A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Melyik érné meg vajon jobban? Felújítani 19-22 és vázbajos társait, mint az abszurd esetet adó 11-36 és 05-44 avagy ráfektetni azt a pénzt a 200-asok normális rendbe tételére, illetve hosszútávon melyik lehet tartósabb jármű üzemeltetés szempontjából. Habár tudom, hogy a IK.200-as rajongók kivételével zárt kapukat döngetek azzal, hogy jobban promotálom a 200-as buszokat mint a 400-asokat.
-----
A 18-05 pedig nagyon is D10-es, már nem emlékszem pontosan melyik kocsinak a motorját kapta meg. Talán a 769, de most nem vagyok biztos benne.
-----
Még most sem szeretik, bár nem értem miért erőltetik a budai telephelyeken... No de ó39 még mindig nagy túlélő.
Az ok,de hátha lehet beszélni a tulajjal,mivel neki is a felújítás/megörzés a jövőnek az elképzelése.Ha ez kelenföldön biztosítva van(márpedig biztosítva van:),akkor biztos meg tudnának egyezni.
Nem tudom, én már csak a "kész állapotot" láttam. Csak áttételesen hallottam, hogy mi történt, bár számomra megbízható forrásból, de ha tényleg így történt az, egyszerűen szólva: ciki. Mindenesetre két busz találkozott, de csak az egyik volt mozgásban. Ez a Volvo volt.
Szerintem ebben az évben nem fog a volánosítás bekövetkezni. Így, hogy a bérlési tender elbukott, a másik lehetőség az lenne a május 1.-i átállásra, hogy a Kravtex udvarán álló összes buszt megkapja a VB, bérbe vagy örökbe. Amivel még a jelenlegi állapotoknál is nagyobbat szívnának az utasok. Még egy lehetőség, hogy a BKV a VB alvállalkozója legyen egy pár hónapig, de szerintem ez az út sem járható.
Előírások vannak, hogy szóló- illetve csuklósbuszon (illetve ez a befogadóképességtől függ) hány, és milyen méretű menekülőablaknak kell lenni. A menekülőablakot nem szakíthatja meg semmilyen szerkezeti elem, tehát nem lehet félúton merevítés, elválasztás - ergo nem lehet (részben) nyitható felület. Ha jól rémlik, a szólókon 4, a csuklósokon 7 ilyen menekülőablak kötelező; lehet az hátsóablak, és lehet tetőszellőző is, ha megfelel a minimum méretnek. Ha nem, akkor nyitható oldalablakból kell nem nyithatót (=osztatlant) csinálni...
Bizony, a 609 rémisztő állapotban van annak ellenére, hogy volt felújításon. Múltkor kifogtam 96-on, enyhén szólva megdöbbentem amilyen állapotban van, a váz össze-vissza rozsdásodik, törik, az eső az ablakoknél folyik be stb. Pedig jó kocsinak tartom amúgy, néhány D10-esnél ezerszer jobb motorikusan (és még a hangja is jó).