Keresés

Részletes keresés

gorcher Creative Commons License 2018.07.12 -2 1 124434

Azt szeretném csak kérdezni, hogy feltalálták Cinkotán a fluxuskondenzátoros 435-öst? Esetleg botkormányt építettek a 05-69-be és tud repülni? Vagy én nem tudom, de az biztos hogy 7:06-kor az Újszász út Bökényföldi út sarkán voltam és ennek a kocsinak akkor kellett volna jönnie. Ránéztem hol lehet 7:08-kor és az Injekcióüzemhez írta 7 perc késéssel, 7:13-kor az Újszász úti megállóba, majd egy frissítés után 5 mp-vel később a Thököly úthoz. De ott álltunk többen is a megállóban és egyikünk sem szállt fel, csak a következő genfire. Komolyan nem láttam elmenni. Igaz, az ég felé nem néztem. Miféle bug ez?

 

Ja így néz ki:

tom sawyer Creative Commons License 2018.07.12 -1 3 124433

A vasútnál is fordítva ülnek a lovon, lásd IC kocsi mánia. Hasonlóan sikersztori mint az IKARUS Egyedi...

Előzmény: Dani0530L (124424)
BU 20-26 Creative Commons License 2018.07.12 -1 0 124432

Azon kívül amúgy teljesen helytálló és reális az elméletem :D

Előzmény: Villámhetes (124427)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.11 0 4 124431

Akkor már ne aprózzák el: szerezzék meg a hosszabb protót is. :D

Előzmény: 18-09 (124430)
18-09 Creative Commons License 2018.07.11 -1 2 124430

A 10 kocsin felül még/már elkészült de még forgalomba nem állt kocsik lehetnek a kötbérigény példányai, akár. Bár ezzel senki nem jár jól, legfőképp nem az üzemeltető. 

Előzmény: Törölt nick (124422)
18-09 Creative Commons License 2018.07.11 -1 3 124429

A Volán Buszparknál amúgy is készültek erre, mivel idénre be van tervezve 120 új ap-s helyi csuklós beszerzése ;) 

Előzmény: Törölt nick (124419)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.11 -1 6 124428

Majd csinálnak bele motortornyot a kettes ajtóhoz, mint a VH-kba :D

Előzmény: Villámhetes (124427)
Villámhetes Creative Commons License 2018.07.11 0 4 124427

Állómotort a fekvőmotorosba?Ezt nem gondoltad át.

Előzmény: BU 20-26 (124426)
BU 20-26 Creative Commons License 2018.07.11 -5 10 124426

Na, akkor a KV helyében kötbérként elkérném az összes motort és mehetnek is pár motorcsere-érett  260/280asba, és VD is befoghatja a száját, ha meglát egy E6os 200ast . :D kezdésnek a 03-70 jó lesz, mert az még legalább alacsonypadlós is ;)

Előzmény: MCA-001 (124423)
Hangya Szövetkezet Creative Commons License 2018.07.11 0 1 124425

Lehet a 920 nem lett átvéve.

Előzmény: Törölt nick (124422)
Dani0530L Creative Commons License 2018.07.11 0 11 124424

Nem azért vannak autóbuszgyárak, hogy ők építsenek buszokat? Ennyi erővel a BVG vagy a Hochbahn is nekiálhatna saját buszokat építeni, de mégsem teszik. Mint szinte semmilyen más üzemeltető sem. Egy autóbuszos személyszállítással foglalkozó cég nem buszgyártó. Így is van elég gondja a BKV-nak és a VB-nek.

Előzmény: MCA-001 (124423)
MCA-001 Creative Commons License 2018.07.11 -6 3 124423

Azért van itt pár kérdés.

 

Mi lesz a BKV által PKD-ban gyártott példány/példányokkal?

Jelenleg pontosan hány ilyen busz készül Kelenföldön?

Ezek milyen készültségi állapotban vannak?

 

Valószínűleg ezeket próbálja a BKV ilyen-olyan átalakításokkal használhatóvá tenni.

A BKV-nak nem a gyártó által átadott technológia leírás alapján kellene készre szerelnie a buszokat?

 

Ki engedélyezte, hogy átalakítsák a buszokat?

 

Ahogy Lacus írta, bíznak benne, hogy nagyon nem kell átalakítani a vázat.

Ez után a buszok simán forgalomba helyezhetőek lesznek, vagy típusbizonyítvány módosítás szükséges?

 

Tovább gondolva:

 

"A Napi.hu kérdéseire ugyan nem válaszolt a tulajdonos Mészáros Csaba, de több forrásból úgy értesültünk, hogy a cég telephelyein 110 autóbuszalváz, 70 motor és ugyanennyi váltószerkezet vár beépítésre - vagyis elvileg még elképzelhető, hogy a gyártó - jelentős késéssel ugyan, de - leszállítja a 2016-ban leszerződött 180 darab csuklós buszt."

 

Ezeknek az értéke kész busz árához képest nulla.

Tehát az Egyedi esetleges felszámolásakor ezek a piaci árakhoz képest olcsón megszerezhetőek lehetnek.

 

Tudjuk, hogy a BKV-nak és a VB-nek is buszok kellenek.

A DAKK és Kelenföld képes legyártani a buszokat.

 

Nem az lenne a legjobb ha a BKV és a VB összefogva építené meg magának a buszokat?

Előzmény: kristoof (124420)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.11 -1 1 124422

http://online.winmenetrend.hu/futar/history/vehicles/PMP921

 

Ha a BKV 10 kocsit vett át, és többet nem szándékozik, akkor a tizenegyedik darab PMP mit keres Kelenföldön? 

Törölt nick Creative Commons License 2018.07.11 -1 10 124421

Ennek a 10 darabnak ilyen formában valóban nincs értelme. Eleve teli vannak hibákkal, ráadásul ilyen kis darabos állományt nemigen érdemes fenntartani. Ha igazak a hírek, hogy a BKV nem fizetett, akkor talán van egy kis esély, hogy vissza küldheti a gyártónak a kocsikat. 

Előzmény: kristoof (124420)
kristoof Creative Commons License 2018.07.11 -1 11 124420

Én két nagyobb hazai városról is tudok, amelyik emiatt a buszok miatt kidobott pár, nagyon szakadt 280-ast... szóval lett volna helye azoknak a Modulóknak. Viszont ez így most ebben a helyzetben nem csak ezeknek a közlekedési cégeknek hatalmas szívás, hanem a BKV-nak is és a fővárosi utasoknak is! Miközben a Volánbusz, eddig úgy néz ki, megúszta, hogy ezeket a pusztulatos, vackokat forgalomba állítsa, addig a BKV-nak van tíz darab, utasszállításra alkalmatlan csuklós busza...

 

Tarlós mit is mondott tegnap: "Sosem támogattam a Modulo buszokat gyártó céget!"

 

...hát ezt nagyon ügyesen összehozták! :-( 

Előzmény: 430 322 (124418)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.11 0 5 124419

Nem ezért, semmi köze ehhez. 2016 őszén jelentette be Tarlós, hogy a metrópótlást nem szervezik ki és házon belül, azaz a BKV megoldja majd. 1-2 darab sárga csuklós Modulo el is készült egyébként. A Volánnak szüksége lett volna új csuklós kocsikra. 

Előzmény: 430 322 (124418)
430 322 Creative Commons License 2018.07.11 0 0 124418

"A Volánbusz Zrt. eláll az Ikarus Egyedi Kft.-vel 180 darab Modulo M168d típusú csuklós autóbusz megvételére kötött szerződéstől - közölte a zrt. az MTI-vel szerdán."

 

A Volánbusz talán azért is áll el az Ikarus Egyedi Kft.-vel kötött szerződéstől, mert ugye a Volánbusz a 3-as metrópótlóra rendelte a Modulo M168d-t, de a csúszás miatt a BKV-nak muszáj volt házon belül megoldani a pótlást. Egy tragikomédia ez az egész történet.

Előzmény: kristoof (124416)
MCA-001 Creative Commons License 2018.07.11 0 0 124417

És a jogszabály is gyorsan megszületett.

 

 

kristoof Creative Commons License 2018.07.11 -1 8 124416

A Volánbusz Zrt. eláll az Ikarus Egyedi Kft.-vel 180 darab Modulo M168d típusú csuklós autóbusz megvételére kötött szerződéstől - közölte a zrt. az MTI-vel szerdán.

 

    A közlemény szerint a Volánbusz azt követően döntött erről, hogy az Ikarus Egyedi Kft. a 2018. április 11-i teljesítési a határidőt követő, a szerződésben rögzített további 90 napos türelmi idő leteltéig sem szállította le az autóbuszokat, amelyek szállítási jogát közbeszerzési eljárásban nyerte el. 


    A Volánbusz szerdán élt a szerződésben foglalt elállási jogával, amelyről az Ikarus Egyedi Kft.-t levélben értesítette, amely tartalmazta azt is, hogy a Volánbusz a szerződésben foglalt jogkövetkezményeket érvényesít - közölte a Volánbusz. 
    Szintén szerdán a BKV Zrt. is bejelentette, hogy a cég igazgatóságának döntése értelmében eláll az Ikarus Egyedi Kft.-vel kötött megrendelési szerződéstől, amely 30 Modulo csuklós busz vételéről szól. 


    A BKV Zrt. szerdai, az MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a Volánbusz Zrt. és az Ikarus Egyedi Kft. 2017. január 16-án 180 Modulo M168d típusú csuklós autóbusz adásvételéről írt alá - közbeszerzési eljárás eredményeként - szerződést. Ugyanebben az évben, 2017. december 20-án a Volánbusz, a BKV és az Ikarus kft. háromoldalú szerződést kötött 30 jármű átruházásáról.


    Az autóbuszok közül a teljesítés határidejének lejártáig (2018. április 11.), illetve az azt követő, szerződésben rögzített további 90 napos időszak leteltéig mindössze 10 járművet vett át a BKV. A cég ezért nem szerződésszerű teljesítésre hivatkozva eláll a szerződéstől és kötbérigényét is érvényesíteni fogja.


    Emellett a BKV az Ikarus Egyedi Kft.-vel kapcsolatos egyéb szerződéseit is felülvizsgálja, és ennek eredményétől teszi függővé a további lépéseket.

 

    A Ikarus Egyedi Kft. hétfőn jelentette be, hogy fizetési nehézségeinek kezelése érdekében csődvédelmet kért, a csődeljárás alatt reorganizálják a társaság működését és helyreállítják a fizetőképességét. Arra kérte a kormányt, minősítse a társaságot stratégiailag kiemelt jelentőségű gazdálkodó szervezetté és vegyen részt a reorganizációs folyamatban.


    Közleményükben hangsúlyozták: az Ikarus Egyedi Kft. hosszú idő után először rendelkezik magyar fejlesztésű városi közlekedésben használt szóló és csuklós autóbuszokkal, tendereit rendre a legalacsonyabb árral nyerte. Így a midi elektromos busz tendert 1,5 milliárd forinttal, míg a 180 darab csuklós buszra kiírt tendert közel 3 milliárd forinttal olcsóbb ajánlatával nyerte el a második helyezett külföldi gyártókkal szemben. A társaság tevékenységével a magyar költségvetésnek eddig megközelítőleg 5 milliárd forint, a 180 darab csuklós autóbusz legyártásával pedig további 3 milliárd forint bevételt és megtakarítást eredményezne - fogalmazott a kft.


    Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) kedden közölte, hogy az Ikarus Egyedi Kft.-t - annak kérésével összhangban - stratégiailag kiemelt jelentőségű gazdálkodó szervezetté minősítette, az erről szóló határozat a Magyar Közlönyben is megjelent szerdán.


    Az ITM szerint a döntéssel lehetővé válhat a cég vagyonának, a felhalmozott termelőeszközöknek, készleteknek és tudásnak az egyben tartása.

 
    A hazai buszgyártás fejlesztésére a kormány kiemelt nemzetgazdasági érdekként tekint, de ezt továbbra is piaci és nem állami szereplők tevékenységére támaszkodva kívánja elérni. Változatlan cél, hogy Magyarországon olyan buszok készüljenek, amelyeknek a hazai hozzáadott értéke magas, és amelyek a nemzetközi piacokon is versenyképesek - írta közleményében a tárca.

 
    A evopro Bus Kft., a Lanta Kft., és az Albaric Kft. által tulajdonolt Ikarus Egyedi Kft. a legutóbb közölt, 2016. szeptember 30-án zárult üzleti évről szóló a nyilvános cégbeszámolója szerint közel kétszáz dolgozót foglalkoztatott. 


    A cég nettó árbevétele a beszámoló szerint 5,651 milliárd forint volt, adózás előtti eredménye 149,5 millió forintot tett ki a 2016 szeptember végén zárult üzleti évben. Egy évvel korábban, a 2015 szeptember 30-án zárult üzleti évben az akkor Mabi Busz Kft. néven működő cég 937 millió forint árbevételt, 100,5 millió forint adózás előtti eredményt ért el.

BPO-105 halott és élvezi Creative Commons License 2018.07.11 0 1 124415

FKU-929 sűrű fekete füstöt okád magából, a hátfala pedig mocskosabb, mint egy pöcegödör alja.

A katasztrófaturista énem heves ujjongásban tör ki, ahányszor cak bekanyarodik a reptérre.

HBweb hu Creative Commons License 2018.07.11 0 1 124414
Eleinte megszokásból, később pedig azért, mert a kor "informatikai" fejlet(len)sége nem tudta kezelni a vegyes karaktereket.
Előzmény: bpo255 (124413)
bpo255 Creative Commons License 2018.07.11 -1 0 124413

Régi buszoknak miért kellett a rendszám mellé azonosító szám ?

HarunBp Creative Commons License 2018.07.11 0 1 124412

A gugli szerint a Bem/Vróczi kereszteződésnél az öreg katolikus temető van. Jelentsen ez bármit is.

Előzmény: nohab (124411)
nohab Creative Commons License 2018.07.11 0 1 124411

félOFF:

 

nem tudja valaki véletlenül, hogy a pomázi református temető az a Bem József utcai avagy a Ravatalozó utcai?

toto92 Creative Commons License 2018.07.11 0 0 124410

Bennem is megfordult, hogy nemsokára az Ikarus Nincsmásikilyen Kft. fog buszgyártással próbálkozni...

Előzmény: Ricardo Klement (124406)
kristoof Creative Commons License 2018.07.11 0 2 124409

Na, ez viszont benne van a pakilban...

Előzmény: Ricardo Klement (124406)
kristoof Creative Commons License 2018.07.11 0 1 124408

Ma tényleg nem volt senki a gyár környékén. A nagy dübörgés közben minden járművet hátravittek, ami az udvarban fellelhető volt. 

Előzmény: toto92 (124395)
qwertz77 Creative Commons License 2018.07.11 0 2 124407

A BKV közleményből teljesen egyértelműen kitűnik, hogy marad a 10 db.

"...
összesen 10 darabot vett át Társaságunk.
...
 Ikarus Egyedi Kft. által nem teljesített rész tekintetében eláll

..."

A kötbér levonás miatt nem fizettek szerintem ki mindent. Tehát legalább olcsón jött ami jött.

Az elveszett időt persze nem pótolja.

 

A kormány nyilatkozata alapján pedig biztos lesz folytatás, lesz még ilyen valóban "egyedi" Ikarusz gyártás. Remélhetőleg több szerencsével. Így alkatrész is lesz, bár nem tudom mekkora a saját alkatrész hányad a cserélendő alaktrészekből, és mennyi amit az Egyedi is a piacon vett, vagy a BKV is legyártja kategória.

 

 

 

Előzmény: kristoof (124405)
Ricardo Klement Creative Commons License 2018.07.11 -2 10 124406

Kis butusok vagytok megint. Megmondom, mi lesz. Az Ikarus Egyedivel szerződést bontottak. Eddig tiszta sor. Ez a cég, mint olyan, megy a süllyesztőbe. VISZONT új néven, új tulajdonossal menni fog tovàbb a történet. A BKV meg majd ezzel az új céggel fogja újrakötni a szerződést. Ennyi..

kristoof Creative Commons License 2018.07.11 0 0 124405

Ez valóban jó hír, de számomra csak egy kérdés maradt. A már itt lévő buszokat, tudtommal, nem fizette ki teljesen a BKV, tehát, akkor most az első 10 kocsit is visszaadhatják a feladónak???

Előzmény: torqmatic (124389)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!