Elnézést, valóban félreérthetően fogalmaztam, arra akartam célozni hogy ugyan vannak olyan statisztikák, hogy már az első dózis után 2 héttel is kialakul 50-80%-os a védettség, a teljeselérhető védettséget a második dózis után garantálják a gyártók.
Nem is kell senkinek saját hatáskörben megoldani. Mivel az oltási terv lehetőséget ad rá, hogy bizonyos csoportokat előnyben részesítsenek, innen kezdve a BKV-nak és a társaságoknak csak annyi a feladatuk, hogy ha ezt fentről engedélyezik, akkor maguk között szervezzék. Örömmel hallom, hogy ez folyamatban van, így a kérdés meddő.
Hogyan? Hol? Ki által? Én nem hallottam erről a bizonyosságról.
Miért, az ellenkezőjéről hallottál? Azt azért senki nem gondolhatja komolyan, hogy egy zárt térben 1,5-2 méter távolság már biztos védelmet ad, főleg, hogy a buszokon amúgy hátulról előre áramlik a levegő, és a zárt fülke sem teljesen zárt.
A "kidőléstől" pedig nem kell tartani, lásd lent. (Írom ezt besegítő buszvezetőként.)
Erről már sokszor írtam, de a rémhírekkel ellentétben jelenleg is ott tart a helyzet, hogy annyi buszvezető van, mint a szemét, már hónapok óta nincs felvétel, a főállásúak alapórában dolgoznak, a besegítők havi óraszámát is limitálták, ha valaki valamilyen okból elmegy a cégtől, azt nem pótolják. Szóval mindenki nyugodjon le a p-ba, nem fognak kimaradni járatok Budapesten emberhiány miatt az elkövetkező hónapokban, első ajtó lezárás ide vagy oda.
Egyébként hab a tortán, hogy egy múltkori hvg-s cikk tanulsága szerint amúgy a metrósok között jóval több a fertőzött, mint a buszosoknál, pedig ugye ott teljesen elszeparált fülkében dolgoznak... Tartsuk azért szem előtt, hogy a járművezető nem a vezetőfülkében éli az életét, jellemzően ő is utasként jut el a végállomásra vagy a telephelyre, maszk nélkül van a tartózkodóban, jár bevásárolni, stb.
Nem lebecsülve az utóbbi szükségességét (azért tegyük hozzá, a járművek elég nagy részén egy zárt fülkében ül a vezető)
Buszoknál nem az a helyzet, hogy az Ikarusok utáni buszokon már csak részben zárt a fülke? Nem véletlen gondolom hogy villamosok esetén a TW-k is kaptak kordont még tavaly.
Nem lenne mondjuk jobb megoldás (mint közfeladatot ellátó személyt) előrébb venni az oltási sorban a járművezetőket?
Azért az még akkor is több mint egy hónap a teljes biztos védettségig (második dózis + 1-2 hét) ha már holnap beoltanak minden járművezetőt. Arról nem is beszélve, hogy ahogy Fradista Utazó írta, az akármilyen KV/KK maximum csak kérvényezheti hogy oltsák be az embereit, ő maga (se senki az államon kívül) saját hatáskörben nem tudja megoldani.
"Az utasok közti távolságtartás, akik amúgyis relative rövidebb időt töltenek a járművön, azt is maszkban, jóval kevésbé fontos, mint a járművezetők védelme."
Nem lebecsülve az utóbbi szükségességét (azért tegyük hozzá, a járművek elég nagy részén egy zárt fülkében ül a vezető), de ezt biztosan az utasok rovására kell megtenni? Nem lenne mondjuk jobb megoldás (mint közfeladatot ellátó személyt) előrébb venni az oltási sorban a járművezetőket? Talán több értelme lenne mint a papokat. (Bár még nem olvastam, hogy a rengeteg szak- és érdekvédelmi szervezet kérvényezte volna.)
Főleg cinkotai buszoknál veszem észre, hogy a lezáró szalagot nem az első üléssor után, hanem a 2. ajtó elé helyezik, amivel a busz utasterének 20-30%-a kapásból lezárásra került. Itt viszont hatványozottan igaz, hogy ugyanannyi utast kisebb területen összezsúfolni nem valami okos megoldás.
Úgy néz ki, hogy 1-2 napon belül meglesz a 2,5 millió beoltott, aminek köszönhetően este 8-ról 10-re fog kitolódni a kijárási tilalom kezdete. A BKK felkészült, hogy kellően mobilis legyen változtatni? Több járatnál drasztikusan, bár jogosan ritkítottak 8 után, ugyanakkor nem lenne jó összezsúfolni az utasokat, hiszen a tilalom áthelyezésével biztosan megfognak változni a közlekedési szokások.
Tavaly már bebizonyosodott, hogy semmi értelme nincs, ennek a hülyeségnek, erre most eljátszák mégegyszer...
Hogyan? Hol? Ki által? Én nem hallottam erről a bizonyosságról. Egyébként szerintem a járművezetők többsége nyugodtabban dolgozik így, elkordonozva - még az is, aki alapból nem annyira feszül rá erre a témára.
Intézkedésre viszont szükség volt/van, mert, ha még több jv. dől ki, akkor még kisebb helyekre lesznek összezsúfolva az utasok, járművet vezető járművezető hiányában. Ez így most a kisebb rossz.
Az utasok közti távolságtartás, akik amúgyis relative rövidebb időt töltenek a járművön, azt is maszkban, jóval kevésbé fontos, mint a járművezetők védelme. Nem is csak azért, mert a buszvezetők egészsége tartósan károsodhat (hogy a még rosszabbról már ne is beszéljek), hanem azért is, mert egy könnyebb lefolyású betegség is oda vezet, hogy a buszvezető nem tud dolgozni menni, és kényszerből ritkítani kell a járatokat.
Igen, fel kellene ismerni, miszerint mindannyiunk közös érdeke, hogy a buszvezetők ne betegedjenek meg, és ennek más, békeidőben fontos szempontokat is alá kell rendelni.
Így meg alapból kiesik 1 ajtó és a jármű férőhely kapacitásának 10-20%-a (attól függ, hogy hova sikerül kihúzni a szalagot), szóval ez egy tipikus látszatintézkedés, ami nem hogy könnyítené, hanem éppen megnehezíti a kellő távolságtartást, hiszen kisebb területre zsúfolunk össze ugyanannyi embert, akik így jóval nagyobb eséllyel keresztezik egymás útját. Ráadásul miután így "ingyenessé" vált a tömegközlekedés, még némi utasszám növekedés is tapasztalható, a covid lájkolja ezt.
Tavaly már bebizonyosodott, hogy semmi értelme nincs, ennek a hülyeségnek, erre most eljátszák mégegyszer...
Hogy a francba van az, hogy hosszú-hosszú évek óta MEGOLDHATATLAN, hogy a 15 percező 5-ös busz és a szintén 15 percező 69-es villamos ne egymás seggében közlekedjen a Kolozsvár utcán végig, mindklét irányban!
Hihetetlen, hogy ennyire tehetségtelenek vagyunk, hogy egy ilyen apró-cseplő problémát sem tudunk megoldani, gyakorlatilag azóta, amióta létezik a hosszú ötös... oszt mi akarunk ötösmetrót építeni. :-(
"A járműveken kívül a metróállomások utasforgalmi területeit, a mozgólépcsők korlátait is – a megszokott napi takarításon felül – minden éjjel fertőtlenítik." Ezen a megszokott napi takarítás sajnos megmosolyogtató, de legalábbis lehetne sorolni hol nem teljesülnek "maradéktalanul"... :-(
Na ezt én se értettem. Az üléssor leszalagozva, de az első ajtós felszállás kötelező.
(És ez független az vezetőtől, röhej hogy tartsanak az emberek 1,5 m távolságot egymástól, de csak 1 ajtón szállhatnak fel a buszra, és utána szenvedjék magukat hátra az adott esetben IQ-, elől megálló utastársak között.)