E topik a http://www.fortepan.hu gyűjteményben fellelhető városképek, részletek, helyszínek, esetleg korszakok-időpontok, személyek, járművek beazonosítására szolgál. A honlap szerkesztői az itt olvasható azonosításokat veszik át.
A Fortepan új kulcsszó-címke rendszeréről a Fortepan címkézés topikon kaphattok bővebb információt. Testvértopikunk a Budapest anno...
A Fortepanhoz lazán kapcsolódó egyéb témákkal forduljatok a
Kávézóna a FortePan-hoz topichoz
a mai Avenue Amiral Aube, balra az egykori Touloni Flotta Legénységi Központja (Foyer des équipages de la flotte), jobb szélen a háttérben az Avenue du Maréchal Foch 612.
18407 FB-n érkezett javítás, forrása Deák István hajóskapitány. Ez a Sió kiszakadása a Balatonból, siófoki kikötő 1930-ban, és nem a balatonmáriafürdői kikötő! 1930-ban nem volt kikötő az Öv-csatornában, Balatonmáriafürdőn (majd csak 1969-ben létesíti azt a MAHART Balatoni Hajózási Üzemigazgatóság), és különösen nem voltak az Öv-csatornában halászbárkák! A Siónak a Balatonból való kiszakadásánál 1930-ban még csak egy viszonylag rövid egyenes kőszórás adta a siófoki kikötő keleti mólóját, amely jól kivehető a Sió balparti vonala folytatásaként. Ezt a kőszórást 1931-ben kb. 200 méterrel meghosszabbították (ekkor érte el a ma is látható kiterjedését, formáját). Előtte, 1929-30-ban megépült a nyugati móló, és a külső öböl. A képen a Sió jobb - Somogy vármegyéhez tartozó - partja mentén kikötött halászbárkák láthatók, míg a túlpart, ahol a tó felé eső részen két motoros, a kép jobb szélén egy vitorláshajó látható, - a Sió bal partja - Veszprém vármegyéhez tartozik. A halászbárkák tulajdonosa a Balaton Halászati Részvénytársaság, amelyet 1899-ben alapítottak a Somogy vármegyéhez tartozó Kiliti-Vilmatelepen (és nem a Veszprém vármegyéhez tartozó Siófokon!), és Kiliti-Vilmatelepen létesült a halászat központi irodaháza (napjainkban is áll!), kikötőrésze a Sió jobb parti öblözetében, halkezelő raktárai, műhelyei, jégverme, valamint halásztelepe; az rt-nek halásztelepei voltak még: Balatonszemesen, Fonyódon [Szent Péter Halásztelep, és itt volt hallisztgyára is], Keszthelyen,Badacsonylábdiban, Révfülöpön, Tihanyban, Alsóörsön és Balatonkenesén).(Deák István okl. hajóskapitány)
az allées de la Liberté és a promenade de la Pantiero között a place Bernard Cornut Gentille felé nézve, előtérben az első világháborús halottak emlékműve (Albert Cheuret, 1927), háttérben az óváros és a vár.
mivel a hajó a fenti forrás szerint 1946 júliusában visszatért olasz szolgálatba és a Civitavecchia-Olbia utat járta, így ez a kép, amin a hajón még légvédelmi állások vannak és amerikai szolgálatban van, nem lehet 1947-es, vagyis Harriet Helen Werley francia képeit (8 kép), az olasz képekhez hasonlóan 1946-hoz javasolt tenni
Budapest XIII., Kassák Lajos utca, balra a Botond utca (sarkon az Üstökös vendéglő /mára lebontották/ 112374), jobbra a háttérben a Huba utcai karmelita templom.
kilátás a Hungária körút 104. számú ház felől, szemben a földszintes épület az Egressy út 18/b-hez tartozik, jobbra fent a Gizella utca 19/b hátsó homlokzata.
kilátás a Hungária körút 104. számú ház felől a Gizella út és a Semsey Andor utca épületeire, bal szélen a távolban a Semsey Andor utca 12. számú ház látszik.
kilátás a Hungária körút 104. számú ház felől a Gizella út és az Ilka utca épületeire, jobb szélen a távolban a Semsey Andor utca 12. számú ház látszik.
kilátás a Hungária körút 104. számú ház felől, előtérben az Egressy út - Gizella út - Cserei köz közötti terület, háttérben a Népstadion reflektorállványai. Jobbra fent az Ilka utca 9-es számú többszintes épület Cserei köz felőli homlokzata látható.