E topik a http://www.fortepan.hu gyűjteményben fellelhető városképek, részletek, helyszínek, esetleg korszakok-időpontok, személyek, járművek beazonosítására szolgál. A honlap szerkesztői az itt olvasható azonosításokat veszik át.
A Fortepan új kulcsszó-címke rendszeréről a Fortepan címkézés topikon kaphattok bővebb információt. Testvértopikunk a Budapest anno...
A Fortepanhoz lazán kapcsolódó egyéb témákkal forduljatok a
Kávézóna a FortePan-hoz topichoz
Nincs ezzel gond, a kompátkelést én is mindig Gombos-Dálja viszonylatként ismertem. Amire megjegyzést tettem lejjebb, hogy Erdőd nem Dálja korábbi neve, hanem ezek mindigis külön települések voltak.
Amúgy a kompátkelés nevének én sem értem az indokát, mert mióta ott vasút van volt erdődi vasútállomás is (a III. kat. felmérés szerint Novi Erdut néven).
Ez a mellettünk lévõ hajó, egy hasonló dokkban, immár valóban szárazon. A megoldás kulcsa, hogy az egész épitmény kiemelhetõ a vízbõl. Ha belegondolunk, hogy ez egy kb. 300m hosszú, és 30m magas szerkezetet jelent,
Csúnya dolog ez az Erdőddel szembeni kirekesztő névhasználat. A Dunán való vasúti átkelés helye legközelebb Erdődhöz van. Talán a Gombos-Dálja elnevezés oka az lehetett, hogy ezek a hídhoz/kompátkeléshez legközelebbi vasúti elágazóállomások. Persze ezzel a logikával a csongrádi hidat is nevezhetnénk Kiskunfélegyháza-Szentes közti vasúti hídnak is. Kilátás az erdődi várból:
Nohhdacu, Erdődnek vasútállomása van (volt) tipikus jugoszláv szabványos épülettel......
"Háttérben a Margitsziget és a Honvéd csónakháza."
Amiről érdemes tudni, hogy fiatal korában Gombos és Dálja között vasúti kompként szolgált és a közelmúltban fejezte be (a gondos megőrzésnek köszönhetően) a pályafutását Újpesten.
15269 Magyarország, Budapest, Margitsziget, Hajós Alfréd Nemzeti Sportuszoda, Európa Kupa úszóverseny. Szőnyi János sportriporter interjút készít Gabriele Wetzko NDK-s úszónővel. 1968 >>> 1969 Lobogó 1969/35 Wetzko volt az első európai női úszó, aki 1 percen belül úszott 100 gyorson. A budapesti versenyen döntötte meg Turóczy Judit Európa-csúcsát. http://de.wikipedia.org/wiki/Gabriele_Wetzko
15282 Magyarország, Budapest XIII., Újpesti rakpart. A szovjet dunai flotilla egyik hadihajójának látogatása. Háttérben a Margitsziget és a Honvéd csónakháza.
dátum 1974 >>> 1967 Lobogó 1967/39
A cikk következetesen flotillát emleget, s említi, hogy a hajó Izmailból (tehát a Dunáról) érkezett. A NOSZF 50. évfordulója alkalmából jöttek. Zolotov és Resitov kapitányok, Piszarenkó gépüzem-főnök.
1972-ben feltehető egy másik látogatásról készült a kép. Az persze lehet, hogy ez is egy aknamentesítő hajó.
kiegészítések a megfelelő cikkek újabb elolvasása után.
Az AN-15-ös gépek 65-ben voltak Magyarországon újak, 2 gép érkezett, s a válogatott ezeket használta egy darabig. A két kép évszáma sajnos pont fordítva van. A 15377-n Petróczy György ismerkedik az új géppel. Ő ugyanaz, aki a 15368-n a jobb oldali személy. A 15368 a rákövetkező nyáron készült. Petróczy György nevét y-nal írják. Válogatott, gyémántkoszorús repülő, a GANZ-MÁVAG repülőklub versenyzője, civilben mérnök a Lobogó cikkek alapján, ami megegyezik életrajzával itt. Az 1965-ös válogatott keret: Opitz Nándor, Petróczy György, Tury Kornél és Csépán János.
15377 Dunakeszi, repülőtér, Petróczy György válogatott vitorlázórepülő, Antonov A-15 vitorlázó repülőgép. 1966 >>> 1965 Lobogó 1965/16
15368 Dunakeszi, repülőtér, Tury Kornél és Petróczy György válogatott vitorlázórepülők. Antonov A-15 vitorlázó repülőgép. 1965 >>> 1966 Lobogó 1966/30