Keresés

Részletes keresés

133bp. Creative Commons License 2021.05.25 0 3 25840

Aztán jön az újabb zsúfoltság Astoria-Keleti között felszálló utasok miatt Újpalota felé (pont ezért hatékony a kihasználtsága). A legtöbb belvároson áthaladó vonalnál ugyanez/hasonló a képlet (egy nagyobb utascsere belvárosban + 20-30% átutazó). 

Előzmény: timetable (25838)
timetable Creative Commons License 2021.05.25 0 1 25839

Az viszont a forgalmi tengely hatékonysága ellen dolgozik, és mint ilyen, növeli a zsúfoltságot, hogy a 33-133E nem nagyon passzol össze, nem egyenletes az általuk nyújtott kínálat.

Előzmény: 133bp. (25834)
timetable Creative Commons License 2021.05.25 0 1 25838

A zsúfoltság a XI. kerület felújuló belső részén keletkezik, és a gerincvonalak elérésekor (4-6, M4 - illetve kisebb részben az M3), meg is szűnik.

Előzmény: 133bp. (25834)
timetable Creative Commons License 2021.05.25 0 1 25837

 Még emlékszem, mikor a Tordai útnál barackos volt

Aminek egy jó része nem is Budafok területe, hanem a XI kerülethez tartozik. :) 

 

A 90'-es évek elején édesanyám a belvárosból a Háros utcához járt dolgozni. Gyerekként néha magával vitt, nem sok emlékem van erről, de az biztos, hogy inkább a 14-114-essel utaztunk, mert a piros 7-essel annak volt közös megállója, egyszerűbb volt az átszállás. Érdekes, hogy ez jelenleg az M4 révén hasonlóan működik (átadópont a Bikás), és a sűrű szólóvonal is ugyanúgy megmaradt, amit ez a járatcsoport jelent. Arányaiban nincsenek többen a Budafoki úti tengelyen átutazók mint régebben, annak ellenére hogy, van közvetlen járat a XXII. kerületből a belső kerületekbe. És még szerintem a 47-es villamos részaránya is alacsonyabb lehet, mint régebben...

Előzmény: nemeza (25829)
133bp. Creative Commons License 2021.05.25 -1 2 25836

Csak az érthetlen számomra, hogy az elmúlt 10 évben miért nem költöttek pénzt ezen problémák megoldására? Nem hiszem el, hogy néhány megálló átépítésére ne lenne/lett volna forrás a főváros kasszájában. 

Előzmény: 18-09 (25832)
trizs77 Creative Commons License 2021.05.25 -1 0 25835

OFF

Megette a fene.

Egyre sűrűbben kell csináltatnom, új, erősebb szemüveget...............................:-((

ON

Előzmény: gorcher (25833)
133bp. Creative Commons License 2021.05.25 -1 2 25834

"Ez viszont így nem fog menni, mert a dél-budai irány buszos forgalma gyengébb "

 

Pontosan ezért van 7E Blaha és Újpalota között, hogy az Újpalotának szükséges kapacitást biztosítsa a 8E és 133E mellé. A 133E követése pontosan Dél-Budára van hangolva, sőt egyes időszakokban akár sűrűbb is lehetne. Covid előtt Kelenföld erőműnél délután csúcsban rendszeresen voltak utaslemaradások, ezért kellett a 33-ast csonkáztatni, szóval abban nagyon nincs igazad, hogy jelenleg többlet kapacitás menne Dél-Budára. Nem ritka, hogy peremidőszakban Jókai Mórtól befelé már nincs szabad üllőhely a 133-asokon. 

Előzmény: timetable (25826)
gorcher Creative Commons License 2021.05.25 -1 0 25833

OFF Harmadik nekifutásra is úsztatnit olvastam. Találkozunk a szemészeten! ON

Előzmény: trizs77 (25828)
18-09 Creative Commons License 2021.05.25 -1 4 25832

Ezek az átmérős viszonylatok tök jól tudnának működni, ha nem abból állt volna a létrehozásuk, hogy két egymással farkasszemet néző végállomást összekötnek. Aztán majd lesz valami. 

 

Nem, se 2005-ben a Rákóczi úti buszok első variálásakor, sem 2008-ban (pláne) nem törekedett senki forgalomtechnikai beavatkozásokra. 2007-ben simán úgy lett felújítva a Nyírpalota meg előtte a Drégelyvár, hogy csupa egyes jelegű öblös megálló. 15 éve erre sincs megoldás. Tisza István tér? Agyhalál, egymást tartják fel a buszok, verődik el az egész. És most már tényleg ott tartunk, hogy nem feltétlenül a közúti forgalom okozta torlódás miatt lassulnak be a buszok, ha nem mert egymást tartják fel. Ehhez még közlekmérnöki diploma sem kell, hogy valaki ezeket felismerje. 

 

Rákoskeresztúron meg a probléma, hogy egy lakótelepet még "ráhúztak" a kifutó gyorsokra, így bár nincs átszállás, de azt érzi az ember, hogy egy örökkévalóság az Örs... 

 

 

Előzmény: timetable (25826)
133bp. Creative Commons License 2021.05.25 -1 3 25831

Belemehetünk a 133E történetébe, mert tényleg érdekes. 

 

A mostani 133E története egészen 2013-ig nyúlik vissza. A 33E-t 2013-ban szüntették meg, amit a 133E jelzéssel új járat váltott fel. 

Erre miért volt szükség? 

- Budafoki út térsége + XXII. kerület közvetlen belvárosi kapcsolatot kapjon 

- Astoria és Bosnyák között pedig csökkenjen a zsúfoltság 

Eleinte csak reggeli, délutáni csúcsidőszakban közelekedett. 

 

Az M4-es átadása után a 133E jelzés 133-ra módosult, ekkortól Bosnyák helyett egészen Újpalotáig jár, valamint nemcsak csúcsidőszakban, hanem munkanapokon egésznap közlekedett. 

 

2016-tól a fonódó átadása miatt megszűnt a 86-os busz. A Budafoki úti térség kiszolgálása apropóján a 133-as ekkortól már hétvégenként is közlekedik, ezáltal ritkult a 33-as. Ugyanebben az évben ismét visszakapta a 133E jelzését, ugyanakkor történt módosítás, mert még több megállónál áll meg (az alábbiakkel egészült ki a lista: Háros, Savoya, Építész, Március 15., Uránia és Miskolci utca). 

 

Ahogy látod anno a 133E egy csúcsidei gyorsjáratnak indult és lám-lám miből lesz a cserebogár. Az évek teltével hosszabbodott az útvonala, nőtt az üzemideje, az utasok megkedvelték.

 

Azzal nem értek egyet, hogy a dél-budai részen gyorsjáratként funkcionálna. Ha megnézed Nagytétény, Erdélyi utca és Háros vasútállomás között mindenhol megáll, ahol a 33-as is, tehát rég nem a piros 33-asról beszélünk, ami alig állt meg Móriczig. Azért egészítették ki az idők során megállókkal a "gyorsjáratot", mert miután teljes értékű járattá nőtte ki magát, csak úgy tudott végbe menni, hogy mellette a 33-ast ritkították. A dél-budai részen nem igazán funkcionál gyorsjáratként ebből adódan, inkább Blaha-Újpalota szakaszára lehet elmondani. Szóval persze lehet azon ironizálni, hogy Nagytéténynek gyorsjárata van a belvárosba, de valójában nagyon kevés az az utas, aki Nagytétényből végig utazna, mert időben se éri meg. A vonalon több nagy utaslépcső van, igazából amit mondtam korábban, hogy a 133E-nek az az előnye, hogy több járatot magába tud integrálni. Az, hogy Rákoskeresztúrról miért nincs ilyen az annak köszönhető, hogy évtizedek óta ott az M2-es Örsig és kevésbé lenne megmagyarázható miért kell párhuzamosan járatni a metró mellett bármit. 

Előzmény: toto92 (25827)
nemeza Creative Commons License 2021.05.25 0 1 25830

Budán nagyságrendekkel eltérőek a távolságok. Főleg Rákoskert van nagyon messze a városmagtól.

Éjszaka van buszkaraván a Kerepesin, de nappal max 1-2 járatnak lenne értelme. Úgyis annyival lassabb a busz, hogy szerintem nem adna sokat. Főleg csúcsban.

Helyette ha lesz M2GHév, az szerintem übereli a 133Et

Előzmény: toto92 (25827)
nemeza Creative Commons License 2021.05.25 0 1 25829

Amíg én felnőttem Budafokon, elég durván beépült. Még emlékszem, mikor a Tordai útnál barackos volt ( a lovardával szemközti domboldalon a 7es útig.

 

A 3GY is elég kihasznált volt annak idején.

Vagy a 3É is éjjel, de szívás volt átszállni a 6Éről, mert vagy a Skálánál tuti, vagy lehet elment a Móriczon (ahol legalább volt esély helyre)

Előzmény: timetable (25826)
trizs77 Creative Commons License 2021.05.25 -2 3 25828

Le kell kúszatni a Budafoki út és Nagytétény közötti távot bárkivel, aki összekeveri.

 

Amíg kúszik, megtanulja.

 

 

toto92 Creative Commons License 2021.05.25 -5 2 25827

Rákoskeresztúron ott a vonat, ami bevisz Keletihez és 2 metróhoz + számtalan járathoz ad közvetlen kapcsolatot

 

Nagytétényben meg ott a vonat, ami bevisz Kelenföldre/Délibe és számtalan járathoz ad közvetlen kapcsolatot (és nem mellesleg a Kelenföldi átszállás nagyságrendekkel színvonalasabb mint a Keletiben).

 

Tessék megnézni/kimenni a 133E dél-budai szakaszára, Budafoki úton munkahelyek tömkelege

 

Nagytétényről volt szó. A Budafoki út hol Nagytétény?

 

Ráadásul anno is volt Camponától közvetlen gyorsjárat a belvárosba

 

 

Nem volt, csak a legutolsó időkben.

 

Látom téged nagyon zavarnak az átszállásmentes, utasbarát buszjáratok…

 

Én csak azt kérdeztem, hogy ha az egyik külvárosi kerületnek, aminek a kötöttpályás kapcsolatát csak a vasút jelenti, jár a belvárosi buszjárat, akkor a másik külvárosi kerületnek, aminek a kötöttpályás kapcsolatát csak a vasút jelenti, miért nem. De erre eddig nem sikerült választ adni.

Előzmény: 133bp. (25824)
timetable Creative Commons License 2021.05.25 -2 0 25826

Ráadásul anno is volt Camponától közvetlen gyorsjárat a belvárosba

 

Az csak a 2000-es évek terméke, az előfutára a Tétény-busz volt a Gellért térig, de előtte minden a MorZsi/Kosztolányiról indult.

 

A képlet viszonylag egyszerű lenne, ha elegendő lenne egy átlapolós rendszerben gondolkodni, ahol az újpalotai járat nem jutna túl a XI. kerületen, míg a XXII. kerület felől meg kb. a Bosnyák lenne a vége. Ez viszont így nem fog menni, mert a dél-budai irány buszos forgalma gyengébb (illetve, a forgalom nem kisebb, de más járatok is kiszolgálják az utasokat), a közép-budai irány végállomásozásait viszont sikerrel kiutálták a belvárosból. Összefűzésük a pesti, belső részen véget érő vonalakkal (pl. 74-es, 99-es), üzemviteli, és egyéb okok miatt meg ugye nem nagyon jöhet szóba.

Előzmény: 133bp. (25824)
133bp. Creative Commons License 2021.05.25 0 4 25825

Még hétvégén is tömeg szokott lenni rajta, nem véletlen mondtam, hogy a 20 percezés kevés rá. Egyébként meg van egy varázsa, hogy egyesek a legkihasználtabb járatokat akarják megszüntetni. Érdemes lenne lakossági felmérést csinálni, mert szvsz ember nem lenne, aki a régi 33E-t sírná vissza. :D 

Előzmény: nemeza (25823)
133bp. Creative Commons License 2021.05.25 0 7 25824

Ezeket a buta összehasonlíthatatlan dolgokat honnan veszed? Rákoskeresztúron ott a vonat, ami bevisz Keletihez és 2 metróhoz + számtalan járathoz ad közvetlen kapcsolatot, vagy ott vannak az Örsre közlekedő metróra hordó buszok. Tessék megnézni/kimenni a 133E dél-budai szakaszára, Budafoki úton munkahelyek tömkelege, rengeteg új lakás épül (nincs más alternatíva). Pontosan ezért sokat emelkedett a 133E kihasználtsága. Biztos nagyon utasbarát megoldás lenne 1-2 megálló miatt a metróra terelni a népet. Ráadásul anno is volt Camponától közvetlen gyorsjárat a belvárosba, így a 133E létjogosultságát nem kéne vitatni, nincs más alternatív járat a környéken. Látom téged nagyon zavarnak az átszállásmentes, utasbarát buszjáratok…

Előzmény: toto92 (25822)
nemeza Creative Commons License 2021.05.25 0 4 25823

Nem is a Blaha lenne a jó példa, hanem pl. az Apor vagy a Normafa.

Egyébként nem tudom miért fáj ez annyira? Dögöljön meg a szomszéd tehene is? Egyébként én pár évig használtam Zugló és Budafok között is a 133E-t. Nagy mértékben fedésben van a 973-mal.

Szerintem újpalotaiaknak és zuglóiaknak is kifejezetten öröm, hogy nem kell a Baross téren átszállni a metróra, vagy egy másik járatra a körút eléréséhez.

Előzmény: toto92 (25822)
toto92 Creative Commons License 2021.05.25 -6 3 25822

Rákosborzasztón is csak a vasút van, mégse jár a 97E a Blahára, pedig igény nyilván lenne rá.

Előzmény: nemeza (25816)
Humarci Creative Commons License 2021.05.25 -4 0 25821

elvileg augusztusig nem lesz lánchíd zárás, 2hete ezt mondták

Előzmény: gorcher (25808)
Humarci Creative Commons License 2021.05.25 -3 0 25820

reméljük nem lesz rakpart zárás, az azért elég durva lenne

Előzmény: exvérmezö15 (25805)
Humarci Creative Commons License 2021.05.25 -2 0 25819

ezt tudják fejlesztésnek eladni, az amúgy semmi plusz bele nem rakását, sőt egyes el nem hanyagolható részeken ritkítást csinálni...

Előzmény: Közlekedésguru (25799)
Humarci Creative Commons License 2021.05.25 0 2 25818

gratulálok... vissza az átkosba

átszállást mutasmár hol működik bpn

szívassuk csak a népet

 

na meg a belvárosból száműzik a végállomásokat, minimalizálják a helyeket hol lenne hely új járatoknak.

Előzmény: Spaceliner (25795)
timetable Creative Commons License 2021.05.25 0 0 25817

Tekints úgy erre, mint valami blöffölős kártyajátékra.

Nagyobb vállalást kell bemondani mint ami tényleg szükséges, hogy történjen is valami.

Előzmény: 08-73 (25801)
nemeza Creative Commons License 2021.05.25 -1 2 25816

Tétényben csak a vasút van, mint kötött pálya.

A 41 nem a sűrűségéről ismert. A 47 meg hétvégén és este pláne.

Albertfalván ott a sok villamos - együtt már egész sűrű és sokfelé lehet eljutni átszállás nélkül is.

Megvan a 7es is, ami sűrűbb - főleg vasárnap - mint a 133E.

Ráadásul a 114/213 hosszan rásegít a 7-esre, és a Kondorosi úttól sem sokkal nagyobb a rágyaloglási távolság a Fehérváriról, mint a Tétényi végéről.

Előzmény: Humarci (25815)
Humarci Creative Commons License 2021.05.25 -4 1 25815

az már jobb kérdés, nagytéténynek miért van sűrű közvetlen belvárosi járata átszállás nélkül, gyorsítva járva?

biztos nem azért mert nincsen igény rá, lenne másnak is de az el lett vágva, míg tétényi rész nem csak csúcsidei hanem minden nap járó viszonylatot kapott párhuzamosan a kötött pályás járatokkal 

Előzmény: 133bp. (25791)
gorcher Creative Commons License 2021.05.25 -1 0 25814

Bízom benne, mert bitang nagy luft lenne a Deáktól Angyalföld felé.

Előzmény: IAtilla (25810)
exvérmezö15 Creative Commons License 2021.05.25 -2 0 25813

A mostani állapotába Irányi utca menyire  alkalmas busz közlekedésre?

 

 

Van-e terv arra több járatott be vonna az első ajtós felszállási rendbe? Természetesen jármű vezetők felé rendes díjazással?

Előzmény: IAtilla (25809)
18-09 Creative Commons License 2021.05.25 0 0 25812

A Hegyalján már a szükséges korrekciókat elvégezték az Erzsébet hídnál, a Lánchíd zárással pedig valószínűleg élesítik is a buszsávot. 

Előzmény: Il Leone (25797)
18-09 Creative Commons License 2021.05.25 -1 1 25811

AZ EAF simán lehet úgy, ahogy a 72-esen is. Tehát a 105-össel közös szakaszon összajtózás, azon kívül EAF. Vagy meglépik, hogy mondjuk a Krisztina tér és a Fiastyúk között összajtózás, azon kívül meg mindkettő EAF.

Előzmény: IAtilla (25809)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!