Keresés

Részletes keresés

fberci Creative Commons License 2013.01.02 0 0 48608

Vajon nem fordulhat majd elő, hogy a szolgáltatás színvonalát ezentúl az is befolyásolja majd, hogy a polgármester mennyire van jóban a nála magasabban levőkkel?

De. Eddig is előfordult, jelenleg is előfordul, és a jövőben is elő fog. Sőt, nem is cél, hogy ez megváltozzon.

Előzmény: VT42 (48607)
VT42 Creative Commons License 2013.01.02 0 0 48607

De az agglomerációs városok esetében idáig annyi volt, hogy a BKV-től ők rendelték meg a szolgáltatást számukra megfelelő paraméterekkel. Ha jól értem, ezt ezentúl a Volánbusszal nem tehetik meg. (Lehet hogy félreértettem, de mintha láttam volna leírva, hogy személyesen az illetékes miniszter lesz a megrendelő.) Nem visszalépés ez? Vajon nem fordulhat majd elő, hogy a szolgáltatás színvonalát ezentúl az is befolyásolja majd, hogy a polgármester mennyire van jóban a nála magasabban levőkkel?

 

Illetve itt olyan városokról van szó, ahol a helyközi forgalom a helyivel összemérhető, sőt, jellemzően nagyobb méretű és jelentőségű.

Előzmény: RIKA424 (48603)
Fradista Utazó Creative Commons License 2013.01.02 0 0 48605

>És azt jól értem, hogy akkor ezek szerint az adott városok vezetésének gyakorlatilag nem lesz beleszólása az őket érintő helyközi közlekedésbe?

Így van. Tegyük hozzá, hogy az érintett tucatnyi település kivételével az ország többi, kb. háromezer településén eddig is pont ez volt a helyzet. 

Előzmény: VT42 (48602)
BPI-553 Creative Commons License 2013.01.02 0 0 48604

Én is itt lakom, de én nem szoktam látni hirtelen tömegesen eszálló utasokat a 182/184-esen, ha jön az ellenőr. Pedig viszonylag gyakran van ellenőr errefelé is. A 99-esen, na ott láttam már hirtelen kiürülni a buszt, de az közel sem Pestimrén jár... Szóval azt az 50-60%-ot erősen túlzásnak találom. Szerintem nem több a bliccelő utasok aránya itt, mint bárhol máshol.

Előzmény: Budapest2249 (48599)
RIKA424 Creative Commons License 2013.01.02 0 0 48603

helyközibe ritkán van.

 

Helyit viszont olyat és annyit indítanak amennyit akarnak.

 

Az ő hatáskörük saját városuk határáig tart.

 

 

Előzmény: VT42 (48602)
VT42 Creative Commons License 2013.01.02 0 0 48602

Köszönöm, így már világos.

 

És azt jól értem, hogy akkor ezek szerint az adott városok vezetésének gyakorlatilag nem lesz beleszólása az őket érintő helyközi közlekedésbe?

Előzmény: Fradista Utazó (48598)
Villámhetes Creative Commons License 2013.01.02 0 0 48601

Van egy pár érdekes kérdés a bérléssel kapcsolatban:

 

— Az alacsony belépésű járművek aránya a tárgyalások során kerülnek meghatározásra.
— Az elektronikus viszonylatjelzővel felszerelt járművek aránya a tárgyalások során kerülnek meghatározásra.
— A járművek átlagéletkora a tárgyalások során kerül meghatározásra
— A szóló és csuklós autóbuszok átlagos férőhely kapacitása a tárgyalások során kerülnek meghatározásra
— A szóló és csuklós autóbuszok átlagos ülőhely száma a tárgyalások során kerülnek meghatározásra

Ez most mi?

Átadnánk ap.-s buszt is,vagy átcsoportosítanak abból a pár darabból?

Egy fontosabb dolog,a volán segge is kilóg a gatyából,honnan lesz erre pénz?

Ezek a fontos kérdések vajon miért nincsenek-legalább százalékosan(tól-ig)meghatározva?

 Fura ez nekem,remélem valaki elmagyarázza.

Törölt nick Creative Commons License 2013.01.02 0 0 48600

Dehogynincs. És szerintem te vagy az egyetlen, aki nem érti, úgyhogy el is hagynám a magyarázatot.

 

Háát már megbocsáss, de az nem koncepció így ebben a formájában, hogy a VB-é lesz mert azok helyközi vonalak. Ezt a részét értem, hogy helyközit ne vigyen a BKV, de ennyi erővel ehónap hanyadikától veteti át a miniszter asszony a BKV-tól a HÉV vonalakat? Mert az ugyan itt  OFF, de egykuyta ezekkel.

 

Persze a mostani "menetrendbe" ez így tökéletesen beleillik, csak éppen még mindig nem látok mögötte minimum egy középtávú (5-10évre előremutató) koncepciót emögött, inkább csak ilyen hirtelen döntések vannak.

Előzmény: Fradista Utazó (48596)
Budapest2249 Creative Commons License 2013.01.02 0 0 48599

Ott lakok, a busz fele leszáll ha jön az ellenör.

Előzmény: BPI-553 (48582)
Fradista Utazó Creative Commons License 2013.01.02 0 0 48598

Helyi járatot lehet, közszolgáltatású helyközit nem (épp' ezért tiltják meg májustól a BKK-nak is a helyközi szolgáltatást). 

Előzmény: VT42 (48594)
Fradista Utazó Creative Commons License 2013.01.02 0 0 48596

>Ezt én értem, csak a koncepciót nem értem mögötte, valószínűleg azért, mert nincs is semmiféle koncepció az egész mögött.

Dehogynincs. És szerintem te vagy az egyetlen, aki nem érti, úgyhogy el is hagynám a magyarázatot.

Előzmény: Törölt nick (48593)
VT42 Creative Commons License 2013.01.02 0 0 48594

A joghoz nagyon nem értek, mit tiltanak pontosan? Arra ugye sok példa van, hogy a helyi közlekedést, vagy egy részét bizonyos városokban magáncég látja el.

Előzmény: Fradista Utazó (48590)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.02 0 0 48593

Mert az egyik helyi szolgáltató, a másik pedig helyközi. Ez ilyen egyszerű. Nagy baj, ha ennyit sem sikerült megértened.

 

Ezt én értem, csak a koncepciót nem értem mögötte, valószínűleg azért, mert nincs is semmiféle koncepció az egész mögött.

 

Persze, hogy nem. Nem is azok a célok, amik akkor voltak.

 

Ez hová vezet, mert hogy nem igazán Európai az egész, sőt nem is Ázsiai, sem semelyik más, az az érzésem, hogy megint meg akarjuk mutatni, hogy jobban tudjuk, mint bárki más.

 


Nem hiszem. Bár a XVII. ker. nagy jót tett a buszvégállomás elbontásával, mert egybként szinte biztosan visszaállítanák a régi rendszert: a sárga busz jönne odáig, onnét befelé meg a 261E, hárompercenként. Szakaszonként biztosan lesz párhuzamosság, igen, máshol valószínűleg a helyközi járatok rövidülni fognak.

 

Semmit nem tudunk az egészről, maximum annyit, hogy ez megint egy politikai csatározás része.

Kérdés, hogy a VB meddig fogja elviselni, ha mondjuk azt mondják neki, hogy a helyi szolgáltatásért nem kap semmit cserébe?

Előzmény: Fradista Utazó (48583)
Dr.V.ker. Creative Commons License 2013.01.02 0 0 48592

Nem te döntöd el, ki hová ír.

A BKV sem tartja se a menetidőt, se a menetrendet, a hangolások hasonlóan szarok, de legalább a buszaik is szarabbak és az utazás is drágább vele. Persze, ha az ember nem bliccel.

Előzmény: Humarci (48571)
RIKA424 Creative Commons License 2013.01.02 0 0 48591

Az is egy probléma lesz hogy a volánnak nincs éjszakai járata,.............

 

----------------

 

A Volán (is) akkor járat éjszakai járatot (egyébként szívesen) amikor a megrendelésre jogosult (itt miniszter) azt megrendeli.

 

 

Fradista Utazó Creative Commons License 2013.01.02 0 0 48590

Ezt a jelenlegi jogszabályok nem teszik igazán lehetővé. 

Előzmény: VT42 (48584)
Budapest2249 Creative Commons License 2013.01.02 0 0 48589

Az is egy probléma lesz hogy a volánnak nincs éjszakai járata,tehát ez is mehet a kukába.

Azért az ilyen diletáns döntéseknél elmondok egy hálaadó imát hogy a tábla elött lakok.

 

Amúgy ilyenkor az urak nem gondolnak arra hogy egy év múlva választani kell és elég szorosnak látszik a verseny és bízony az agglomeráció akár döntö is lehet ?

VT42 Creative Commons License 2013.01.02 0 0 48588

Bocsánat a suta fogalmazásért, eredetileg hosszabban fogalmaztam meg és abból töröltem vissza, így sikerült egy mondaton belül három "majd"-ot hagynom. :)

Előzmény: VT42 (48584)
Fradista Utazó Creative Commons License 2013.01.02 0 0 48587

>ki tíltja meg a bkv-nak, hogy a mostani aglós vonalainak bp-i részén továbbra is szolgáltasson?

Senki. Sőt, a járatok döntő többségén valószínűleg ténylegesen így fog történni (BKV helyett BKK, természetesen). Kizártnak tartom, hogy átadjanak a VB-nek rengeteg Budapesten belüli utast. 

Előzmény: Humarci (48548)
Fradista Utazó Creative Commons License 2013.01.02 0 0 48586

>>mennyire lesz poén mondjuk Pécelről elindulni, majd a városhatáron valahol átszállni a sárgáról a kékre

>Nagyon buta embernek kell lennie akinek ez komolyan az eszébe jut.

Vagy politikusnak. De leginkább Volánbusz-vezérigazgatónak. 

Előzmény: RIKA424 (48544)
Humarci Creative Commons License 2013.01.02 0 0 48585

ha csak volán lesz, akkor ha utazni akar akkor fizetni fog

meg fogja gondolni mikor utazik

ha viszonylag közel lakik bp határhoz kisétel a bkv-hoz újra mint anno régen

Előzmény: Budapest2249 (48576)
VT42 Creative Commons License 2013.01.02 0 0 48584

És arról mit gondoltok, hogy ha a Volánbusz nem fog majd megfelelő szintű szolgáltatást nyújtani,

(amire az alapján, hogy kevesebb busszal tervezik majd ellátni ugyanazt az igényt, illetve 3-4 percenként közlekedő magas kihasználtságú járatokon is várhatóan elsőajtós felszállást, sofőrnél történő jegyváltást vezetnek be, valószínűleg ti is láttok esélyt)

akkor egyszerűen majd magántársaságoktól (pl. Transman) rendelik majd meg a szolgáltatást?

Konkrétan Budakeszire és Budaörsre (esetleg vele közösen Törökbálintra) gondolok.

 

 

 

 

 

Fradista Utazó Creative Commons License 2013.01.02 0 0 48583

>Ha a BKV-nak tilos a városhatáron kívülre mennie, akkor a VB-nek meg miért szabad helyköziben a város belsejébe jönni?

Mert az egyik helyi szolgáltató, a másik pedig helyközi. Ez ilyen egyszerű. Nagy baj, ha ennyit sem sikerült megértened.

 

>A mostani intézkedések nem igazán abba az irányba mutatnak, amerre a BKSZ megalakulásakor elindultunk

Persze, hogy nem. Nem is azok a célok, amik akkor voltak. 

 

>A felesleges párhuzamosságokat a VOLÁN vs. MÁV reláicóban megszűntetjük, a Budapest vs. aggloban meg erősítjük?

Nem hiszem. Bár a XVII. ker. nagy jót tett a buszvégállomás elbontásával, mert egybként szinte biztosan visszaállítanák a régi rendszert: a sárga busz jönne odáig, onnét befelé meg a 261E, hárompercenként. Szakaszonként biztosan lesz párhuzamosság, igen, máshol valószínűleg a helyközi járatok rövidülni fognak. 

Előzmény: Törölt nick (48539)
BPI-553 Creative Commons License 2013.01.02 0 0 48582

"az  imrei utasok akiknek 50-60 % eleve nem vesz jegyet (ez nem Rózsadomb hanem dél-pest)"

 

Ennyi erővel a Rózsadombon lakók 50-60%-a nem busszal jár, ergo ugyanúgy nem növelik a BKV bevételét.

De miért is 50-60% ez az arány? Honnan vágod te ezt ilyen jól? Van róla statisztikád? Muti már meg, roppantul érdekelne. Köszi!

Előzmény: Budapest2249 (48576)
Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2013.01.02 0 0 48581

Igen, persze nincs annyi. Csak éppen Pátyon csúcsban 8 perc van a busznak végigmanni a falun, amit jó esetben sikerül is 10-12 perc alatt teljesíteni, ha nincs jegyes utas. Így a Páty -> Bp; Moszkva tér csúcsban 50-60 perc, 5 perces követésnél, heringes kihasználtsággal. Ha még fel kell szedni az utasokat keszin is, az +5-10 perc, és tömegnyomor. Arról nem beszélve, hogy így a BKV-nak új végállomást kell kiépíteni, illetve a 22-es lényegében utas nélkül marad, a Budakeszi út pedig beáll, mint a cövek. A közvetlen Tesco járat, illetve a Honfoglalásra menő busz ugrik, azt a VB amilyen hamar csak tudja, ejteni fogja. A kifelé menetel meg érdekes lesz, honnan indulnak majd a járatok, fel fognak-e férni a vidéki utasok a buszaikra, vagy lemaradások lesznek, mert a keszire menőktől nem lehet felférni? Ez nagyon nincs átgondolva.

 

Ui: A VB tarifája NEM olcsóbb, mint a BKV-é, megeggyezik.

Előzmény: Dr.V.ker. (48563)
RIKA424 Creative Commons License 2013.01.02 0 0 48580

ezek után lehet mondani, hogy a kék busznak nincs hatása?

 

---------------

 

Nem.

Ilyet nem szabad mondani.

 

Fradista olvtárs szépen levezette ezt az elsősorban érzelmi oldalt.

 

 

Humarci Creative Commons License 2013.01.02 0 0 48579

aglós vonalakról írta a -100at, olvasni, olvasni

amúgy a -150 se valós, mert rengeteg pótlás lesz tervezve

és nincs tervezve, de az M3 égető probléma és oda jócskán kell pótlóbusz

Előzmény: Irisbus (48575)
Fradista Utazó Creative Commons License 2013.01.02 0 0 48578

>nekem nehezemre esik elképzelni, hogy a Budapest határa táblánál egyszer csak megfordulnának a buszok. Már csak azért is, mert ez a tábla mindkét oldalán jelentős színvonalesést hozna, míg a költségek érzésem szerint nem igazán csökkenének (ha megtartjuk ugyanazt a kapacitást, akkor bizonyosan emelkednének is)

A költségek kb. a mai szinten maradnának, komoly színvonalesés mellett. Legalábbis Budakeszi felé. A többi irányban kissé árnyaltabb azért a helyzet. 

 

A szomszéd topicban írtam róla kicsit bővebben, engedelmetekkel csak linkelném, itt olvashatjátok

Előzmény: fberci (48524)
Humarci Creative Commons License 2013.01.02 0 0 48577

"Az is valószínű, hogy később (1-2 éven belü) a Volánbusz csökkenti a mai kínálatot, mint ahogy csökkentette anno a 38-as átvétele után Halásztelek és Szigethalom felé."

ezek után lehet mondani, hogy a kék busznak nincs hatása?

Előzmény: RIKA424 (48573)
Budapest2249 Creative Commons License 2013.01.02 0 0 48576

Vegyünk egy speciális esetet  a gyáli buszokat.Ezek után visszafordulnak imrén tehát 10 helyett elég 20 perc követés(hétvégén 30 ) mert kiestek a gyáli utasok. Gyálra szintén sokal ritkábban mennek majd mert kiesnek az  imrei utasok akiknek 50-60 % eleve nem vesz jegyet (ez nem Rózsadomb hanem dél-pest) így nem fog felszállni a volánbuszra,amít emiatt lehet ritkitani.

A ritkitás miatt az imrei utasok átszoknak a már eddig is 120 % -an kihasznált 184. -re emiatt a Nagykörösi úton jöhet a további ritkitás.

Nyilván ez le fog játszodni kisebb mértékben Pécel-Keresztúr esetében is,illetve még kisebb mértékben a budai vonalakon is.

Az eredmény egy sokal ritkább menetrend lesz,a párhuzamos menekülő útvonalakon pedig egy már-már 7. busz létszámát elérő utasszám.

Hát nem a fizető utasnak fog kedvezni az új rendszer.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!