E topik a http://www.fortepan.hu gyűjteményben fellelhető városképek, részletek, helyszínek, esetleg korszakok-időpontok, személyek, járművek beazonosítására szolgál. A honlap szerkesztői az itt olvasható azonosításokat veszik át.
A Fortepan új kulcsszó-címke rendszeréről a Fortepan címkézés topikon kaphattok bővebb információt. Testvértopikunk a Budapest anno...
A Fortepanhoz lazán kapcsolódó egyéb témákkal forduljatok a
Kávézóna a FortePan-hoz topichoz
Szerintem ue a szereplők ue a kiránduláson vannak a 25425, 25427, 25428 képeken. A 25428 képen "rögeszmém" szerint valszeg a Fogasnak integethetnek. A Városmajor utcán kívül hol van ahol felfelé kell integetni a Fogasnak ?
sajnos csak próbálkozás, de azért megosztom Veletek
10740
írtam a Világítástechnikai Társaságnak, onnan ezt kaptam:
"Kérésére megkérdeztem azon kollegáimat, akik egykoron a budapesti közvilágítással foglalkoztak, ma már nyugdíjasok. ............ az alábbi levél írója nyugállományba vonulásáig az ELMŰ Közvilágítási csoportját vezette.
További kollegák válaszlevelét is várom, amennyiben írnak, azokat is továbbítani fogom Önnek. Talán még az ELMŰ archívumában (ha van ilyen a német tulajdonos kezelésében?!) lehetne további adatokat fellelni."
"ez egy Burghardt gyárban készült, öntöttvas díszítéssel ellátott acélcső lámpakar, az ELMŰ gyakorlatában "B" típusként elnevezve és alkalmazva. Falra, oszlopra szerelték, kb. 4,5 m magasan. Rajta egy - a képen nem látható - F2 típusú lámpakar működött, 2 db izzóval ellátva (Az egy égősöket csak külterületen használták). Ezt a lámpát tízezres mennyiségben alkalmazták Budapesten, így magából a típusból lehetetlen a helyre következtetni. Az olvasható számra vonatkozóan csak szegény ............ bácsi tudna felvilágosítással szolgálni (ő volt a fő lámpastatisztikus), de neki már jó néhány évtizede a csillagok leltározása a reszortja... Ámbár az sem kizárható, hogy a tábla nem a helyre utal, hanem arra, hogy ez már 220 V feszültségű hálózat, ugyanis azokban az ötvenes években még párhuzamosan működtek a közvilágítási hálózaton 110 és 220 V-os lámpák. hát ennyi üdvözöl..... (van egy "megérzésem": egyszer végigsétálok a budai várnegyed nyugat oldalán lévő utcákon, talán ott lelhető fel a fotón látható épület...)"
teljesen beazonosítható támpontom nincs, csak egy (szerintem) elfogadható spekuláció:
a bal oldali ember mögött egy magyar feliratú tábla van - ha Magyaro-on vagyunk, akkor csak Visegrádon ismerek olyan helyszínt, ahol a romok alatt egy nagy folyó van és a túlparton hegyek + a feltöltőnek több visegrádi képe van
Nekem a 41879 megfejtésénél mikor a 41880-t is meg akartam fejteni, a kőkerítés oszlopai hiányoztak, meg az épület sarkán lévő terméskő mintázat, amit még levehettek, de a kerítés oszlopai a 41879-n is jól látszanak, tehát azoknak szerintem itt is látszani kellene.
Ez a két fotó (4498 és 10872) 99,9% biztonsággal ugyanarról az eseményről készült, a személyautó rendszáma alapján 1958-nál nem később. A járművek típusai a címkéknél jók. Az évszámot kellene szinkronba hozni.
A kocsimárkákra nincs "szemem", ez tény, és csak tíz percem volt. Amikor először megláttam a képet, tűzfalas épületet láttam, kéménnyel. Még egy forgalomirányító fülkét is gyanítottam középtájt. Aztán kezdtem látni a hidat, és valami kapaszkodót kerestem, mert a feliratot sem tudtam kibetűzni. Ekkor ugrott be, hogy nicsak, mennyi egyforma autó. Vagyis hirtelen úgy tűnt hogy egyforma. Most a saját gépemen látom, hogy tényleg nem egyformák. Elnézést kérek, de azért vicces volt :)
Lehetne az az Erzsébet-híd, csak nem 1966-ban, hanem öt évvel korábban. A régi híd kapuzatának hasonló volt az alakja, csak nekem a perspektíva nem stimmel az Apáczaihoz. Onnan a jobb oldali csúcsdíszt jobb, és nem baloldalt kellene látni.