Keresés

Részletes keresés

BP-1 Creative Commons License 2020.12.17 -2 1 24962

Volt egy rossz menetrend.

Most pedig (alternatív járatként) túlzásba vitték az egészet. 

Az Északi pótláskor nem volt ilyen menetrend. Pl. kiváncsi lennék,  hogy a 23:48-as (Keleti) indulásnál mennyien vannak.

Ráadásként a 30-asba 1db plusz kocsit sem adtak. 

Előzmény: trizs77 (24961)
trizs77 Creative Commons License 2020.12.16 0 8 24961

Évekig azt olvastuk - itt is - hogy tűrhetetlen a 20E utastömege és, hogy milyen ritkán jár.

Ok.

 

Most meg túl sűrűn jár ?

 

 

Előzmény: BP-1 (24959)
István Gyuri Creative Commons License 2020.12.16 -1 12 24960

gorcher: meg nem lehetett rá előre felkészülni 8-9 hónap alatt 

Mivel 8-9 hónappal előre nem volt meghatározva, hogy 1 vagy éppen 2 hónapra és mettől-meddig lesz kijárási tilalom elrendelve, illetve hogy ilyen-olyan sűrítéseket is még bele kell tenni, mert azt a kormányhatározatot sem 8-9 hónappal, de még nem is 8-9 nappal előtte hozták.

El kell fogadni, hogy van a rendszerben egy korlát, hogy mennyi menetrendi variáció tud elkészülni, mennyiszer lehet (utolsó pillanatokban) átvezényelni a járművezetőket.

 

Úgy, hogy közben elindult egy metrópótlás, illetve jön az évvége a számtalan menetrendvariációival: alap, iskolaszüneti, két ünnep közti, adventi hétvége, dec. 24. este, januári módosítások (és azok elővezénylése) megfűszerezve apróságokkal, hogy Mikulástroli, fényvillamos stb., vagy hogy éppen hétvégén ilyen-olyan metrópótlás van, vagy éppen a legutóbb is a kéthetenként nagykörúti pótlás már 22 órától indult, mert olyan munkát végeztek, amire kellett (a biztonság kedvéért) 6 óra üzemszünet.

Aztán ezeknek a verzióknak az egymással való összefüggései, miközben még apróságként beléptek új kocsik a rendszerbe, azokat is át kell vezetni a menetrendi rendszeren...

 

Nem, sajnos, nincs felkészítve létszámmal a rendszer, hogy ezek mellett még napokon belül (* miután megszületik a döntés, hogy éppen megléphető-e valami) elkészüljenek ilyen-olyan, pl. esti ritkítások is.

Ha rendszeressé válik az, hogy ilyen kiszámíthatatlan lesz a menetrendi felkészülés, akkor vagy fel kell erre készíteni a rendszert (létszámban vagy IT-fejlesztéssel), vagy elfogadni, hogy a kötelezően szükséges menetrendek mellett ezek háttérbe szorulnak és / vagy késett reakcióval készülnek el.

Előzmény: gorcher (24955)
BP-1 Creative Commons License 2020.12.16 -1 1 24959

Például a 20E-ről lehetne egy-két kocsit visszahozni.

A 20E sűrítése egy kicsit túl lett lihegve.

Előzmény: Törölt nick (24956)
18-09 Creative Commons License 2020.12.16 -1 0 24958

dec 25 és 26, valamint 31 és 1-jén jelen helyzetben a 24-én alkalmazott közlekedési rendet kellene alkalmazni.

Előzmény: rige13 (24954)
18-09 Creative Commons License 2020.12.16 -1 0 24957

Kb annyit fognak meglépni, ha... hogy 1-2 8 óra után is sűrűn közlekedő viszonylat kicsit ritkább lesz. Mint az M3, vagy a 4-6. 

Előzmény: 133bp. (24953)
Törölt nick Creative Commons License 2020.12.16 -1 0 24956

196At sűríteni kéne délután mert 15 óra után szépen ki vannak tömve a buszok. Vagy erre a pár napra már minek ugye...

Januártól akkor is kellene valami változtatás.

gorcher Creative Commons License 2020.12.16 -6 4 24955

Lehetne, csak éppen itt írták le, hogy ez bonyolult, meg nem lehetett rá előre felkészülni 8-9 hónap alatt és különben is, ha kevesebb vezér dolgozik és kevesebb jármű van kiadva, akkor azzal nem is lehet spórolni, mert a hagyó, meg a demszki. Meg nem is keletkezik egy csomó hiány majd, hiszen a jóságos államot majd megszállja a Szentlélek és az általa elvontakból visszaad pár milliárdot. Szóval végignézzük, ahogy öntik ki az ablakon a pénzt, mert az nekünk jó.

Előzmény: rige13 (24954)
rige13 Creative Commons License 2020.12.16 -1 4 24954

Én pl azt nem értem, hogy december 25/26 miért kell minden járatot teljes üzemidőben közlekedtetni (gondolok azokra amik közlekednek). Számos járat esetében el lehetne tolni az üzemkezdetet vagy előrébb hozni az üzemzárást. Ti mit gondoltok? 

133bp. Creative Commons License 2020.12.16 -1 8 24953

A komment az este 8 óra utáni ritkítást sérelmezi miért nem lépik meg. Szvsz pont a járványhelyzet az az indok, amire alapozva ideiglenesen meglehetett volna ezt lépni. Főként azért, mert nem állandó helyzet lenne... 

 

Nem össze-vissza, de valamilyen elv mentén erre a pár hónapra fel lehetett volna függeszteni mondjuk 9 és éjfél között a nappali hálózatot vagy valamilyen hibrid megoldást találni, hogy azok a nappali járatok közlekedjenek, amelyeknek nincsen éjszakai alternatívájuk, ugyanakkor a Rákóczin ne menjen 3 percenként busz, ha elég 8-10 percenként is 8 után... 

Előzmény: 18-09 (24951)
08-73 Creative Commons License 2020.12.16 -4 1 24952

Gyönyörű, így a büdös életbe nem lehet rendbehozni sem anyagilag, sem hálózatilag a tömegközlekedést... Kéne valaki, aki bizony ezt vasszigorral lépné meg.

Előzmény: 18-09 (24951)
18-09 Creative Commons License 2020.12.16 -1 0 24951

Mert baromi kényes téma. Amikor racionalizálni akartak, durván belenyúltak volna a rendszerbe és úgy látszik nem volt olyan rég az a 12-13 év, hogy ne erre-arra aszociáljanak a választók. Épp ezért nem lesz semmiféle szolgáltatáscsökkentés még ilyen viteldíjveszetséggel sem. 

Előzmény: 08-73 (24950)
08-73 Creative Commons License 2020.12.16 -2 3 24950

https://www.facebook.com/vekehu/posts/10157452114556987?__cft__[0]=AZXlUNE8PF10qPPYGkq7ec_HPk5UzrAkXpaAhOr2T2ojA6o-4SrCK_pXu_-IZEjl_wT0CImpQOz23mcgY0Hq0T_1gYGxrQqJYU_tincFqcbigRnBogB9BVsqHUZmdaFd4o0Mk3KBPDYnhRywCB8GMXTD&__tn__=%2CO%2CP-R

 

Nem pont a poszt most a lényeg, hanem az első komment. Abszolút igaza van a srácnak, ez a kérdés bennem is megfogalmazódott.

 

"Budapesten miért nem lehet soha, semmilyen körülmények között járatot ritkítani, ha az egyébként indokolt? Máshol meg lazán megvágják a csúcsidei menetrendet, illetve jó kihasználtságú vasúti mellékvonalakat zárnak be. "

Közlekedésguru Creative Commons License 2020.12.15 -1 0 24949

Igen, feltűnt s közben a hosszú metrópótlókat is akadályozza a hátsójával. Kerülhetne inkább egy kicsit, ha már van, legalább ne ártson.

Előzmény: siófoki35 (24913)
Fenyőfatalp Creative Commons License 2020.12.15 0 0 24948

Természetesen ahol mindenki így van beállítva, ott ebből nincs is gond. Említhetnénk még a vonalközi váltást is, amit én szintén Brüsszelben láttam, de nyilván máshol is megy.

 

Persze ennek a feltételeit meg kell teremteni, ha akarunk ilyet.

Előzmény: trizs77 (24947)
trizs77 Creative Commons License 2020.12.15 0 8 24947

A legtöbb külföldi városban egy toitoi vécéért is ölnének a járművezetők... ilyen végállomási infra, mint Budapesten nem igazán dívik máshol.

 

--------------------------------------------------------------------------------------------

 

Ezért történt meg velem Brüsszelben - kétszer is - hogy az 50-es busz (jó hosszú járat) buszvezetője egyszerűen megállt félúton egy presszó előtt.

Bement.

Elvégezte a dolgát.

Kezet mosott majd kényelmesen mentünk tovább.

 

az 50-es akkoriban 10 percenként járt csúcsidőben.

Símán utolért bennünket a következő.

de nem előzött meg.

Megvárta a dolgot, majd fél úttól az északi végállomásig végig követett bennünket, egy kocsihossznyi távolságra.

 

Egyetlen utas se zúgolódott.

 

 

Előzmény: 18-09 (24938)
Törölt nick Creative Commons License 2020.12.15 0 1 24946

Repül az idő -meg jó néhány busz is a Soroksárin- ma 50éve indult el a gyors 23as járat.

nemeza Creative Commons License 2020.12.14 0 0 24945

Nem feltétlenül. De figyelembe kell venni, hogy valamelyik végére kell adni lehetőséget. Persze nem tiltja semmi, hogy nem lehet se újat létrehozni, se régit bezárni. Járulékos költség. (amíg nincsenek önvezető buszok, akkor erre sem lesz szükség)

Előzmény: 18-09 (24940)
denfa Creative Commons License 2020.12.14 -1 3 24944

Nem a tartózkodót hívtam civilizáltnak, hanem a szolgáltatást. Hogy van hol megmelegíteni az ebéded, amit asztalnál ülve megehetsz. Pl. 

Előzmény: 08-73 (24941)
denfa Creative Commons License 2020.12.14 -3 3 24943

Hát, tudod, az ember is olyan élőlény, amelyik szokott emészteni. És még ilyenek ülnek a volán mögött, akármennyire is elfogadhatatlan ez.

Előzmény: 18-09 (24940)
Jim1987 Creative Commons License 2020.12.14 -2 3 24942

ha van kávézósarok a benzinkúton? :D

meg kell velük egyezni, hogy legyen bkv-s sarok

színvonalasabb lenne mint a tartózkodók egy része

08-73 Creative Commons License 2020.12.14 -1 1 24941

"egy benzinkutat meg ne hívjunk már elégséges civilizált szolgáltatásnak..."

 

Hát ha neked a végállomási tartózkodók jó része civilizált... :D

Előzmény: denfa (24936)
18-09 Creative Commons License 2020.12.14 -3 4 24940

Nem csak ott. Azért az nonszensz, hogy a hálózatot úgy kell szervezni, ahol retyó van.... 

Előzmény: nemeza (24939)
nemeza Creative Commons License 2020.12.14 0 9 24939

Van amiben nem a nyugatot kell követni feltétlen..

Előzmény: 18-09 (24938)
18-09 Creative Commons License 2020.12.14 0 3 24938

A legtöbb külföldi városban egy toitoi vécéért is ölnének a járművezetők... ilyen végállomási infra, mint Budapesten nem igazán dívik máshol. 

Előzmény: denfa (24936)
denfa Creative Commons License 2020.12.14 0 0 24937

Rendszerint átfedésben vannak ott a fordák, elég sűrűn áll ott két csuklós is egyszerre. A szűk keresztmetszetet inkább a Fehérvári-Karinthyra értettem. 

Előzmény: 08-73 (24935)
denfa Creative Commons License 2020.12.14 -2 6 24936

Jégmadárnál nincsen tartózkodó, egy benzinkutat meg ne hívjunk már elégséges civilizált szolgáltatásnak... 

Előzmény: 08-73 (24934)
08-73 Creative Commons License 2020.12.14 -2 0 24935

A Móriczra miért ne férne be a Karinthyra a 33-as mögé? 33-asból kb egy busz szokott állni a Móriczon, a műszakizás tudtommal jórészt Nagytétényben történik.

Előzmény: denfa (24931)
08-73 Creative Commons License 2020.12.14 -2 0 24934

Jégmadár utcánál van tartózkodó, a Hengermalom úti végállomásnál meg ott van az OMV-kút, szóval wc-zés kérdése megoldott.

Előzmény: exvérmezö15 (24932)
08-73 Creative Commons License 2020.12.14 0 0 24933

Abban viszont remélem, egyetértünk, hogy a 153 kerüljön át a 154-es útvonalára (természetesen a 154 helyett).

Előzmény: denfa (24931)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!