Keresés

Részletes keresés

torqmatic Creative Commons License 2024.01.01 -5 7 34485

Én ugyanezt próbáltam elmagyarázni az egyik forgalomirányító kislánynak a minap egy 10 percben, de nem értette, annyit hajtogatott, hogy ez az elvárás a főnökeitől... Magyarán néhány álomvilágban élő, kikupálódott közlekb*zi rákényszeríti a hülyeségét az egész városba, holott kb ember nincs a városban, aki az ilyen sűrű követésű járatokhoz másodpercre pontosan menne ki a megállóba, kb minden normális ember úgy van vele, hogy majd jön, amikor jön. Arról nem is beszélve, hogy szerintük késni ugye bármennyit lehet, az nem gond, illetve ha ők vesznek ki kocsit a vonalról vagy tologatják az indulási időket, az se gond, olyankor nem számít az utas...

Előzmény: bz79 (34479)
18-09 Creative Commons License 2023.12.31 0 6 34484

A 95-ös utasai is biztos tudnának mesélni, milyen jó amióta van 195-ös. Menetrend szerint van csúcsban 2-8 perces követés. Agyrém. 

Előzmény: bz79 (34479)
Fenyőfatalp Creative Commons License 2023.12.31 -1 5 34483

Speciel a péceli hosszú tartózkodások kigyomlálásával teljesen egyetértek. Főleg, hogy sokszor az örsi tartózkodások kárára történt - pontosan már nem tudom fölidézni a kronológiát, de nagyjából akkor/azután, hogy levettek a menetidőkből.

 

Kint semmit nem lehet csinálni, gyakorlatilag elvesztegetett idő és az utóbbi idő(m)ben tele lettek a fordák este 20-30 perc semmittevéssel kint.

Előzmény: 18-09 (34436)
133bp. Creative Commons License 2023.12.31 0 4 34482
bz79 Creative Commons License 2023.12.31 -5 3 34481

Zseniális ötlet,ki ne lehessen szállni,mert 3-4 percenkénti indulásoknál állandóan tologathatod előre az autót.:D Ti mazochistának gondoljátok azt aki pesten valamelyik kéknél buszozik?

 

Előzmény: Lucky76 (34475)
133bp. Creative Commons License 2023.12.31 -3 5 34480

Végállomás specifikus is, Örsön szerencsés, mert sok a hely. De Borároson egy helyről indítják a gyorsjáratokat Pesterzsébet felé, ott nem okoz különösebb gondot, hogy 3-4 percenként csúcsban be kell állni. 

 

Egyébként nem egyszer van, hogy a 97E indulás előtt 1 perccel áll be hátulról, így a 161E nem sok vizet zavarna, persze ez meg eléggé jv specifikus, mert valaki szerint bent állni, valaki meg állandóan Örsön hátulról jön, mégha 6-7 perc várakozása van, akkor is hátra megy valamiért... 

Előzmény: torqmatic (34476)
bz79 Creative Commons License 2023.12.31 -8 3 34479

Árulja már el valaki akinek mániája az egyenletes követés.hogy egy olyan útvonalon ahol az utasok nagyrésze a 2-5 percenklnt járó metróról/ra száll át mi értelme hogy két különböző helyre közlekedő járat (97e,169e) katonás rendben kövesse egymást?

Előzmény: 133bp. (34478)
133bp. Creative Commons License 2023.12.31 -1 4 34478

Örsről kifelé délutáni csúcsban így indulnak: 

03, 07, 09, 14, 15, 21, 22, 27, 29, 33, 37, 39, 44, 45, 51, 52, 57, 59

 

Jelenleg a maximális időköz két gyorsjárat között 5 perc csúcsban, jellemzően 2-4 percenként indul valami. 

 

Ebből akkor lehetne valami értelmeset csinálni, ha a 161E-t 1:1-be elengedésre kerülne, és lenne 97E és 169E között egységes 7-8 perces követés, ami óránként -2 indulást jelentene (férőhelyszem csökkenne), de cserébe hangoltabb 3-4 perces követés lenne a mainál. 

 

Annak nem látom értelmét, hogy a 161E 20 pecezen, 97E 10 percezen délutáni csúcsban, mert ezt a 7-8 perces 169E-hez hogyan hangolod? Megint össze-vissza, követhetetlen követés lenne, amelyet tetézi, hogy 3 különböző helyről indulnak Örsről a gyorsjáratok. 20 perces 161E-t még annyira se töltenének meg, jobban járnának átszállással központba, mert jöhet 161, 162, 202E, ami a Zrínyi utcára visz közvetlen. 

Előzmény: JPeto (34467)
Közlekedésguru Creative Commons License 2023.12.31 0 1 34477

Szerintem igen, mivel a 169E sűrűbb, a másik oldalra kifelé legalább a kettő együtt adjon ki hasonló követést és akkor tehermentesül a 97E. A jelenlegi néhány utasnak lenne kényelmetlenebb a 169E-vel, mint most az üres 161E-vel.

Előzmény: Villámhetes (34472)
torqmatic Creative Commons License 2023.12.31 0 1 34476

Na ezt még ötletszinten is el kéne felejteni, járművezető szempontból halál, kb egész nap ki se lehetne szállni a kocsiból. (Bőven elég volt ez a megoldás a metrópótláskor.) Azt a 30 métert mindenki le tudja sétálni, nem ezzel van a baj.

Előzmény: Lucky76 (34475)
Lucky76 Creative Commons License 2023.12.31 -2 1 34475

Ezen már az segítene, ha hangolva, felváltva egy treffről indulnának. 

Előzmény: Villámhetes (34472)
18-09 Creative Commons License 2023.12.31 0 0 34474

illetve Pécelre 7-8 percnél sűrűbb közlekedés már luxus lenne

 

PécelRŐL reggel ennél is sűrűbben van busz, 6-8 percenként, délután meg PécelRE 7-8 percezés van délután.

Előzmény: 133bp. (34463)
JPeto Creative Commons License 2023.12.31 0 2 34473

Az már túl sok lenne (6 perces közös követés), ritkább közlekedés (15-15 perc külön,7,5 perc közös) pedig Rákoskerten ritkulást jelentene. Szerintem elegendő lenne a 97E sűrítése legalább 10 percesre, még ha a korábbi 7-8 percet nem is kapja vissza.

Előzmény: Villámhetes (34472)
Villámhetes Creative Commons License 2023.12.31 0 3 34472

És ha délután megfordítanák a 161E körjáratát az segítene?

 

Csak kérdezem,nem ott lakom.Pótoltam már mindkettöt,a 161E-n tényleg kevesen vannak.

Előzmény: JPeto (34467)
gabor144 Creative Commons License 2023.12.30 0 0 34471

(Köszi a felajánlást, de ennél jobban egyelőre most nem ásnám bele magam ebbe a témába.)

Előzmény: JPeto (34451)
18-09 Creative Commons License 2023.12.30 0 0 34470

A kerület nagyon szeretne már ott forgalomcsillapított részt. 

Előzmény: HBweb hu (34466)
18-09 Creative Commons License 2023.12.30 0 0 34469

Nem vagyok megyőződve arról, hogy nem férne-e be a visszafordítóhoz a 217E. Főleg, hogy készült egy olyan terv, miszerint épülne még egy visszafordító. Egy 7E-107E létrejötte esetén még kevesebb busz (7E) fordulna meg ott, ha meg csuklósítva lenne a 99-es, akkor pláne... de ez a Lidl mellé rakás szép történet lenne. Egyébként is folyamatosan be van parkolva. 

Előzmény: Közlekedésguru (34465)
nemeza Creative Commons License 2023.12.30 0 4 34468

A 100 féle betérés mind külön számon igazi VBs :)

Előzmény: bz79 (34462)
JPeto Creative Commons License 2023.12.30 0 5 34467

Reggel még elfogadható, hogy a 97E és a 161E Kucorgótól hangolva egyenletes követést ad. Ezek az utasok (Kucorgó és Elág között) azonban délután szeretnének haza is menni és ehhez csak a 97E-t tudják használni. Míg a Péceli úti ágat Örs felől kiszolgálja a 169E, 161E és a 161-es, addig a külső Jászberényi utat csak a 97E. Hiába van hangolva ekkor is a 97E és a 161E, nincs olyan hülye, aki Rákoscsabát körbeutazva menjen pl. a Sági utcáig. Érdemes megfigyelni az Örsön, mekkora telítettséggel indul a 97E, és milyen lazán az épület túloldaláról a 161E, és utóbbi Keresztúron sem fog megtelni. Ezért mondom, hogy délután semmi értelme e két gyors hangolásának, a 161E elbírná a 15, sőt akár a 20 percet is, a kocsit v. kocsikat vissza kéne tenni a 97E-re sűrítésként.

Előzmény: 133bp. (34463)
HBweb hu Creative Commons License 2023.12.30 0 1 34466

"A kerület vergődik, nem a lakók. "

 

A végállomáson a Népszínházban viszonylag kevesen laknak. Talán a bánkisok...

Előzmény: 18-09 (34413)
Közlekedésguru Creative Commons License 2023.12.30 -1 0 34465

Az egy körúti pótlásnál remek lenne...

Előzmény: 18-09 (34413)
133bp. Creative Commons License 2023.12.30 -4 5 34464

30-40% teljesítménycsökkentés az egyszerűen nem igaz, nem kell nagyon utánamenni, ha ez igaz lenne, akkor hétvégi menetrend lenne hétköznap. Erről pedig szó sincs. 

Előzmény: JPeto (34443)
133bp. Creative Commons License 2023.12.30 -2 3 34463

''2023. január 9-től változott a 97E menetrendje, teljesen indokolatlanul tettek át kocsit a 161E-re, hangolásra hivatkozva. Csúcsidőben jelentősen növelték a 97E indítási időközeit, jókora zsúfoltságot okozva a vonalon. Délután pl. az Örsről a korábbi 7-8 db/óra indulás helyett 5 indulást adnak 12 percenként.''

 

Valóban igaz, hogy a 97E-ről szedtek le kocsit, cserébe viszont a 161E kapott pluszban. Jobban egyetértenék egy sűrűbb 97E-vel vagy 169E-vel, bár itt a Volán miatt vannak kötöttségek, illetve Pécelre 7-8 percnél sűrűbb közlekedés már luxus lenne, ezért nehéz ugyanolyan sűrű 97E-t és 169E-t csinálni.

 

''Ezért sem értem István Gyuri megjegyzését, hogy a Kucorgó helyett keresztúri csonkák miatt teljesítményt kéne kivenni, hiszen a vonalról már januárban kivettek összességében kb. 15-20 %-nyi teljesítményt.''

 

Ez nem teljesen korrekt így beállítani, mert metrópótlás előtt emlékezz vissza egy 97E és 169E volt, ami délután csúcsban 7-8 percenként indult, azaz óránként 16 db gyorsjárat indult Rákoskeresztúrra. Metrópótlás okán jött a 161E, ami az Örsre hordást segítette eredtileg 15 percenként, így volt rajta 4 db kocsi óránként délutáni csúcsban, tehát óránként 20 db indulás volt. Jelenleg a 169E változatlan délutáni csúcsban 8 db indulásával, a 97E esetén 5 db lett, cserébe a 161E-t megtartva és sűrítve lett neki is 5 db, hogy a 97E-t és 161E-t lehessen hangolni, mert korábban össze-vissza indultak, most papíron hangolás van. 

 

Tehát metrópótlás előtt volt gyorsjáratoknak óránként 16 db indulás, metrópótlás alatt 20 db indulás, metrópótlás után (átszervezéssel) 18 db indulás - jelenlegi állapot. A metrópótló alternatív járatok esetén mindenhonnan szedtek ki kapacitást, tehát kicsit torz, ha az óránként 20 db induláshoz nézzük a 18-t, bár ekkor is csak 10%-ról beszélhetünk. Valójában a metrópótlás előtthöz képest jelenleg 10-11%-kal több kapacitás mozog, tehát drasztikus ritkításról nem beszélhetünk ez esetben. Arról lehet vita és aláírom, hogy a 97E és 169E sűrítése jobb lenne a puffer 161E helyett, de itt meg a Volán és péceli kapacitás miatt lehet az óránkénti 9 db indulás már felesleges lenne. 

 

Reggeli csúcsban kb. ugyanakkora kapacitás mozog, 161E betétezve van központtól, szóval ott sem történt csökkenés. Természetesen, ha a 97E önálló szakaszát nézzük a kis rákoskerti hurokkal, valóban van ritkulás, bár onnan a vasút egyértelműen versenyképesebb alternatíva a belvároshoz. 

Előzmény: JPeto (34451)
bz79 Creative Commons License 2023.12.30 -16 2 34462

Szerintem minden egyes napon a héten legyen más a hálózat,de legalább a számozás és minden járatnak hétféle útvonala legyen,minden naptári napon más...fő a tervezhetőség,kiszámíthatóság.A régi bkv-s szlogent( Mozgásba hozzuk a várost) meg át kell írni lilába,pl "Káoszba tesszük a várost-ra, igazán találó lenne.

Előzmény: 08-73 (34461)
08-73 Creative Commons License 2023.12.30 -5 2 34461

A 233-ra pont ezért írtam, hogy egyik variáció a Móricz- Campona táv, ami jobb lenne.

Bosnyák: ha a 7 végállomásozna ott, és a 110, 112 a Keletihez átkerülne, a Bosin továbbra is 1 járat végállomásozna.

 

Maga a 107E elképzelése nem rossz, de nyilván a sima 107 nélkül. A Rákóczin így pont, hogy nem lenne többletkapacitás, ha a 7E a Keletiig járna, a 107E megjelenne a 107 helyett, és lenne a 33.

 

114-es család: nincs velük igazán jó megoldás sajnos, valahogy a követésüket kéne rendbe tenni először, mert az a csúcsidei katyvasz, ami ott van  főleg befelé nagyon gàz (3 db 114-est is volt szerencsém látni Móricz felé 2 percen belül múltkor). 

Előzmény: 18-09 (34460)
18-09 Creative Commons License 2023.12.30 -2 0 34460

Használni fogják, ha nincs más, mondjuk 101B és ritka 114-213 :)

 

A Bosnyákon egynél több belvárosi viszonylatot ne végállomásoztassunk. 

 

Minek kéne még egy alapjárat Nagytéténybe? A 233-ason felül még beraknál egy 33-ast is, miközben a 114-esek követéséhez nem nyúlnál? Miből lenne akkor fedezve az egész hókamóka? 

 

A 114-es család esetében én max a 213, 214 összevonást lépném meg, de inkább változatlanul hagynám. Bár voltak gondolatok arra anno, hogy a 114-es család egy részét a Karolinán és a Gellérthegyen át vigyék a Belvárosba, asszem a Keletiig.

Persze, ne nyúljunk semmihez (főleg járatkövetéshez), de paszírozzunk be még több viszonylatot a Rákóczira :) 

Előzmény: 08-73 (34456)
18-09 Creative Commons License 2023.12.30 -3 0 34459

De főleg Budatétény és Nagytétény környékén illetve Pesten is van olyan megállóhely ahol elveszti a gyorsjárati jellegét úgymond. 

 

Aludtam rá még egyet. A 7E teljesítményének felezéséből is fedezhető lenne az új 107E. Ebben az esetben természetesen Blaha és Újpalota között is megjelenne a 107E, miden második 7E menne így.  

 

Sőt, mivel a 7E utaslépcsője Keleti, így vissza azt is vágnám odáig. Ezzel felszabadulna a Blahán jelentős kapacitás a visszafordulásnál és kényelmesebben beférne a 99-es oda. Bár úgy tudom érdemben hozzá kell nyúlni ott az egészhet ami súlyos tízmilliókba fog fájni. 

 

Összegezve: úgy kell számolni, hogy a Rákóczin NE jelenjen meg többletteljesítmény, többletbusz, mert fizikailag nem fér el több. A 107E +3 indulása meg úgy lenne kezelhető csúcsban, hogy a 133E egyes csonkái helyett mennének.

 

 

Előzmény: d_90 (34455)
08-73 Creative Commons License 2023.12.30 -4 1 34458

"Mondjuk Budatétény-Nagytétény és a Budafokon is vannak olyan buszjáratok amiknél menetrendi és útvonal módosításokat kellene tenni mint pl. 13-as, 13A, 113-as, 113A, 141-es, 158-as, 250-es és a 250B járatoknál."

 

A 13-as családból bőven elég lenne meghagyni a 113-ast és mellette a 88-ast 30 perceztetni egész nap úgy, hogy este is járjon, egészen 23-24 óra közöttig (jelenleg 20.07-kor megy az utolsó teljes vonalas menet Kf-ről, és 20.19-kor az utolsó teljes vonalas a Camponától), a 158-ast pedig elengedném, sok vizet nem zavar, a Háros utcán gyakran látom nulla utassal, miközben a vonaláról több helyről is a Savoya elérhető a 141, 250/250B-vel is.

Előzmény: d_90 (34455)
08-73 Creative Commons License 2023.12.30 -4 1 34457

Ui: a 153, 154 budaparti részének beszántását adom, simán elég lenne ÚBK-ból indulnia Gazdagrét felé.

Előzmény: 08-73 (34456)
08-73 Creative Commons License 2023.12.30 -7 2 34456

Nem tudom, minek erőltetnék a 233E-t, a régi formájában, amikor a Baross Gábor telepre járt, nem vált be, minimálisan használták.

 

A 33-as családot én így alakítanám át:

 

33: Újpalota, Nyírpalota út- Nagytétény- Diósd, vasútállomás, csuklósokkal, mindkét irányban a Dombóvári út- P.P. sétány- Műegyetem rkp útvonalon.

33A: megszűnne

33E: Újpalota, Nyírpalota út- Nagytétény, Ipartelep  (a 133E helyébe lépne, értelemszerűen csuklósokkal)

107: megszűnne

233: Móricz- Savoya Park- Campona, vagy Móricz- Savoya Park- Nagytétény, Ipartelep (szóló)

233A: Móricz- Építész utca (csak reggel)  (szóló)

 

Ezzel együtt a Rákóczi úton:

 

5, 7E, 8E, 108E: változatlan

7: Bosnyák- Albertfalva, vasútállomás, Bosnyáktól kifelé az alapjárati funkciót a 33 töltené be.

110/112(-ből létrejövő 12 ?) : vagy teljes üzemidőben Keleti- Thomán, vagy a mostani rend.

 

A 114-es család esetében én max a 213, 214 összevonást lépném meg, de inkább változatlanul hagynám. Bár voltak gondolatok arra anno, hogy a 114-es család egy részét a Karolinán és a Gellérthegyen át vigyék a Belvárosba, asszem a Keletiig.

 

Más gondolataim is vannak a Rákóczi útiak megreformálására, de azt most nem írom le.

 

Előzmény: d_90 (34455)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!