Keresés

Részletes keresés

Mwin Creative Commons License 2015.11.14 0 0 61047

91078 komp és Szalkszentmárton között. A komp a bal (szalkszentmártoni) parton áll.

 

Mwin Creative Commons License 2015.11.14 0 0 61046

91081 Dunaújváros, látkép a kikötővel

 

fordtransit Creative Commons License 2015.11.14 0 0 61045

Szep estet mindenkinek

 

Kepszam 55023 

 

    

 

Romania , Kiskapus.  A koromgyar

 

A koromgyarat 1936üban alapitottak. A földgáz elégetéséből nyert kormot, a gumi- és festékgyártásban használták föl.

A szocializmus idején titokként kezelt,hogy az elfogadott értékeket néha több százszorosan túllépő kadmium-, ólom-, szén-dioxid-, kén-dioxid- és kénsavgőz-szennyezés az 1980-as évekre Európa egyik környezeti katasztrófaterületévé tette a telepulest.

Az 1990-es évek első felében ipara válságba került, 1993-ban bezárták az addig Carbosin néven ismert koromgyárat, majd berendezéseit ócskavasként értékesítették.-------Wikipedia

Ugyancsak ide vago kep 55027

Mwin Creative Commons License 2015.11.14 0 0 61044

91083: Dunaújváros, lekötő. (a rakodásra vagy továbbításra váró hajók várakozóhelye)

 

Mwin Creative Commons License 2015.11.14 0 0 61043

91084 . Dunaújváros, a hajó a kikötő felé tart.

Mwin Creative Commons License 2015.11.14 0 0 61042

91085 Dunaújváros (akkor: Sztálinváros) a Szalki-sziget partja a dunai kikötőnél.

Ma már nagyon nem így néz ki.

 

  

Mwin Creative Commons License 2015.11.14 0 0 61041

91086: megint egy törpölős kép. Sehogy sem jött össze a torkolat ÉS egy másik, hasonló dolog, amire a hajóállomás melletti kövezett sarok utal.

Aztán rájöttem, hogy tükrözve megfelel a RSD tassi zsilip utáni simuló torkolatnak, de még mindig nem tudtam hova tenni a sarkot. Az időpont azonban segített - az a sarok az egykori tassi erőmű kifolyócsatornájának kövezése. 1955.-ben még bőven meglehetett, hiszen az erőművet egy évvel később, 1956.-ban tarolta le a jegesár, helyreállíthatatlanul.

Ma már semmi sem utal sem a kövezésre, sem az erőműre, legfeljebb az RSD-ban még meglévő osztósziget, és a mellette lévő öböl, ami egykor az erőmű felvize volt.

ezek alapján javaslom elfogadni a 91086-ra: Tass hajóállomás

  

 

a tükrözött:

Mwin Creative Commons License 2015.11.14 0 0 61040

91087: ezt csak sejtem, hogy Kulcs, kikötő , de miután ott vagy ötven éve nincs személyforgalom, a helyét sem tudnám behatárolni. az útvonalba viszont beleillik.

 

 

 

 

 

 

Mwin Creative Commons License 2015.11.14 0 0 61039

91088 Kulcs, a kulcsi löszfal, még lecsúszó házak nélkül

 

2ly Creative Commons License 2015.11.14 0 0 61038

Nekem tetszik Pécel. :)

Előzmény: andreas19 (61031)
Mwin Creative Commons License 2015.11.14 0 0 61037

91090 Adony kikötő. A hajó már innen is tovább indult

 

Mwin Creative Commons License 2015.11.14 0 0 61036

91091 Adony, az adonyi holtág alsó kijárata (nem lehet végighajózni, középen feltöltődött). Háttérben a hatos út, illetve Adony házai.

 

Mwin Creative Commons License 2015.11.14 0 0 61035

...Adonyba.

 

91093 -91092 Adony, kikötő.

 

 

 

Mwin Creative Commons License 2015.11.14 0 0 61034

91094 Ercsi
itt már úton vagyunk, újra, hogy aztán nemsokára megérkezzünk....

 

Mwin Creative Commons License 2015.11.14 0 0 61033

Induljunk tovább. Még Ercsiben, de már eldobták a parti kötelet:

 

91095 Ercsi

Mwin Creative Commons License 2015.11.14 0 0 61032

Szép estét, hajózzunk tovább, de előbb álljunk meg az Ercsi cukorgyárnál.

91096 Ercsi, Cukorgyár.

 

    

 

1905 augusztus:
"Már adtuk hírét annak, hogy Ercsiben cukorgyár felállítását tervezik.
Amint most értesülünk, a cukorgyár felállítása véglegesen elhatároztatott. A környékbeli nagyobb uradalmak közül a martonvásári és vaáli uradalmak az első évre 700 kat. hold cukorrépatermést biztosítottak és a termelő területet fokozatosan 1500 holdra fogják emelni. A Wimpfen gróf-féle uradalmak 1000, a Zichy gróf-féle uradalmak 500 holdon, továbbá a zirci apátság, a Nádasdy, Széchenyi, Cziráky és Esterházy grófok uradalmai szintén nagyobb területeket jegyeztek elő.

A gyárüzem nyersanyag szükséglete ilyenformán biztosítva van.
Az uj cukorgyár létesítésével a fejérmegyei mezőgazdálkodás intenzívitása, valamint a környékbeli munkásosztály keresete is jelentékenyen emelkedni fog." (huszadikszázad.hu)

Gyönyörű épületek voltak, de a magyarországi cukorgyártás válsága után lebontották. Éppenhogy 100 évet élt....

andreas19 Creative Commons License 2015.11.14 0 0 61031

Tedd félre; amennyiben valaki korábban nem jár arra, egy hét múlva megnézem.

Előzmény: 2ly (61018)
napocza Creative Commons License 2015.11.14 0 0 61030

52109 Budapest II. Tövis utca felől a Szpáhi utca irányába fényképezve.
A 91353-n jobbra, a Szpáhi utca kanyarjában lévő romos épület megegyezik az 52109-n bal oldalt látható romos épülettel (csak 5 évvel később). Ez az épület sztem vagy a mai Szpáhi u. 21. vagy a Törökvész út 18/b telken lehetett. A fotós kb. a mai Tövis u. 18/a telken állhatott.
 

Előzmény: napocza (61028)
napocza Creative Commons License 2015.11.14 0 0 61029

91354  Budapest II. Gábor Áron utca 65-67., Távközlési Kutató Intézet építése, hátrébb a Törökvész út házai, mögötte a Ferenc-hegy. 

Az intézet 1949-50-ben jött létre, jelenleg egy telken található a Nemzetbiztonsági Szakszolgálattal.

A kép tükrözött, helyesen:

Előzmény: napocza (61028)
napocza Creative Commons License 2015.11.14 0 0 61028

91353 Budapest II. Gábor Áron utca 65-67., Távközlési Kutató Intézet építése, jobbra a Szpáhi utca torkolata a Bég utcába, szemben hátrébb a Törökvész út. 
tükrözött, helyesen:

_bivaly Creative Commons License 2015.11.14 0 0 61027

A 91554-es biztos Hűvösvölgy?

Két pénztártér volt/van?

Eltérnek oszlopok, a burkolat és a lámpák.

 

Az állomásépület alsó szintjén, a bejáratnál a mai pizzéria (előtte Utasellátó bisztró) eredetileg pénztárcsarnok volt.

Előzmény: 2ly (61018)
negyesi_pal Creative Commons License 2015.11.14 0 0 61026

címkékből leválogatva

91962: Kalocsa
91917, 91918: Fonyód
91758: Cegléd
91732, 91733: Kisköre

negyesi_pal Creative Commons License 2015.11.14 0 0 61025

És még: 91724, 91725

Előzmény: alkotasu (60571)
2ly Creative Commons License 2015.11.14 0 0 61024

Köszi!

Előzmény: napocza (61022)
faki Creative Commons License 2015.11.14 0 0 61023

Ezt alátámasztja ez a cikk is: Totalcar - Magazin - Magyar motorizáció története 10. rész

 

"...

Megismétlődött az első világháború utáni eset: akkor a francia keleti hadsereg lestrapált Ford, Fiat, Latil stb. teherautóit vásároltuk meg, 1945 után pedig a teherautóhiány enyhítésére az amerikai hadsereg javításra váró GMC és Dodge Weapon haszonjárműveit.

..."

 

Illetve a Csepel 130-at 1951-tól gyártották, a kép dátuma 1950.

Előzmény: 2ly (61021)
napocza Creative Commons License 2015.11.14 0 0 61022

91554 Pécel, mint a 91361

   

Előzmény: 2ly (61018)
2ly Creative Commons License 2015.11.14 0 0 61021

91359

Nekem ez a Dodge jobban hasonlít, mint a Csepel:

          

 

http://www.geelongmrg.com/html/ve_Weapons_Carrier.htm

Előzmény: plankenhorst (60579)
2ly Creative Commons License 2015.11.14 0 0 61020

91959

91960

Magyarország Érd autóbusz állomás.

 

 

2696

 

alapján, vmint a táblán is olvasható. :)

incitatus Creative Commons License 2015.11.14 0 0 61019

Köszönöm.

Előzmény: gybind (60983)
2ly Creative Commons License 2015.11.14 0 0 61018

Segítsetek!

 

A hszólásban a 91554 és a 91552 is

"BUDAPEST II. Hűvösvölgy, a Gyermekvasút (Úttörővasút) végállomása."

 

 

http://www.gyermekvasut.hu/tortenet/6/  oldalon

ez "Pénztárcsarnok Hűvösvölgy állomáson" aláírással szerepel.

 

A 91554-es biztos Hűvösvölgy?

Két pénztártér volt/van?

Eltérnek oszlopok, a burkolat és a lámpák.

 

 

Előzmény: andreas19 (60886)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!