként jöttek. Ezt írtam. Erre utaltam eddig is, nem igazán érdekel a most, kiiktatásban éppen mi van, mert nem ez határozza meg az állapotukat. A csuklósokra meg végképp igaz, amit írtam, most, a jelenben is.
Köszönöm, befogadtam a 212-essel kapcsolatos magyarázatokat, képes vagyok el is fogadni. Én csak annyit láttam (talán 12-15-ször vezettem csak a vonalon, tényleg nem szignifikáns a véleményem tehát), hogy _sokszor_úgy_véltem_, hogy gyorsabban be tudtam volna fordulni közvetlenül. De lehet, hogy tényleg csak az akkori hirtelen vélemény diktálta ezt nekem, és nincs így... ;-)
2008-ban azon a balos sávon indult be a 212-es, és ez után nem sokkal a csoportvezető vetette föl az indirektet, mert akkor végig lehet a buszsávban menni, és onnan kell csak lejobbozni a Győri út felé, illetve menetidőben is kedvezőbb, a balost nem lehet elérni, míg a Csörsz jelzése nagy biztossággal elérhető. Én egy-kétszer este, amikor már nem dugult az Alkotás, kipróbáltam azt a balost, de nagyon szűk, és majdnem egy teljes periódust kell várni a zöldre.
Minden sorod igaz. Amit én írtam csak annyi, hogy azt még megérteném, hogy nem kell mindenhova csak új busz. Ami csak csúcsidőben kell (hasznosul, magyarul a hét nagy részében bent állna a garázsban) arra felesleges új buszokat venni. Ezek lehettek volna használtak az Ikarusok felújítása helyett, erre tökéletesek lettek volna a használt beszerzések. Az, amire vásárolták ezeket, arra viszont egyértelműen nem alkalmasak, főleg nem hosszútávon.
Azért a légiközlekedési ide keverése elég érdekes, és minimum komoly tudatlanságról árulkodik.
A légiközlekedés nem közszolgáltatás, ellenben egy város közforgalmú közlekedése az.
Az olcsó jegyet áruló fapados sem annyival olcsóbb, ha helyet akarsz akkor fizess plusz pénzt, ha előbb akarsz beszállni, akkor is, ha plusz csomagot akarsz vinni magaddal, akkor is fizess még, és ha enni is akarsz, akkor csillagászati áron teheted meg.
A másik fontos dolog, hogy a fapadosok tőzsdéznek elég keményen és abból relizálnak elég nagy profitot adott esetben.
Ezzel szemben a közforgalmú autóbuszos közlekedés egyáltalán nem ilyen. Előre meghatározott közszolgáltatási szerződés alapján kell szolgáltatnia a megrendelői igények alapján. Egy BKV nem tőzsdézhet, jól is nézne ki, ha a gázolajra nagy tételben határidős, opciós ügyleteket kötne speuklációs célokkal abból a pénzből, amit az utasok menetdíjként fizetnek, plusz az önkormányzat, meg az állam ad még veszteségfinanszírozásra.
Mivel a szektor hosszú ideig rendkívül alulfinanszírozott volt, és volt egy időszak, amikor a BKV autóbusz ágazatára az a sors várt, hogy csak egy buszgarázsnyi járművel szolgáltasson csak olyan benchmarkként a megrendelőnek, ezért az ágazat jövője és finanszírozása és az eszközállományának frissítése finoman szólva sem tartozott a megoldandó feladatok közé.
Amikor egy ágazat alulfinanszírozott, akkor nem tud forrást felhalmozni az eszközállomány cseréjére, amire az értékcsökkenési leírás való. Mert ha van forrás, akkor az értékcsökkenési leírás összegét minden évben be lehetett volna tenni egy járműcsere alapba, és abból folyamatosan lehetett volna finanszírozni új járművek vásárlását.
A mai helyzetben a bizonytalanság még nagyobb, mivel a főpolgármester megmondta, hogy csak akkor vállalja a jelöltséget jövőre, ha a megrendelő szervezetet beszánthatja.
Erről az új - használt történetről mindig az Europai legikozlekedes jut az eszemben.
Ott is van a maszek, a fapados cég, aki mindig 0 km es gepet vesz, és utána 10 evesen kidobja, mert már sokat kell rá költeni, az új technika pedig olcsóbb kevesebbet fogyaszt.
Aztán vannak a nagy nemzeti légitársaságok, akik megveszik a kidobot 10 éves gépeket, vagy ha épp ujakat kapnak minimum 20-30 évig üzemeltetik.
Természetesen az első csoport ritkán megy csődbe az 5000 Ft os jegyara mellet s második csoport tagjai a 40 000 es árai mellett is hullanak el.
Oké, akkor beszéljünk arról, hogy mi volt a 412-es többlet előtt. Egy részről Délpestnek akkor is volt 412-es állománya és a hosszabb számokra próbálta ráadni. Másrészt tanszünet előtt napi 15-20 200-ast is kiküldtek szóló ap cserére és ez alatt legfőképpen a CNG-s VH és NJV volt érintetett. A 15-20 200-as cserén felül kb 5-10 darab szóló ap ment ki cserére, így napi 25-30 szóló ap-t cserélni kellett. Nem kell védeni, mert valóban lightos vonalakon futnak/futottak többségében. Szerinted ez normális, hogy a szóló állomány közel egy harmada nem dolgozza végig a napot és cserélni kell ilyen arámyban? Hétvégenként is ugyanúgy nagy arányban kell cserélni, leginkább 412-eseket küldenek ki cserére hétvégén. 2-3 éve még nem volt ekkora gond a CNG-s állománnyal és akkor jogos lenne az írásodnak, de a jelenlegi körülmények között már nem. Itt nem arról van szó, hogy 1-2 kivételes esetről, amikor a szegény ap nem dolgozza végig a napot, hanem egyes állományok alkatmatlanságáról.
Három oka van: nagyon rövid a közvetlen balra kanyarodó sávnak a lámpa fázisideje + sok autós kanyarodik onnan, + valamint ha már a buszsávban van, akkor egyszerűbb úgy rákanyarodni a Csörsz utcára a Győri út felé.
És ha nincs forgalom, akkor még csak várakoznia sem kell a 212-esnek felfelé menet, mert egyből kitér jobbra a Győri út felé, és már keresztezi is a villamospályát (az összehangolás jó ott).