A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Értem. Igazából azt akartam kérdezni, hogy mik most az állandó IK-260-as KT-k a Határ úton. O-302, 303, 307, JNG voltak eddig, persze nem ennyien egyszerre. Ebben van változás?
Nemrég láttam egy olyan 260-ast, 111-esként: piros volt a kapaszkodója. Nagy dolog mondhatnátok, piros a trolié is, meg a francia eredetű gázos buszoké is. Na de ennek egyes rúdjai csíkosak voltak! Piros-fehér sávozás megtekerve. Én utoljára ezt a dizájnt cirkuszban láttam. Ez most komoly, vagy valami gyermeknapi redezvényről maradt így a jármű? :D
A Pongrác/Troli garázsban nem tudnának az illetékesek utánanézni, hogy van-e raktáron az Ikarus 260/280-as buszok hátsó hidjaiba hajtóműolaj?
Mert mindegyik trolis kocsinak, függetlenül hogy kis vagy nagyrábás, iszonyatos (száraz) hangja van. BPO-454, BPO-469 (brutális), BPI-276 (szintén brutál), GNX-341 és szerintem napestig sorolhatnám.
A 12-76-ban mondhatni új híd van, de szerintem ez is nagyon hamar be fog állni, mint a Jancsiszeg.
Nyilván oka volt, hogy miért kellett olyan sok olajat és fagyállót tölteni bele hajnalonta. Ha csak pusztán a magad szórakoztatására vennéd, akkor deficites lenne, de üzletnek nem rossz. Ha nekem lenne azon túl annyi pénzem, hogy megveszem, akkor látnék benne üzletet.
Volt, hogy eljátszottam a gondolattal, de ilyenkor eszembe jut, hogy mennyi olajat és fagyállót kellett hajnalanta beléjük tölteni, ja és persze egy kevés gázolaj sem árt. Egy garnitúra nyári gumi sem két fillér egy buszra.
Anyagai csőd lenne.
Ha a sajátom lenne, hiába írnám bele a műszaki könyvbe a hibákat, még annyi sem lenne belepecsételve, hogy javítva, rendben.
Óbudán van egy egész sor 280-as, persze ideiglenesen kivonva a forgalomból, meg 260-asok is vannak, pár darab. Ha látják, hogy ekkora a gáz, pár darabot feltámaszthatnának, hogy javuljon a kiadás/kimaradás. Lenne cserekocsi is.
Persze feleslegesen az öreg vasakba nem akar a cégvezetés pénzt tolni, de a krónikus buszhiány szerintem még rosszabb.
Amúgy meg központi (kormányzati/önkormányzati) akarat nélkül szerintem esélytelen, hogy javuljon a helyzet. Ha van akarat, meglesz a pénz és az új buszok is, ha meg nem... ezt láthatjuk most. Agónia.
Én már csak azt hiszem el, ami megtörtént a fővárosi tömegközlekedéssel kapcsolatban, annyi mindent lehetett már olvasni, hallani.
A csuklós Volvok meg tényleg félelmetes, hogy milyen hangokat adnak ki. Az utánfutó részben való utazás egy kínszenvedés, úgy ráznak, rezonálnak, vibrálnak a motorok és az egész kasztni, hogy akinek veseköve van, annak biztos elporlad az út végére.
A genfi Volvok ugyanúgy robbanak le, sőt csoda ha egy-kettő megéli a nap végét. Nyílván Svájcban napi szinten karban voltak tartva a kocsik, de ehez képest ugynúgy csapnivaló színvolnalt nyújtanak. Például nehezen tudnám elképzelni a Mercedes Conecto G-ről, hogy pár év múlva naponta több darab lerobbana. Talán nem kellett volna anno a Volvokat hétliteres hengerűrtartalmú dízelmotorral megrendelni.
Igazad van, elnéztem. Mivel szeptembertől a legtöbb vonalra több csuklós kocsit kell kiadni a jelenleginél, és ehez jön még egy villamlospótlás Széll Kálmán tér, és Móricz Zs. körtér között. Óbuda most se tudja teljesíteni, hogy 26 csuklós ap-s kocsit adjon ki, ez szeptembertől se fog változni hacsak nem kap új ap-s csuklós kocsikat. Már hetek óta a 122-ön egész nap 1-2 Ikarus megy ap helyett. Tudom, hogy a szeptemberi menetrendre több Ikarus lesz kiadva, csak Kelenföldnek 5 db 435-se van, Óbudának pedig 4 db 280-a. Túl kevés csuklós Ikarusa van ennek a két garázsnak, főleg úgy hogy ezek tartalékok, és néha éjszakáznak. Ezért ha nem lesz kocsivándorlás a két garázs között, akkor Cinkota, és Kőbánya, akár még Délpest is adhatja a csuklós Ikarusokat pár budai vonalra.
Ezek a Volvók 10-12 évesek, ha ezt figyelembe veszem, akkor a 11 éves Van Hool new AG300-at (MUT/MUU széria) mondhatnánk budapesti kortársának. Bár a belső elrendezése nem nagyon tetszik a Van Hoolnak, de több szempontból is jobb kocsik mint a Volvok. Egyértelműen halkabb, és erősebb motor található bennük, és jól bírják a budapesti útakat. Felújítás szempontjából is a MUT/MUU-s széria sokkal modernebbnek, és újabbnak tűnik, mint az idáig felújított Volvok. A probléma az, hogy hiába újítják fel a Volvokat, ugyanúgy hangos, zörgő a motor, és a hibák a felújított kocsiknál valóban előjönnek. Néhány FJX-es kocsit nem is értem, hogy adhatnak ki, rosszabb állapotban van némelyik mint bármely Ikarus. Ma az FJX-219-hez volt szerencsém a 17-es pótlón fűtőtt, zörgött, piszkos volt, és hátul folyamotasan hangos fújtató hangot adott ki (néhány utas meg is ilyedt a hangtól), illetve ajtó hiba is volt hátul, és némely ablakokot nem lehetett kinyitni.