A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Tegnap utaztam szegény szebb napokat látott 02-23-al a 123-ason. Borzalmas. Karosszériát csak a megszokás tartja össze, majdnem az összes ajtó aljáról hiányzik a szélfogó kefe, ablaknyitók hiányoznak, külső állapota vérgáz, hátulja az egekben, eleje a földön, retarder ohne. Gondolom ki kellett lökni az utcára, nem volt idő helyrerakni, de a következő szemlén lesz meló, ha egyáltalán engedik tovább.
A szolgáltatások szétválasztása logikusan vezethet oda, hogy amit eddig a BKK megcsinált 100 buszból (ez nem konkrét szám, csak az egyszerűség kedvéért írtam kerek számot), az május 1-től 40 BKK-s + 80 VB-s kocsi lesz. Szerintem ezt még senki nem számolta ki.
>>A Budapest bérlet + helyi bérlet ráadásul már ma sem használható!
>De, működik ez a kombináció, ha valaki nem akar/tud munkáltatói térítést igénybe venni.
Sokáig működött, de újabban már nem. Nem emlékszem, mikor, de nem olyan régen változott. Pl. a 40E/188E-n a helyi budaörsi bérlet csak a Lévai utcáig, a budapesti bérlet pedig csak a Dayka Gábor utcától érvényes. A 89E/94E-n a helyi bérlet Gyál felsőig, a budapesti bérlet Kalász utcáig.
Igaz, azokon a járatokon, ahol van megálló pont a városhatáron (Budakeszi, Szanatórium utca ill. Budaörs, Felső határ utca), ott tényleg összeér a két bérlet érvényessége.
Ez így van, ha valakinél ott a pénzeszsák, csinálhatja lendületből, csak számítson rá, hogy drágább lesz. Ha a döntéshozó elől eltitkolják, hogy az integrált közlekedés felbontása még komoly megtakarítást is hoz, az persze már problémásabb.
>Egy dolog amire senki sem gondolt: 15m-es Aabenra legalább ezek szerint biztos, hogy nem jön. :) Legalábbis nem a 240E-re.
Nem nagyon volt érkezésem elolvasni a járműtendereket: a VB nem tudje megvenni/bérelni őket? Persze lehet, hogy a BKV így is megveszi, elég komoly lobby van mögöttük.
>Hogy fog kinézni a tarifarendszer (jelenleg Budapest bérlet+ helyi bérlet= 15700, a jövőben meg kell majd venni BKK bérletet+ 10km-es volán bérletet 9600-ért?
Miért kéne? A Budapest bérlet + helyi bérlet ráadásul már ma sem használható!
>Szerintem az E-k még a jobbik eset, mert kevés megálló esetén könnyebb behozni, ill. nem lesz talán olyan mértékű menetidőnövekedés..
A 240E-n fog szerintem leginkább meglátszani. Baromi sok megállója van, ráadásul a mai menetideje is olyan, hogy a BKV-sok is alig (vagy úgy se) bírják tartani. Csúcsban szinte mindig tömött. Van egy csomó helyi (Budaörsön belüli) utasa is.
Érintettként azért annyit szabadjon megállapítanom, hogy mi illetve a megrendelőnk értelmezése szerint amit leírsz ennyire nem egyszerű.
És objekítv okokból eltekintek a részletezéstől: ad 1 én sem értem mélységében (talán nem is baj, jobb ha a 359-es troli fékbetéteivel foglalkoom :-) ) ad2 nem is hiszem hogy érdemes ezt itt kifejteni.
"Miután kevesebb buszt vesznek, mint amennyi most jár azokon a vonalokon"
Nem tudja valaki, hogy a VB alvállalkozói szerződéseiben van-e lehetőség plusz teljesítmény bevonására? Mert az megmagyarázná, hogy ha 132 busz bérlése szükséges, akkor utána miért lenne elegendő 114 kocsi beszerzése.
Miután kevesebb buszt vesznek, mint amennyi most jár azokon a vonalokon és mindenhol elsőajtózás lesz + jegyvásárlás sofőrnél, ezek legjobb esetben is változatlanok maradnak, de valószínűleg kis mértékben romlanak, ezt gondolom nem vitatja senki.
Szóval továbbra is kíváncsi vagyok, hogy mik lesznek majd az indokok/előnyök a "hivatalos" kommunikációban.
(Az új buszt ide sorolni szerintem ferdítés, mert azt ugyanúgy megvehetné a BKV mint a Volán, ha kapna rá ugyanannyi pénzt.)
Még régen,amikor itt voltak a tempomatos,6 sebességes flr-ek,35 literes átlagfogyasztással,próbálkoztunk a fönökségnél az 5 db bálinti busz tempó 80-ra emeléssel,állandóra,de a nem nagyon érdekelte őket.Vagy csak nem fizetett volna bálint a full ap.-s szolgáltatásra.Pedig ide kiválóak lettek volna.De ez már történelem.