Keresés

Részletes keresés

torqmatic Creative Commons License 2018.07.02 0 6 124150

Az Agora csuklója fölött is van valami stabilizátor (mondjuk az nem csillag), lehet, hogy olyasmi lesz.

Előzmény: EsztergomiZoltán (124145)
af*szombamá Creative Commons License 2018.07.02 -11 11 124149

Azért jó lenne látni ha piacképes áron gyártanátok le használható járművet időre a pajtásaiddal ahelyett, hogy irtózatos arccal vagytok büszkék a semminél épphogy kevesebb teljesítményre. Ezt úgy a takarítónőtől a mérnökökön át (van az még egyáltalán az istenkoplexusos vénemberen kívül?) a Mészároscsaba[info]-n át mindenkire értem. 

Előzmény: ZSUK Hydroproject (124147)
Cole28 Creative Commons License 2018.07.02 0 1 124148

Azt tudja valaki, hogy a BPO429 miért van május óta Óbudán? :)

ZSUK Hydroproject Creative Commons License 2018.07.02 -8 14 124147

Úgy látom, téged egyáltalán nem zavar, hogy a hozzászólásaidra záporoznak a negatívok..

 

Önkritika...gyakorold kicsit...nagy kincs manapság

Előzmény: kristoof (124143)
nemeza Creative Commons License 2018.07.02 0 0 124146

A proto kocsiban is Hemschmeidt volt ( az első 3 Arc busz ever)

Azóta Hubner.. Aztán jött Tóni bácsi

Előzmény: Zahnrad (124138)
EsztergomiZoltán Creative Commons License 2018.07.02 0 3 124145

Nem látom be, hogy az Ik280-on valóban bevált csillagkapcsolat mit is csinálna egy tolócsuklós esetében. A királycsapos 280-assal szemben, amely minden irányban szabadságfokot enged meg, nevezetesen nem csak jobbra-balra és le-fel engedi az utánfutó kitérését, hanem csavaró irányban is, ez utóbbi lehetőség a tolócsuklósoknál nincs, vagy legalábbis nagyon erősen korlátozott. A stabilizáló csillag a bólintó irányú lengéseket kevéssé csillapítja. Az éppen abban a "síkban" fejt ki nagyobb stabilizáló, lengéscsillapító szerepet, amilyen mozgás tolócsuklósnál nem létezik (csavarodás a két kocsitest között), mert egészen más a csuklószerkezete, mert nem húzásra, hanem tolásra van igénybevéve, mert alacsonypadlós, mert stb., stb...

 

Ezért valóban megdöbbentő, hogy 2018-ban még ilyenen kell elgondolkodni. Ami 40-50 évvel ezelőtt jó volt, az most is lehet jó, ha ugyanolyan a konstrukció. A tolócsuklós autóbuszok csuklószerkezetének a konstrukciója azonban köszönőviszonyban sincs az Ikarus 280-as királycsapjával.

Előzmény: norbee601 (124144)
norbee601 Creative Commons License 2018.07.02 -2 21 124144
2018-ban még kerekeken gurul, szánalmas, már a sumérok is használták a kereket, elképesztő hogy itt tartunk :(
Előzmény: kristoof (124142)
kristoof Creative Commons License 2018.07.02 -34 9 124143

Hallom Lacusnak már vannak buszai is. A minap beszélgetett két sofőr az egyik PMP mellett:

 

-Ezek a Szedlmajer buszai?

-Igen, látszik is, mert csak álló helyzetben, bent a garázsban működik rendesen! :-) :-D :-D

kristoof Creative Commons License 2018.07.02 -26 4 124142

Csillagkapcsolat! LOL! Egy 2018-as kocsin! Ez tényleg beszarás!

 

Micsoda K+F! Amikor két ilyen komoly cég összefog, akkor valami fantasztikum sül ki belőle! Lassan pont olyan nehéz lesz, mintha 18,75 méter hosszú lenne a kocsi. :-)

 

Ne haragudj, de ez már tényleg szánalmasabb a szánalmasnál.

 

(Azt már meg sem jegyzem, hogy még az is megeshet, hogy lesz 30-nál több kocsi! Ilyenkor azért jobb lenne ezt a céget messziről elkerülni!)  

Előzmény: Törölt nick (124131)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.02 0 8 124141

Ezt még nem tudom, meglátjuk.

Előzmény: Zahnrad (124138)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.02 -1 8 124140

Mi lemértük.

Korrekt független partnerrel a gyakorlatban.

 

Nem kívánok mást elmondani, kérem kapcsolja ki😄

Előzmény: Zahnrad (124135)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.02 0 2 124139

Olyasmi pletykákat is hallottam, hogy a motor rögzítését is fokozott figyelemmel kell kísérni, mert az is a súlycsökkentés áldozatává vált. Van realitása a dolognak?

Előzmény: Törölt nick (124131)
Zahnrad Creative Commons License 2018.07.01 0 2 124138

Visszakerül a Hübner HNG? ...

Előzmény: Törölt nick (124131)
Villámhetes Creative Commons License 2018.07.01 0 5 124137

21-es már készül.

Előzmény: nemeza (124133)
Zahnrad Creative Commons License 2018.07.01 0 12 124136

Nézz meg egy 280-ast felülről. Az egész azért is tragikomikus, mert milyen nagyra voltak a kikönnyített konstrukciójukkal. 9 átadott példány után még mindig vészgombozni kell, miféle hatóság engedi ezt?

 

Aztán érdekes ez a kikönnyítés is. Az előbb linkelt folyamban ugye arról ment a szájkarate, hogy a régi ARC konstrukció nem tudta teljes hosszában 8 fő/m2-rel a befogadóképességet, hanem le volt víve 5-6 fő környékére papíron. Ez több pontból kifolyólag is tragikomikus:

 

- A szabályozó hatóság elfogadja a német hatóság által kiadott tipbizeket első kocsitestre 8, a hátsó kocsitestre csak 2,4 fő/m2-rel megadott befogadóképességű csuklósokra. A német hatóság ugyanis a 107-es előírás arról a pontjáról adott felmentést, hogy egynletes utasűrűséggel kell számolni a jármű teljes hosszában

- De mint eljáró hatóság, hazai gyártónak ilyen felmentést márr nem ad, kérdés kérték-e

 

- A fentirekről a linkelt főkonstruktőr mit sem tud, és azt képzeli, hogy egy valójában kisebb állófelületű, de papíron szépen kiterhelhető busszal majd ők megmutatják.

- Azt már láttuk, hogy ennek voltak mellékhatásai, átépítéssel járók is, de úhgy tűnik kell még

 

- Azt ne is feszegessük, hogy a 3,7 tonna hogyan van 3 alatt, de ha a még következő átépítéssel jóval 3 főlé megy, akkor hogyan is fog alakulni a kocsi terhelhetősége?  Azért ez már nagyon keményen banánköztársaság színvonal. És meg lehet tenni úgy tűnik. Nem kell bele plusz ülés? Ha nem, akkor hogyhogy jó lesz a nem 8 fő/m2-re számolt utas sűrűség, ami a kiinduláskor nem volt jó? Ezt a szégyent, hogy ide jutott a buszgyártás. Ugye nincs még lejjebb? Ugye? De már mióta kérdezzük ezt, hihetetlen!

 

Előzmény: nemeza (124133)
Zahnrad Creative Commons License 2018.07.01 0 2 124135

Egyébként pedig érdekes ez a történet mert ide jóval 3 tonna felett van írva:

 

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9090032&go=146725220&p=1#146725220

 

Vagy netán optikai csalódás áldozata lennék? Vagy másfajta csalódásra kellene gondolni?

Előzmény: Törölt nick (124131)
Zahnrad Creative Commons License 2018.07.01 0 3 124134

Uhhh, korszerűnek mondott buszon ez nem semmi :D LOL!! :)))) Logikus, józan megoldás, de hogy erre szükség legyen, na az a kemény :)

Előzmény: Törölt nick (124129)
nemeza Creative Commons License 2018.07.01 0 0 124133

Erről a csillagkapcsolatról, illetve az első ilyennel szerelt / ilyenné átalakított példányról van publikus infó?

Mindenesetre örvendetes, hogy halad a megoldáskeresés! ..

A 20-21-es kocsik is idővel hozzátok kerülhetnek?

Előzmény: Törölt nick (124131)
MCA-001 Creative Commons License 2018.07.01 0 2 124132

És ezt a fejlesztést az Ikarus Egyedivel közösen végzitek vagy elkezdtétek fejleszteni magatoknak a buszt?

Köszi:)

Előzmény: Törölt nick (124131)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.01 0 13 124131

A csillagkapcsolat csak a már gyàrtott, jelen csuklóval ellátott kocsikra vonatkozik. így bőven 3 tonna felé megy a terhelès, a valid tömegkompenzàlt szoftverrel a vészgombozás elfeledhető. ha lesz 30

feletti kocsi akkor arra van alkalmas csukló, ami már jó lesz alapból, kereskedelemben kapható, max így nem 18,09 hanem teszem azt 18,17 hosszú lesz...

Előzmény: Törölt nick (124129)
norbee601 Creative Commons License 2018.07.01 0 9 124130

Csak az íróasztal😄

 

 

Jockey Ewing irodájában, bárszekrénnyel és kurvákkal :)

Előzmény: Törölt nick (124129)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.01 0 20 124129

Így-így, garázsba ritkán téved, a tevezővel ritkán egyeztet, a megoldást a politikum és a döntéshozók felé ritkàn közvetíti, a jelenlegi buszokhoz tervezett mech megoldást (csillagkapcsolat alá 280) nem rendelteti meg és nem követi a folyamatot.

Csak az íróasztal😄

Előzmény: EsztergomiZoltán (124128)
EsztergomiZoltán Creative Commons License 2018.07.01 -1 9 124128

Lacus az íróasztal mellől véleményezi a kocsit, Villámhetes pedig a gyakorlati használat alapján. Nem látok mély ellentmondást a kettő között, de mivel más a megközelítés, más lesz a véleményezés végeredménye is. Ez teljesen rendben van így. Nem úgy, mint maga a jármű...

Előzmény: MCA-001 (124124)
08-73 Creative Commons License 2018.07.01 -3 1 124127

Ha a 200-asok, 400-asok és az összes délpesti használttípus MINDEGYIKE megy a lecsóba, felőlem okés :)

Előzmény: 18-09 (124080)
MCA-001 Creative Commons License 2018.07.01 -1 0 124126

Pont ezért írtam:)

 

És nagyon finoman fogalmaztál akkor...

Előzmény: Villámhetes (124125)
Villámhetes Creative Commons License 2018.07.01 0 8 124125

Gyakorlatilag ugyanazt írtam,csak röviden.Meg hát én vezetem...

Előzmény: MCA-001 (124124)
MCA-001 Creative Commons License 2018.07.01 -4 0 124124

Lacus véleménye nem egészen fedi le ezt:(

 

Sajnos látványos.

Saját érdekünkben keressük a megoldás, egyre inkább úgy tűnik, hogy mechanikai beavatkozás kell de az lehetséges lesz érdemi vázmódosítás nélkül.

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=148011859&t=9157561

Előzmény: Villámhetes (124119)
Villámhetes Creative Commons License 2018.07.01 0 1 124123

Budafok felé lehet menni, így a Kalotaszegnél tengelyben fordultál, azután Fehérvári -> jobbra Hengermalom* -> balra Szerémi -> balra Hauszmann -> jobbra Fehérvári és aztán tovább a Körtér felé? 

 

Igen,úgy.

 

Jelenleg a kereszteződés:Fehérvárin kifelé csak egyenesen,befelé csak jobbra,Etelén budafoki felé egyenesen és jobbra,Bikás park felé lezárva.

Előzmény: Lucky76 (124121)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.01 0 1 124122

Az Etele út Kelenföld vá. felől egyirányú a Fehérváriig, plusz ugye a Hengermalom úton a Duna felől csak az Aldiig tudsz bemenni (1-es végállomásának Duna felőli vége).

Előzmény: Lucky76 (124121)
Lucky76 Creative Commons License 2018.07.01 -1 0 124121

Ez most nincs előttem, de ott nőttem fel, érdekelnek az ilyen finomságok. :)

 

Az Etele / Fehérvári kereszteződés közúton most valamelyik irányban nem járható a villamosépítés miatt?

 

Budafok felé lehet menni, így a Kalotaszegnél tengelyben fordultál, azután Fehérvári -> jobbra Hengermalom* -> balra Szerémi -> balra Hauszmann -> jobbra Fehérvári és aztán tovább a Körtér felé? 

 

Fehérváritól a Duna felé Hengermalom, Kelenföldi pu. felé Etele, ha nem tévedek, ezért is kérdezek rá...:)

Előzmény: Villámhetes (124115)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!