A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Ez olyan, mint amikor anno valamelyik JOY lerohadt 18-47V-n a Hengermalomról a végállomásra fordulás közben, elállva a Hengermalom Budafoki út irányú mindkét sávját - kikerülhetetlenül.
7:45 és 8:15 között mindenki csak gyalog tudott eljutni Újpest-központba, ugyanis a 00-17 a lehető legjobb helyen, a Baross/Mildenberger sarkon adta meg magát, FORDULÁS KÖZBEN....XD.....elállva így a teljes Baross utcát. Bentragadt a képen látható buszmennyiség, a többit pedig elküldték a Nádor/Fótin, de..... hát, a 147- esek nem jártak ilyen jól, ugyan is a 3 kocsiból mind a 3- nak sikerült belekerülnie a kavalkádba :S Központban olyan emberhegy várt a 147- re 20-30-40 percig, hogy ennyi utast én még nem is láttam azon a vopnalon :D Mindenesetre a szerelő megoldotta 30 perc alatt, a busz félreállt és megindult a forgalom, meg az átfordulgatások :)
Habár elgondolkozva már azon se csodálkoznék, ha lenne olyan sofőr, aki a vonalon egy megállónál kiszállt valamiért a fülkéből és ezért megvágták.... ennek pedig lehet visszatartó hatása, mert ugye a fülkét csak úgy hagyhatja el elméletileg h lekell zárnia, vagy nem is tudom pontosan hogy szól ez az egész de lehet benne valami.
Ugyen ez volt gondolom anno a 451-gyel is bár annak inkább szép hangja volt az üvöltő difivel, valszeg már kezdi lefutni utolsó km-reit, mondjuk az szép baleset lesz, ha ez most megáll majd difi miatt...
Tegnap 11-17 délutánosa érdekes dologra hívta fel a figyelmem: egyedül voltam a testvérbabakocsival, hirtelen más megoldás nem lévén, a jv-től kértem segítséget a leszálláshoz. Erre ő: Ő nem szállhat ki segíteni, de majd ott hátul a srác...
Kérdés: a Volvón külön engedélyezve van a rámpához kiszállás? Esetleg kötelessége volna az utasnak segíteni, csak hát esik a hó, meg kint hideg van, bent meleg, ha meg ekkora kocsival jár és nem bírja, bassza meg?
Nem tudom ki mesélte, hogy egyszer valahol kinn a Váci úton hagyta ott 3 Volánbusz. Utána beszólt a Vk-ban és azt hiszem ott azt mondták, hogy lesznek következményei.
------------------
Stimmel.
Havonta 4-10 ilyen eset fordul elő a VB-nál (sok alvállalkozós).
Minden esetben negatív pénzügyi következményei vannak a gkv-re nézve.
Gyönyörű lesz, ahogy majd az temérdek utas szívja a répát néhány idióta átgondolatlan "terve" miatt......
Amúgy meglehetne oldani azt is hogy szolgáltasson mindkettő, csak az összehangoltság soha nem volt mérce ezeknél a cégeknél. Igazából nem teljesen értem miért kell ilyen lerombolhatatlan különbségeket tenni BKV és VB között.
És cserébe tennének automatát a két végállomásra, meg a legforgalmasabb 2 megállóba mondjuk.
Vagy a buszokra. Vorarlbergben vagy a sofőrnél vagy az automatából lehet megvenni a jegyet. Általában az utasok 95%-a akik jegyel utaznak az automatához mennek.
Az utasok nem mások. De tudtommal a Volánbusz nem üzemeltet 3 percenként járó 80-90%-os kihasználtságú vonalat sehol máshol, így a "máshol is működik" érv nem állja meg a helyét. Lehet, hogy jól fog működni, de ez alapján nem lehet biztosan kijelenteni.
Egyébként ez valami belső szabály, hogy a Volánbusz sehol nem közlekedhet úgy, hogy ne lehessen jegyet venni a sofőrnél? Mert ha ezt elhagynák a kritikus vonalakon, akkor önmagában az elsőajtózás még valószínűleg nem növelné annyira a menetidőt, hogy panaszkodjanak miatta. És cserébe tennének automatát a két végállomásra, meg a legforgalmasabb 2 megállóba mondjuk.
Hát pont azon gondolkodom, hogy a 114 között lesz-e tartalék, vagy hogy majd hoznak valami helyközis kocsit, ha kidöglik egy. (náluk van azért több tartalék, mint nálatok)
Erről beszéltem, hogy nyilván nem lesz minden vonalon betétjárat. A 22-es esetében biztos vagyok, de pl a 172E-re nem vennék mérget. Mellesleg a 22-essel is spórolnak kocsit, mert nem fog Budakesziig menni + nyilván az is ritkább lesz valamivel. De a 22-es meg az új vb-s járat közös kapacitása talán eléri majd a mait.
Lehet, hogy marha közel van, de nem tartozik Budapesthez, míg Rákosborzasztó igen. A kinnalvósokra sem azt mondtam, hogy egytől egyig mind az lesz, de nyilván hazaviheti majd pár vidéki sofőr a buszát.
Következő bekezdéseddel egyetértek, az utolsó mondatot kivéve, amire nem egyébként nem hiszem hogy lenne esélyük/lehetőségük.
Na igen, komoly lesz a presztizsveszteség, kevésbé lesznek vonzóak ezek a települések. Emellett se busz nincs, se semmi, nagyon átgondolatlan az egész...