A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Elértük Mészáros Csabát, aki szerint a számok nem igazak, és nem is lehet kötbérrel számolni, ha valaki nem vesz át egy szállítást. Mint mondta, ennél a buszgyártásnál minden egyes munkaóra legálisan volt kifizetve és ez egy olyan közbeszerzés volt, amihez nem kötődik korrupció, nem is lett sikeres.
A céggel szemben követelések megoszlása azért nagyon fontos kérdés, mert a csődtörvény szerint egy csődeljárás alatt álló cég akkor úszhatja meg a felszámolást, ha meg tud egyezni (legalább) azokkal, akiknek a lejárt követelések fele, meg akiknek a még nem lejárt követelések negyede a kezében van. A többieknek el kell fogadniuk az egyezséget. Ha nem születik egyezség, a csődeljárásból felszámolás lesz.
Egyébként a szivárgó információk szerint Mészáros Csaba rengeteg vagyonelemet kimentett az Ikarus EAG Kft-ből. A Zoom.hu úgy tudja, a szellemi tulajdonjogok (például a buszok tervei, engedélyei stb.) már nincsenek az Ikarus EAG Kft-ben. A HVG arról írt, az Ikarus EAG telephelye nincs a cég tulajdonában, azt egy másik Mészáros-érdekeltségtől bérli.
Szóval szerintem egyelőre az van, hogy a kormány tagjai, baromira nem tudják, hogy mit kezdjenek ezzel az egésszel, viszont az MKB nagyon szeretné a pénzét visszakapni.
Az Ikarus Egyedi Kft. kisebbségi tulajdonosainak közleménye a vállalkozás körül kialakult katasztrófális állapotokkal kapcsolatban:
Cégeink, a Lanta Kft és az Albatric Kft., mint az Ikarus Egyedi Kft. kisebbségi tulajdonosai elhatárolódunk a Mészáros Csaba által képviselt többségi tulajdonos intézkedéseitől.
Cégeink a városi autóbuszok tervezését, dokumentációit valamint szaktudást és mintegy 150 fős szakember gárdát vitt az akkor még MABI-Bus Kft. névre hallgató vállalkozásba. 39% -os tulajdonrészünket azonban a többségi tulajdonos rövid időn belül különféle jogilag kifogásolható manőverekkel 0.5-0,5%-ra csökkentette. Az elkövetett jogsértések miatt pert indítottunk. A társaság életébe az üzletrészeink lecsökkentése óta semmilyen módon nem tudtunk és tudunk beleszólni. A cég kialakult pénzügyi helyzetéhez, csődjéhez, vezetői által hozott döntésekhez semmi közünk, mi magunk is károsultjai vagyunk Mészáros Csaba által képviselt többségi tulajdonos működésének.
A szakmában azonban pontosan ismert, hogy az acélvázas szóló buszok, melyek közmegelégedésre futnak a BKV-nál és más közlekedési társaságoknál, valamint a csuklós busz 18.7 méteres prototípusa még a mi irányításunkkal készült. A csuklós Modulo buszok -rövidített- 18 méteres sorozatpéldányai a jóváhagyásunk nélkül kerültek átalakításra, típusengedélyüktől és az alkalmazott műszaki megoldásoktól elhatárolódunk.
Mérnöki szolgáltatásokkal, gyártmányfejlesztéssel, típusengedélyeztetéssel, gyártás kooperációval továbbra is készek vagyunk együttműködésre, olyan partnerekkel, akik valódi papírokkal rendelkező, megbízható magyar autóbuszokat kívánnak fejleszteni és gyártani. Erre 20 éves tapasztalatunk és 11 lefolytatott típusengedélyeztetési eljárás a garancia. Az Ikarus Egyedi Kft. Mészáros Csaba által képviselt többségi tulajdonosával minden kapcsolatot meg kívánunk szakítani, egyben megtesszük a további szükséges jogi lépéseket.
Nem meglepő módon ordenáré nagy kavarás megy itt . A zoom cikke szerint juni 22.én a közgyűlésen döntöttek a csődeljárásról, és két ÁFIs felszámoló ügyvezetővé kinevezéséről.
"A cég ezen a napon tartott rendkívüli taggyűlést, ahol a tagok megszavazták Mészáros Csaba visszahívását az ügyvezetői tisztségből, egy lendülettel Molnár István és Ecsédi András ügyvezetői kinevezését. Ecsédi András és Molnár István az ÁFI Felszámoló és Vagyonkezelő Zrt-nél dolgoznak."
Mondjuk csődgondnokot, vagyonfelügyelőt felszámolót azért jellemzően nem az adós szokott választani :-)))))))))))))))))
Most hétfőn jelentette be a cég, hogy csődvédelmet kért, és kéri a kiemelt státuszt.
De a cégbíróságon ennek nyoma sem volt.
Végül mint kiderült kedden a kormány megadta a kiemelt státuszt, ekkor nyújtották csak be a csőkérelmet, ezek a tegnapi közlönyben (kormányrendelet a kiemelt státuszról), illetve cégközlönyben meg is jelentek.
Ügyvezető továbbra is kizárólagosan Mészáros, de itt persze lehet majd utólag közzétenni a változást. Érdekesség egyébként, hogy korábban nem ő volt papíron a főnök, csak a felügyelő bizottságban volt benne.
A cégjegyzésre jogosult(ak) adatai Mészáros Csaba (an: Magyar Irén) ügyvezető (vezető tisztségviselő) 3909 Mád, Rákóczi utca 54. Születés ideje: 1972.01.29. Adóazonosító jel: 8383781040 A hiteles cégaláírási nyilatkozat vagy az ügyvéd által ellenjegyzett aláírás-minta benyújtásra került. A képviselet módja: önálló. A jogviszony kezdete: 2017.05.18. Változás időpontja: 2017.05.18. Bejegyzés kelte: 2017.06.20. Hatályos: 2017.05.18. - ... Közzétéve: 2017.06.22.
Közben a kipiszkált kisebbségi tulajdonosok is előálltak:
"Cégeink, a Lanta Kft és az Albatric Kft., mint az Ikarus Egyedi Kft. kisebbségi tulajdonosai elhatárolódunk a Mészáros Csaba által képviselt többségi tulajdonos intézkedéseitől.
...
Az Ikarus Egyedi Kft. Mészáros Csaba által képviselt többségi tulajdonosával minden kapcsolatot meg kívánunk szakítani, egyben megtesszük a további szükséges jogi lépéseket."
"Talán lesz új verzió, elektromosból is meg csuklósból is, aztán azzal kezdődhet újra a móka."
Ez nem a legszerencsésebb megfogalmazás, hogy őszinte legyek... Ha eltekintek attól a magánvéleményemtől, hogy jobb lenne mindenkinek, ha az IEAG romjain alapjain inkább nem próbálkozna más, akkor is csak azt tudom mondani, hasznosabb és előremutatóbb lenne a pénzt, energiát, munkaórát a móka helyett autóbuszgyártásba fektetni, mert már eleget szórakoztunk.
Olyan előadás ez, amin eleinte még nevetett a közönség, aztán sírt, most már jobb helyen a paradicsom és a tojás következne.
Pedig én is bíztam benne. Az MDD-ben is, a hosszú protóban is, a szólókban is, még az e-Modulóban is, hogy legalább tanulva a hibákból lesz egy utódtípus...de már nem szeretném.
Én épeszű nem kézzel vezérelt üzemeltető helyében egy pillanatig sem bíznék sem az IEAG-ban, se annak csődje esetén a belőle kihajtó új cégben.
Kialakult egy kisebb késés a jármű és a központ közti kommunikációban, ezért láthattad úgy, hogy a busz jön, miközben az egy jó néhány perces adat volt valójában. Aztán 7:13-kor minden megjavult, és a jármű visszakerült a valós pozíciójába. Valójában a busz nagyjából egy percet sietett.
A kötbér követelésével beállhat a fedezetlen követelések végére. Gondolom az MKB a hitel mögé azért kért fedezetet, pl készleteket, eszközöket...
Ami nem biztosíték, az marad bérekre, NAVnak, közmű tartozások, stb. és ha nagyon véletlen maradna még valami, akkor jöhetnek a beszállítói követelések meg a kötbérek.
Szóval max a felszámolás során árverésen vehetnék meg a motorokat, de ilyet a BKV nem csinálhat (közbeszerzés kell).
Szerintem lesz új cég ami viszi majd tovább a gyártást, kérdés melyik Mészáros marad jön stb.
Idén már volt egy pici mozgolódás a cégnél, ami a megújulás irányába mutat.
Talán lesz új verzió, elektromosból is meg csuklósból is, aztán azzal kezdődhet újra a móka
Persze ettől még nem lesz könnyű munkaerőt találni, aki le is gyártja.
A winmenetrend nem ismeri fel a gyárat, hiszen az nem BKK-s szolgáltató telephelye. Az utolsó ilyen telephely ahol járt, az a Törökverő utcai telep volt. Ha majd átkerül Kelenföldre és bejelentkezik onnan, akkor a kelenföldi garázs lesz a Törökverő utca helyén.
Azt szeretném csak kérdezni, hogy feltalálták Cinkotán a fluxuskondenzátoros 435-öst? Esetleg botkormányt építettek a 05-69-be és tud repülni? Vagy én nem tudom, de az biztos hogy 7:06-kor az Újszász út Bökényföldi út sarkán voltam és ennek a kocsinak akkor kellett volna jönnie. Ránéztem hol lehet 7:08-kor és az Injekcióüzemhez írta 7 perc késéssel, 7:13-kor az Újszász úti megállóba, majd egy frissítés után 5 mp-vel később a Thököly úthoz. De ott álltunk többen is a megállóban és egyikünk sem szállt fel, csak a következő genfire. Komolyan nem láttam elmenni. Igaz, az ég felé nem néztem. Miféle bug ez?
A 10 kocsin felül még/már elkészült de még forgalomba nem állt kocsik lehetnek a kötbérigény példányai, akár. Bár ezzel senki nem jár jól, legfőképp nem az üzemeltető.
Na, akkor a KV helyében kötbérként elkérném az összes motort és mehetnek is pár motorcsere-érett 260/280asba, és VD is befoghatja a száját, ha meglát egy E6os 200ast . :D kezdésnek a 03-70 jó lesz, mert az még legalább alacsonypadlós is ;)