A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
-Nincs a cégben semmilyen potenciál értsd: innováció...
-Nincs a cégnek igazán értéke, némi ingatlant kivéve...
-Nincs a cégben gyakorlatilag semmilyen eszköz, ami miatt meg kellene menteni.
Az elmúlt húsz évben csődbe ment járműgyártók mindegyike kért csődvédelmet, azonban kapni, egy sem kapott!
Aztán ezután jönnek a te kérdéseid, hogy mi lesz a buszokkal, itt én főként az elektromosokra és a PMP-kre lennék kíváncsi, mert az egyik szarabb, mint a másik... A többivel szerintem nincs gond, hiszen van hozzájuk minden, ezt jól példázza az Alfa Buszok esete, lassan tíz éve ment csődbe a cég és minden van hozzájuk még most is.
Önmagában a garanciát nem érinti. De mint minden követelést, a kötbérigényt is regisztrálni kell a csődeljárásba, és utána minden megegyezés kérdése.
90 napra kap automatikus fizetési moratoriumot, 45 napon belül kell előterjesztenie a cégnek az egyezségi javaslatot. a 90 nap a hitelezők hozzájárulásával meghosszabbítható.
Ha nem születik megegyezés, akkor jöhet a felszámolási eljárás.
Az egy jó kérdés, hogy egy esetleges cégre igen kedvező csődegyezség a közbeszerzést hogyan érinti, vagyis ha csőeljárás keretében kap kedvezményt a megrendelőtől, az megtámadható-e a versenytársak által a közbeszerzés oldaláról, mert akkor biztos az újabb pofon.
"A közlemény szerint kérik a kormányt, hogy a társaságot minősítse stratégiailag kiemelt jelentőségű gazdálkodó szervezetnek és vegyen részt a reorganizációs folyamatban."
Azért kíváncsi lennék az MKBnál a hitel mögé mekkora céltartalékot képeztek. Ha simán hagyják bedőlni a céget, az nem lesz túl jó hatással az éppen fölfelé ívelő MKBra, így az épülő nemzeti bankrendszer egyik bástyája is kap egy kis pofont, mégha messze nem is akkorát, mint a buszgyártás kapott az eddigi töketlenkedésekkel.
Baromira unalmas már ez a "200-as újjáépítés" téma, de ha már korrigálni akarunk, akkor érdemes lenne azt is tisztázni, hogy mit értünk "teljes felújítás" alatt és a jelenlegi állományból mennyi részesült ilyenben...
Ez igaz. De adminisztrációs szempontból így van. Az, hogy egy fél gomb is azonos-e... mondjuk a 04-75-ben csepel kormány van még mindig, akkor lehet korelnök? ;)
Egyébként egy 200-asnál kokszmindegy, hogy 20 vagy 40 éves, amikor az első teljes felújításhoz elérkezik, onnan kezdve csak az számít, hogy mikor és milyen minőségben volt utoljára felújítva, ill. azóta mit kapott (terhelést&karbantartást).
Érzésem szerint a 76 Conectonak minimum szerepelnie kellene egy kék oszlopként a diagramban, hacsak nem több éves adatokkal operál a költő, ugyanígy a C68E-k is hiányoznak, ez 96 új busz 2016-2017-ben. De a Karsanok nem szerepeltetése is minimum kérdéses, hiszen ezek sem bérelt buszok a rendszerben.
Plusz a 2018 márciusi gyűjtésből hiányzanak a midibuszoknál a modulók, illetve a Tom&Jerry-t már rég kipakolták. A buszaik ugye azóta a VB-nél futnak. Uborka szezon van, mindegy.
Biztosan én vagyok a hülye, ez nem kérdés. Az egyik képen a 219-es FJX-re, a másikon a 939-es FKU-ra írja, hogy használt. Tudtommal egyik sem az, a cikk elején említi is a 2004/2005-ös adagot, amit készen kaptunk, mindenféle előzetes használat nélkül. Plusz egy harmadik képen a 916-os pimpa az író szerint nincs forgalomban. Hát de. És még úgy kezdi, hogy a nem hozzáértőknek nem tűnnek fel bizonyos dolgok.... Na nem minősítek én senkit, csak vmi kontroll legyen már mielőtt kijön egy cikk, akkor is, ha az ilyen semmilyen oldalon jelenik meg, mint a négynegyvennégy.
Volánbusznak volt valamelyik 280-ason mindenhol alul üveges ajtó :)
Az oka egyébként egyszerű, az összes ajtónak rohadt az alja, mert a kerekek felverték rá a sós vizet, kivéve az elsőt. Így ha mentek levesbe ráncajtósok, akkor jellemzően (rozsda szempontjából) makulátlan első ajtajuk volt és rommá rohadt aljú többi. Ugyanez az állományi járműveken is. A többi ebből következtethető.