Nem sokkal az átállás után elkezdték felújítani a végállomási tartózkodót Békásmegyer H-nál. Úgy tűnik, mostanában fognak végezni vele, mivel függönyök még nincsenek, lehet látni, hogy belülről már kész van (új székek, szekrények, padló stb.).
A tartózkodó járda felőli oldalán látható volt az alábbi felirat, amelyről a képet 2015. áprilisában készítettem:Sajnos a felújításnak többek között az is eredménye lett, hogy ezen felirat helyén most fehérre meszelt fal van. Egy korszak vége nemcsak az itteni autóbuszvonalak, hanem a végállomási tartózkodó szempontjából is.
Elnézést az offolásért, de ez még ide tartozott szerény meglátásom szerint.
Igazából azért javasoltam ezt a sűrítést, mert attól félek, hogy ritka követéssel zsúfoltság alakulhat ki (főleg 5 körül), amit jelen vírushelyzetben kerülni kéne. De ez csak az én véleményem. Az is jó megoldás lehet, ha bizonyos szóló vonalakon maradna a ritka követés, de ideiglenesen csuklóssal adnák (már ahol elfér).
Véleményem szerint érdemes lenne meggondolni (ha nem lesz ettől több házibulizó, mint hajnali követéssel), hogy január 1-jén hajnali 5-től minden járat átálljon a (munkaszüneti napos) nappali követésre (vagy ha arra nem is, de a hajnalinál/reggelinél sűrűbbre), mert szerintem sokan fognak hazamenni házibulikból (annak ellenére, hogy nem igazán ajánlott otthon se csoportosulni) és csak 5 után lehet.
2020. december 21-étől a fővárosi vonalak jelentős többségén – azokon, ahol a járatok 10 perces, vagy ennél nagyobb követéssel indulnak – nem változik a menetrend. Így továbbra is biztosítva maradnak a nappali közösségi közlekedési hálózat részeként megszokott összehangolt járatindulások, csatlakozások, átszállási lehetőségek. Néhány, ennél gyakrabban közlekedő járat menetrendje azonban 20 óra után módosul, így az M1, az M2, az M3 és az M4 metró, a 4-es, 6-os és az 50-es villamos, valamint a M3 metrópótló, 11-es, a 16-os, a 31-es, a 99-es busz vonalakon.
Így van. Én is átszoktam rá a metrópótlás óta. És látom, hogy bár a napokban valóban csökkent egy kicsit a kihasználtság (nyilvánvalóan a szabadságolások elkezdődtek), de például ma reggel is elengedtem egyet az erőműnél, mert számomra már túlzsúfolt volt. És ne felejtsük, hogy se középiskola, se egyetem. Ha újraindul az élet még kihasználtabb lesz. Végre nincs tömegnyomor rajta.
Köszönöm, hogy leírtad. Ezt elfogadom indokként. A korábban előadottakat, amiket szétironizáltam, azokat nem. Érdekelne viszont, hogy hogyan látod a jövőt, ha így megy minden tovább?
Én sem értem. Szoktam menni a 20E-vel és csúcsban egyáltalán nem kihasználatlan. Amikor elindult a középső szakasz pótlása eleinte nem voltak elegen a 20E-n, de az utóbbi időkben átszoktak rájuk az utasok. A 30-asokon nincsen tömeg, ráadásul eléggé lassú a nagy menetidők által, így azokat nem lenne célszerű sűríteni. Inkább örülni kéne, hogy 10 év könyörgés után a 20E-nek normális menetrendje lett.
gorcher: meg nem lehetett rá előre felkészülni 8-9 hónap alatt
Mivel 8-9 hónappal előre nem volt meghatározva, hogy 1 vagy éppen 2 hónapra és mettől-meddig lesz kijárási tilalom elrendelve, illetve hogy ilyen-olyan sűrítéseket is még bele kell tenni, mert azt a kormányhatározatot sem 8-9 hónappal, de még nem is 8-9 nappal előtte hozták.
El kell fogadni, hogy van a rendszerben egy korlát, hogy mennyi menetrendi variáció tud elkészülni, mennyiszer lehet (utolsó pillanatokban) átvezényelni a járművezetőket.
Úgy, hogy közben elindult egy metrópótlás, illetve jön az évvége a számtalan menetrendvariációival: alap, iskolaszüneti, két ünnep közti, adventi hétvége, dec. 24. este, januári módosítások (és azok elővezénylése) megfűszerezve apróságokkal, hogy Mikulástroli, fényvillamos stb., vagy hogy éppen hétvégén ilyen-olyan metrópótlás van, vagy éppen a legutóbb is a kéthetenként nagykörúti pótlás már 22 órától indult, mert olyan munkát végeztek, amire kellett (a biztonság kedvéért) 6 óra üzemszünet.
Aztán ezeknek a verzióknak az egymással való összefüggései, miközben még apróságként beléptek új kocsik a rendszerbe, azokat is át kell vezetni a menetrendi rendszeren...
Nem, sajnos, nincs felkészítve létszámmal a rendszer, hogy ezek mellett még napokon belül (* miután megszületik a döntés, hogy éppen megléphető-e valami) elkészüljenek ilyen-olyan, pl. esti ritkítások is.
Ha rendszeressé válik az, hogy ilyen kiszámíthatatlan lesz a menetrendi felkészülés, akkor vagy fel kell erre készíteni a rendszert (létszámban vagy IT-fejlesztéssel), vagy elfogadni, hogy a kötelezően szükséges menetrendek mellett ezek háttérbe szorulnak és / vagy késett reakcióval készülnek el.