A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
"Háát már megbocsáss, de az nem koncepció így ebben a formájában, hogy a VB-é lesz mert azok helyközi vonalak. Ezt a részét értem, hogy helyközit ne vigyen a BKV, de ennyi erővel ehónap hanyadikától veteti át a miniszter asszony a BKV-tól a HÉV vonalakat? Mert az ugyan itt OFF, de egykuyta ezekkel."
Ez teljesen igaz...
Évente a továbbhasznlati engedélyhez hány milliárdot kellett kiadni, abból évente 60-70 autóbusz ára meglett volna...
Én még egyet se láttam, de elhiszem, szerencsére nem ismerem országos szinten.
Sajnos nekem van összehasonlítási alapon mindhárom közlekedési társaság szolgáltatásáról. Fanatizmus nélkül: a MÁV-tól hányok, Volán egy nagy kalap szar, BKV... szódával és egy nagy adag jóindulattal elmegy.
XY Önkormányzat fizet egy alacsony színvonalú szolgáltatásért a BKV-nak, amit majd a közeljövőben a Volánbusz fog ellátni, garantáltan magasabb színvonalon.
Ha ezért a Te Kedves ismerőseid, és rokonaid inkább autóznak, akkor autózzanak csak.
Visszasírom azokat az időket, amikor Budatétényből jártam be a VT-vel.
Magasabb színvonalon szolgáltatnak azzal együtt is, hogy dohányoznak vezetés közben, szarnak az egyenruhára, lehet néha száguldoznak, de a VT-s indulási időben JÖN BUSZ, el is juttat oda, ahová akarom.
Amennyiben megvalósul ez a volános elképzelés, mi lesz a futáros kijelzőkkel (egyéb infrastruktúrával) amit az aglomerációban lévő végállomásokra terveztek? Tudom, még elég messze van ezek megvalósítása, de nincs ezekről már egy szerződés? Vagy csak azt mondják a BKK/BKV-nál, hogy máshova kerül és kész?
Más: Az LYH-110-esen láttam, hogy van digitális kijelző a beltérben. Ez majd illesztve lesz a fedélzeti rendszerhez?
Lényegében úgy selejtezhet a BKV ~300 200-ast, hogy nem vesz új buszt. +ami menthetetlen 400-ast.
Lehet most majd eret vágni és anyázni rám, de úgy gondolom lesz egy durva 260-as selejtezés. Mennyi van most? 366 kocsi? Marad legfeljebb 80 olyan autó, ami egyben van. De lehet még kevesebb, mert most majd aztán lehet csuklósítani orrvérzésig. 5, 104-204, 120, 67, 98, 99, 123, 35, 182-184, most csak így hirtelen. Ez is lenne ~15-20 busz minuszba. Akkor még beeshetnek az új midik is jövő tavaszra, talán sikerül idén is egy ~50 darabos használtbeszerzést is csináni szólókból. Így marad az a pár tartalék 260-as 2014 tavaszára és szevasz.
Aztán ott van még az a tényező is, hogy az elsőajtózások miatt, illetve egyéb okokból kifolyólag bekövetkezhet egy kisebb teljesítménycsökkentés is. Ez is akár 10-20 kocsit küldhet a levesbe.
Ott vannak az idei vgz-k is. Arra meg így is, úgy is kell a csuklós. Ja meg jönnek a genfiek(?) is talán... na akkor meg főleg. És 2014-re még több kiszervezett buszt akar a BKK, ugye. Hogy az a 300 darabos csomag milyen arányban lesz csuklós-szóló, mindegy. De ha rendben mennek a dolgok, 1,5 év múlva egyszercsak azon kapjuk magunkat, hogy hoppá, SZL bejelenti: Sárcok, búcsúzunk a 200-asoktól.
Ez mondjuk nehézkes lesz, a beslővá.-n nyilván lesz jegyautomata mint a VB járatokon, a külső megállókban is kéne párat tenni, az nagyban lerövidíti a felszállást.
Ez viszont egy valós probléma. A 2-4 perc megállónként persze erős túlzás, de így is érezhető menetidő-többletet okoz a jegyellenőrzés, pláne vásárlás.
Mitől lenne biztos? A Volánbusz nem egy, nem két vonalon járt korábban, vagy akár jár ma is ilyen sűrűn.
>Szerinted mért van benne az összes budaörsi és egyéb agglós hirdetésben a "kék busz 3 percre" című szöveg?
Ez pszichológia. Ahogy az itteni fórumozók nagy része is azt hiszi, hogy ahová sárga busz megy, az valószínűleg félúton lehet Dakar és Nouakchott közt, és egyébként is sárga busz félóránként jár maximum :-))
Nem. Csak valahogy elég nehezen tudok egy elsőajtós baszakodást elképzelni végig a vonalon... és olyan sűrűn sem fog járni, az biztos, és olyan gyorsan sem, sőt. Ennyi éppen elég.
Szerinted mért van benne az összes budaörsi és egyéb agglós hirdetésben a "kék busz 3 percre" című szöveg?
Én jártam és járok is időnként Volánnal, ahol nemritkán futok bele ugyanolyan zajos, rozsdás, ótvaros, fűtetlen IK 200-kba, mint a BKV-n. Kurvára nem jobb semmivel sem, mint a BKV.
Értem. Tehát, ha ugyanolyan gyakran jár, mint eddig, ugyanannyiba kerül a bérlet, csak sárga, és rendszeresen lemossák, és nem egy huszonötéves roncs, akkor fel se hajlandóak szállni rá. Biztos én vagyok a hülye, hogy ezt nem értem.