A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Igazad van, végre meg is ültem és a kék széket nem tudom honnan képzeltem bele :) 286 tényleg, menni is megy, de nekem az etalon a ráncba szedettekből a 01-47 és a 03-54, ezek nagyon jól sikerültek.
Más: a berlini volvókból kettő már legalább bekékült, kint vannak a vjsz udvarán.
Akkor csak nekem töltik fel állandóan azt a buszt amivel megyek? Teljesen mindegy hogy az épp 35, 36, 38, 148, 151, 71, stb. (a 179-est és a 152-est leszámítva)(bár utóbbi hétköznap azért elég tömött szokott lenni és az is, hogy épp pontosan mikor.(Azért ne azt nézzük, hogy a gyengébb irányba midi se kéne.)
Bocs, átsiklottam fölötte. A Körtéren leszálló utasok elgyaloglásának szisztematikus megfigyeléséből. A buszról leszáll 30 ember, ebből 15-20 marad a megállóban, 5-10 megy a 6-oshoz, fix 5 meg elpárolog, ők a célforgalmi utasok. A Kosztolányin meg nincs érdemi forgalom. (Tanítási időszaki felmérés)
Ne sarkíts, ez nem az az eset. Ez a 22E --> Astoria esete, nyilván az is felcsípne egy csomó utast, mégsem jut eszébe senkinek megcsinálni. A 240E a Körtér közvetlen célforgalmi kapcsolat miatt maradt meg anno, aztán csak kiderült, hogy igazán a 7-es busz mellékága lett. Szerintem nagy tragédia nincs: peremidőszakon kívül megmarad, a Körtér is elérhető lesz, kifelé nem lassul érdemben.
Az nagyon jó, ha az önkormányzat rájött. Csak az ügyfeleket felejtették el erről értesíteni. Ők meg többségében maradi módon továbbra is a körtérre utaznak a közvetlen busszal. A balgák, nem tudják, saját maguknak mi a jó.
Gondolom, a 105-ös busz lesz a következő. Három kilométeren át a metró fölött jár, megérett a pusztulásra.
Tudod, lerágott csont a TE, mert jól hangzik, csak értelme az nem sok van, mert úgy is mindent le tudnak nyomni az utasok torkán, aztán meg ha látják hogy esetleg mégsem lett jó, gyorsan írnak pár sort, hogy megváltoztatjuk az utazási igényekhez alkalmazkodva a járatokat, végállomásokat, stb! Egyértelmű volt, hogy pár éven belül mindenképpen rákényszerítik, (rávezetik mert a többi lehetőséget elveszik az utasoktól ) az M4-re az embereket akik utazni akarnak! Tudod a csont másik vége volt többek között Gazdagrét is.......nehogy már elérj pl 15 perc alatt átszállás nélkül a Körtérre, tessék szépen körbeutazni a XI. kerület fel nem fedezett tájait, aztán szállj át a metróra, és csodáld meg az új állomásokat! (vagy esetleg szállj át másik felszínen közlekedő járatra, de akkor is átszállsz, esetleg Újbuda központtól sétálj a Körtérre ha semmiképpen nem akarsz átszállni.....csak addig utazz 2X annyit mint régebben. )
Amikor az M4 hálózat önkormánzati egyeztetése zajlott, mindenki kapkodott a szívéhez, hogy elveszik a Körtér, ill. Kosztolányi kapcsolata, és jogos is volt, mert ők 100 éve itt kapcsolódtak a városi vérkeringéshez. Aztán rájöttek az agglós önkormányzatok, hogy annyira nem is fontos már az egész, ellenben elég drága, egyszerűbb, és olcsóbb a megosztás helyett mindenkit becsatornázni a metróba, és a városban más, új kapcsolatért lobbizni (=Széll Kálmán tér).
--------------------
Nagy meglepetés lenne számomra ha erre az agglomerációs önkormányzatok jöttek volna rá, Ő maguk kezdeményeznék.
Ezzel saját lakosságuk érdekei ellen, írásban, bizonyítottan cselekednének.
Nem okos dolog saját maguk ellen, írásos (megmaradó) dokumentumot gyártani.
Az egész nap 0-5 fő körül pendliző járatok is valamiért vannak. Ahol ez az egyetlen, ott szerintem nem kérdés a szükségessége, ahol nem, ott mindig van valami más szempont.
A 240E abszurditása szerintem leképezéssel szemléltethető: kb. olyan, mintha a 22-es megosztásával a 22E-t visszahoznánk, és a Széll Kálmán térről (a tér érintése nélkül), közbenső megállás nélkül behoznánk az Astoriára.
Amikor az M4 hálózat önkormánzati egyeztetése zajlott, mindenki kapkodott a szívéhez, hogy elveszik a Körtér, ill. Kosztolányi kapcsolata, és jogos is volt, mert ők 100 éve itt kapcsolódtak a városi vérkeringéshez. Aztán rájöttek az agglós önkormányzatok, hogy annyira nem is fontos már az egész, ellenben elég drága, egyszerűbb, és olcsóbb a megosztás helyett mindenkit becsatornázni a metróba, és a városban más, új kapcsolatért lobbizni (=Széll Kálmán tér).
Azt gondolom, hogy egy fontos mérce a "megtérülés", ki kell számolni, és a társadalmi nyereség/veszteség után értékelni, hogy más szempontok alapján megéri-e, vagy sem, majd dönteni. A jelen formájú 240E - szerintem - legfeljebb reputációs szempontból érte meg, a tavaly tavaszi-őszi választások miatt.
Ezeket a megállapításokat alátámasztja valamilyen, az ügyfelek körében végzett érdemi felmérés, vagy csak bedobtad, mert jól hangzik?
Nekem nincs ilyen információm, elismerem, de saját tapasztalat, hogy Budaörs - belváros utazásra a 240E-től függetlenül a 40+M4 irányt használják, mert gyorsabb és kényelmesebb. A 240E a körtéri helyi forgalom és az ott elérhető átszállási kapcsolatok miatt (körút déli fele, Fehérvári út, Villányi út, Közép-Buda) érdekes.
A megtérülés-szószt meg hagyjuk. Az egész nap, egész évben 0-5 utassal ténfergő járatoknál ez látványosan nem szempont. Akkor miért pont egy olyan járatnál kerül ez elő, amin van utas szép számmal?
Bocs a belevauért, de miről van szó pontosan? A BKK oldalán nem találok semmit erről, igaz, alig működik most nálam. Végre megszűnik a 107? Annak nagyon örülnék, az eleje óta mondom, hogy egy felesleges járat...