A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Azt szeretném csak kérdezni, hogy feltalálták Cinkotán a fluxuskondenzátoros 435-öst? Esetleg botkormányt építettek a 05-69-be és tud repülni? Vagy én nem tudom, de az biztos hogy 7:06-kor az Újszász út Bökényföldi út sarkán voltam és ennek a kocsinak akkor kellett volna jönnie. Ránéztem hol lehet 7:08-kor és az Injekcióüzemhez írta 7 perc késéssel, 7:13-kor az Újszász úti megállóba, majd egy frissítés után 5 mp-vel később a Thököly úthoz. De ott álltunk többen is a megállóban és egyikünk sem szállt fel, csak a következő genfire. Komolyan nem láttam elmenni. Igaz, az ég felé nem néztem. Miféle bug ez?
A 10 kocsin felül még/már elkészült de még forgalomba nem állt kocsik lehetnek a kötbérigény példányai, akár. Bár ezzel senki nem jár jól, legfőképp nem az üzemeltető.
Na, akkor a KV helyében kötbérként elkérném az összes motort és mehetnek is pár motorcsere-érett 260/280asba, és VD is befoghatja a száját, ha meglát egy E6os 200ast . :D kezdésnek a 03-70 jó lesz, mert az még legalább alacsonypadlós is ;)
Nem azért vannak autóbuszgyárak, hogy ők építsenek buszokat? Ennyi erővel a BVG vagy a Hochbahn is nekiálhatna saját buszokat építeni, de mégsem teszik. Mint szinte semmilyen más üzemeltető sem. Egy autóbuszos személyszállítással foglalkozó cég nem buszgyártó. Így is van elég gondja a BKV-nak és a VB-nek.
Ez után a buszok simán forgalomba helyezhetőek lesznek, vagy típusbizonyítvány módosítás szükséges?
Tovább gondolva:
"A Napi.hu kérdéseire ugyan nem válaszolt a tulajdonos Mészáros Csaba, de több forrásból úgy értesültünk, hogy a cég telephelyein 110 autóbuszalváz, 70 motor és ugyanennyi váltószerkezet vár beépítésre - vagyis elvileg még elképzelhető, hogy a gyártó - jelentős késéssel ugyan, de - leszállítja a 2016-ban leszerződött 180 darab csuklós buszt."
Ezeknek az értéke kész busz árához képest nulla.
Tehát az Egyedi esetleges felszámolásakor ezek a piaci árakhoz képest olcsón megszerezhetőek lehetnek.
Tudjuk, hogy a BKV-nak és a VB-nek is buszok kellenek.
A DAKK és Kelenföld képes legyártani a buszokat.
Nem az lenne a legjobb ha a BKV és a VB összefogva építené meg magának a buszokat?
Ennek a 10 darabnak ilyen formában valóban nincs értelme. Eleve teli vannak hibákkal, ráadásul ilyen kis darabos állományt nemigen érdemes fenntartani. Ha igazak a hírek, hogy a BKV nem fizetett, akkor talán van egy kis esély, hogy vissza küldheti a gyártónak a kocsikat.
Én két nagyobb hazai városról is tudok, amelyik emiatt a buszok miatt kidobott pár, nagyon szakadt 280-ast... szóval lett volna helye azoknak a Modulóknak. Viszont ez így most ebben a helyzetben nem csak ezeknek a közlekedési cégeknek hatalmas szívás, hanem a BKV-nak is és a fővárosi utasoknak is! Miközben a Volánbusz, eddig úgy néz ki, megúszta, hogy ezeket a pusztulatos, vackokat forgalomba állítsa, addig a BKV-nak van tíz darab, utasszállításra alkalmatlan csuklós busza...
Tarlós mit is mondott tegnap: "Sosem támogattam a Modulo buszokat gyártó céget!"
Nem ezért, semmi köze ehhez. 2016 őszén jelentette be Tarlós, hogy a metrópótlást nem szervezik ki és házon belül, azaz a BKV megoldja majd. 1-2 darab sárga csuklós Modulo el is készült egyébként. A Volánnak szüksége lett volna új csuklós kocsikra.
"A Volánbusz Zrt. eláll az Ikarus Egyedi Kft.-vel 180 darab Modulo M168d típusú csuklós autóbusz megvételére kötött szerződéstől - közölte a zrt. az MTI-vel szerdán."
A Volánbusz talán azért is áll el az Ikarus Egyedi Kft.-vel kötött szerződéstől, mert ugye a Volánbusz a 3-as metrópótlóra rendelte a Modulo M168d-t, de a csúszás miatt a BKV-nak muszáj volt házon belül megoldani a pótlást. Egy tragikomédia ez az egész történet.
A Volánbusz Zrt. eláll az Ikarus Egyedi Kft.-vel 180 darab Modulo M168d típusú csuklós autóbusz megvételére kötött szerződéstől - közölte a zrt. az MTI-vel szerdán.
A közlemény szerint a Volánbusz azt követően döntött erről, hogy az Ikarus Egyedi Kft. a 2018. április 11-i teljesítési a határidőt követő, a szerződésben rögzített további 90 napos türelmi idő leteltéig sem szállította le az autóbuszokat, amelyek szállítási jogát közbeszerzési eljárásban nyerte el.
A Volánbusz szerdán élt a szerződésben foglalt elállási jogával, amelyről az Ikarus Egyedi Kft.-t levélben értesítette, amely tartalmazta azt is, hogy a Volánbusz a szerződésben foglalt jogkövetkezményeket érvényesít - közölte a Volánbusz. Szintén szerdán a BKV Zrt. is bejelentette, hogy a cég igazgatóságának döntése értelmében eláll az Ikarus Egyedi Kft.-vel kötött megrendelési szerződéstől, amely 30 Modulo csuklós busz vételéről szól.
A BKV Zrt. szerdai, az MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a Volánbusz Zrt. és az Ikarus Egyedi Kft. 2017. január 16-án 180 Modulo M168d típusú csuklós autóbusz adásvételéről írt alá - közbeszerzési eljárás eredményeként - szerződést. Ugyanebben az évben, 2017. december 20-án a Volánbusz, a BKV és az Ikarus kft. háromoldalú szerződést kötött 30 jármű átruházásáról.
Az autóbuszok közül a teljesítés határidejének lejártáig (2018. április 11.), illetve az azt követő, szerződésben rögzített további 90 napos időszak leteltéig mindössze 10 járművet vett át a BKV. A cég ezért nem szerződésszerű teljesítésre hivatkozva eláll a szerződéstől és kötbérigényét is érvényesíteni fogja.
Emellett a BKV az Ikarus Egyedi Kft.-vel kapcsolatos egyéb szerződéseit is felülvizsgálja, és ennek eredményétől teszi függővé a további lépéseket.
A Ikarus Egyedi Kft. hétfőn jelentette be, hogy fizetési nehézségeinek kezelése érdekében csődvédelmet kért, a csődeljárás alatt reorganizálják a társaság működését és helyreállítják a fizetőképességét. Arra kérte a kormányt, minősítse a társaságot stratégiailag kiemelt jelentőségű gazdálkodó szervezetté és vegyen részt a reorganizációs folyamatban.
Közleményükben hangsúlyozták: az Ikarus Egyedi Kft. hosszú idő után először rendelkezik magyar fejlesztésű városi közlekedésben használt szóló és csuklós autóbuszokkal, tendereit rendre a legalacsonyabb árral nyerte. Így a midi elektromos busz tendert 1,5 milliárd forinttal, míg a 180 darab csuklós buszra kiírt tendert közel 3 milliárd forinttal olcsóbb ajánlatával nyerte el a második helyezett külföldi gyártókkal szemben. A társaság tevékenységével a magyar költségvetésnek eddig megközelítőleg 5 milliárd forint, a 180 darab csuklós autóbusz legyártásával pedig további 3 milliárd forint bevételt és megtakarítást eredményezne - fogalmazott a kft.
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) kedden közölte, hogy az Ikarus Egyedi Kft.-t - annak kérésével összhangban - stratégiailag kiemelt jelentőségű gazdálkodó szervezetté minősítette, az erről szóló határozat a Magyar Közlönyben is megjelent szerdán.
Az ITM szerint a döntéssel lehetővé válhat a cég vagyonának, a felhalmozott termelőeszközöknek, készleteknek és tudásnak az egyben tartása.
A hazai buszgyártás fejlesztésére a kormány kiemelt nemzetgazdasági érdekként tekint, de ezt továbbra is piaci és nem állami szereplők tevékenységére támaszkodva kívánja elérni. Változatlan cél, hogy Magyarországon olyan buszok készüljenek, amelyeknek a hazai hozzáadott értéke magas, és amelyek a nemzetközi piacokon is versenyképesek - írta közleményében a tárca.
A evopro Bus Kft., a Lanta Kft., és az Albaric Kft. által tulajdonolt Ikarus Egyedi Kft. a legutóbb közölt, 2016. szeptember 30-án zárult üzleti évről szóló a nyilvános cégbeszámolója szerint közel kétszáz dolgozót foglalkoztatott.
A cég nettó árbevétele a beszámoló szerint 5,651 milliárd forint volt, adózás előtti eredménye 149,5 millió forintot tett ki a 2016 szeptember végén zárult üzleti évben. Egy évvel korábban, a 2015 szeptember 30-án zárult üzleti évben az akkor Mabi Busz Kft. néven működő cég 937 millió forint árbevételt, 100,5 millió forint adózás előtti eredményt ért el.
A BKV közleményből teljesen egyértelműen kitűnik, hogy marad a 10 db.
"... összesen 10 darabot vett át Társaságunk. ... Ikarus Egyedi Kft. által nem teljesített rész tekintetében eláll
..."
A kötbér levonás miatt nem fizettek szerintem ki mindent. Tehát legalább olcsón jött ami jött.
Az elveszett időt persze nem pótolja.
A kormány nyilatkozata alapján pedig biztos lesz folytatás, lesz még ilyen valóban "egyedi" Ikarusz gyártás. Remélhetőleg több szerencsével. Így alkatrész is lesz, bár nem tudom mekkora a saját alkatrész hányad a cserélendő alaktrészekből, és mennyi amit az Egyedi is a piacon vett, vagy a BKV is legyártja kategória.
Kis butusok vagytok megint. Megmondom, mi lesz. Az Ikarus Egyedivel szerződést bontottak. Eddig tiszta sor. Ez a cég, mint olyan, megy a süllyesztőbe. VISZONT új néven, új tulajdonossal menni fog tovàbb a történet. A BKV meg majd ezzel az új céggel fogja újrakötni a szerződést. Ennyi..
Ez valóban jó hír, de számomra csak egy kérdés maradt. A már itt lévő buszokat, tudtommal, nem fizette ki teljesen a BKV, tehát, akkor most az első 10 kocsit is visszaadhatják a feladónak???