Így van. Én is átszoktam rá a metrópótlás óta. És látom, hogy bár a napokban valóban csökkent egy kicsit a kihasználtság (nyilvánvalóan a szabadságolások elkezdődtek), de például ma reggel is elengedtem egyet az erőműnél, mert számomra már túlzsúfolt volt. És ne felejtsük, hogy se középiskola, se egyetem. Ha újraindul az élet még kihasználtabb lesz. Végre nincs tömegnyomor rajta.
Köszönöm, hogy leírtad. Ezt elfogadom indokként. A korábban előadottakat, amiket szétironizáltam, azokat nem. Érdekelne viszont, hogy hogyan látod a jövőt, ha így megy minden tovább?
Én sem értem. Szoktam menni a 20E-vel és csúcsban egyáltalán nem kihasználatlan. Amikor elindult a középső szakasz pótlása eleinte nem voltak elegen a 20E-n, de az utóbbi időkben átszoktak rájuk az utasok. A 30-asokon nincsen tömeg, ráadásul eléggé lassú a nagy menetidők által, így azokat nem lenne célszerű sűríteni. Inkább örülni kéne, hogy 10 év könyörgés után a 20E-nek normális menetrendje lett.
gorcher: meg nem lehetett rá előre felkészülni 8-9 hónap alatt
Mivel 8-9 hónappal előre nem volt meghatározva, hogy 1 vagy éppen 2 hónapra és mettől-meddig lesz kijárási tilalom elrendelve, illetve hogy ilyen-olyan sűrítéseket is még bele kell tenni, mert azt a kormányhatározatot sem 8-9 hónappal, de még nem is 8-9 nappal előtte hozták.
El kell fogadni, hogy van a rendszerben egy korlát, hogy mennyi menetrendi variáció tud elkészülni, mennyiszer lehet (utolsó pillanatokban) átvezényelni a járművezetőket.
Úgy, hogy közben elindult egy metrópótlás, illetve jön az évvége a számtalan menetrendvariációival: alap, iskolaszüneti, két ünnep közti, adventi hétvége, dec. 24. este, januári módosítások (és azok elővezénylése) megfűszerezve apróságokkal, hogy Mikulástroli, fényvillamos stb., vagy hogy éppen hétvégén ilyen-olyan metrópótlás van, vagy éppen a legutóbb is a kéthetenként nagykörúti pótlás már 22 órától indult, mert olyan munkát végeztek, amire kellett (a biztonság kedvéért) 6 óra üzemszünet.
Aztán ezeknek a verzióknak az egymással való összefüggései, miközben még apróságként beléptek új kocsik a rendszerbe, azokat is át kell vezetni a menetrendi rendszeren...
Nem, sajnos, nincs felkészítve létszámmal a rendszer, hogy ezek mellett még napokon belül (* miután megszületik a döntés, hogy éppen megléphető-e valami) elkészüljenek ilyen-olyan, pl. esti ritkítások is.
Ha rendszeressé válik az, hogy ilyen kiszámíthatatlan lesz a menetrendi felkészülés, akkor vagy fel kell erre készíteni a rendszert (létszámban vagy IT-fejlesztéssel), vagy elfogadni, hogy a kötelezően szükséges menetrendek mellett ezek háttérbe szorulnak és / vagy késett reakcióval készülnek el.
Lehetne, csak éppen itt írták le, hogy ez bonyolult, meg nem lehetett rá előre felkészülni 8-9 hónap alatt és különben is, ha kevesebb vezér dolgozik és kevesebb jármű van kiadva, akkor azzal nem is lehet spórolni, mert a hagyó, meg a demszki. Meg nem is keletkezik egy csomó hiány majd, hiszen a jóságos államot majd megszállja a Szentlélek és az általa elvontakból visszaad pár milliárdot. Szóval végignézzük, ahogy öntik ki az ablakon a pénzt, mert az nekünk jó.
Én pl azt nem értem, hogy december 25/26 miért kell minden járatot teljes üzemidőben közlekedtetni (gondolok azokra amik közlekednek). Számos járat esetében el lehetne tolni az üzemkezdetet vagy előrébb hozni az üzemzárást. Ti mit gondoltok?
A komment az este 8 óra utáni ritkítást sérelmezi miért nem lépik meg. Szvsz pont a járványhelyzet az az indok, amire alapozva ideiglenesen meglehetett volna ezt lépni. Főként azért, mert nem állandó helyzet lenne...
Nem össze-vissza, de valamilyen elv mentén erre a pár hónapra fel lehetett volna függeszteni mondjuk 9 és éjfél között a nappali hálózatot vagy valamilyen hibrid megoldást találni, hogy azok a nappali járatok közlekedjenek, amelyeknek nincsen éjszakai alternatívájuk, ugyanakkor a Rákóczin ne menjen 3 percenként busz, ha elég 8-10 percenként is 8 után...
Gyönyörű, így a büdös életbe nem lehet rendbehozni sem anyagilag, sem hálózatilag a tömegközlekedést... Kéne valaki, aki bizony ezt vasszigorral lépné meg.
Mert baromi kényes téma. Amikor racionalizálni akartak, durván belenyúltak volna a rendszerbe és úgy látszik nem volt olyan rég az a 12-13 év, hogy ne erre-arra aszociáljanak a választók. Épp ezért nem lesz semmiféle szolgáltatáscsökkentés még ilyen viteldíjveszetséggel sem.
Nem pont a poszt most a lényeg, hanem az első komment. Abszolút igaza van a srácnak, ez a kérdés bennem is megfogalmazódott.
"Budapesten miért nem lehet soha, semmilyen körülmények között járatot ritkítani, ha az egyébként indokolt? Máshol meg lazán megvágják a csúcsidei menetrendet, illetve jó kihasználtságú vasúti mellékvonalakat zárnak be. "
Természetesen ahol mindenki így van beállítva, ott ebből nincs is gond. Említhetnénk még a vonalközi váltást is, amit én szintén Brüsszelben láttam, de nyilván máshol is megy.
Persze ennek a feltételeit meg kell teremteni, ha akarunk ilyet.
Nem feltétlenül. De figyelembe kell venni, hogy valamelyik végére kell adni lehetőséget. Persze nem tiltja semmi, hogy nem lehet se újat létrehozni, se régit bezárni. Járulékos költség. (amíg nincsenek önvezető buszok, akkor erre sem lesz szükség)