A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Talán 2-3 db van, amiben még az eredeti kárpit van. Kijelzőket már az összes kapott az FKU-kból. Kettő (NGC-141, 142) még nincs utcán, azok vélhetően nagyobb honosításon esnek át. A 142-t láttam is a VJSZ udvarán fehéren, a 141-et nem.
Persze lehet, hogy mégse lesz igazam, és ha a 141 és 142 forgalomba kerül, újabb példányok mennek be végső honosításra.
Az összesben? Elhiszem, nem utazom velük olyan gyakran.
Volt valami, hogy az első 4 nem állt forgalomba szeptember elsején, mert egyszerre annyin végzik el az ablakok cseréjét stb. Ők kész vannak? Egyáltalán hogy áll a projekt?
Már Zelika kárpit van bennük és azok a Volvokból bontott kijelzők is már a véglegesek. Majd cserélik, ha javíthatatlanul bedöglik (mint a LOV-ok esetében).
A honosításuk nem történt még meg, ezért léteznek az általad felsorolt hibák (meg ezért nem kék a kapaszkodó, Zelika az üléshuzat, egysoros működő a kijelző, budapesti az ajtóvezérlés stb.).
Van előírás a vészjelzőre? Én személy szerint nem látom sok funkcióját (általában véletlen nyomják meg és általában nem figyelnek rá a vezérek), inkább vészjelzőmentes Citaro jöjjön, mint vészjelzős 260-as. Persze ha törvény írja elő, az más tészta.
Nagyon jók ezek az NGC Citarók a 260-asok helyett, de!
- Miért nincs még mindig a leszállásjelzésről visszajelzés?
- Miért nincs beépítve nyitható ablak? Nem az utazik vele, aki beszerezte, ismerjük. Nem ragoznám tovább, agresszív és trágár folytatást tessen ide képzelni...
- Hogy és minek következtében lehet több ilyen busz forgalomban vészjelző nélkül?!
A MAN A21 miért nem jó a hegyre? Jobb a légkondija is, és barátibban is szellőzik, mint a C2. A C2-kön a legjobb lenne túladni, és mondjuk értelmesen összerakott, de kevesebb Conectot venni helyettük, bár erre vajmi kevés esély van szvsz a szerződésük lejárta előtt...
A kérdés olyannyira aktuális, azaz inkább érdekes, hogy valaki hozzáértő segítségével össze is szedhetnénk egyszer ezeket az apró, meg kevésbé apró eltéréseket, jellegzetességeket. :))
Nagyon színvonalas rendezvény volt! A sok kiállított jármű nagyon szépen bemutatta a tömegközlekedés fejlődését. A két kipróbálható veteránra felszállva pedig bárki részesülhetett egy kis időutazásban.
Jól éreztem magamat, remélem a jövőben is lesznek hasonló rendezvények!
Ikarus 260-as típussal kapcsolatban tudnátok-e segíteni.
Kb a 90-es években emlékeim szerint két típus létezett bolygóajtósból:
Az egyiknek hátul volt a kipufogója, és az ajtaján vékony (nem összeérő) gumizás volt
Ezek azt hiszem 52.. 53.. rendszámúak voltak, kb 20 darab járhatott belőle, elég ritkán lehetett látni. (talán a 39-es, 11-es és a 30-as buszokon jártak emlékeim szerint)
Aztán voltak az elterjedtebbek aminek oldalt volt a kipufogója és vastag ajtógumizása volt.
Miért volt ez az eltérés, egyik fajtát más gyár gyártotta, vagy miért nem egyforma volt típuson belül ez a két típus?
A Járműbeosztási táblázatokat nézve mi az oka, hogy a C2-k egyre inkább elhagyják Budát? Gondolok itt pl. a 21-es buszra, de a 105-ösön is csak 1 lesz a jövő héten.
Nem lehetne úgy beosztani ezeket a kocsikat, hogy egy vonalon egy típusú ap-s kocsi menjen? És a C2-ket nem lehetne a magashegyi vonalakra beosztani, a Volvokat meg a síkabb részekre?
Tetszik egyébként, hogy a V127-ek nem osztódtak szét 15 különböző vonalra, hanem csak 2-re, valahogy így kéne a többinél is a tipushomogenitást is szem előtt tartani. (ahogy 10 éve még nem volt olyan, hogy egy vonalon 5 féle tipus járjon...)
Valahogy így:
C2: 8,11,29,21-21A,53,91,111,212...
Volvo: 102,128,129,149,155,156,178...
A Széll. K. tér átadása után minden buszvonal módosul kb. Valami egységesség várható utána esetleg?
A kisgyerekek nagyon nyúzták a gombokat kapcsolókat karokat, pl az 55-ösön amikor fennt voltam beült a volánhoz egy kis srác és ugyahogy van izombol elkezdte rángatni a karokat és hasonlók, amúgy nagyon jó volt..:)
Tud valaki magyarázatot a d-buszoknál 3,5-3,6-szoros árcsökkentésnek és a fura megnevezés alatti 8 évnek?
Hasonlóképp az e-buszoknál a brutális 8,58-szoros árvágásnak és a hasonlóan bizarr címen a 8 évnek?
Augusztus 8.-án döntött a bíráló bizottság, 24-én aláírták a szerződéseket, október 14 körül ki, milyen indokkal módosítja a 3 kontraktust - nem kicsit, nagyon?