Én ugyanezt próbáltam elmagyarázni az egyik forgalomirányító kislánynak a minap egy 10 percben, de nem értette, annyit hajtogatott, hogy ez az elvárás a főnökeitől... Magyarán néhány álomvilágban élő, kikupálódott közlekb*zi rákényszeríti a hülyeségét az egész városba, holott kb ember nincs a városban, aki az ilyen sűrű követésű járatokhoz másodpercre pontosan menne ki a megállóba, kb minden normális ember úgy van vele, hogy majd jön, amikor jön. Arról nem is beszélve, hogy szerintük késni ugye bármennyit lehet, az nem gond, illetve ha ők vesznek ki kocsit a vonalról vagy tologatják az indulási időket, az se gond, olyankor nem számít az utas...
Speciel a péceli hosszú tartózkodások kigyomlálásával teljesen egyetértek. Főleg, hogy sokszor az örsi tartózkodások kárára történt - pontosan már nem tudom fölidézni a kronológiát, de nagyjából akkor/azután, hogy levettek a menetidőkből.
Kint semmit nem lehet csinálni, gyakorlatilag elvesztegetett idő és az utóbbi idő(m)ben tele lettek a fordák este 20-30 perc semmittevéssel kint.
Zseniális ötlet,ki ne lehessen szállni,mert 3-4 percenkénti indulásoknál állandóan tologathatod előre az autót.:D Ti mazochistának gondoljátok azt aki pesten valamelyik kéknél buszozik?
Végállomás specifikus is, Örsön szerencsés, mert sok a hely. De Borároson egy helyről indítják a gyorsjáratokat Pesterzsébet felé, ott nem okoz különösebb gondot, hogy 3-4 percenként csúcsban be kell állni.
Egyébként nem egyszer van, hogy a 97E indulás előtt 1 perccel áll be hátulról, így a 161E nem sok vizet zavarna, persze ez meg eléggé jv specifikus, mert valaki szerint bent állni, valaki meg állandóan Örsön hátulról jön, mégha 6-7 perc várakozása van, akkor is hátra megy valamiért...
Árulja már el valaki akinek mániája az egyenletes követés.hogy egy olyan útvonalon ahol az utasok nagyrésze a 2-5 percenklnt járó metróról/ra száll át mi értelme hogy két különböző helyre közlekedő járat (97e,169e) katonás rendben kövesse egymást?
Jelenleg a maximális időköz két gyorsjárat között 5 perc csúcsban, jellemzően 2-4 percenként indul valami.
Ebből akkor lehetne valami értelmeset csinálni, ha a 161E-t 1:1-be elengedésre kerülne, és lenne 97E és 169E között egységes 7-8 perces követés, ami óránként -2 indulást jelentene (férőhelyszem csökkenne), de cserébe hangoltabb 3-4 perces követés lenne a mainál.
Annak nem látom értelmét, hogy a 161E 20 pecezen, 97E 10 percezen délutáni csúcsban, mert ezt a 7-8 perces 169E-hez hogyan hangolod? Megint össze-vissza, követhetetlen követés lenne, amelyet tetézi, hogy 3 különböző helyről indulnak Örsről a gyorsjáratok. 20 perces 161E-t még annyira se töltenének meg, jobban járnának átszállással központba, mert jöhet 161, 162, 202E, ami a Zrínyi utcára visz közvetlen.
Szerintem igen, mivel a 169E sűrűbb, a másik oldalra kifelé legalább a kettő együtt adjon ki hasonló követést és akkor tehermentesül a 97E. A jelenlegi néhány utasnak lenne kényelmetlenebb a 169E-vel, mint most az üres 161E-vel.
Na ezt még ötletszinten is el kéne felejteni, járművezető szempontból halál, kb egész nap ki se lehetne szállni a kocsiból. (Bőven elég volt ez a megoldás a metrópótláskor.) Azt a 30 métert mindenki le tudja sétálni, nem ezzel van a baj.
Az már túl sok lenne (6 perces közös követés), ritkább közlekedés (15-15 perc külön,7,5 perc közös) pedig Rákoskerten ritkulást jelentene. Szerintem elegendő lenne a 97E sűrítése legalább 10 percesre, még ha a korábbi 7-8 percet nem is kapja vissza.
Nem vagyok megyőződve arról, hogy nem férne-e be a visszafordítóhoz a 217E. Főleg, hogy készült egy olyan terv, miszerint épülne még egy visszafordító. Egy 7E-107E létrejötte esetén még kevesebb busz (7E) fordulna meg ott, ha meg csuklósítva lenne a 99-es, akkor pláne... de ez a Lidl mellé rakás szép történet lenne. Egyébként is folyamatosan be van parkolva.
Reggel még elfogadható, hogy a 97E és a 161E Kucorgótól hangolva egyenletes követést ad. Ezek az utasok (Kucorgó és Elág között) azonban délután szeretnének haza is menni és ehhez csak a 97E-t tudják használni. Míg a Péceli úti ágat Örs felől kiszolgálja a 169E, 161E és a 161-es, addig a külső Jászberényi utat csak a 97E. Hiába van hangolva ekkor is a 97E és a 161E, nincs olyan hülye, aki Rákoscsabát körbeutazva menjen pl. a Sági utcáig. Érdemes megfigyelni az Örsön, mekkora telítettséggel indul a 97E, és milyen lazán az épület túloldaláról a 161E, és utóbbi Keresztúron sem fog megtelni. Ezért mondom, hogy délután semmi értelme e két gyors hangolásának, a 161E elbírná a 15, sőt akár a 20 percet is, a kocsit v. kocsikat vissza kéne tenni a 97E-re sűrítésként.
30-40% teljesítménycsökkentés az egyszerűen nem igaz, nem kell nagyon utánamenni, ha ez igaz lenne, akkor hétvégi menetrend lenne hétköznap. Erről pedig szó sincs.
''2023. január 9-től változott a 97E menetrendje, teljesen indokolatlanul tettek át kocsit a 161E-re, hangolásra hivatkozva. Csúcsidőben jelentősen növelték a 97E indítási időközeit, jókora zsúfoltságot okozva a vonalon. Délután pl. az Örsről a korábbi 7-8 db/óra indulás helyett 5 indulást adnak 12 percenként.''
Valóban igaz, hogy a 97E-ről szedtek le kocsit, cserébe viszont a 161E kapott pluszban. Jobban egyetértenék egy sűrűbb 97E-vel vagy 169E-vel, bár itt a Volán miatt vannak kötöttségek, illetve Pécelre 7-8 percnél sűrűbb közlekedés már luxus lenne, ezért nehéz ugyanolyan sűrű 97E-t és 169E-t csinálni.
''Ezért sem értem István Gyuri megjegyzését, hogy a Kucorgó helyett keresztúri csonkák miatt teljesítményt kéne kivenni, hiszen a vonalról már januárban kivettek összességében kb. 15-20 %-nyi teljesítményt.''
Ez nem teljesen korrekt így beállítani, mert metrópótlás előtt emlékezz vissza egy 97E és 169E volt, ami délután csúcsban 7-8 percenként indult, azaz óránként 16 db gyorsjárat indult Rákoskeresztúrra. Metrópótlás okán jött a 161E, ami az Örsre hordást segítette eredtileg 15 percenként, így volt rajta 4 db kocsi óránként délutáni csúcsban, tehát óránként 20 db indulás volt. Jelenleg a 169E változatlan délutáni csúcsban 8 db indulásával, a 97E esetén 5 db lett, cserébe a 161E-t megtartva és sűrítve lett neki is 5 db, hogy a 97E-t és 161E-t lehessen hangolni, mert korábban össze-vissza indultak, most papíron hangolás van.
Tehát metrópótlás előtt volt gyorsjáratoknak óránként 16 db indulás, metrópótlás alatt 20 db indulás, metrópótlás után (átszervezéssel) 18 db indulás - jelenlegi állapot. A metrópótló alternatív járatok esetén mindenhonnan szedtek ki kapacitást, tehát kicsit torz, ha az óránként 20 db induláshoz nézzük a 18-t, bár ekkor is csak 10%-ról beszélhetünk. Valójában a metrópótlás előtthöz képest jelenleg 10-11%-kal több kapacitás mozog, tehát drasztikus ritkításról nem beszélhetünk ez esetben. Arról lehet vita és aláírom, hogy a 97E és 169E sűrítése jobb lenne a puffer 161E helyett, de itt meg a Volán és péceli kapacitás miatt lehet az óránkénti 9 db indulás már felesleges lenne.
Reggeli csúcsban kb. ugyanakkora kapacitás mozog, 161E betétezve van központtól, szóval ott sem történt csökkenés. Természetesen, ha a 97E önálló szakaszát nézzük a kis rákoskerti hurokkal, valóban van ritkulás, bár onnan a vasút egyértelműen versenyképesebb alternatíva a belvároshoz.
Szerintem minden egyes napon a héten legyen más a hálózat,de legalább a számozás és minden járatnak hétféle útvonala legyen,minden naptári napon más...fő a tervezhetőség,kiszámíthatóság.A régi bkv-s szlogent( Mozgásba hozzuk a várost) meg át kell írni lilába,pl "Káoszba tesszük a várost-ra, igazán találó lenne.
A 233-ra pont ezért írtam, hogy egyik variáció a Móricz- Campona táv, ami jobb lenne.
Bosnyák: ha a 7 végállomásozna ott, és a 110, 112 a Keletihez átkerülne, a Bosin továbbra is 1 járat végállomásozna.
Maga a 107E elképzelése nem rossz, de nyilván a sima 107 nélkül. A Rákóczin így pont, hogy nem lenne többletkapacitás, ha a 7E a Keletiig járna, a 107E megjelenne a 107 helyett, és lenne a 33.
114-es család: nincs velük igazán jó megoldás sajnos, valahogy a követésüket kéne rendbe tenni először, mert az a csúcsidei katyvasz, ami ott van főleg befelé nagyon gàz (3 db 114-est is volt szerencsém látni Móricz felé 2 percen belül múltkor).
Használni fogják, ha nincs más, mondjuk 101B és ritka 114-213 :)
A Bosnyákon egynél több belvárosi viszonylatot ne végállomásoztassunk.
Minek kéne még egy alapjárat Nagytéténybe? A 233-ason felül még beraknál egy 33-ast is, miközben a 114-esek követéséhez nem nyúlnál? Miből lenne akkor fedezve az egész hókamóka?
A 114-es család esetében én max a 213, 214 összevonást lépném meg, de inkább változatlanul hagynám. Bár voltak gondolatok arra anno, hogy a 114-es család egy részét a Karolinán és a Gellérthegyen át vigyék a Belvárosba, asszem a Keletiig.
Persze, ne nyúljunk semmihez (főleg járatkövetéshez), de paszírozzunk be még több viszonylatot a Rákóczira :)
De főleg Budatétény és Nagytétény környékén illetve Pesten is van olyan megállóhely ahol elveszti a gyorsjárati jellegét úgymond.
Aludtam rá még egyet. A 7E teljesítményének felezéséből is fedezhető lenne az új 107E. Ebben az esetben természetesen Blaha és Újpalota között is megjelenne a 107E, miden második 7E menne így.
Sőt, mivel a 7E utaslépcsője Keleti, így vissza azt is vágnám odáig. Ezzel felszabadulna a Blahán jelentős kapacitás a visszafordulásnál és kényelmesebben beférne a 99-es oda. Bár úgy tudom érdemben hozzá kell nyúlni ott az egészhet ami súlyos tízmilliókba fog fájni.
Összegezve: úgy kell számolni, hogy a Rákóczin NE jelenjen meg többletteljesítmény, többletbusz, mert fizikailag nem fér el több. A 107E +3 indulása meg úgy lenne kezelhető csúcsban, hogy a 133E egyes csonkái helyett mennének.
"Mondjuk Budatétény-Nagytétény és a Budafokon is vannak olyan buszjáratok amiknél menetrendi és útvonal módosításokat kellene tenni mint pl. 13-as, 13A, 113-as, 113A, 141-es, 158-as, 250-es és a 250B járatoknál."
A 13-as családból bőven elég lenne meghagyni a 113-ast és mellette a 88-ast 30 perceztetni egész nap úgy, hogy este is járjon, egészen 23-24 óra közöttig (jelenleg 20.07-kor megy az utolsó teljes vonalas menet Kf-ről, és 20.19-kor az utolsó teljes vonalas a Camponától), a 158-ast pedig elengedném, sok vizet nem zavar, a Háros utcán gyakran látom nulla utassal, miközben a vonaláról több helyről is a Savoya elérhető a 141, 250/250B-vel is.
7: Bosnyák- Albertfalva, vasútállomás, Bosnyáktól kifelé az alapjárati funkciót a 33 töltené be.
110/112(-ből létrejövő 12 ?) : vagy teljes üzemidőben Keleti- Thomán, vagy a mostani rend.
A 114-es család esetében én max a 213, 214 összevonást lépném meg, de inkább változatlanul hagynám. Bár voltak gondolatok arra anno, hogy a 114-es család egy részét a Karolinán és a Gellérthegyen át vigyék a Belvárosba, asszem a Keletiig.
Más gondolataim is vannak a Rákóczi útiak megreformálására, de azt most nem írom le.