A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
zónázás ha nem lesz, hogy lesz hatékonyabban ellátva az elővárosi forgalom?
ha külön lesz a helyi, na ott lesznek csak a párhuzamos felesleges járatok és mindenki szív csak
aztán ha meg fel akar szálni majd a helyközire a bérletes budapesti megy majd csúnyán nézés
ha azt mondod mindehez hozzá lehet szokni, akkor sok mindent meg lehet csinálni szerinted pl kivenni minden2 ülést a volános kocsikból ésmajd állnak szépen pl
Ez az első ajtós tábla a volvokon feleslegesn. Ott van az ajtón a matrica az ajtón túl meg a biztonsági őr aki szépen előre tereli az utast ha nem tud olvasni/értelmezni a jeleket.
az MFW-510-be bezzeg be tudták úgy rakni a táblát, hogy középen, feljebb legyen a 115-ös tábla, jobbra lent pedig az első ajtós tábla. :-) így mind a két tábla látható.
Nem csak ott, a budakeszi úton is integethetsz nekik, néha még VB bérlettel is. Mellesleg finom lesz majd, ha a budakeszire/ről utazók miatt a tovább menő buszok kapnak +10 percet, ne adj isten, utaslemaradások lesznek, mert kevés lesz a kocsi. (Most is vannak indulások, ahol 10-20 állóhely marad csak a Széna térről indulva.)
Hát ha ezeket a vonalakat megkapják, akkor szerintem ez nem fog előfordulni.
Tény, hogy azzal csinálni kéne valamit, hogy megálljanak Bp-en belül is és felvegyék a BKSZ-es utasokat. Erre azt tudom mondani, hogy hozzá vannak szokva ahhoz, hogy csak akkor állnak meg befele ha van leszálló.
Nézd, mindenkinek meg lehet a saját véleménye az új rendszerről és ez a topik arra jó, hogy ezeket lehetőleg békés módon kitárgyaljuk.
Igen, személy szerint örülök, hogy új buszok lesznek a 2x éves kocsik helyett. A pénz a buszokra az elősző hsz-emben keresendő. Nevezzük azt a 140-150 buszt 132-nek, mert a 114 mögött is lehet tartalék (mert a volánnál van pár, igaz hogy azok helyközi kivitelűek).
Elővárosi buszok...miért Budakeszi meg Budaörs stb micsoda? Igen, előváros. (tudtommal jó pár helyi kivitelű busz is van a listában)
Menetidő növekedés...ha például az Érdre vagy Dunakeszire utazók kibírják, akkor a Budakeszire utazók nem? Minden megszokás kérdése, majd hozzá fognak szokni az emberek, úgy mint ahogy az első ajtózáshoz is szépen lassan hozzászoknak.
Ha volán fogja adni a buszokat, akkor nem lesz ismeretlen a kinnalvós buszok fogalma sem, így 1-2 vezető még jobban is jár mint jelenleg, hisz hazaviheti a buszt.
Biztos vagy a zónáztatásban? Tudtommal ott tartunk, hogy senki nem tud semmit. Lehet, hogy kell majd pár betétjárat a nagyobb forgalmú vonalakra.
De miért nem normális dolog, hogy az elővárosi járatokat a volán adja? Miért baj, ha egységesítve lesz a rendszer? (Pl 1 érdi lakos tök jogosan háborodik fel, hogy hozzá miért nem BKV jár, ha Budaörsre az jár?)
Véleményem szerint a BKV/BKK feladata a HELYI közlekedés, míg a Voláné a helyközi és a távolsági közlekedés lebonyolítása.
De ez csak az én véleményem, ettől persze tarthatod hülyeségnek.
Feloldották az MFB hiteleket, amik 2(?) éve zárolva vannak, így gondolom ebből van pénz az új buszokra.
Ja és az autóbuszvezető pénzváltásra a volánnál sem kötelezhető, ha nincs aprója és a vezető nem tud visszaadni akkor bizony nem utazik.
Ja és annyit még erről, hogy az "új" járatokon kicsit szigorítani kellene a járművezetek ellenőrzését, ezzel jobban vissza lehet majd szorítani a zsebre dolgozást.
Te is minden nap volánnal jársz? Átlagban számolva itt minden 10-15.-ik embernek nem adnak jegyet, az se olyan aki hosszabb távon utazik, mert bármikor érheti őket váratlan meglepetés és jöhet az ellenőr....
De van, hogy napokig/hetekig nem látok zsebre dolgozást...
Ugyan a VÉEK topicban már éppen eléggé ki lett tárgyalva, de;
-114 busz a jelenlegi 140-150 (tartalékkal együtt) helyett
-elővárosi buszok a városiak helyett (+LE szólok, az LF helyett)
-éjszakai járatok kérdése, meg úgy eleve a nappaliak sűrűsége sem garantált, hogy marad a jelenlegi
-szignifikánsabb menetidő növekedés is várható
-FUTÁR
-az önkormányzatok sem véletlenül fizettek eddig is a kék buszért
-új tarifa rendszer (az összvonalas Bp bérlet+ jegyek felejtősek a jövőben)
-sofőrök, kiszolgáló személyzet kérdése (mert oké, hogy a VB átveszi a sofőröket, de nem mindegy, hogy pl. Kelenföldön kezdenek, vagy helyette Érdre kell kimenni)
-Budapesti szakaszon kérdéses a kieső kapacitás pótlása, mivel zónáztatni akarnak (BKK-nak csonka járatokat kéne indítani, azzal meg párhuzamos járatok jönnének létre)
-végállomások kérdése
Ha te ebben bármilyen pozitív változást látsz, gratula. Ha a VB-nek lehet pénzt adni buszra, akkor a Bkv-nak is lehetne, százszor színvonalasabbak még a mostani szakadt járműparkkal is.
Hatékonyabb forgalomszervezéssel a feladatok kevesebb autóbusszal, ugyanakkor az utasok szempontjából nem érezhető teljesítménymegtakarítás mellett is elláthatók. A szolgáltatási színvonal új, környezetbarát autóbuszok közlekedtetésével mindenképpen javulni fog, esetenként többletjáratok közlekedtetésével, a menetidő csökkentésével emelkedik. A települések és a főváros közötti kapacitás, az utasok számára megszokott útvonalakon elérhető ellátás egy-egy új hálózati elem bekapcsolásával megmarad.